Превключване на скоростите по време на изпреварването
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме
Това което искаш да направиш се нарича Power Shifting,помага малко за ускорението,но чупи доста....при нормална ситуация едвали ще ти помогне много....при гонка или в екстремна ситуация може и да помогне

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Cult Society
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 27.01.2003
///M Power написа:MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме
Това което искаш да направиш се нарича Power Shifting,помага малко за ускорението,но чупи доста....при нормална ситуация едвали ще ти помогне много....при гонка или в екстремна ситуация може и да помогне
да много добре ще те издърпа към сервиза за съединител
изпреварва се само на една предавка - най подходящата - за ускорение и продължителност на изпреварването с двете ръце на волана - задължително. не е за препоръчване да се сменят предавки защото ако не уцелите следващата предавка цялото задминаване отива по дяволите.
Мисля че всеки го е удряла въздушна струя от голям камион и е бил изненадан от дупки, затова - двете руце на волана. по принцип е добре да не се залепваш зад возилото за изпреварване а да имаш положитена разлика в скоростта - т.е. да започнеш изпреварването по отдалеч.....
- steel_nick
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 6.02.2006
- Кара: е38 и е34
- Мечтае да кара: АН 225
Според мен така скапваш съединителя, ама все пак оная вечер въртях гуми с натисната спирачка, тъй че...

BMW Power
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
M6 написа:Най-бързо ще ускорява ако сменяш точно на 5500 оборота(това за E36 316i '96)
ако са ти тръгнали гърбиците на разпределитения вал е нормално ,
но ако вси4ко ти е ок колата ускорява до ограни4ител карал съм м40 316 до 6200 се ирязва след време почна до 5000


Та даваш газ яко докато усещаш че има ускорение щом намалее снемяш . обикновено на 6500 ако е нормално бмв
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
а понякога за доускорение помага ако си посритвате педала на съединителя докато сте подали пълна газ рязко натискате и поскате съединителя резултата е малко импулсно ускорение но все пак ускорение недостатък е съсипване на съединителя и трансмисията при честа употреба
мислете го така- всеки нормален двигател до 5 литра си прави конете горе във последните 20-тина % от оборотите. та ако не си там - нямаш максимално ускорение. идеалния варянт за задминаване е като започнеш изпреварването да си в началото на тези 20% (демек на 6000 червена линия 20-тина % са 4800-5000). от там се започва.. ако скороста е такава че трябва в един момент да превключиш на по-висока- правиш го.
луд, а за приплъзването като ускоряваш- не знам това откъде го знаеш, но вземи един г-тек и пробвай да видиш че така ще си по-бавен.. да не говориме че съединителя ти няма да е доволен.. като се набираш импулсивно усещането е че си по-бърз, но всъщност константното ускорение е по-бързо..
луд, а за приплъзването като ускоряваш- не знам това откъде го знаеш, но вземи един г-тек и пробвай да видиш че така ще си по-бавен.. да не говориме че съединителя ти няма да е доволен.. като се набираш импулсивно усещането е че си по-бърз, но всъщност константното ускорение е по-бързо..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
ludiagsm написа:а понякога за доускорение помага ако си посритвате педала на съединителя докато сте подали пълна газ
Честно, не мога да се сетя по лесен начин да се пребия от това да си бия съединителя на 6000 оборота на втора (ограничителя е на 8000)

- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
Абе пичове,всяко изпреварване ли го правите на пълна гас или в случая говорите само за екстремни ситуации 

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
с по силна кола изпреварването е мн по лесно ,другите нормалните все едно са спрели
оппссс най -гадно е преди като карах надълго тамън вдигна 200 и нещо и хоп настигам некой дедка със жигулка дет изпреварва колона от 2-3 тира ,тировете се движат с около 80-90 а жигулката със 100-110
кво
аз идвам с 200 и нещо светкам с дългите натискам клаксона ама един голем хУй и в крайна сметка скачам на спира4ката връщам скорости намалям . Тамън съм намалил и дедтката е освободил пътя и айде пак 10 минути ще набирам 200 км
А сега е малко по различно намалям си, после пипвам замалко педала и пак съм с 200.
При спокойно каране и кола със сравнително голям въртящ момент може да си правиш изпреварвания и на по-висока предавка ,е ако видиш зор една или две надолу за да попаднеш баш в силата и пак изтегляш навреме.
оппссс най -гадно е преди като карах надълго тамън вдигна 200 и нещо и хоп настигам некой дедка със жигулка дет изпреварва колона от 2-3 тира ,тировете се движат с около 80-90 а жигулката със 100-110
кво

А сега е малко по различно намалям си, после пипвам замалко педала и пак съм с 200.
При спокойно каране и кола със сравнително голям въртящ момент може да си правиш изпреварвания и на по-висока предавка ,е ако видиш зор една или две надолу за да попаднеш баш в силата и пак изтегляш навреме.
- BMW_325 TDS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 517
- Регистриран на: 9.01.2007
Колеги аз съм още едва на 17 ама карам от 11 годишен, става дума че карам само на село!! Няма смисъл да лъжа че сам карал яко хубави коли защото сам карал повече Лади и Фиатове от 80-та година,но все пак от там се почва.. По отношение на въпроса за изпреварването, искам да изявя мнение че при смяната на предавка най- яко ускорение се постига когато не пускате газта, защото не губите обороти,а директно силата от тия обороти се изтрелват към сединителя, и освен това се получава много яко усукване на задницата. Вярно е обаче че така се съсипва живота на сединителя - знам го от личен опит !!!
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
кви задържания на газта... аз си мисля, че ако се смени бързо и с точните дозировки педали, първо оборотите не са паднали още и си се изстрелва така и така колата, второ много ме съмнява че ще е и по-бързо, от 'задържане' на газта - това отделно просто ми звучи като да млатиш с чука по съединителя където ти падне..
питащите - що не се подърпате малко, то не е само за победата или адреналина, а и да си тестваш колата като ти се наложи как да я настъпиш без паника, щом не сте наясно - най-добрия съвет според мен
а и да свикнете на адреналин, защото в критични ситуации като дойде непознато количество от него, и стават трудните за рисуване...
по темата - най-оптимално за сменяне би трябвало да е когато стигнете 6100-6200 оборота, според кривите там вече се губи мощност (след 5900) + докато се реагира за смяна колата е вече на 6400+. стигнете ли ограничител е загуба..
питащите - що не се подърпате малко, то не е само за победата или адреналина, а и да си тестваш колата като ти се наложи как да я настъпиш без паника, щом не сте наясно - най-добрия съвет според мен

по темата - най-оптимално за сменяне би трябвало да е когато стигнете 6100-6200 оборота, според кривите там вече се губи мощност (след 5900) + докато се реагира за смяна колата е вече на 6400+. стигнете ли ограничител е загуба..
- BMW M5 super
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 9.01.2005
- Местоположение: vvvvvvv
MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме
МАЛЕИ само като прочетох това лошо ми стана .АБЕ какво разбираш ти от изпреварване и какви са тея глупости дето ги пишеш .мале мале .какви ентусиасти има само
vvvvv
- Glamav
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 8.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d '02
- Мечтае да кара: 850i или M6
Абе аз изгрубях един път с около 90-100 и доста грубо подметнах задника... просто се престроих по рязко и с много газ... стреснах се доста щото изпреварвах с предницата леко към тоя тъпанар дето ме засече и после като се прибрах подметнах задника кум бордюра.
Обаче нищо не е в състояние да ме лиши от удоволствието да гледам оглупялата физиономия на чичкото дето го задминавах на следващия светофар, аз треперех леко от адреналина а той гледаше облещено и нещо хранеше.
А иначе според мен изпреварването ако има нужда да е рязко и бързо се прави като драг на 1/4, максимума от колата и в най добрите за целта обороти.
Обаче нищо не е в състояние да ме лиши от удоволствието да гледам оглупялата физиономия на чичкото дето го задминавах на следващия светофар, аз треперех леко от адреналина а той гледаше облещено и нещо хранеше.
А иначе според мен изпреварването ако има нужда да е рязко и бързо се прави като драг на 1/4, максимума от колата и в най добрите за целта обороти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани