Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Да ви споделя още една цака за газта
Значи ако има газ на 1-ва и 2-ра колонка вие сте спряли на 2-ра , хващате пистолета за газта на 2-ра и пускате помпата на 1-ва колонка . Навърта някакви съвсем скромни стотинки
Стига съм спамил 



- gulemetov
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Радостно е , че темата заинтересува доста хора. Да добавя някой мой впечатления.
(1) Първо, на моята кола има Stop-Go функция, която спира двигателя на светофарите. Според мене ако престоя е по-малък от 30сек въобще не си заслужава да се спира двигателя а в задръствания въобще го изключвам. Отделно, че двигателя хич не му е полезно да спира-стартира непрекъснато. При разумно ползване пести някъде (на градско) по 0,5л на 100км
(2) За темнпомата (cruise control) е полезен доста на магистрала но трябва да се ползва с мисъл. Когато има някъде нагорнище с копчетата намалявам скороста така , че да не вдига разхода. Отделно, когато има надолнище следвано от нагорнище обратно , в момента на слизане увеличашам скороста така че разхода да е постоянен а по нагорнището съответно намалявам пак.
(3) Никога не стоя на място и да чакам да загрее колата (или пък мотора BMW R1200GS това е абсолютно глупост - маслено въздушно охлаждане). ВАЖНОТО е да не се вдига веднага над 90км/ч , 2500 оборота макс) докато загрее. Гледал съм кола в Германия, която макар че е на никакви км беше издухана имено поради това. Жената живее близо до магистрала и до работата (30 км) я карала с +130км/ч....
(1) Първо, на моята кола има Stop-Go функция, която спира двигателя на светофарите. Според мене ако престоя е по-малък от 30сек въобще не си заслужава да се спира двигателя а в задръствания въобще го изключвам. Отделно, че двигателя хич не му е полезно да спира-стартира непрекъснато. При разумно ползване пести някъде (на градско) по 0,5л на 100км
(2) За темнпомата (cruise control) е полезен доста на магистрала но трябва да се ползва с мисъл. Когато има някъде нагорнище с копчетата намалявам скороста така , че да не вдига разхода. Отделно, когато има надолнище следвано от нагорнище обратно , в момента на слизане увеличашам скороста така че разхода да е постоянен а по нагорнището съответно намалявам пак.
(3) Никога не стоя на място и да чакам да загрее колата (или пък мотора BMW R1200GS това е абсолютно глупост - маслено въздушно охлаждане). ВАЖНОТО е да не се вдига веднага над 90км/ч , 2500 оборота макс) докато загрее. Гледал съм кола в Германия, която макар че е на никакви км беше издухана имено поради това. Жената живее близо до магистрала и до работата (30 км) я карала с +130км/ч....
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Моят рекорд за икономично шофиране е София - Велико Търново / Август месец / 209 км по километраж / 6.0/100 по Бордови Компютър / Средна скорост 93.6 км/ч с колата от подписа Е46 M52TUB20!
Като цяло най-важните правила са следните: поддържане на оборотите между 1500 и 3000 оборота; поддържане на равномерна газ; задължително каране по инерция на скорост; минимално използване на педала на спирачката.
Така мисля.
Като цяло най-важните правила са следните: поддържане на оборотите между 1500 и 3000 оборота; поддържане на равномерна газ; задължително каране по инерция на скорост; минимално използване на педала на спирачката.
Така мисля.

- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Абсолютния ми рекорд М54Б25 в Е46 купе е 6.0/100 - 95 от ОМV София- Бургас.
Тогава все още нямаше магистрала и си беше до нова загора, като тръгнах в 3 от София и средната скорост беше 73км/h
правилата са следните:
-магистрала- 5-та 87 по темпомат.
- ако има баир надолу - свободна
- извън градски път, само 5-та с плавни ускорения, от 60- нагоре до 110-120.
- темпомат се ползва когато пътя е без много релеф или по продължително изкачване и то се пуска след като започне изкачването.
В момента карам предимно на газ и над 10 не ми е давала. Като спазвам горните правила. Рядко имам палене за под 20 км пробег .
Все пак най-голямата икономия идва от пускането на свободна по баирите, НО не го препоръчвам на хора без опит зад волана.
Тогава все още нямаше магистрала и си беше до нова загора, като тръгнах в 3 от София и средната скорост беше 73км/h
правилата са следните:
-магистрала- 5-та 87 по темпомат.
- ако има баир надолу - свободна
- извън градски път, само 5-та с плавни ускорения, от 60- нагоре до 110-120.
- темпомат се ползва когато пътя е без много релеф или по продължително изкачване и то се пуска след като започне изкачването.
В момента карам предимно на газ и над 10 не ми е давала. Като спазвам горните правила. Рядко имам палене за под 20 км пробег .
Все пак най-голямата икономия идва от пускането на свободна по баирите, НО не го препоръчвам на хора без опит зад волана.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Икономията не е ли по-голяма при спускане на скорост и над 2000 оборота, да речем 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Тогава инжекторите не подават гориво, но все пак мотора спира колата и така вместо да пуснеш 3 км баир ще спуснеш 2 км по инерция и следващият 1 км ще го караш с разход 6-8/100
и се губи ефекта.
Аз не съм привърженик на карането на скорост по баир надолу и поради всички съпътстващи неща от него, но всеки си има избор.
По дебелите книги пише да се пуска на скорост.
Още повече, че износването и натоварването на всички чарколяци в колата (двигател скорости, кардан, диференциали и тн) се товарят излишно. В крайна сметка вместо един двигател да се върти с 900 оборота той се върти с 3-4 к оборота безсмислено. Пак си имам спирачки, пак колата ми има ток, когато ми се наложи пак мога да вкарам на предавка и тн и тн . Удоволствието излиза около 0.8 л/час.
С други думи моят избор е да си пусна по инерция, тази инерция при нашите коли е доста стабилна тъй като са тежки и да си оставя колата да си мърка и да не натоварвам излишно всичко по предаването на задвижването и двигателя излишно да ми се въртят.
НО пак да кажа, не се препоръчва за хора без опит и такива които не им е ясно какво се случва под капака на колата, то и затова в момента всички ги учат да карат на скорост
ама никой не пита що. В крайна сметка извода е, че колата е предвидима и без резки промени в скорост без те да са поискани от водача. А пък тия дето набиват преди светофар от 4-3-2 за да спрат че да не си износят спирачките направо не са за говорене. То не е съединител не са тампони не е скорости всичко носи някакво лудо натоварване, за сметка на едни накладки.

Аз не съм привърженик на карането на скорост по баир надолу и поради всички съпътстващи неща от него, но всеки си има избор.
По дебелите книги пише да се пуска на скорост.
Още повече, че износването и натоварването на всички чарколяци в колата (двигател скорости, кардан, диференциали и тн) се товарят излишно. В крайна сметка вместо един двигател да се върти с 900 оборота той се върти с 3-4 к оборота безсмислено. Пак си имам спирачки, пак колата ми има ток, когато ми се наложи пак мога да вкарам на предавка и тн и тн . Удоволствието излиза около 0.8 л/час.
С други думи моят избор е да си пусна по инерция, тази инерция при нашите коли е доста стабилна тъй като са тежки и да си оставя колата да си мърка и да не натоварвам излишно всичко по предаването на задвижването и двигателя излишно да ми се въртят.
НО пак да кажа, не се препоръчва за хора без опит и такива които не им е ясно какво се случва под капака на колата, то и затова в момента всички ги учат да карат на скорост

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Nedialkov написа:Тогава инжекторите не подават гориво, но все пак мотора спира колата и така вместо да пуснеш 3 км баир ще спуснеш 2 км по инерция и следващият 1 км ще го караш с разход 6-8/100и се губи ефекта.
...
Не може ли за момент да натиснеш съединителя взависимост от наклона, за да ускори колата малко пък после пак си карай на скорост


Вкарваш се излишно в некви филми ми се струва


Не само, че е по-предвидима дадена кола, когато е на скорост. Едно БМВ стои много по-балансирано при спускане и завой, когато е на скорост, отколкото ако си го държиш на спирачки през цялото време. Най-малкото поради наклона върху предния мост лежи по-голямата част от теглото. При постоянно натиснати спирачки едно, че ги износваш/прегряваш и т.н. идва момента дето искаш да намалиш повечко и още повече го дебалансираш. И тогава понякога идва и "синдромът на прегрятите спирачки"

Как да е, въпрос на избор

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Абсолютно въпрос на избор.
А кой е казал, че намалявам с постоянно приложено усилие на спирачките
При голям баир намалявам на тласъци и отпускам спирачките.
Два примера за каране по инерция:
1) София към Търново по витиня като пусна от първия тунел на свободна от 90 на втория тунел намалявам от 130/40 до 90 след това в тунела съм с около 90 и така минавам и двата тунела на свободна и чак долу на лукойл-а слагам на скорост. Спирачки се натискат само преди тунела. Тая схема се проваля разбира се когато има голям трафик.
2) Търново към София с качването на Хемус като се засиля с към 140 и откарвам поне 5-6 км докато падне до 90.
Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам. Просто на познат път винаги си правя преценка кога да натисна газ, кога да върна и кога да дам на свободна. Но и никога не спирам на скорост и тн освен в аварийна ситуация
тогава връщането на предавки съчетано с натиснати спирачки = по ранно спиране.
В крайна сметка въпрос на избор е кой как ще кара, най-важното е да е безопасно и човека да е сигурен в действията си
А кой е казал, че намалявам с постоянно приложено усилие на спирачките

При голям баир намалявам на тласъци и отпускам спирачките.
Два примера за каране по инерция:
1) София към Търново по витиня като пусна от първия тунел на свободна от 90 на втория тунел намалявам от 130/40 до 90 след това в тунела съм с около 90 и така минавам и двата тунела на свободна и чак долу на лукойл-а слагам на скорост. Спирачки се натискат само преди тунела. Тая схема се проваля разбира се когато има голям трафик.
2) Търново към София с качването на Хемус като се засиля с към 140 и откарвам поне 5-6 км докато падне до 90.
Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам. Просто на познат път винаги си правя преценка кога да натисна газ, кога да върна и кога да дам на свободна. Но и никога не спирам на скорост и тн освен в аварийна ситуация

В крайна сметка въпрос на избор е кой как ще кара, най-важното е да е безопасно и човека да е сигурен в действията си

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
По магистрала - ясно 
Хаинбоаз/Шипка, там пробвал ли си я тая схема? Щото там или спускаш на спирачки или на скорост, няма го варианта "Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам."
Чат-пат и знаци слагат за преминаване на по-ниска предавка, явно там това е по-безопасния вариант, как мислиш 

Хаинбоаз/Шипка, там пробвал ли си я тая схема? Щото там или спускаш на спирачки или на скорост, няма го варианта "Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам."


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Сега нали си говорим за най-голяма икономия при каране 
Шипка не съм минавал никога в интерес на истината.
Просто аз съм от хората който си пускат колата по инерция в града преди светофар и на познат път по баир надолу. Не съм казал йок така карайте всички. Познавам си възможностите познавам си колата, не го правя със само цел икономия, по скоро по комфортно ми е и съм на мнение че си пазя колата повече така дали е правилно... времето ще покаже, но досега да чукан на дърво съм успял да се измъкна в сложни ситуации без това че съм бил на свободна да ми е било в минус.
Много зависи и от стила на каране, моя е доста доста спокоен, когато реша да карам на макс на възможностите си /моите или на колата/ свободната не участва в упражнението, освен лоста да минава от там.

Шипка не съм минавал никога в интерес на истината.
Просто аз съм от хората който си пускат колата по инерция в града преди светофар и на познат път по баир надолу. Не съм казал йок така карайте всички. Познавам си възможностите познавам си колата, не го правя със само цел икономия, по скоро по комфортно ми е и съм на мнение че си пазя колата повече така дали е правилно... времето ще покаже, но досега да чукан на дърво съм успял да се измъкна в сложни ситуации без това че съм бил на свободна да ми е било в минус.
Много зависи и от стила на каране, моя е доста доста спокоен, когато реша да карам на макс на възможностите си /моите или на колата/ свободната не участва в упражнението, освен лоста да минава от там.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Никога не изключвайте от скорост. Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
err0r написа:Никога не изключвайте от скорост. Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....


-да поддържам максимално време еднаква скорост -> да избегна излишни ускорения
-по баири надолу да подбирам правилно предавката, така че хем колата да се движи пак с горе-долу равна скорост, хем да имам контрол върху автомобила
-по баири нагоре (където обикновено се кефя много

Равносметката е 375км от точка до точка, на връщане взети с 1ч. по-бързо, а разхода еднакъв.
И нещо да кажа, което си е мое виждане и не искам да задължавам никого: на двигателя това му е предназначението - да се товари, да седи в обороти когато е нужно, и винаги да е с оглед максимална безопасност на пътя. Като изпреварваш примерно сравнително дълга колона не изцеждаш ли 3-4та до долу, да се изтеглиш максимално бързо? Това не са моменти, в които икономията трябва да е приоритет. Тя би следвало да почне още от поддържане на агрегата и системите на автомобила в изправност. Така че за мен изключването на предавка при каквито и да е обстоятелства е неразумно. Тази неутрална позиция на лоста е за да може колата да седи запалена на място. Щом тръгне да се движи седи на предавка/и. Щото си представете ситуация на поднасяне примерно, заради лош път или хлъзгава настилка, и сте на свободна. Върви я хващай тая кола само с волана... Слагането на предавка тогава е въпрос на адски добро изравняване на обороти, което пак води до пренасяне на тежест.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Момчета нека всеки си кара както иска.
Форума е за споделяне на мнения без насаждането им
.
Както казах не е за хора, които нямат опит нито съм казал, че постоянно се кара така винаги се прави преценка.
И само още нещо искам да обсъдим с оглед на следното:
А ако колата е с предно, тогава пускането на скорост не преебава ли съвсем равновесието в теглото на автомобила.
И не не съм съгласен, че е все едно, да пуснеш волана. Имам си контрол и си познавам колата и ПЪТЯ по който ги правя тези неща., мога във всеки един момент да вкарам на предавка като изравня перфектно оборотите и още веднъж да кажа - това се прави само при спокойно каране ако когато карате спокойно колата ви може да поднесе ей така от нищото начи .... При по сериозно каране се кара само в обороти и на скорост.
П.С. Темата е за икономия не за скорост не - и досега няма автомобил които съм карал на който да не падна под заводските стойности за разход, когато поискам

Форума е за споделяне на мнения без насаждането им

Както казах не е за хора, които нямат опит нито съм казал, че постоянно се кара така винаги се прави преценка.
И само още нещо искам да обсъдим с оглед на следното:
err0r написа:Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....
А ако колата е с предно, тогава пускането на скорост не преебава ли съвсем равновесието в теглото на автомобила.
И не не съм съгласен, че е все едно, да пуснеш волана. Имам си контрол и си познавам колата и ПЪТЯ по който ги правя тези неща., мога във всеки един момент да вкарам на предавка като изравня перфектно оборотите и още веднъж да кажа - това се прави само при спокойно каране ако когато карате спокойно колата ви може да поднесе ей така от нищото начи .... При по сериозно каране се кара само в обороти и на скорост.
П.С. Темата е за икономия не за скорост не - и досега няма автомобил които съм карал на който да не падна под заводските стойности за разход, когато поискам


- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Няма спокойно и неспокойно каране... има само едно - каране. Винаги трябва да си на 100% от потенциала си. Нали знаеш, че когато се качиш в колата и потеглиш си с единия крак в гроба и с другия в пандиза? Какво значи път, който познаваш? Вържи си очите с черна лента и карай, след като го познаваш. Никога не можеш да знаеш дали по пътя няма ремонт, аварирал автомобил след завоя, новоотворила се дупка, кобила с конче или нещо друго.
И от това нека всеки си кара както иска си е мамата ебало по пътищата. Всеки иска да е по-тарикат от другия, всеки си мисли, че него не може да го застигне оня с косата.
Не ти насаждам мнение. Карай както прецениш за добре, ти возиш близките си, ти държиш животите им в ръцете си. Освободи от скорост, за да ти се износва двигателят по-малко. Даже ако искаш следващия път направо го изгаси, хем моментният ти разход ще е 0/100, хем и износване няма да има.
И от това нека всеки си кара както иска си е мамата ебало по пътищата. Всеки иска да е по-тарикат от другия, всеки си мисли, че него не може да го застигне оня с косата.
Не ти насаждам мнение. Карай както прецениш за добре, ти возиш близките си, ти държиш животите им в ръцете си. Освободи от скорост, за да ти се износва двигателят по-малко. Даже ако искаш следващия път направо го изгаси, хем моментният ти разход ще е 0/100, хем и износване няма да има.


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани