Спортните волани...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Спортните волани...
Аз лично съм си сменил волана със спортен и за мен това е задължително условие, за да се кефя докато карам. Освен това искам да ви питам как държите обикновенно ръцете си върху волана - 10-2, 9-3 или с една ръка? Аз карам винаги и само с 9-3 колкото се може повече с двете ръце и това ми стана навик след като си смених волана... Btw навсякъде пише, че 9-3 е най-правилната позиция за държане на волана - така има най-добър контрол и най-много feedback (а и е най-безопасно с airbag)... Какво ще кажете?
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
10 2
аз карам 10-2
9-3 незнам да има някой да го препоръчва
9-3 незнам да има някой да го препоръчва
- TurboDizelKombi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 14.02.2003
- Местоположение: София
Ако стария ти волан е с еърбег то спортния предполагам не е.
Иначе аз го държа само на 10 с лявата ръка а другата е на скоростният лост, но при скорости над 120 вече и двете ръце са ми на волана.
Те и двете ми коли не са особено спортни и са с волани с три лъча но стандартен размер.
Мисля, че имаше нещо как да държиш волана (къде са пръстите) ако си с еърбег, че ако се отвори да не ги счупи.
Иначе аз го държа само на 10 с лявата ръка а другата е на скоростният лост, но при скорости над 120 вече и двете ръце са ми на волана.
Те и двете ми коли не са особено спортни и са с волани с три лъча но стандартен размер.
Мисля, че имаше нещо как да държиш волана (къде са пръстите) ако си с еърбег, че ако се отвори да не ги счупи.
Re: 10 2
//MegOFF написа:аз карам 10-2
9-3 незнам да има някой да го препоръчва
ми и мен ми беше странно като прочетох, че препоръчват 9-3, като казват, че 10-2 е остаряла и неудобна техника и т.н.
Това го казват http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... ring.lasso , както и други high performance driving училища (http://www.bondurant.com , което е едно от най-големите такива училища в щатите), както и хората от форумите на www.caranddriver.com - виж този линк http://forums.caranddriver.com/cgi-bin/ ... =000926&p= .
Е, все пак май е въпрос на предпочитание, защото не е толкова голяма разликата дали 10-2 или 9-3
- Един
- Вече кара БМВ
- Мнения: 1187
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Двуглава ламя.
9-3 го препоръчват за състезатели...
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
хмм
мойта е с голям геврек, при това 'тънък'
другата която карам отвреме на време е с по-малък и 'по-дебел'
с него се чувствам супер, него го държа с двете ръце, някъде около 9-3, 10-2, интересното е че ми е и по-удобен и лесен дори при маневри с една ръка
замислял съм се на въпроса за смяна, ама ще стане много нагло (сменил съм седалките вече:)
п.с. като ги гледам шоферите, на тестовете слалом, държат 9-3 и не пускат, усукват си ръцете на по половин оборот в посока. сигурно има защо:) пробвах, чувството е готино, ама трябва малко практика (особено при ляв с този похват, ако тръгнеш да превключваш:)
другата която карам отвреме на време е с по-малък и 'по-дебел'
с него се чувствам супер, него го държа с двете ръце, някъде около 9-3, 10-2, интересното е че ми е и по-удобен и лесен дори при маневри с една ръка
замислял съм се на въпроса за смяна, ама ще стане много нагло (сменил съм седалките вече:)
п.с. като ги гледам шоферите, на тестовете слалом, държат 9-3 и не пускат, усукват си ръцете на по половин оборот в посока. сигурно има защо:) пробвах, чувството е готино, ама трябва малко практика (особено при ляв с този похват, ако тръгнеш да превключваш:)
<br>
br
br
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Ако оригиналния Мpower волан се води спортен, значи карам със спортен волан. Обикновенния на Е30 не мога да го понасям, страшно неудобен е. Карам с една ръка на волана а другата на скоростите (в града), а на дълъг път на 9-3.
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
досега
досега това което наблюдавам при състезания най-различни от камерата в колата 10-2
не съм видял още 9-3 с изключение на формула1
но това при тях не е вече волан по скоро пулт за управление
четвъртит волан не мисля че може да се кара с 10-2
не съм видял още 9-3 с изключение на формула1
но това при тях не е вече волан по скоро пулт за управление
четвъртит волан не мисля че може да се кара с 10-2
- ATM racing team
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 3.12.2002
Последна промяна ATM racing team на 19 Фев 2003, 17:51, променена общо 1 път
- ATM racing team
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 3.12.2002
Аз карам с нормален волан на всекидневната кола и със Райт 350мм. на другата, която ми е за гъзария. По принцип за коли на които не се монтира бърза рейка заедно с волана не се препоръчва да се слага под 370мм., както и "квадро" волани. Държането на волана е вторичен фактор от положението на тялото, при него ъгъла м/у седалката и облегалката трябва да е 95-110 градуса, разбирасе рали пилотите карат и много по изправени, за да не се получават травми в гръбнака и кръста, а и колата се усеща по-добре /карала се с гъзЪ/:) Ъгъла на свиване на ръцете при лактите трябва да е около 110 градуса, на повечето хубави спорти волани положението за захват е показано обикновенно е 9/3. След това идва избора на фланец за волана със съответната дължина.....като си пуснеш дясната ръка ,тя трябва да падне дирекно върху скоростния лост. И накрая всеки да си кара така както си се кефи.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
и аз карам в положение 10-2,дори в града.след включването на 2-ра това е положението на ръцете ми.и аз мисля,да си взема при удобен случай спортен волан(рейката ще почака),защото моя не ми е удобен(хем голям,хем тънък)
- Osmicata
- младши ентусиаст
- Мнения: 264
- Регистриран на: 14.10.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 220
az sam s ljava na 10 ako e pod 100 km/h. sled tova chasovnikovite strelki se mestyat na 10 i 3, po-lesno e pri vartene na volana kato se iznasjash v ljavata lenta :-)
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани