Спортните волани...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

С оригиналния волан ли карате или сте го сменили със спортен?

Естествено, че карам със спортен волан!!! Не бих карал с друг!
65
43%
Все ми е едно с какъв волан карам, затова съм си с оригиналния
59
39%
Спортните волани са ми неудобни, а и са много малки
28
18%
 
Общо гласове : 152
младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Спортните волани...

Мнение от ivo » 19 Фев 2003, 11:46

Аз лично съм си сменил волана със спортен и за мен това е задължително условие, за да се кефя докато карам. Освен това искам да ви питам как държите обикновенно ръцете си върху волана - 10-2, 9-3 или с една ръка? Аз карам винаги и само с 9-3 колкото се може повече с двете ръце и това ми стана навик след като си смених волана... Btw навсякъде пише, че 9-3 е най-правилната позиция за държане на волана - така има най-добър контрол и най-много feedback (а и е най-безопасно с airbag)... Какво ще кажете?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

10 2

Мнение от Любо Мегов » 19 Фев 2003, 12:18

аз карам 10-2
9-3 незнам да има някой да го препоръчва

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 14.02.2003
Местоположение: София

Мнение от TurboDizelKombi » 19 Фев 2003, 12:29

Ако стария ти волан е с еърбег то спортния предполагам не е.

Иначе аз го държа само на 10 с лявата ръка а другата е на скоростният лост, но при скорости над 120 вече и двете ръце са ми на волана.
Те и двете ми коли не са особено спортни и са с волани с три лъча но стандартен размер.

Мисля, че имаше нещо как да държиш волана (къде са пръстите) ако си с еърбег, че ако се отвори да не ги счупи.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Re: 10 2

Мнение от ivo » 19 Фев 2003, 12:41

//MegOFF написа:аз карам 10-2
9-3 незнам да има някой да го препоръчва


ми и мен ми беше странно като прочетох, че препоръчват 9-3, като казват, че 10-2 е остаряла и неудобна техника и т.н. :roll:
Това го казват http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... ring.lasso , както и други high performance driving училища (http://www.bondurant.com , което е едно от най-големите такива училища в щатите), както и хората от форумите на www.caranddriver.com - виж този линк http://forums.caranddriver.com/cgi-bin/ ... =000926&p= .
Е, все пак май е въпрос на предпочитание, защото не е толкова голяма разликата дали 10-2 или 9-3 :wink:

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 19 Фев 2003, 12:54

9-3 го препоръчват за състезатели...
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

хмм

Мнение от july`s » 19 Фев 2003, 14:00

мойта е с голям геврек, при това 'тънък'

другата която карам отвреме на време е с по-малък и 'по-дебел'
с него се чувствам супер, него го държа с двете ръце, някъде около 9-3, 10-2, интересното е че ми е и по-удобен и лесен дори при маневри с една ръка

замислял съм се на въпроса за смяна, ама ще стане много нагло (сменил съм седалките вече:)

п.с. като ги гледам шоферите, на тестовете слалом, държат 9-3 и не пускат, усукват си ръцете на по половин оборот в посока. сигурно има защо:) пробвах, чувството е готино, ама трябва малко практика (особено при ляв с този похват, ако тръгнеш да превключваш:)
<br>
br

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 19 Фев 2003, 14:34

Аз си карам със спортен волан "MOMO".По удобно ми е лявата да е на волана а дясната при скоростния лост.А вече ако скороста превиши 120-130 км съм с двете на 10-2.С МОМО-то ми е по лесно от оригиналния и причината е че е релефен и е по удобен за прихващане :lol:

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 19 Фев 2003, 15:47

Ако оригиналния Мpower волан се води спортен, значи карам със спортен волан. Обикновенния на Е30 не мога да го понасям, страшно неудобен е. Карам с една ръка на волана а другата на скоростите (в града), а на дълъг път на 9-3.
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

досега

Мнение от Любо Мегов » 19 Фев 2003, 16:14

досега това което наблюдавам при състезания най-различни от камерата в колата 10-2
не съм видял още 9-3 с изключение на формула1
но това при тях не е вече волан по скоро пулт за управление
четвъртит волан не мисля че може да се кара с 10-2 :lol: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 19 Фев 2003, 17:39

:)
Последна промяна ATM racing team на 19 Фев 2003, 17:51, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 19 Фев 2003, 17:50

Аз карам с нормален волан на всекидневната кола и със Райт 350мм. на другата, която ми е за гъзария. По принцип за коли на които не се монтира бърза рейка заедно с волана не се препоръчва да се слага под 370мм., както и "квадро" волани. Държането на волана е вторичен фактор от положението на тялото, при него ъгъла м/у седалката и облегалката трябва да е 95-110 градуса, разбирасе рали пилотите карат и много по изправени, за да не се получават травми в гръбнака и кръста, а и колата се усеща по-добре /карала се с гъзЪ/:) Ъгъла на свиване на ръцете при лактите трябва да е около 110 градуса, на повечето хубави спорти волани положението за захват е показано обикновенно е 9/3. След това идва избора на фланец за волана със съответната дължина.....като си пуснеш дясната ръка ,тя трябва да падне дирекно върху скоростния лост. И накрая всеки да си кара така както си се кефи.:)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 20 Фев 2003, 14:32

и аз карам в положение 10-2,дори в града.след включването на 2-ра това е положението на ръцете ми.и аз мисля,да си взема при удобен случай спортен волан(рейката ще почака),защото моя не ми е удобен(хем голям,хем тънък)

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1757
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 20 Фев 2003, 16:29

Спортно се кара (според мен 9-3). Така правиш най-остър завой без да си "кръстосаш" ръцете.
А аз като ме мързи и карам пенсионерски (щото май съм един от най-дъртите тук) лявата ръка и на 6, а с дясната си държа главата подпрян в дясната седалка. :wink:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 20 Фев 2003, 23:03

При 9-3 имаш завъртане на волана в двете страни половин оборот без да го пускаш, което при 10-2 води до ценно време, в която си го хванал с една ръка, за да преместиш другата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 14.10.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 220

Мнение от Osmicata » 28 Фев 2003, 20:11

az sam s ljava na 10 ako e pod 100 km/h. sled tova chasovnikovite strelki se mestyat na 10 i 3, po-lesno e pri vartene na volana kato se iznasjash v ljavata lenta :-)

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook