Техники на каране

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Техники на каране

Мнение от vicho » 24 Юли 2004, 4:00

Alx написа:(това си е съвсем отделна тема- ша пиша ако имам време някои ден за техники на каране)


Хм, аз все още чакам обещаната от алекс тема, защото има още много да уча, пък и човек се учи докато е жив. Все пак, аз едва ли имам кой знае какво да кажа... но... ==>

След дъжд, асфалта е мокър следва фъна... решавате да използвате ръчната... Виждате според вас добър и достатъчно голям и широк завой с добра видимост, тръгвате да влизате в завоя и дърпате ръчната, поне при мен с натиснато копче и пускате веднага, колата тръгва с вратите напред, опитвате се да коригирате траекторията, въртите бързо волана, колата тръгва с вратите напред в другата посока, но бордюра е твърде близо, втори опит за коригиране на траекторията, успешен, задните и предните колела са вече в почти права линия, при последния опит всичко е ОК. Адреналина блъска в главата ви и всичко е ОК. Това хубаво, обаче, поне при мен се получи по инстинкт, да вложиш мисъл във всичко, трябва да умееш адски много неща и да знаеш точно какво се прави!!! Ето това се опитвам да разбера!

За всички, който ще рекът, че се правя на интересен, въобще не целя това... Тъй че, давайте по същество!

Имаше тема техники за забавление, не ми е натам целта, но ако има нещо ново, добре дошло. Въпроса е техниката при самото каране.

Нека по-запознатите да споделят. БЛАГОДАРЯ!

Надявам се да стане интересно!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 24 Юли 2004, 9:16

бе Вичо не знам ама в такъв момент аз лично не почвам да си мисля какво трябва да направя точно ами започвам да въртя волана механично без да се замисля.гледам да изправя колата и успявам...имам проблем малко с излизане от завой с пълна газ-направо не моа да сваря да върна волана обратно :lol: ръцете ми се заплитат направо...
ама вече изпълнения с ръчната не правя :( като видях на една кат нашата кола какво и имаше след такива изпълнения и се отказах :roll:
но скоро трябва да съм се уредил с една специално за изпълнения и се почва :D
Изображение
8.32

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 24 Юли 2004, 9:59

Ръчната спирачка в част от много малко техники на шофиране, според мен всичките неприложими по пътищата. Ама това си е мое мнение :)

По тази тема могат да се изпишат тонове и тонове материали, има толкова много книги и истината е, че теорията все пак помага.

Малко идеи като за начало:

- Ръцете се държат на 3 и 9 часа. По този начин можеш да завъртиш волана почти на 180 градуса без да пускаш ръцете. Това е много важно, защото иначе губиш от усещането какво правят предните гуми.

- Научете се да ползвате педалите ефективно, щото те са 3, пък краката са само 2 при повечето хора ;) Идеята е да се спира с левия крак когато е подходящо, и да се използва десния за спиране и съединител в останалите ситуации.

- Колата трябва да е балансирана и стабилна в завоите. Дрифтването не е най-бързия начин да завиеш - да сте видели Формула 1 кола да върви настрани някога? Трябва да се кара плавно и внимателно. Скоростта ще дойде сама след това.

Прочетете темата "как да направим колата си по-бърза" в тунинг секцията. Двете статии там са добро въведение в техниките за шофиране.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 24 Юли 2004, 11:06

kay написа:... Идеята е да се спира с левия крак когато е подходящо, и да се използва десния за спиране и съединител в останалите ситуации...

На вас в ЮАР, къде ви е съединителя бе 8) , щото моя е отляво и трудно ще си кръстосам двата крака, за да го натискам с десния :D .
Бъзикам се :yes:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 24 Юли 2004, 15:55

Пардон, спиране и газ :) Сещате се каква е идеята де...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 25 Юли 2004, 1:19

"как да направим колата си по-бърза", я четох милион пъти!
И все пак има какво още да се понапише, поне според мен де!

Такааам, благодаря на включилите се... очаквам още материал...
Въведението, го имаме... Искам основната част! :wink:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 04 Авг 2004, 18:59

kay написа:Ръчната спирачка в част от много малко техники на шофиране, според мен всичките неприложими по пътищата. Ама това си е мое мнение :)

По тази тема могат да се изпишат тонове и тонове материали, има толкова много книги и истината е, че теорията все пак помага.

Малко идеи като за начало:

- Ръцете се държат на 3 и 9 часа. По този начин можеш да завъртиш волана почти на 180 градуса без да пускаш ръцете. Това е много важно, защото иначе губиш от усещането какво правят предните гуми.

- Научете се да ползвате педалите ефективно, щото те са 3, пък краката са само 2 при повечето хора ;) Идеята е да се спира с левия крак когато е подходящо, и да се използва десния за спиране и съединител в останалите ситуации.

- Колата трябва да е балансирана и стабилна в завоите. Дрифтването не е най-бързия начин да завиеш - да сте видели Формула 1 кола да върви настрани някога? Трябва да се кара плавно и внимателно. Скоростта ще дойде сама след това.



Ок до тук добре, но като колата ми не е БМВ и няма задно как да дрифтвам по-то4но?? Тва за ръцете поне при мен е верно, но аз както казах някъде по другите форуми карам кадет, който не се слави с особенно добър стиъринг ... за това върта геврека с една ръка (вси4ки ще ме нападнете и ще кажете 4е това е против вси4ки правила на добрия шофьорлък, да съгласен съм, но така ми е удобно, а и съм принуден от обстоятелсвата :) ) Та пи4 дърпай си ръчни и да не ти пука просто винаги мисли като правиш магарии щото после излиза скъпо :roll:. Исках да напиша още нещо но забравих какво беше за това ако се сетя по-натам ще го добава :wink:
_!_

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook