Превключване на скоростите по време на изпреварването

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Фев 2006, 9:31

MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме


Това което искаш да направиш се нарича Power Shifting,помага малко за ускорението,но чупи доста....при нормална ситуация едвали ще ти помогне много....при гонка или в екстремна ситуация може и да помогне ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 14 Фев 2006, 12:23

///M Power написа:
MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме


Това което искаш да направиш се нарича Power Shifting,помага малко за ускорението,но чупи доста....при нормална ситуация едвали ще ти помогне много....при гонка или в екстремна ситуация може и да помогне ;)


да много добре ще те издърпа към сервиза за съединител

изпреварва се само на една предавка - най подходящата - за ускорение и продължителност на изпреварването с двете ръце на волана - задължително. не е за препоръчване да се сменят предавки защото ако не уцелите следващата предавка цялото задминаване отива по дяволите.



Мисля че всеки го е удряла въздушна струя от голям камион и е бил изненадан от дупки, затова - двете руце на волана. по принцип е добре да не се залепваш зад возилото за изпреварване а да имаш положитена разлика в скоростта - т.е. да започнеш изпреварването по отдалеч.....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 6.02.2006
Кара: е38 и е34
Мечтае да кара: АН 225

Мнение от steel_nick » 15 Фев 2006, 11:37

Според мен така скапваш съединителя, ама все пак оная вечер въртях гуми с натисната спирачка, тъй че...:)
BMW Power

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Фев 2006, 13:56

M6 написа:Най-бързо ще ускорява ако сменяш точно на 5500 оборота(това за E36 316i '96) ;)


ако са ти тръгнали гърбиците на разпределитения вал е нормално ,
но ако вси4ко ти е ок колата ускорява до ограни4ител карал съм м40 316 до 6200 се ирязва след време почна до 5000 :) като извадихме вала немаше гърбици :mhihi: .

Та даваш газ яко докато усещаш че има ускорение щом намалее снемяш . обикновено на 6500 ако е нормално бмв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Фев 2006, 14:04

а понякога за доускорение помага ако си посритвате педала на съединителя докато сте подали пълна газ рязко натискате и поскате съединителя резултата е малко импулсно ускорение но все пак ускорение недостатък е съсипване на съединителя и трансмисията при честа употреба

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Фев 2006, 16:23

мислете го така- всеки нормален двигател до 5 литра си прави конете горе във последните 20-тина % от оборотите. та ако не си там - нямаш максимално ускорение. идеалния варянт за задминаване е като започнеш изпреварването да си в началото на тези 20% (демек на 6000 червена линия 20-тина % са 4800-5000). от там се започва.. ако скороста е такава че трябва в един момент да превключиш на по-висока- правиш го.

луд, а за приплъзването като ускоряваш- не знам това откъде го знаеш, но вземи един г-тек и пробвай да видиш че така ще си по-бавен.. да не говориме че съединителя ти няма да е доволен.. като се набираш импулсивно усещането е че си по-бърз, но всъщност константното ускорение е по-бързо..
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 15 Фев 2006, 17:01

ludiagsm написа:а понякога за доускорение помага ако си посритвате педала на съединителя докато сте подали пълна газ


Честно, не мога да се сетя по лесен начин да се пребия от това да си бия съединителя на 6000 оборота на втора (ограничителя е на 8000) :shock: . Особено с комбинация - изнасяне/прибиране в платното... немам думи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 21.12.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320i
Мечтае да кара: Hummer, Mustang

Мнение от Gentsa » 15 Фев 2006, 21:24

Абе пичове,всяко изпреварване ли го правите на пълна гас или в случая говорите само за екстремни ситуации :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 15 Фев 2006, 21:33

Gentsa написа:Абе пичове,всяко изпреварване ли го правите на пълна гас или в случая говорите само за екстремни ситуации :?:


По принцип екстремните изпреварвания

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Фев 2006, 0:27

с по силна кола изпреварването е мн по лесно ,другите нормалните все едно са спрели


оппссс най -гадно е преди като карах надълго тамън вдигна 200 и нещо и хоп настигам некой дедка със жигулка дет изпреварва колона от 2-3 тира ,тировете се движат с около 80-90 а жигулката със 100-110

кво :) аз идвам с 200 и нещо светкам с дългите натискам клаксона ама един голем хУй и в крайна сметка скачам на спира4ката връщам скорости намалям . Тамън съм намалил и дедтката е освободил пътя и айде пак 10 минути ще набирам 200 км


А сега е малко по различно намалям си, после пипвам замалко педала и пак съм с 200.

При спокойно каране и кола със сравнително голям въртящ момент може да си правиш изпреварвания и на по-висока предавка ,е ако видиш зор една или две надолу за да попаднеш баш в силата и пак изтегляш навреме.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 517
Регистриран на: 9.01.2007

Мнение от BMW_325 TDS » 09 Яну 2007, 22:06

Колеги аз съм още едва на 17 ама карам от 11 годишен, става дума че карам само на село!! Няма смисъл да лъжа че сам карал яко хубави коли защото сам карал повече Лади и Фиатове от 80-та година,но все пак от там се почва.. По отношение на въпроса за изпреварването, искам да изявя мнение че при смяната на предавка най- яко ускорение се постига когато не пускате газта, защото не губите обороти,а директно силата от тия обороти се изтрелват към сединителя, и освен това се получава много яко усукване на задницата. Вярно е обаче че така се съсипва живота на сединителя - знам го от личен опит !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 09 Яну 2007, 23:29

кви задържания на газта... аз си мисля, че ако се смени бързо и с точните дозировки педали, първо оборотите не са паднали още и си се изстрелва така и така колата, второ много ме съмнява че ще е и по-бързо, от 'задържане' на газта - това отделно просто ми звучи като да млатиш с чука по съединителя където ти падне..

питащите - що не се подърпате малко, то не е само за победата или адреналина, а и да си тестваш колата като ти се наложи как да я настъпиш без паника, щом не сте наясно - най-добрия съвет според мен :) а и да свикнете на адреналин, защото в критични ситуации като дойде непознато количество от него, и стават трудните за рисуване...

по темата - най-оптимално за сменяне би трябвало да е когато стигнете 6100-6200 оборота, според кривите там вече се губи мощност (след 5900) + докато се реагира за смяна колата е вече на 6400+. стигнете ли ограничител е загуба..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 09 Яну 2007, 23:56

ми той пича по отгоре я изкопа тая тема от архива (виж че е от преди година) ;)

Та "питащите" сме провели серия от тестове през изминалата 1 година :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 9.01.2005
Местоположение: vvvvvvv

Мнение от BMW M5 super » 15 Яну 2007, 20:50

MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме



МАЛЕИ само като прочетох това лошо ми стана .АБЕ какво разбираш ти от изпреварване и какви са тея глупости дето ги пишеш .мале мале .какви ентусиасти има само
vvvvv

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Мнение от Glamav » 15 Яну 2007, 21:03

Абе аз изгрубях един път с около 90-100 и доста грубо подметнах задника... просто се престроих по рязко и с много газ... стреснах се доста щото изпреварвах с предницата леко към тоя тъпанар дето ме засече и после като се прибрах подметнах задника кум бордюра.
Обаче нищо не е в състояние да ме лиши от удоволствието да гледам оглупялата физиономия на чичкото дето го задминавах на следващия светофар, аз треперех леко от адреналина а той гледаше облещено и нещо хранеше.

А иначе според мен изпреварването ако има нужда да е рязко и бързо се прави като драг на 1/4, максимума от колата и в най добрите за целта обороти.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook