техники на тренировка
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
10 мнения
• Страница 1 от 1
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
техники на тренировка
Идеята е да се съберат на едно място най-различни техники за трнировка на майсторско шофиране.Ето една, която прочетох в руски сайт, за съжаление не го помня, но беше линк от форума.При потегляне се стремиш да запазиш някакви определени обороти пр. 2500 и при превключване също.Повечето хора по навик отнемат газта напълно при смяна на предавките и оборотомера играе постоянно.Аз взех да пробвам частично отнемане на газта.Все още ми играе оборотомера, но коренно ми се промени стила на каране.Ако ви допада идеята споделяйте.
Ако говориш за това ...Като сменяш предавките да не отпускаш газта....идеята не е много добра!1 преебваш съединителя,2ефект нулев защото като минеш на по-горна предавка тва изфорсиране е безмислено(те оборотите си падат)
Допада ми идеята обаче не като сменям скоростите от 2 на 3,а като връщам от 5 на 3,попринцип се казва междинна газ,много по ефектно е когато тази "междинна газ" е малко повече:примерно качваш оборотите до 5-6000 и връщаш предавката.Така се усеща максимално усорение и не се получава това спиране което се получава когато връщаш предавка без междинна газ.....тва е от мене....дано сте ме разбрали
Допада ми идеята обаче не като сменям скоростите от 2 на 3,а като връщам от 5 на 3,попринцип се казва междинна газ,много по ефектно е когато тази "междинна газ" е малко повече:примерно качваш оборотите до 5-6000 и връщаш предавката.Така се усеща максимално усорение и не се получава това спиране което се получава когато връщаш предавка без междинна газ.....тва е от мене....дано сте ме разбрали
I LOVE MAZDA
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Не, нямам предвид да не пускаш газта-пускаш я до 2500 примерно и като смениш предавката подаваш точно толкова, че оборотите да останат 2500.Иначе от възходяща към низходяща с междинна газ е ясно-хем колата е в обороти, хем щадиш скоростите.Някой път го правя спирачка на 4 , без да отпускам спирачката -междинна газ и 2, ама оня ден се изненадах сам себе си-блокирах си колелата и имаше непланирано занасяне в един остър завой
принципно перфектното потегляне е в оборотите където ти е въртящия момент.
съединителя се пуска рязко но с чувство. в никакъв случей не се тръгва на полусъединител или обратното да се пусне брутално съединителя и да тръгнеш с въртене на гуми.
газ се подава когато съединителя е зацепил !!!
газ се подава плавно а не до дупка. дискутирали сме го това вече. Разгледайте устройството от педала към мотора. педал-жило-дросел и т.н.
знаете 4е като дадете газ до ламарината колата не откликва в първия момент и после малко по млако запо4ва да се възбужда така да се каже. това е тънкия момент газ се подава колкото е необходимо или по скоро полезно, не прекалено много защото тогава мотора не се развърта пълноценно (дросел, завихряне, горивна камера, смесване, впръскване на гориво и т.н.)
Скоростите се вкарват бързо и точно, без сила и блъскане.
съединителя се пуска рязко но с чувство. в никакъв случей не се тръгва на полусъединител или обратното да се пусне брутално съединителя и да тръгнеш с въртене на гуми.
газ се подава когато съединителя е зацепил !!!
газ се подава плавно а не до дупка. дискутирали сме го това вече. Разгледайте устройството от педала към мотора. педал-жило-дросел и т.н.
знаете 4е като дадете газ до ламарината колата не откликва в първия момент и после малко по млако запо4ва да се възбужда така да се каже. това е тънкия момент газ се подава колкото е необходимо или по скоро полезно, не прекалено много защото тогава мотора не се развърта пълноценно (дросел, завихряне, горивна камера, смесване, впръскване на гориво и т.н.)
Скоростите се вкарват бързо и точно, без сила и блъскане.
Най-мразя да съм прав!!!
Има една много добра техника за влизане в завои.В завои паралелно с газта подаваш и леко спирачка!!По този начин предницата се контролира по-лесно и колата става по-устоичива!!"трудното" е че трябва да натискаш спирачката с левия крак или да подаваш газ и спирачка с десния едновременно!
I LOVE MAZDA
- dare__devil
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 10.12.2007
- Местоположение: Sofiq
не знам дали пишеш за маздата си (предно) за бмв(задно) или за по принцип...но техниките за вземане на завой или за дрифт са доста различни
говора за кола с предно....за задно незнам дали ще е същия ефект,но когато влезеш с по голяма скорост в завой колата ти се накланя на една страна възможно е едната ти гума да превърти(да се завърти повече от колкото другата) устоичивостта в завоя се намалява,дори колата може да стане неуправляема!!!Чрез натискане на спирачка това "превъртане" на едната гума се бреотвратява и колата става много по устоичива.За кола със задно можеби ще се получи същия ефект с леко дърпане на ръчната(но не съм много сигурен)
I LOVE MAZDA
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Аз смятам, че това е висше майсторство да работиш с педалите без да се замисляш.Ако има нужда от спирачка, ако трябва и с ръка ще я натиснеш Като гледам клипчета на извесни състезатели-тия са като пианисти с краката,едва ли мислят тука се дава газ,тука се натиска спирачка, тука контрирам.Ама си трябва време и тренировки.Спирачката преразпределя тежеста и освен това доколкото знам за завои с предно спирачка и газ се използват да занесе задницата, защото двигателя преодолява спирането на предните колела и блокират само задните.Ръчна не използвам, защото не ми работи
предлагам ти две неща за "ей така от време на време"
за първото ти трябва полигон или голям паркинг... завърташ леко волана и почваш да ускоряваш описвайки кръг с диаметър 20-30м. Целта е да се движиш по кръга с колкото се може по-голяма скорост и ако можеш малко по малко да доведеш и предните и задните гуми до границата на сцепление и да я задържиш без да увеличаваш или намаляваш кръга.
Второ упражнение, докато си караш всеки ден пробвай да не си местиш десния крак от газта. Решаваш че десния крак само ще контролира газта и почваш да се мъчиш. При ускорение левия крак на допълнителния "мъртвия" педал. Упражнението е гадно и опасно за околните, ама е забавно.
за първото ти трябва полигон или голям паркинг... завърташ леко волана и почваш да ускоряваш описвайки кръг с диаметър 20-30м. Целта е да се движиш по кръга с колкото се може по-голяма скорост и ако можеш малко по малко да доведеш и предните и задните гуми до границата на сцепление и да я задържиш без да увеличаваш или намаляваш кръга.
Второ упражнение, докато си караш всеки ден пробвай да не си местиш десния крак от газта. Решаваш че десния крак само ще контролира газта и почваш да се мъчиш. При ускорение левия крак на допълнителния "мъртвия" педал. Упражнението е гадно и опасно за околните, ама е забавно.
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
http://www.youtube.com/watch?v=XbMcb11dTo0&feature=related
Вижте и другите части има много яки неща.
Вижте и другите части има много яки неща.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани