Позиция на шофьора
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Betrayer
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile
Re: Позиция на шофьора
Никой не спомена за позицията на краката и за правилния ъгъл в свивката на коляното
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Позиция на шофьора
Свивката в колената трябва да е около 150 градуса, т.е. при натиснат съединител левия крак да е почти изпънат.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Позиция на шофьора
DrivinGGoD написа:При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит
Няма градуси... Не всеки си носи ъгломер като се качва в колата си При натиснат съединител или спирачка крака трябва да е леко свит... Иначе на степенката отстрани като го поставите да е отпуснат и напълно върху опората на седалката...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Позиция на шофьора
DrivinGGoD написа::winky:DrivinGGoD написа:При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит
Няма градуси... Не всеки си носи ъгломер като се качва в колата си При натиснат съединител или спирачка крака трябва да е леко свит... Иначе на степенката отстрани като го поставите да е отпуснат и напълно върху опората на седалката...
На практика е същото ,т.е. правилно.
Re: Позиция на шофьора
Карам точно в положението, което е описал DrivinGGoD в първия си пост по темата.
Определено така е по-удобно, а и се усеща най-добре какво става с колата.
Донякъде е късмет де, че съм сравнително нисък (178см.) и мога да съм изправен в моята кола, която хич не е мислена за по-високи хора. Всеки малко по-висок му опира главата в тавана, ако кара с изправена като за мен облегалка.
Определено така е по-удобно, а и се усеща най-добре какво става с колата.
Донякъде е късмет де, че съм сравнително нисък (178см.) и мога да съм изправен в моята кола, която хич не е мислена за по-високи хора. Всеки малко по-висок му опира главата в тавана, ако кара с изправена като за мен облегалка.
Re: Позиция на шофьора
С уважение към колегата (таз маскара) DrivingGod загледах се в "ъгломер" твърдението няколко поста по-нагоре и понеже го родихме като изказ на едно обучение по безопасно шофиране, в което имах удоволствието да работя с него - ето нещо, което може би ще е полезно за всички. Независимо от вида на шофиране - безопасно шофиране, динамично или "състезателно" шофиране. Правилната стойка зад волана е една. Въпрос на навик е да свикнете с нея и да сте и благодарен цял живот, запазвайки структурата на тялото си, цялостта на здравето си.
Правилна стойка зад волана
Правилна стойка зад волана
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Позиция на шофьора
Удоволствието бе, и е, изцяло мое, Turturelo За мен е чест да съм част от екипа на "Driving Skills"...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- tosheto28
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: sofia city
- Пол: Мъж
- Кара: ferrari
- Мечтае да кара: bmw
- Детайли за колата: Бегачка
Re: Позиция на шофьора
Правилната стойка зависи и от размерите на драйвера, а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Позиция на шофьора
tosheto28 написа:а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10.
Колега, ти отвори ли линка, дето го даде Turturelo
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Позиция на шофьора
tosheto28 написа:... а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10.
Това, което ти е казал инструктора в школата докато си карал ладата едно време не винаги е било правилно
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Позиция на шофьора
tosheto28 написа:Правилната стойка зависи и от размерите на драйвера, а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10.
"Позицията “10 и 2 часа” Ви дава ограничена възможност за промяна на посоката на автомобила. Физически е невъзможно да завиете толкова, колкото, когато поставите двете си ръце по-ниско, а именно на “9 и 3 часа”."
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- S204
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: Позиция на шофьора
Малко допълнение:
Относно височината на седалката - след като я настроите по обяснения вече начин проверете дали можете да обхванете волана от всички посоки (най-вече отдолу) при натиснат педал на спирачката. Кормилната конзола (центъра на волана) трябва да сочи малко под ключиците. При автомобили с механична скоростна кутия - проверете дали можете да вкарате всички предавки, без да се налага да отлепяте гърба си от облегалката. Ако стоите прекалено далеч, ще се накланяте при включване на 5-а, ако сте прекалено близко - ще удряте лакътя си в облегалката при включване на 2-ра предавка.
И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.
Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.
Погледнете първа страница - последен постинг (на колегата plam81), първия линк.
Относно височината на седалката - след като я настроите по обяснения вече начин проверете дали можете да обхванете волана от всички посоки (най-вече отдолу) при натиснат педал на спирачката. Кормилната конзола (центъра на волана) трябва да сочи малко под ключиците. При автомобили с механична скоростна кутия - проверете дали можете да вкарате всички предавки, без да се налага да отлепяте гърба си от облегалката. Ако стоите прекалено далеч, ще се накланяте при включване на 5-а, ако сте прекалено близко - ще удряте лакътя си в облегалката при включване на 2-ра предавка.
И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.
Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.
Погледнете първа страница - последен постинг (на колегата plam81), първия линк.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Позиция на шофьора
S204 написа:И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.
Това е условно понятие за хората, които сами не могат да преценят къде едновременно имат достатъчно обзор и същевременно са достатъчно ниско и близо до центъра на тежестта на автомобила... Все пак е редно да има поне 5см. до тавана за да не си ударите главата "скачайки" в някоя неравност... Сами разбирате, че това са универсални условия, които е невъзможно да бъдат акуратни за всеки автомобил и водач...
S204 написа:Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.
Погледнете първа страница - последен постинг (на колегата plam81), първия линк.
"Заключването на ръцете" както го нарече, колега, първо не е никакъв проблем защото ръцете са точно там където има най-много усет (на диаметрално противоположните точки на волана) и второ е много лесно да се прихване волана, както е показано на клиповете пуснати от Turturelo Да не говорим, че по начина, по който показва въртенето на волана господина от цитираното от теб клипче, в един момент просто е невъзможно да проследиш позицията на волана спрямо правото му положение... Това е така тъй като, както той го върти в едната и другата посока, движенията не са еднакви като брой и дължина, а са напълно хаотични с цел просто да се завърти в желаната посока волана, без идея за това колко точно...
А съвсем друг въпрос е, че с всяка скорост над 50км/ч например завъртане на волана на 180* (преди да се стигне до въпросното "заключване") е предостатъчно за взимане на всеки завой
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Позиция на шофьора
Чак сега разбрах какво било то "миене на чинии" зад волана
Понеже от време на време ми се налага да се качвам и карам коли на други хора...много често положението е лежерно-полегнало,и аз(нормално сложен 182см.86кг) едвам достигам горния край на волана със средата на дланта си.
За к'во си говорим......
Другото,което ми е интересно е:има ли връзка м/у положението на тялото и "отзивчивостта" (така да го кажем) на вестибуларният апарат?Щото нали с негова помощ усещаме какво прави колата,за да можем да реагираме адекватно?
Въпросът ми е породен от снимки и схеми на положението в колата на състезатели от Ф1,които са почти легнали.Качвал съм се в кола от едновремешните Формула Естер....ами пак си полу-легнал....от друга страна в не-open wheels колите състезателите са доста изправени (гледано по клипове),...та от къде и защо е тая разлика?
Понеже от време на време ми се налага да се качвам и карам коли на други хора...много често положението е лежерно-полегнало,и аз(нормално сложен 182см.86кг) едвам достигам горния край на волана със средата на дланта си.
За к'во си говорим......
Другото,което ми е интересно е:има ли връзка м/у положението на тялото и "отзивчивостта" (така да го кажем) на вестибуларният апарат?Щото нали с негова помощ усещаме какво прави колата,за да можем да реагираме адекватно?
Въпросът ми е породен от снимки и схеми на положението в колата на състезатели от Ф1,които са почти легнали.Качвал съм се в кола от едновремешните Формула Естер....ами пак си полу-легнал....от друга страна в не-open wheels колите състезателите са доста изправени (гледано по клипове),...та от къде и защо е тая разлика?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани