heel and toe - 3 педала, 2 крака ;)

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

heel and toe - 3 педала, 2 крака ;)

Мнение от steeN » 28 Фев 2009, 3:21

за мен идеята е да смениш преди завоя (докато спираш) и да си на правилната предавка за излизане от завоя преди да влезеш в него... като се научи човек веднъж на това темпото на каране по завой се увеличава доста, а и всичко става много плавно, което е мисля, че важно когато се кара на хлъзгаво ;)

това което правя е (за съжаление никой не ми е обеснявал, но колко съм ги гледал долните камери на тия от бест моторинг...) преди завой... намалям само със спирачка първоначално, после натискам съединител продължавайки да държа спирачката сменям на по-ниска влизам в завоя с малко или без газ (зависи дали съм спрял колкото е трябвало) и една идея преди да почне да се изправя (апекс?) даваш газ и после според зависи какво слагаш на асфалта балансираш или просто до ламарината ;)

до колкото знам има два стила на каране - с късно агресивно спиране, с корекция на скоростта в завоя и по-плавно влизане, с акцент върху запазване на скоростта на колата в завоя.

ще ми е интересно някой да коментира и да сподели неговите впечатления...

едит: зарбавил съм да спомена, че изравнявам оборотите когато превключвам, но то се подразбира от заглавието...
Последна промяна steeN на 28 Фев 2009, 6:02, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 31.12.2004
Местоположение: София

Re: heel and toe - 3 педала, 2 крака ;)

Мнение от alex_matrix » 28 Фев 2009, 4:51

heel & toe е техника която буквално можем да преведем като "междинно подаване на газ"

изпозва се основно за плавно превключване на по-долна предавка за изравняване на оборотите на двигателя с оборотите на кардана

основните предимства са
- разтоварване на като цяло на скоростната кутия и синхронизаторите
- по лесно превключване
- плавно преминаване от една на друга предавка надолу без да се "блокират" задните гуми
- като цяло по равномерно и плавно движение на автомобила при намаляване и превключване на долни предавки

минусите са
- намалена моторна спирачка /понякога се налага да се използва мотора за да намали екстремно и да се помогне на предните спирачки на автомобила /

като цяло тази техника е равномерно, състезателно и динамично шофиране - няма екстремизъм в нея целта и е автомобила маскимално да запазва контактните петна на задните или предните гуми при превключване на предавка надолу

eто чист пример http://vbox7.com/play:b0cd7e48
може да е от игра но е абсолютно правилен и показва техниката идеално

eто от резачка тип флекс
http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4

и клип с поглед и към скоростния лост
http://www.youtube.com/watch?v=klMur6TPkrM

при новия нисан 370Z например тази техника се изпълнява от компютър - в момента в който сваляте например от 3та на 2ра предавка компютъра изчислява автоматично на какви обороти трябва да е мотора за тази 2ра предавка и автоматично в момента на превключване го прави вместо вас
Monster Energy Drift Athlete
2014 King of Europe Street Legal Champion
2013 King of Europe Street Legal Champion

http://www.facebook.com/alexmatrix

Изображение

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 28 Фев 2009, 5:11

Неискам да ви се бъркам в рейсърската тема....ама знаете ли колко бързо се учи този похват ,като не ти работят ниските на "ГАЗ"-ката ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Мнение от ivan1590 » 28 Фев 2009, 7:55

За мен смисъла от тази техника е хем колата да стои в обороти, хем при смяната да не блокират задните колела.Не разбирам колегата Алекс защо смята, че е намалена двигателната спирачка.Аз лично пускам спирачката преди завоя, сменям скоростите по описания начин и отнемам газта, колата губи още малко скорост в първата част на завоя, но е в обороти и преди средата на завоя газ.Общо взето гледам да не пипам много спирачката в завоя.Ако дам повечко газ и колата е над 4000 оборота и дрифтче се получава. :mhihi:

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook