Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- exvitermini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: Михайловград
- Кара: '96 Е34 tds touring Individual
- Мечтае да кара: E34 M5 Touring
Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
Колеги, да не дава господ но напоследък зачестяват такива ситуации в които при неправилни маневри се получават челни удари между два автомобила. Как бихте реагирали (ако имате възможност за реакция) ако отсреща ви връхлита автомобил и челният удар е сигурен. Знам, че една нормална реакция е спирачката, но като се има в предвид физическите закони, ако аз съм с ниска скорост, а отсреща е висока, то аз имам вероятно много по-малък шанс да оцелея ? Това по принцип е абсурд, но дали педала на газта не е по-добрият избор?
Темата е с много ако и вероятности. Аз лично бих натиснал спирачката...



Темата е с много ако и вероятности. Аз лично бих натиснал спирачката...
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
аз лично почвам да търся спасени по банкета
No bling at the Ring
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
Моето мнение - спирачка. Физичните закони да, но има и едно друго нещо. Ако твоята скорост е 100 и неговата е 150 да кажем, при удара, все едно че се блъскаш в стена с 250км/ч. Ако натиснеш спирачка и намалиш до 50 примерно, к'во става - същото, само че с 200. Затова си натискай спирачка, а ако можеш някаде настрани бягай!
- skrehko
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 7.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: bmw m3
- Мечтае да кара: ne6to sus W16
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
абе има ситуаций където и банкета не спасява.например на 08.12.2009(денят на студентите)отивахме съм боровец.На един завои ни помля един ТИР кабината му си беше в неговата лента обаче ремаркето беше в наща лента и нито време за реакция нито спирачки нито банкета нищо не ни спаси.
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
skrehko написа:абе има ситуаций където и банкета не спасява.например на 08.12.2009(денят на студентите)отивахме съм боровец.На един завои ни помля един ТИР кабината му си беше в неговата лента обаче ремаркето беше в наща лента и нито време за реакция нито спирачки нито банкета нищо не ни спаси.
така е приятел, просто понякога човек попада в "задънена улица"
на мен ми се е случвало да ме спасява банкета, получи се разминаване на 3 коли в 2 ленти, не знам дали ме разбирате, двете коли в двете посоки се прибрахме в банкетите, а 3тата кола се мушна между нас, можеше да е челен
No bling at the Ring
- cargo22
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
Всичко зависи от това колко по точно време имаш за реакцията, и вече в последствие това което ще решиш да предприемеш.На едни хора им треа повече време за реакция на други не , едни блокират други не.Има ситуации в които нито газта нито спирачката ще имаш време да натиснеш ,а единствено нещо което ще ти помогне е волана.
Имал съм ситуация при изпреварване на ТИР с 90км. а аз ускорявам и съм му навлезнал някъде до врата ми и без да знам какво виждам, дори не знаех че идва кола защото беше на смръчаване некав ТЪПУК без фарове отсреща ,просто нещо неестесвено на пътя подсъзнателно ме накара да скоча на спирачката буквално да скоча като се има в предвид че съм бил на газта до долу и да навия десен волан и се прибрах на милиметри зад тира.
Дори не разбрах както се казва какво стана нито пулса ми се ускори нито нищо.
Това е единствения път когато ми се стори че колата не иска да спира все едно не бех натиснал спирачката.
и това всичкото за не повече от 1.5секунда, все едно цела вечност мина

Имал съм ситуация при изпреварване на ТИР с 90км. а аз ускорявам и съм му навлезнал някъде до врата ми и без да знам какво виждам, дори не знаех че идва кола защото беше на смръчаване некав ТЪПУК без фарове отсреща ,просто нещо неестесвено на пътя подсъзнателно ме накара да скоча на спирачката буквално да скоча като се има в предвид че съм бил на газта до долу и да навия десен волан и се прибрах на милиметри зад тира.
Дори не разбрах както се казва какво стана нито пулса ми се ускори нито нищо.
Това е единствения път когато ми се стори че колата не иска да спира все едно не бех натиснал спирачката.



- pits
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 25.03.2007
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: е30
- Детайли за колата: е39
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
Според ситуацията и преценката на шофера, аз затова избягвам да му се бъркам и мразя на мен да ми се бъркат( освен в фрапантни случай, но аз при такива не се возя). При стандартната ситуация изпреварване на тир, в зависимост къде си на изпреварването трябва да избереш газ спирачка, ако го завършваш, не трябва и да потрепнеш от газта, ако започваш стоп и назад - звучи лесно, но като не си сигурен избягваш подобни ситуации и си ок. Ако си поставен пред свършен факт - кретена идва в насрещното с/у теб, аз лично затова избягвам(опитвам се) и такива ситуации. Като виждам, че някой Мисли да задминава опасно си намалявам и се отбивам като пич. Но всичко е въпрос на късмет. И дано БМВ боговете бъдат с Вас 

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
преди около 1-2 седмици следната ситуация - прибирам се към вкъщи (от Пловдив съм) и си карам по малчика (сегашното бул. Свобода), таман сам в началото и си викам - ае да я понатисна (на майка ми едно пежо 206) - прав път, няма коли, една дупка (трап) (но си я зная).. някъде към 80 карах (признавам си - тъпо е... грешно е и прочае, но го направих) и както са паркирани коли от ляво и от дясно един идиот (може и идиотка да е) без фарове, без мигач, както си е паркиран прави обратен на около 10-тина метра от мене. На спирачката, но усетих, че неможех да спра, а онова нещо изобщо не ме отрази да ми остави място да мина или да се върне... волана на ляво, някък си се разминах на милиметри от него и спрелите коли.. другата кола си обърна и продължи. Аз спрях с идеята да тръгнда с него и да вадя гаечния ключ (е не го направих). Та относно темата - тук имаше и от двете - пробвах със спирачка - не стана, после с волана... минах някак си ... незная как го направих, но си бе като автопилот. А пък да кажеш опит.. не е ... карам от октонври ... верно, че е средно по 20-30км. градско, но все пак съм млад шофьор за такива рефлекси...
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...


Според моите представи мисля,че до момента на самия удър трябва да се намали възможно най много,но точно в момента на удъра да се пусне спирачката,за да може колата да поеме силата на удъра а не да и се противопоставя, но това е невъзможно при такава ситуация

Дано на никой не му се случва а го пробва!!!

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
ТУРБО написа::mhihi: Да даваш газ преди удар ми звучи леко психопатско.![]()
Според моите представи мисля,че до момента на самия удър трябва да се намали възможно най много,но точно в момента на удъра да се пусне спирачката,за да може колата да поеме силата на удъра а не да и се противопоставя, но това е невъзможно при такава ситуация![]()
Дано на никой не му се случва а го пробва!!!
даваш газ, за да избегнеш удара
ситуацията е следната, изпреварваш тир, но с/у теб идва кола.. имаш 3 вариянта или да се откажеш от изпреварването, като се върнеш зад тира, да го извършиш, като се прибереш пред тира или да се удариш челно с тоя с/у теб
даваш газчица и си завършваш изпреварването и така, но си е на късмет
най-сигурното е да набиеш спирачка, но е много опасно по българските пътища, защото е силно вероятно зад теб да се е лепнал още някои, дето да се мъчи да изпреварва и няма да има твоята реакция, така че може ако не челно, то отзад да стане белята =)
No bling at the Ring
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
BadAngel написа:ТУРБО написа::mhihi: Да даваш газ преди удар ми звучи леко психопатско.![]()
Според моите представи мисля,че до момента на самия удър трябва да се намали възможно най много,но точно в момента на удъра да се пусне спирачката,за да може колата да поеме силата на удъра а не да и се противопоставя, но това е невъзможно при такава ситуация![]()
Дано на никой не му се случва а го пробва!!!
даваш газ, за да избегнеш удара
ситуацията е следната, изпреварваш тир, но с/у теб идва кола.. имаш 3 вариянта или да се откажеш от изпреварването, като се върнеш зад тира, да го извършиш, като се прибереш пред тира или да се удариш челно с тоя с/у теб
даваш газчица и си завършваш изпреварването и така, но си е на късмет
най-сигурното е да набиеш спирачка, но е много опасно по българските пътища, защото е силно вероятно зад теб да се е лепнал още някои, дето да се мъчи да изпреварва и няма да има твоята реакция, така че може ако не челно, то отзад да стане белята =)
Колега,аз мисля,че въпроса беше при сигурен челен удар как ще реагирате,а не как ще го избегнете

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
така е колега, но все пак е по-добре ако е възможно да не се стига до там
иначе наистина съществуват и безизходни ситуации, тогава просто биеш спирачките и се държиш за волана =)))
нека алх примерно напише повече реакции при сигурна катастрофа, аз не мога да кажа нещо обосновано =)
иначе наистина съществуват и безизходни ситуации, тогава просто биеш спирачките и се държиш за волана =)))
нека алх примерно напише повече реакции при сигурна катастрофа, аз не мога да кажа нещо обосновано =)
No bling at the Ring
- cargo22
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
ТУРБО написа:Колега,аз мисля,че въпроса беше при сигурен челен удар как ще реагирате,а не как ще го избегнете
Не съм попадал в такава ситуация, а и не искам

Не треа да се губи надежда до последно





- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
cargo22 написа:ТУРБО написа:Колега,аз мисля,че въпроса беше при сигурен челен удар как ще реагирате,а не как ще го избегнете
Не съм попадал в такава ситуация, а и не искамв много случай едно трепване и няма вече челен удър, може да има и по лош край, но нали човек се опитва да си избере по малкото зло.
Не треа да се губи надежда до последно, туко виж човека отсреща заспал на волана и кривнал от пътя
![]()
![]()
![]()
На мен веднъж щеше да ми се случи,но го избегнах.
Движа си се аз в локалното на околовръстното при суходол със около 40-50 и едно пежо 106 се движи срещу мен,и изведнъж буквално на 10 мерта зави в мойто платно и добре че реагирах на момент и завих към неговото платно и в момента в който се разминаваме заглеждам че пича е заспал на волана






Сега като се сещам и умирам от смях!!!



- ognyan 74
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i; Е36 318i
Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...
По добре да се избегне челния удар, с който можеш педал, щото лошо.
???!!!
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани