Спортно превключване на предавките
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
11 мнения
• Страница 1 от 1
Спортно превключване на предавките
Прочетох в интернет за така нареченото спортно превключване на скорости което представлява следното--
искаме да вкараме по горна предавка но вместо да
натиснем съединителя до край
да отпуснем газта докрай
да превключим и след това плавно да отпуснем съединителя и да подадем газ,
ние през цялото време държим гзта натисната докрай.
Някой пробвал ли е нещо такова?
Мене някак си ми се струва че така направо може да си разбиеш скоростната кутиа.
искаме да вкараме по горна предавка но вместо да
натиснем съединителя до край
да отпуснем газта докрай
да превключим и след това плавно да отпуснем съединителя и да подадем газ,
ние през цялото време държим гзта натисната докрай.
Някой пробвал ли е нещо такова?
Мене някак си ми се струва че така направо може да си разбиеш скоростната кутиа.
- S204
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
За пръв път чувам за такова нещо, така освен да си избуксуваш съединителя не виждам какво ще спечелиш.
Има вариант за качване на по-висока предавка с двойно амбриране, но това е безсмислено за всяка позната ни днес кола, тъй като всяка скороснта има синхронизатори на всички предавки.
Някои болиди са със "синхронизирани" скоростни кутии, мисля че става въпрос за правозъбите кутии, което позволява да се превключват предавките и без съединител, това може да се приложи в някои случаи и при серийна трансмисия, но...сещаш се как ще си изрониш зъбите
Този съвет може да ти помогне: превключването на предавките трябва да става максимално плавно, ще се учудиш колко плавно превключват топ пилотите, когато се качат на шосейни автомобили. Иначе от бързане се получава много ръмжене и...толкова.
Има вариант за качване на по-висока предавка с двойно амбриране, но това е безсмислено за всяка позната ни днес кола, тъй като всяка скороснта има синхронизатори на всички предавки.
Някои болиди са със "синхронизирани" скоростни кутии, мисля че става въпрос за правозъбите кутии, което позволява да се превключват предавките и без съединител, това може да се приложи в някои случаи и при серийна трансмисия, но...сещаш се как ще си изрониш зъбите
Този съвет може да ти помогне: превключването на предавките трябва да става максимално плавно, ще се учудиш колко плавно превключват топ пилотите, когато се качат на шосейни автомобили. Иначе от бързане се получава много ръмжене и...толкова.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Вика му се Power Shifting. Правил съм го с АТВ-то много пъти. Някой драг пилоти също го правят, но на по горни предавки -3,4,5. Като цяло скапва много съединителя, и напрежението по валове и диференцяли също е огромно. Не е добра идея да го правиш на нормална кола дето караш всеки ден.
- Venko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Иваняне
- Кара: корав барутарник
- Мечтае да кара: по-корав барутарник
Не съм много компетентен, но според опита ми спортното превкл. е БЕЗ съединител. За целта требва да познаваш безкрайно добре колата си и да целиш оборотите до десетка.
Митко Павлов - където и да отида анцузите ме преследват
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Аз съм пробвал превключване без съединител и се получава на около 3000 оборота, но ако си на 5500-6000 не виждам как ще стане.Според мен става без отнемане на газта с частично натискане на съединителя(не до долу), пробвал съм но с леко връщане на газта за момент, защото ме е страх за колата.
- drift_streets
- Мнения: 621
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: там където и слънце не огравя
- Кара: Кольо
- Мечтае да кара: Параход с шпер
- Детайли за колата: ///М паркети
Аз когато карам и нали искам да си набере хубаво колата карам с междинна газ като превключвам между скоростите подавам леко газ и ефекта е добър
z3soon написа:Не съм много компетентен, но според опита ми спортното превкл. е БЕЗ съединител. За целта требва да познаваш безкрайно добре колата си и да целиш оборотите до десетка.
няма такова нещо. спортно превключване ала-бала...
за ежедневно каране е немислимо защото серийните автомобили не са предвидени за такова превкл. и унищожаваш ск. кутия и съединител и не си по.бърз дори.
За моторспорт средите също нестава защото там има други ск. кутий и съединители и там изобщо няма как да вкл. без да пускаш газта ако разбира се не е подредена скоростната кутия (секвенцялна)
забрави го това безкрайно добре познаване на автомобила, механиката си е механика няма как да я прескочиш
Най-мразя да съм прав!!!
- BKirov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Превключване без съединител се прави по 2 причини:
1 - пестене на съединител. Тоест при дълго състезание или просто когато пилота знае че съединителя му няма да издържи, той може да не го ползва, за да сведе до минимум генерираната топлина от приплъзване по време на смяна. Става и слагане на по-горна или долна предавка. Става със синхронизирана или несинхронизирана кутия, просто изисква много прецизно съгласуване на действията на краката и ръката на скоростния лост.
2 - пестене на време.... Доста спорен момент, но при някои кутии си струва.
Не знам защо наскачате толкова против плавното отпускане на съединителя. Няма нищо лошо в това, просто човек си преценява може ли да получи плавност на зацепванто на цената на по-висока температура на съединителя.
Смяната трябва да е бърза и плавна, също както натискането на спирачката. При бърза и груба смяна рискувате дестабилизиране на автомобила, както и неуцелване на предавката което губи много време и скорост.
1 - пестене на съединител. Тоест при дълго състезание или просто когато пилота знае че съединителя му няма да издържи, той може да не го ползва, за да сведе до минимум генерираната топлина от приплъзване по време на смяна. Става и слагане на по-горна или долна предавка. Става със синхронизирана или несинхронизирана кутия, просто изисква много прецизно съгласуване на действията на краката и ръката на скоростния лост.
2 - пестене на време.... Доста спорен момент, но при някои кутии си струва.
Не знам защо наскачате толкова против плавното отпускане на съединителя. Няма нищо лошо в това, просто човек си преценява може ли да получи плавност на зацепванто на цената на по-висока температура на съединителя.
Смяната трябва да е бърза и плавна, също както натискането на спирачката. При бърза и груба смяна рискувате дестабилизиране на автомобила, както и неуцелване на предавката което губи много време и скорост.
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
По принцип ми се случва при смяна надолу да не ползвам съединител ама нагоре няма как да стане с нормална кутия както е казал емо трябва да става сравнително плавно да може да "разбере" трансмисията какво се иска от нея водача е длъжен да съобрази скороста на смяната взависимост от вида на трансмисията. Става на стандартна кола без да пускаш газта нагоре ако самия съединител изправен не приплъзва но не мисля че има голяма полза освен ако яко не си се концентрирал и махането на крака от газта може да промени посоката на движение или да ти отвлече вниманието който е карал на ръба знае за кво става въпрос . колкото по малко инерциони сили има в КММ толкова по лесно се включват предавките зависи и от уменията на пилота/шофьора всичко става с Много тренировки без преувеличение стотици хиляди .
Освен превключването с фалшив двоен съединител при леките коли в ежедневно шофиране всичко друго е излишно и дори смея да кажа грешно.
Освен превключването с фалшив двоен съединител при леките коли в ежедневно шофиране всичко друго е излишно и дори смея да кажа грешно.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Спортно превключване на предавките
ujcmd написа:Прочетох в интернет за така нареченото спортно превключване на скорости което представлява следното--
искаме да вкараме по горна предавка но вместо да
натиснем съединителя до край
да отпуснем газта докрай
да превключим и след това плавно да отпуснем съединителя и да подадем газ,
ние през цялото време държим гзта натисната докрай.
Някой пробвал ли е нещо такова?
Мене някак си ми се струва че така направо може да си разбиеш скоростната кутиа.
Колега мисля че преди няколко месеца имаше същата тема.Потърси я,там има много информация по въпроса.
А моето мнение е че има ефект от Power Shifting и съм го правил 100-тици пъти и не съм счупил нито скорости нито съединител!Това за превключването без дъединител съм го пробвал при ниски обороти само и става.Имам един познат които така кара и ги превключва без съединител точно като пипне прекъсвача и се получава,но се чува едно силно "ТУП" и мисля че не си заслужава.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани