Защо 500кс и 7 скорости са по-добри от 640кс и 5 скорости

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Защо 500кс и 7 скорости са по-добри от 640кс и 5 скорости

Мнение от alx » 19 Дек 2006, 0:36

... и защо какво пише за коне на двигателя на вала не е гаранция за каквото и да е било...


http://videos.streetfire.net/video/c00c ... fcca49.htm

разбира се поради почти два пъти повече въртящия си момент мерцедеса разцепва м6цата до към 100-140.. след това м6цата си го наваксва..

и двата шофьора са на клеман (тунинг фирмата на мерцедеса).
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 19 Дек 2006, 0:52

Това филмче беше пускано и преди май, ако намериш такова и с 997 Турбо с 5 степенния автоматик, ще ми е интерсно да видим какво се получава м/у 507коня с 7скорости и 480к.с с 5предавки.

Нещо да не са обърнали винта на обратно да духа на обратно при МБ-то :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 19 Дек 2006, 0:53

Да се пусне на оня смотания Аспарух :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 19 Дек 2006, 1:01

Mitko19 написа:Да се пусне на оня смотания Аспарух :mhihi:

Mи на Божура може и да му обърнат огледалата на М6, просто там си трябват нютони и тоя бетон и байра си казват думата.

селянина с колелото
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 24.05.2003

Мнение от PROPOVEDNIKA » 19 Дек 2006, 1:06

alx а на теория една компресорна кола, ако без да е ръчкане се качи на диното и направи един рън и след това в движение при продължително каране на макс товар дали ще има същата пикова мощност? Все пак тегло и челно съпротивление са определящи и ти това го знаеш по-добре от мен де. :D Демек може да се появи една Турбо Калибра 450 коня с Ф18-5ск само на предно и да сипе на М6цата от 140 до 250 примерно.Ама тук няма споре де, ясно е, че повечето предавки значат повече коне и въртящ момент, демек по-късата предавка значи по-хай обороти демек следва повече коне при една и съща скорост. :D При едно значително редуциране на теглото съм почти сигурен, че ще има обрат, примерно да си представим, че автомобилите тежаха по 1000кг примерно.
Е-класата до някъде е спортната кола за возене на шефа, демек колкото по-малко са предавките толкова по спокойно би си чел пресата на задната седалка и явно са преценили, че 5ст автоматик е добро решение.Просто тази Е-класата е съчетала нещата лукс и удобство + в-макс 320-330. :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 19 Дек 2006, 13:32

кво си го навакса то направо си го мина с 5 коли.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 19 Дек 2006, 14:45

Niikoo_1 написа:Това филмче беше пускано и преди май, ако намериш такова и с 997 Турбо с 5 степенния автоматик, ще ми е интерсно да видим какво се получава м/у 507коня с 7скорости и 480к.с с 5предавки.


997 турбо са около 470-480 коня.. ама на гумите.. по-бързи са..

виж тук:

http://videos.streetfire.net/video/da29 ... 25bc9c.htm

а за още интересни състезания, виж тук:

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=81321

забележи че 997 турбо не може да избяга на м5 със 35 коня отгоре на гумите... но си откъсва стандартно м6 от 140 до към 200
алекс
трабант 601с
разни други возила

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 19 Дек 2006, 14:55

PROPOVEDNIKA написа:alx а на теория една компресорна кола, ако без да е ръчкане се качи на диното и направи един рън и след това в движение при продължително каране на макс товар дали ще има същата пикова мощност?


това не го разбрах... но ако натиснеш до край една кола на дино и в движение - в движение ще даде повече коне/въртящ момент заради по-доброто охлаждане...

Все пак тегло и челно съпротивление са определящи и ти това го знаеш по-добре от мен де. :D Демек може да се появи една Турбо Калибра 450 коня с Ф18-5ск само на предно и да сипе на М6цата от 140 до 250 примерно.


това също не го разбрах, но теглото играе до към 100-120км .. след това са само коне (въртящ момент и предавки), челно съпротивление и сходимост. челното съпротивление не се гледа толкова при тези коли едно защото скоростите са ниски (под 300км), две че повечето нови коли имат горе долу едно съпротивление- 0.3 та не е критерий. сходимоста- друга тема ама във този случай почти не дава отражение.

Е-класата до някъде е спортната кола за возене на шефа, демек колкото по-малко са предавките толкова по спокойно би си чел пресата на задната седалка и явно са преценили, че 5ст автоматик е добро решение.


е-класата е далече от шефовете (освен ако не е някъв дребен мениджър)... всъщност е-класата е замислена като семейна кола.. а колата да се вози шефа в нея е с-класа.. а да си я кара шефа- цл класа :) а 5-те автомат не са за да сменя по-малко а защото точно този камионджийски мотор има много въртящ момент и за простота са му я сложили.. забележи как като сложиха новия мотор (със по-малко въртящ момент) във е63 амг и автомата изведнъж му поникнаха още 2 предавки... ;) мерцедес знаят как да правят автомати- ако мислиш че при нормално каран е55 амг смените се усещат.. особено след 2ра... така че колко често сменя не се определя от нивото на лукса..
алекс
трабант 601с
разни други возила

селянина с колелото
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 24.05.2003

Мнение от PROPOVEDNIKA » 19 Дек 2006, 15:10

Ама въпроса е, че при продължителен товар се напича повече от колкото за едно дино рънче ... пък и на дино рънчето е спорно колко точно горещичко му е когато е с отворен капак и го обдухват директно ония мелници.Бе играе си теглото и след 100.Както и челното, то не идва от веднъж все пак, и тоз коефициент нали се умножата по челна площ.Според мен CLS-а е по-подходящ за хай спиид тест с М6 :) И извинявам се за мръсната дума Божурище, но там Даниел записа по-силно време с ЦЛС-а си от на Кралев М6цата.А неговия ЦЛС-а е там някъде около 650те коня. И съм сигурен, че Даниел и след 400те метра не би се дал на М6цата, до макс спиид, която ще е по-висока от на Мката.
Иначе аз ако имах голями възможности щях да си звема да ме возят или в Е-класа, или в ЦЛС АМГ , нещо не ме кефят С-ките.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 19 Дек 2006, 16:54

PROPOVEDNIKA написа:Ама въпроса е, че при продължителен товар се напича повече от колкото за едно дино рънче ... пък и на дино рънчето е спорно колко точно горещичко му е когато е с отворен капак и го обдухват директно ония мелници.


не. на дино винаги обдухването е много по-слабо от колкото при реални условия. без изключения. единствения момент във които това което казваш е вярно е ако натискаш продължително време (на магистрала примерно), после смъкваш на 80-100 и караш така 1-2 минути.. тогава може да ти се вдигне малко температурата и ако пак настъпиш може да имаш по-малко коне... или разбира се ако си бил в задръстване и ти се отвори пътя и настъпиш... на това му се вика "топлинно накисване" (heat soak) и наистина ти краде от конете.. но на еднократно натискане пък дори и до вмакс обикновено времето не е достатъчно че да загрееш интейка и интеркулерите...

И извинявам се за мръсната дума Божурище, но там Даниел записа по-силно време с ЦЛС-а си от на Кралев М6цата.А неговия ЦЛС-а е там някъде около 650те коня. И съм сигурен, че Даниел и след 400те метра не би се дал на М6цата, до макс спиид, която ще е по-висока от на Мката.


на 400 метра е много трудно да го биеш тоз мерцедес със м5/м6.. старта му е много силен.. но до 280 ще се изненадаш кой ще стигне пръв... дори и мерцедеса да има по-голяма вмакс идеята ми е че до 280-300 м6цата може и да е първа... и там просто да спре и бенца да я подмине бавничко...

но не си правя илюзии.. освен на магистрала и дъъъълго преследване на високи скорости, мерцедеса е недосегаем по права линия от м5/м6 ... ако се гоните по софия- бургас ама по подбалканския както си е със камионите, магаретата и москвичите.. трудно ще го минеш... къси спринтове- често започващи от неподходяща предавка... многото въртящ момент навсякъде във оборотите е трудно да се бие..
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 13.01.2006

Re: Защо 500кс и 7 скорости са по-добри от 640кс и 5 скорост

Мнение от verdano » 19 Дек 2006, 19:45

alx...
Последният ти пост показва че става въпрос за различен клас автомобили не си ли съгласен че Е55 не е аналог точно на М6. Което обесмисля абсолютно всякакви коментари по темата защото става въпрос за напълно различни концепции фирмена политика и т.н. Още повече че теста е между Клеман и М6 а не АМГ и М6 ( и двете фирми са наистина придворни тунинг организации и най добре знаят какво правят и могат да бъдат реално съпоставени нали, или се лъжа?) Лично аз като фен на Мерцедес (не го крия) определям Клеман като просто поредните които се опитват да подражават на АМГ и Брабус (Предполагам че и БМВ имат такива) което не е предпоставка да изтъкваш надмощие., защото има Тунинг и Тунинг нали? :)

Споменах вече че Е клас не е пряк опонент на М6, това че Е клас има и модификации които се водят по-спортни не променят нещата. реално в гамата на Мерцедес няма пряк опонент на М6 или се лъжа? СL се доближава но не съвсем, SL също е доста по различен. Всичко друго са четириврати купета което също много ги отдалечава.
Мисля си че като си писал заглавието на темата
си бил малко превъзбуден или провокиран от предаването на Мотоавангард( Знаеш кое имам в предвид нали?) за което те разбирам :) ( и аз съм изпадал в подобни ситуации като фен на дадена марка:) )

А относно това:
alx написа:... и защо какво пише за коне на двигателя на вала не е гаранция за каквото и да е било...

си прав спор няма!
но не си правя илюзии.. освен на магистрала и дъъъълго преследване на високи скорости, мерцедеса е недосегаем по права линия от м5/м6 ... ако се гоните по софия- бургас ама по подбалканския както си е със камионите, магаретата и москвичите.. трудно ще го минеш... къси спринтове- често започващи от неподходяща предавка... многото въртящ момент навсякъде във оборотите е трудно да се бие..


Какво ще кажеш да сравним М6 с CLK DTM AMG и двете са деца на придворните тунинг организации на Мерцедес и БМВ и май най-много се доближават от двете гами. (визирам цел на производството, автомобилен клас, пазарна политика и др. което при М6 и Е55 е доста различно)
Не твърдя че едната марка е по добра от другата, и двете имат плюсове и минуси а всичко друго е въпрос на вкус! :)
Но твърдя че сравнението е малко не на място :)

П.С Нищо лично, не се опитвам да убеждавам никой в нищо!
Знам че е невъзможно когато човек вече е направил своя избор :D
Целта на поста ми е просто смислен диалог

ПОЗДРАВИ!!! :)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Защо 500кс и 7 скорости са по-добри от 640кс и 5 скорост

Мнение от alx » 19 Дек 2006, 20:25

verdano написа:alx...
Последният ти пост показва че става въпрос за различен клас автомобили не си ли съгласен че Е55 не е аналог точно на М6.


м6 е идентично със м5 освен по-лекия покрив и други много дребни неща.. а м5 е директен аналог на е55 (и е63) като класа и като пари

Лично аз като фен на Мерцедес (не го крия) определям Клеман като просто поредните които се опитват да подражават на АМГ и Брабус (Предполагам че и БМВ имат такива) което не е предпоставка да изтъкваш надмощие., защото има Тунинг и Тунинг нали? :)


хм.. не знам откъде си решил че клеман не са сериозен тунер.. аз съм останал със други впечатления. между другото ако направиш едни съвсем прости сметки ще разбереш че наистина 640 коня вързани за дългия 5-автомат са по-лошата оферта при орпеделени условия от 500те коня и късите 7 предавки... не е мистерия..

Какво ще кажеш да сравним М6 с CLK DTM AMG и двете са деца на придворните тунинг организации на Мерцедес и БМВ


ти виждал ли си цлк дтм? поглеждал под капака? вдигал на лифт? сравнявал ли си го със стандартния цлк амг? знаеш ли че освен щампата на купето и някои листове ламарина нямат нищо общо? а цената виждал ли си я? цлк дтм и м6 са .. от различни планети.

и защо като опре до тунинг и всичките мерцедес фенове скачат на цлк дтм.. разберете - има 100 (по памет) такива коли построени и продадени на клиенти на цена средно $250-300к. тази кола не съществува за нормалния човек. цлк дтм е ... пи-ар усилие на мерцедес да произведат (под девиза "парите са без значение") достатъчно бройки за да могат да си пуснат екземплярите във дтм шампионата

аз не приемам нищо лично. просто.. както каза различни философии..
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 13.01.2006

Мнение от verdano » 19 Дек 2006, 20:44

Относно:
- М6 леко пресилено е че е почти като М5 , аз поне съм останал с други впечатления (може би защото не следя БМВ моделите доста задълбочено :) )
-Клеман-сериозен тунер но от посредствен клас, АМГ и Брабус винаги ще са едни гърди напред относо Мерцедес гамата :) Клеман имат върху какво още да поработят ;)

-CLK DTM AMG прав си че наистина е от друга планета, но ...трябваше да се насочиш към двигател (кс, нм, обороти,) и скоростна кутия(бр. предавки)
по нищо не отстъпват на споменатата от теб конфигурация. Не мислиш ли?:)
Лично според мен всичко опира до настройки но както и да е :)
просто.. както каза различни философии..

Това изчерпва всичко и разделя нещата в различни посоки :)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 20 Дек 2006, 0:44

verdano написа:Относно:
- М6 леко пресилено е че е почти като М5 , аз поне съм останал с други впечатления (може би защото не следя БМВ моделите доста задълбочено :) )


почти не.. почти идентични са...

CLK DTM AMG прав си че наистина е от друга планета, но ...трябваше да се насочиш към двигател (кс, нм, обороти,) и скоростна кутия(бр. предавки)
по нищо не отстъпват на споменатата от теб конфигурация. Не мислиш ли?:)


ммм тоз мотор във цлк дтм-а няма нищо общо.. обема е същия, но блока, колановия вал, буталата, и всичко по главите и компресора е .. съвсем друго. не забравяй също че цлк дтм се върти до 7200 оборота (7000 официално) и зад него има един автомат дето сменя почти толкова бързо колкото и смг-то на м5/м6... а зад автомата има по-къс от сток диф и така.. нито един от тези агрегати не е намерил място във стандартния цлк55 амг..

а и нещо друго.. просто ми направи впечатление... иди прочети.. навсякъде пише че ускорява до 100км под 4 секунди и вдига 200 за 10 секунди. това са сериозни числа за кола само със задно- особено 10те секунди до 200.. м5/м6 го прави за 13. единствения проблем които аз имам е че ... никой не го е тествал като числа и написал ревю или роуд-тест за него.. всички дето са го карали и писали за него казват "мерцедес твърди че... ".. ма реални числа не съм видял. разбирам че е рядък, но и вейрона е рядък пък реални числа- колкото искаш...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 20 Дек 2006, 1:22

Абе имах си земане даване извънградско с един С500 от 2006-та. Нещо тия 5.4 сек до 100 не знам от де ще дойдат. Също и за 388 коня вървеше доста под очакванията ми.
Ако е аналогична работата и при АМГ-тата кофти.

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook