Позиция на шофьора

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Betrayer » 27 Апр 2011, 23:15

Никой не спомена за позицията на краката и за правилния ъгъл в свивката на коляното ;)
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Апр 2011, 6:26

Свивката в колената трябва да е около 150 градуса, т.е. при натиснат съединител левия крак да е почти изпънат.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 28 Апр 2011, 8:24

:winky:

DrivinGGoD написа:При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит ;)


Няма градуси... Не всеки си носи ъгломер като се качва в колата си 8) При натиснат съединител или спирачка крака трябва да е леко свит... Иначе на степенката отстрани като го поставите да е отпуснат и напълно върху опората на седалката...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Позиция на шофьора

Мнение от bavar4o.70 » 28 Апр 2011, 18:57

DrivinGGoD написа::winky:

DrivinGGoD написа:При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит ;)


Няма градуси... Не всеки си носи ъгломер като се качва в колата си 8) При натиснат съединител или спирачка крака трябва да е леко свит... Иначе на степенката отстрани като го поставите да е отпуснат и напълно върху опората на седалката...

На практика е същото ,т.е. правилно. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Fear » 04 Май 2011, 9:49

Карам точно в положението, което е описал DrivinGGoD в първия си пост по темата. :)
Определено така е по-удобно, а и се усеща най-добре какво става с колата.

Донякъде е късмет де, че съм сравнително нисък (178см.) и мога да съм изправен в моята кола, която хич не е мислена за по-високи хора. Всеки малко по-висок му опира главата в тавана, ако кара с изправена като за мен облегалка. :mhihi:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Turturelo » 16 Авг 2011, 12:09

С уважение към колегата (таз маскара) DrivingGod загледах се в "ъгломер" твърдението няколко поста по-нагоре и понеже го родихме като изказ на едно обучение по безопасно шофиране, в което имах удоволствието да работя с него - ето нещо, което може би ще е полезно за всички. Независимо от вида на шофиране - безопасно шофиране, динамично или "състезателно" шофиране. Правилната стойка зад волана е една. Въпрос на навик е да свикнете с нея и да сте и благодарен цял живот, запазвайки структурата на тялото си, цялостта на здравето си.

Правилна стойка зад волана

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 16 Авг 2011, 12:49

Удоволствието бе, и е, изцяло мое, Turturelo :winky: За мен е чест да съм част от екипа на "Driving Skills"...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Turturelo » 16 Авг 2011, 13:11

Ти си .. кво ми се измъкваш :conf:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: sofia city
Пол: Мъж
Кара: ferrari
Мечтае да кара: bmw
Детайли за колата: Бегачка

Re: Позиция на шофьора

Мнение от tosheto28 » 21 Авг 2011, 12:04

Правилната стойка зависи и от размерите на драйвера, а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10. :driving:
38616

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Авг 2011, 14:54

tosheto28 написа:а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10. :driving:


Колега, ти отвори ли линка, дето го даде Turturelo :?:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 22 Авг 2011, 9:31

tosheto28 написа:... а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10. :driving:


:mhihi:

Това, което ти е казал инструктора в школата докато си карал ладата едно време не винаги е било правилно ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Позиция на шофьора

Мнение от uCnaHeTcA » 22 Авг 2011, 14:42

tosheto28 написа:Правилната стойка зависи и от размерите на драйвера, а пък за захвата на волана трябва да е на 2 без 10. :driving:

"Позицията “10 и 2 часа” Ви дава ограничена възможност за промяна на посоката на автомобила. Физически е невъзможно да завиете толкова, колкото, когато поставите двете си ръце по-ниско, а именно на “9 и 3 часа”."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: Позиция на шофьора

Мнение от S204 » 25 Авг 2011, 12:12

Малко допълнение:
Относно височината на седалката - след като я настроите по обяснения вече начин проверете дали можете да обхванете волана от всички посоки (най-вече отдолу) при натиснат педал на спирачката. Кормилната конзола (центъра на волана) трябва да сочи малко под ключиците. При автомобили с механична скоростна кутия - проверете дали можете да вкарате всички предавки, без да се налага да отлепяте гърба си от облегалката. Ако стоите прекалено далеч, ще се накланяте при включване на 5-а, ако сте прекалено близко - ще удряте лакътя си в облегалката при включване на 2-ра предавка.

И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.
Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.
Погледнете първа страница - последен постинг (на колегата plam81), първия линк.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 25 Авг 2011, 14:06

S204 написа:И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.


Това е условно понятие за хората, които сами не могат да преценят къде едновременно имат достатъчно обзор и същевременно са достатъчно ниско и близо до центъра на тежестта на автомобила... Все пак е редно да има поне 5см. до тавана за да не си ударите главата "скачайки" в някоя неравност... Сами разбирате, че това са универсални условия, които е невъзможно да бъдат акуратни за всеки автомобил и водач...

S204 написа:Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.
Погледнете първа страница - последен постинг (на колегата plam81), първия линк.


"Заключването на ръцете" както го нарече, колега, първо не е никакъв проблем защото ръцете са точно там където има най-много усет (на диаметрално противоположните точки на волана) и второ е много лесно да се прихване волана, както е показано на клиповете пуснати от Turturelo ;) Да не говорим, че по начина, по който показва въртенето на волана господина от цитираното от теб клипче, в един момент просто е невъзможно да проследиш позицията на волана спрямо правото му положение... Това е така тъй като, както той го върти в едната и другата посока, движенията не са еднакви като брой и дължина, а са напълно хаотични с цел просто да се завърти в желаната посока волана, без идея за това колко точно...

А съвсем друг въпрос е, че с всяка скорост над 50км/ч например завъртане на волана на 180* (преди да се стигне до въпросното "заключване") е предостатъчно за взимане на всеки завой ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Позиция на шофьора

Мнение от немо » 29 Авг 2011, 21:58

Чак сега разбрах какво било то "миене на чинии" зад волана :oops:
Понеже от време на време ми се налага да се качвам и карам коли на други хора...много често положението е лежерно-полегнало,и аз(нормално сложен 182см.86кг) едвам достигам горния край на волана със средата на дланта си.
За к'во си говорим...... :confused:

Другото,което ми е интересно е:има ли връзка м/у положението на тялото и "отзивчивостта" (така да го кажем) на вестибуларният апарат?Щото нали с негова помощ усещаме какво прави колата,за да можем да реагираме адекватно?
Въпросът ми е породен от снимки и схеми на положението в колата на състезатели от Ф1,които са почти легнали.Качвал съм се в кола от едновремешните Формула Естер....ами пак си полу-легнал....от друга страна в не-open wheels колите състезателите са доста изправени (гледано по клипове),...та от къде и защо е тая разлика?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook