Истории за българските "джамбази"

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от ociata » 31 Май 2013, 16:38

Наскоро ходих да гледам един скрап за баща ми на горубляне(вярно не е БМВ, но все пак) и бях описал мъките си в друг форум, та ще ги споделя и тук.
Още факта че се намира на Горубляне трябваше да ни откаже... ама викаме айде без предрасъдаци отиваме да я видим . Може и да пропусна нещо но това са основните кусури които и намерихме:
1. Колата е 2004-та, а не 2006
2. Климатика не работи(историята за неговото не работене е уникална, но да не се впускам)
3. Двете десни врати и заден калник имат забележки
4. Заден ляв калник е ремонтиран некадърно и има стечки
5. Като вземете предвид 3 и 4 сега си представете че цялата кола е преръсена с лак
6. Това CDC40 е свалено и заменено от 30 с най-обикновен дисплей
7. Липсва капачката на задната броня, единия халоген е спукан и копчето на шофьорското стъкло се е предало
8. Колата била внесена на ход от Швейцария, само дето има лепенки с надписи на Италиански и транзитните номера са Български разбираш ли
9. Имала пълна сервизна история, обаче била в "офиса" защото не знам какво си и можело да я видим само след като купим колата :kuku: :kuku: :wave: и тук някъде решихме да не си губим повече времето

Та това е, явно предрасъдаците ми не са били случайни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Kris » 05 Юни 2013, 8:42

ronaldomanekena написа:Един съвет от мен ако не ви се занимава да викате човек с лаптоп да чете колата.Реалните Километрите на е36 и е46 се виждат много лесно.Забравих точно как ставаше,но е комбинация между ключа като е вкаран и копчето което нулира километража .Ключа се завърташе на контакт или леко напред няколко пъти,а копчето се задържа няколко секунди.Забравил съм точно,но ще питам един приятел,който ми го показа,много лесно беше и го бях запомнил наизуст.Отваря се чек меню,завърта всички стрелки докрай и обратно и показва 5-6 статистики.3тата или 4тата са реалните километри.

Нещо си се объркал. Километри въобще не показва на нито една от позициите. Това че свети надписа "км" не значи че това са километри. Направи си експеримент и си запиши цифрите и след 20км ги погледни пак.

Това за което говориш някои му казват скрито меню, други тест на таблото и т.н. прочети в секциите Е36 и Е46 и ще разбереш всяка една от позициите какво означава. :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 19.08.2010
Пол: Мъж

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от cHaunepucTa » 11 Юли 2013, 16:39

От моя скромен житейски опит и сменени няколко автомобила разбрах едно нещо.
1. Стара кола се купува от Германия и само, ако си сигурен, че е от човек, с изрядни документи, минала TUV и без ръжда.
2. Кола на 4-5-6 години се купува от БГ от човек, купена нова от магазина и поддържана само в представителство или върната от лизинг от представителство със сервизна книжка и реални километри.

Стигнал съм до тези изводи от 2 купени коли внесени от Германия(докарани на ход) и 3 автомобила дошли с автовоз от Италия.
Тия от Германия - купуваш, обслужваш, караш, сменяш консумативи и си доволен и щастлив - никакъв фейл.
Тия от Италия - купуваш, обслужваш, ремонтираш, караш, ремонтираш, ремонтираш и продаваш.

Последната от Италия ми е от 3 месеца, цената беше супер, колата беше супер запазена, с леки забележки. Вози добре, никакви шумове, палене, гасене, няма грижи.
След месец смених маховик и съединител, след още месец се разтропа цялата -> 2 предни амортисьора, тампони, носачи и т.н. все едно колата само е чакала да излезе от автокъщата, да я покарам 2-3к. км и да се скапе.
А не е като да не сме я гледали преди да я купим. :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 28.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 520i e39
Мечтае да кара: Alpina B12 5.7 Coupe
Детайли за колата: M52B20

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Denischo » 13 Юли 2013, 14:48

Opel Vectra B 1.8 16V от Кюстендил от частно лице, което си внася редовно коли, но няма автокъща, та отиваме с баща ми аз все още нямах книжка ( бях си карал курсовете оставаше само да си взема изпита на кормуване ) и като за първа кола някак си се съгласих да е опел.. цената беше 3200 лева ( БЕЗ КЛИМАТИК ) и отиваме ние да я гледаме на снимки ръжда нямаше, по телефона колата е перфектна бля бля бля без ръжда като я видях първата ми мисъл беше "ЧИЙ ГО ДИРИМ ТУКА ?!" ръжда по задните врати, на багажника на копчето и си личи как е мазано с гъба по калниците боя, но проблема е, че явно човека беше Крайно Некадърен та на кола металик беше ударил мат :) Както и да е качваме се да я пробваме - шумове нямаше, но светеше лампата на АБС-а и викам аз това що свети "Датчика е за смяна" и ми дава гуменото оплътнение от фаровете ( СЕ ЕДНО СЪМ ОТ ГОРАТА ) както и да е поне спирачки имаше.. И викам на баща ми дай да се махаме тая кола не струва .. ония я смъкна на 2600 и баща ми клъвна като шаран на тлъст червей.. та взехме я и отиваме в Хеед в Надежда за АБС, датчик + дискове ( отзад бяха на гъз ама кой да се сети да ги погледне ) и още простотийки и скромен ремонт за 650 лева :) След 1 седмица отказа ръчната почнаха ядовете.. И после : отказаха спирачките ( със 120 се забих в 1 зафира ) след 15к километра гръмна мотора ( не съм и правил нищо от гаражния тунинг ) така че смятайте на колко е била иначе по километраж беше на 160к.. Та сегашната ми кола 520 е39 '97 на УЖ 154к, но момчето каза, че не гарантира дали са реални просто така я купил от София, огледах я единственните и проблеми бяха ASC ( което не работи свети постоянно ) и лампата за въздушната възглавница. Като цяло съм доволен от колата вече и навъртях към 7-8 хиляди километра без никакви проблеми. Та по-добре е да си кажеш каквото е както е в моя случай момчето си каза, че не знае дали са реални ( А кола от Италия '97 на 150к има някъде по света, ама никой не я виждал ), отколкото да кажеш "ДАаааа 100 % е на 30 хил. км :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 17.04.2013
Местоположение: София България
Пол: Мъж
Кара: e36 320i Touring
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: винаги в перфектно състояние и бензин до капачката

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от martinrezzy » 13 Юли 2013, 16:53

BMW_TEAM_SH написа:за това предпочитам кола от частно лице даже и да е карана още по добре ...


всеки ме съветваше да купя НОВ ВНОС аз както винаги наобратно купих кола от града в който живея (софия) от частно лице със жена и дете е човека е36 318и комби 97г 2000лева със всички документи за една 10 месеца напред+бележка за платен данък...само сипвам бензин и си се возя...тези НОВ внос са пълна руска рулетка...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Bexim » 15 Юли 2013, 10:44

Като цяло май темата е била замислена за истинските джамбази, а не за търгаши и дребни мошеници... :mrgreen:

На мен, например преди около 6-7 години ми предлагаха CL за 15 бона (тогава струваше около 50 примерно), ама не мога да излизам извън България, а после не знам и какви изнудвания е щяло да има, естествено..

Друго, което знам е, че има коли, които се движат с Щатски номера - табелките са им от магазини за сувенири в Щатите, ама си плащат и така.. Бях виждал един МЛ преди време, то идиот да си, ще видиш, че номерът не е легитимен.

Имаше и едно предаване на Нова ТВ, където много интересно разказваха за джамбазите...
На един приятел 3 пъти му крадоха една А8-ца - два пъти си я върна, ама на третия реши, че няма файда.. Вече не беше на мода :mhihi:

Българите от мързел и недоимък са първи по всякакви схеми за кражби и източване на банкови карти.. Тук е Мека-та на всякакви схеми :ranting:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 8.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: по по-хубави пътища
Детайли за колата: 320d,2002,150hp

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от independent1 » 16 Юли 2013, 21:03

Почти не познавам човек ,който да не е препатил от "джамбаз" аз лично като си търсих Е46 обикалях доста време и по горубляне.
Много ме дразнеше,че всички ми пробутваха едни и същи реплики и най-любимата ми:
Питам аз ,защо толкова стара пък на толкова малко километри ?!?!
А те ,оо ами тя на един лекар (адвокат,архитект) и той е ходил само до магазина с нея!
А тя боята избледняла..уплатнения изгоряли е как да не те е яд после(по бих се вързал на това ако търсех Е39), поне като лъжат да го правят умерено ,а не да прекарват хората дето не разбират.И аз не разбирам много но без майстор в авто къща не влизам и на никого не препоръчвам да влиза с пари без доверен човек,който разбира.

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от madpetio » 15 Авг 2013, 12:33

ИСТОРИЯ НА БГ КЛИЕНТА - ЧАСТ 345690

Историята е следната и трета с въпросния човек.
- Пеца търси ми е46 330д седан,кожа,ръчка 6 напред,голямо нави,мулти волан сцепения лъч
- Викам ОК!
Намирам две три коли отговарящи на изискването,като избираме най-читавата от тях
Един собственик пилот от ВВС на Италия.Пълна сервизна история. Обслужвана до последно само в БМВ.
Пращам снимки,правят се три огледа в Италия,двайсе пъти се звъни на човека,снима се ключовете всичките
снима се сервизна книжка,колата 20снимки ,триста уверения че колата е ЧУК без дръжка...
Викам купувал си от мен знаш как става и знаеш кво продавам,особено като е по поръчка...
ОК снимай ВИН-а да я видя и я взимам.
Аз на своя глава викам колата е ЧУК взимам я ,ако тоя се откаже - продавам си я. Поръчвам я.
Тоя ми звъни:
- Пецааа ама тя колата мнооого хубава,ама е 184к.с,а аз искам да е 204...
- Викам вземия човек колата е перфектна,няма да намерим по-добра.
- Не НЕ Я ИСКАМ!
Автомобилът е с изброените от него екстри и е 2004 първа рег. по талон и по ВИН
Продавам му го преди два месеца за 8000лв доставена в София....
Дойде колата продадох си я за 8800 :mhihi: Доволно.

Онзи ден идва господина с колата си
е46 комби,330д,204,автомат,БЕЗ нави,с сива кожа платена 7500лв
до тук 10500лв по негови думи. Кара я два месеца.
И почва:
-Пеца дай да я продадем!
-Що ве капацитет,нали такава искаше,е не точно такава ама?
- Ми щото не искам комби! Много ми харчи.
- :shock: ма що я купи бе?
-Помогни да я продадем,има каско,има всичко,сменил съм двата термостата и виското...водна помпа...
- :roll: ?
- Ами тва БМВ къде ни го продаде за Баща ми - харчи по-малко и нищо не сме пипали от три години... /Е39 525тдс има и читави ма не на Горубляне/
- Ма ходи го върни при тоя къде си го купил той да ти го препродава.
- Е той не се занимава с коли.
- АЗ :banghead: :mhihi: чудя се да се смея ли,кво да правя...

След ден два получавам информация от друго място: Колата като и даде повечко зор на магистралата и седи все над средата стрелката :mhihi:
Диагнозата на майсторите - спукана глава или...
Майстора му казал - има вариант да е запушен водния радиатор вземи и ела да го сменим.
Тоа казал - мнооого е скъп ве....
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Bavarcho » 28 Авг 2013, 8:22

madpetio написа:- Пецааа ама тя колата мнооого хубава,ама е 184к.с,а аз искам да е 204...
- Викам вземия човек колата е перфектна,няма да намерим по-добра.
- Не НЕ Я ИСКАМ!
Автомобилът е с изброените от него екстри и е 2004 първа рег. по талон и по ВИН


Е как така 184к.с. и със шест скорости (напред) и производство да е била '02 най-много :conf:
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от madpetio » 28 Авг 2013, 10:51

2003 или 2004 беше не съм сигурен..и говоря по памет.Въпроса е ,че търсената от него кола отговаряше на 99% от тази която му намерих само конете бяха 184 не 204 както искаше той...Това не го преглътна,а преглътна да е комби вместо седан,да е автомат вместо ръчка,да няма нави вместо да е с голямото и т.н.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Bavarcho » 28 Авг 2013, 19:22

madpetio написа:2003 или 2004 беше не съм сигурен..и говоря по памет.Въпроса е ,че търсената от него кола отговаряше на 99% от тази която му намерих само конете бяха 184 не 204 както искаше той...Това не го преглътна,а преглътна да е комби вместо седан,да е автомат вместо ръчка,да няма нави вместо да е с голямото и т.н.


Това ми е ясно... стана ми интересно 184к.с. с шест скорости...
Ама комбито го е взел "на далавера". Най-обичам като дойде някой с нова кола и каже за колко я е взел и да му кажа "еее много евтино си я взел, браво" и го гледам как се на*ира от кеф :mhihi:
Продавам Е46 330Д фейс ръчка с М паркет пълен, голямо нави, рекаро алкантра, хармън кардон и т.н. от швейцария и идва познат иска да си купува такава кола, казвам му цената ама му беше малко много и незнае дали иска 30-ка (колата я продадох на третия ден, някой от форума дето следят Е46 раздела са я видяли коментирана, беше на доста добра цена) След две седмици идва същия да ми се похвали че си взел Е46 комби - 320Д ръчка 2004г. производство (моята беше '02 по ВИН и '04 по регистрация) с ЦД, мулти волан и стига толкова.. вика ми "за колко мислиш че съм я купил" и аз му отговарям с 1000 лева повече от цената за която му давах 330Д-то с обяснение, че е много нова неговата и той ухилен до уши ми казва с 500 лева по-евтино от тая дето му давах и допълва че е офертата е много добра, след което аз потвърдих че е отцелил много добра оферта :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 7.12.2011
Местоположение: Varna / Pleven
Пол: Мъж
Кара: e30 320i 89`; е36 316i 95`
Мечтае да кара: e30 cabrio v10

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от BobiMinev » 23 Окт 2013, 15:06

Тука ми се струва, че всички сте оффтопик, май трябваше да се дискутира как нашите крадат автомобили, не как ви лъжат като ги продават :mhihi:

Ето и фул дескрипшън - туториал :

В. Г. е автокрадец, който склони да разкаже анонимно за e-vestnik как са организирани автокражбите в България от 90-те години до днес, какви са схемите, сътрудничеството с полицията, методите за кражба. Всеки може сам да се убеди от прочетеното доколко е достоверен разказът на автокрадеца:


Нощем на улицата колите са напълно беззащитни срещу автокрадците. Само застраховката може да ги опази. Снимка: e-vestnikПървите схеми за кражби на автомобили заработиха веднага след промените през 1989 г., когато започнаха да се внасят автомобили от Западна Европа, предимно от Германия. По-късно започнаха да се правят и застрахователни измами.

В началото се крадяха предимно соц-автомобили, най-вече лади. „Лада 2107“ беше с предимства, защото много я търсеха. Тя имаше 5-степенна скоростна кутия, а вътрешното оборудване беше много „модерно“ и можеше да се монтира и на по-старите автомобили – жигули и др. „Самара”-та тогава беше все едно си откраднал S-класа. Тези коли се разфасоваха, сваляха се най-ценните неща от тях и се продаваха за части.

Като се открадне колата и от нея се свалят вратите, капаците, двигателя и др., голото купе се разрязва на 4 части, за да може да се извози. Непотребните остатъци се разхвърлят на различни места, дето птичка не прехвръква, за да не те хванат – по разни дерета и забутани места, където не минават хора. Така, дори да намерят някоя част, те не могат да разберат, че става въпрос за цяла изчезнала кола. Номерата на шаситата се заличаваха с флекс. Частите се продаваха в различни автосервизи и в многобройните магазинчета за авточасти - там по онова време имаше части предимно за „Лада“. Една нова „Лада“ струваше 5000-6000 лева. Като я откраднеш и я продадеш на части – двигателя 500 лева, скоростната кутия, ако е 5-степенна – също за 500 лева, фаровете - за 100 лева, врати и капаци общо за 500-600 лева, вътрешният салон - 500 лева, и всички други използваеми авточасти, и си докарваш към 3000 лева. Соц-автомобилите бяха лесни за запалване и по-разпространени. Още нямаше западни.

Като навлезнаха западните, крадците се усъвършенстваха и върху тях. Най-често се крадяха с „правени“ ключове. Изкъртва се патронът на вратата или на багажника и по него се изработва ключ, дубликат на истинския. С този ключ отваряш колата, палиш я и си я откарваш. После я продаваш на някой цяла или на части. Западните коли по-рядко се разглобяваха и разпродаваха на части, защото вече се крадеше по-далновидно.

Как се легализира и продава крадена кола

Какво имам предвид - изкупуваш на безценица тежко катастрофирали западни автомобили, заедно с всичките им документи, регистрационни табели и т. н., а после търсиш да откраднеш същия модел кола, но в движение и в добро техническо състояние.

Дори и цвета на откраднатата кола да не съответства на катастрофиралата, пребоядисваш я, пренабиваш й номерата на рамата и на двигателя, сменяш й регистрационните табели и започваш да се возиш с нея, все едно си реставрирал катастрофиралата, без изобщо да се притесняваш. Може да я продадеш без никакви угризения на някого като редовна, защото имаш всички документи – от кого си я купил и т. н. Дори и да се разбере, че е „пренабивана“, никой не може да докаже, че ти си го направил.

Ако си откраднал кола, за която нямаш регистрация и не ти се занимава да й търсиш двойник (защото и обратното се правеше – първо се краде колата, а после се търси катастрофирала, която да прилича на нея), продаваш я на свой човек на по-ниска цена като „крадена“ и той да се оправя с нея. Друг вариант беше да й пренабиеш номерата и да я продадеш с фалшиви документи, но в друг град, защото там е по-малко вероятно някой да си я познае на улицата.

Най-изгодно беше колата да се открадне, да й се направи фалшив регистрационен талон, все едно е редовна и да се застрахова. След това или я продаваш на някой като крадена, или я разглобяваш на части, или я изнасяш в чужбина, най-често в Русия, и я продаваш там. После казваш на застрахователите, че са ти я откраднали. В Русия я закарваш с българските номера и документи. На излизане от България плащаш на митничар, за да не запише, че колата е напуснала страната. В Русия новите собственици я пререгистрират като внесена от България (на база на фалшивия регистрационен талон), без да знаят за какво става въпрос, и започват да се возят на нея напълно законно. По онова време властите в Русия нямаше как да разберат дали талонът е истински или фалшив, защото компютрите им нямаха връзка с българските. Схемата действаше успешно години наред, защото рискът беше нищожен. Единственият случай, при който в България може да се разбере, че същата крадена кола е изнесена и продадена в Русия, е тя да се върне обратно в България и да се обяви за продажба. А шансът това да се случи е минимален.

Като продадеш колата в Русия (с резервен ключ и фалшив талон) си взимаш ключовете и документите, с които си я застраховал, и се връщаш в България. Отиваш в полицията и я обявяваш за открадната. Минават няколко месеца, след което застрахователите ти я изплащат. По тази схема от една крадена кола се изкарват двойно повече пари от стойността на една напълно редовна и законна кола.

Така се крадяха и препродаваха западните автомобили до 1995-1996 година. Нямаше предпочитания към цвета или марката. Важното беше да не е руска, защото руските станаха отживелица. Крадяха се от най-лесните за запалване коли, които можеха да се пререгистрират или се разпродават лесно на части, до най-луксозни и скъпи автомобили.
Как се преодоляват защити и аларми

След това се появиха автомобилите с по-модерно запалване. В техните ключове е поставен специален електронен чип, който автомобилът разпознава. Не отне много време да се реши и този проблем, както по-рано стана с автоалармите, на които също им се записват кодовете.

За да се открадне една по-съвременна кола, трябва да преодолеят четири защити – алармата, ключалката, контактния ключ и чипа, който се намира в оригиналния ключ. В зависимост от автоалармата, тя се отстранява по различен начин. На някои им се записват кодовете със специална апаратура. Харесвам ти твоята кола примерно, включвам си машинката – специален декодер, който записва честотите на алармата, и започвам да карам след теб. Като спреш и си включиш алармата, аз ти записвам кода с моята машинка и после с него ти обезвреждам алармата.


Някои застрахователни компании, за които работят автокрадци, съветват клиентите си да оставят в жабката втори екземпляр от квитанцията за застраховката, за да видят крадците къде е застрахована колата и да не я крадат. Снимка: e-vestnikОтключването на колата се прави с меча лапа, която е метален инструмент от специална стомана с формата на ключ от кола. За всяка кола е различен. Вкарваш го в бравата, завърташ го с “рамо” (някаква дръжка, допълнителна опора) и той кърти всичко вътре в ключалката. С меча лапа се разбива и контактният ключ. Същото може да се направи и с друг специален инструмент - т. нар “тирбушон”, който направо изтръгва ключалката навън и освобождава кормилото.

След това трябва да разкодираш чипа, който пречи да се запали колата. В зависимост от марката на колата, кутийката, в която се намира електрониката за разпознаване на ключа, е на различно място (на едни им е в таблото, на други – в компютъра на колата и т.н.). Разкодира се чипът и колата се запалва. Ако колата е много нова и нямаш необходимата техника да я запалиш, обезвреждаш алармата, освобождаваш й кормилото и с помощта на въже я изтегляш, или с друга кола я избутваш отзад броня в броня до безопасно място.

За целта крадеш друга кола и я теглиш (или буташ) с крадена кола, защото подгонят ли те, може да се наложи да зарежеш колите и да бягаш, а не е добре да оставиш собствената си кола насред пътя, вързана за крадената – много лесно ще те хванат. Когато откраднатата кола се тегли с въже и те подгонят куките, предната кола дава газ, а задната натиска спирачките, въжето се скъсва и единият със сигурност успява да избяга с колата, а другият – евентуално пеша. Дори и единия да го хванат, другият е добре да избяга, защото после може да отиде, да му наеме адвокат, да му плати гаранцията или в най-лошия случай да се грижи за семейството му, докато той излезе.

Мисли се за тези неща, когато излизаш на улицата. Щом си тръгнал да крадеш коли, очакваш и най-лошото – да те бият, да стрелят по теб, да те арестуват, да те съдят, да те убият.

Не се мисли само за най-добрия вариант - в който взимаш 5 коли, изкарваш 30 000 лева и т.н.

Ако всичко мине добре и изтеглиш с въже или избуташ откраднатата кола, закарваш я на безопасно място и викаш човек, който разбира от компютри и е наясно с блокировките по автомобилите. Даваш му пари и ти пали колата.

При кражбата, в случай че не успееш да обезвредиш алармата и тя неочаквано се разпищи, то е за секунди - намираш къде е сирената и я изкъртваш. Докато единият разбива ключалката и пали колата, другият обезврежда алармата. Ако собственикът излезе да види защо му пищи колата и се развика, се действа според ситуацията. Ако е по-далече, палиш и тръгваш. Ако идва към теб, слизаш от колата и бягаш. Ако е вече до теб, се биеш с него, докато не се отскубнеш.

Комбина с полицията

Групите автокрадци работят в комбина с полицаите, на които им се плаща, за да контролират обстановката. Когато някой собственик на автомобил или случаен свидетел се обади на полицията и каже, че пред блок еди кой си някой се опитва да открадне кола, диспечерът съобщава на най-близката патрулна кола да отиде да провери какво става. Полицаите от патрулката ти се обаждат и ти казват да изчезваш веднага оттам, защото са те видели и идват на проверка. По тази причина крадците работят на райони, в които познават полицаите. Когато още нямаше мобилни телефони, коли се крадяха по специална уговорка с полицаите – предварително се разбирате къде точно ще се краде тази нощ, за да може най-близката патрулка до „местопроизшествието“ да е с твоите хора. Те кръжат наоколо и те „пазят“. Ако им се обадят да отидат на проверка, намират начин да те предупредят отдалече да изчезваш бързо, за да не успеят да те „хванат“.

След това се наложиха силовите застрахователни компании. Те започнаха да поставят обозначителни стикери по стъклата. Никой вече не смееше да пипа коли с тези стикери, защото ако разберат, че си откраднал кола с лепенка, те потрошават от бой. Така принудиха хората да застраховат колите си в определени компании – от една страна, тези коли никой не ги пипаше, а от друга - ако не си застраховаш колата при тях, веднага ти я крадат. За което си плащаш откуп и пак се принуждаваш да си я застраховаш при тях. Постепенно всички крадци на коли започнаха да работят за застрахователните компании. Това е в сила и до днес.
Когато колата няма застраховка и полицията не я намери, крадците намират посредник, който да направи контакт със собственика. Те му искат откуп, за да му върнат колата. Парите се предават чрез посредника, след което на собственика му се съобщава къде му е паркирана колата. Собствениците много рядко се оплакват в полицията, защото се страхуват от отмъщение, но има и случаи, в които са залавяни посредници и крадци с белязани пари по сигнал на собственика на изчезналия автомобил. Застрахователите не изплащат обезщетение, когато колата е открадната с оригиналния ключ, независимо дали е взет от собственика или е бил оставен в колата (например, на таблото, докато си зареждаш гориво или слезеш да си купиш вестник и т. н.). Затова зимно време е много популярно по спирките да се дебнат собственици на коли, които слизат да си купят кафе или вестник и си оставят колата да работи, за да им е включено парното.
След 2000 година най-предпочитани за крадене автомобили станаха „Мерцедес“, „БМВ“, „Ауди“ и „Фолксваген“, защото са по-луксозни, по-скъпи и хората ги предпочитат пред останалите западни марки. В същото време тези коли са с много защити и е по-трудно да ги запалиш, да ги откраднеш, да ги пререгистрираш. Но и за това се намериха начини.



От 2000 година досега автомобили се крадат и узаконяват по сходни начини. Разликата с преди е, че има повече защити на документите и вътре в самите автомобили. Предпочитаните марки – БМВ, Мерцедес, Ауди, целите са налепени с информационни стикери и табелки. Във всеки стикер (информационна табела) има бар-кодове, по които се разпознава истинският произход на автомобила. Обозначени са с кодове номерът на двигателя, кога и къде е произведена колата и какъв е оригиналният й цвят. След като им сложиха толкова много защити, регистрацията стана по-трудна.
Най-скъпите автомобили имат и устройство за джи пи ес, с което могат да бъдат проследени навсякъде по света. По тази причина, при съмнение, че открадната кола има джи пи ес, се закарва на място, където системата няма обхват. Намира се устройството и се отстранява. Обикновено представлява кутийка, която се слага на различно място.

До преди влизането на България в ЕС всички коли, които се внасяха от чужбина, минаваха през митница и им се плащаше ДДС, мито и акциз. Таксите се изчисляват в зависимост от мощността на двигателя и държавата, в която е произведен автомобилът. Когато вкараш кола и митническите такси ти излезнат прекалено скъпо заради високата й мощност, търсиш помощ от твой познат митничар. Той си получава възнаграждението, за да ти напише по-малка мощност на двигателя.

Това се прави по следния начин - ако даден модел го има в няколко варианта, примерно с мощност 80 конски сили, 120 конски сили и 180 конски сили, а твоята кола е 180, той пише, че е 80 конски сили. По този начин спестяваш 2000-3000 хиляди лева. Няма голям риск да те хванат, защото в западните документи никъде не пише номера на двигателя - само номерът на рамата го пише. По този начин, дори товарни автомобили, се описват на българската митница като пътнически (микробуси, пикапи) и така се спестяват значителни суми за такси. Подобни шашми се правят и при регистриране на автомобилите в КАТ, ето защо вече изгърмяха някои шефове на митници и на КАТ. Митничарят може да ти напише също и по-нова дата на първоначална регистрация на автомобила от реалната.

Преди влизането в ЕС колите се внасяха и регистрираха в България с фотокопия на документите. Оригиналните документи оставаха при старите собственици в чужбина, с които те ги отчисляваха от тамошните регистри.
Много хора започнаха да внасят автомобили на застраховки от чужбина. Намира си авер в дадена държава. Той си продава колата на ниска цена с фотокопия на документите, без да подписва никакви договори и декларации за продажби, и след като колата е докарана и регистрирана в България, с оригиналните докумени собственикът отива и я обявява за открадната. Застрахователите му я изплащат. Единственият начин схемата да се продъни е, ако автомобилът отиде в същата държава и му бъде направена справка по номера на шасито.

Когато някой добросъвестен купувач на такъв автомобил отиде в чужбина и му конфискуват колата, продавачът в България му казва: “Аз откъде да знам? Купил съм я от чужбина, докарал съм я и съм я регистрирал. Нямам представа, че е крадена.” Така разследването отива напред в годините. Когато чужденците конфискуват колата, те я връщат или на собственика, или на застрахователя, ако той вече я е изплатил, а на българския купувач му дават само една бележка и му казват: “Имате посолство - оправяйте се”.

Човекът се върне в България, оплаква се, оплаква се, накрая пие една студена вода и се приключва. Много от луксозните автомобили, които се карат в България, са регистрирани по този начин, но това няма как да се докаже. Новите собственици не подозират какъв е истинският произход на автомобила им. Знаят само, че колата е внесена от чужбина и че не е открадната от България. Затова някой път, като отиде българин на почивка в чужбина с хубавата си кола, се налага да се прибере с автобус.

След отварянето на границите стана много предпочитано да се крадат автомобили от Западна Европа. Понеже много българи са там на гурбет, нещата не е трудно да се организират. Тук, в България, се купуват регистрации на тежко катастрофирали луксозни автомобили. След като събереш информация къде има такава марка открадната кола от чужбина, която съответства на твоята регистрация, отиваш, купуваш я, пренабиваш й номера на шасито според твоята регистрация, слагаш й твоите номера, сменяш й информационните стикери и си я караш. Информационните стикери ги правят в България, поръчваш и си купуваш. Може и обратното – твоите хора в чужбина да откраднат същата кола като тази, за която имаш регистрация.

На един автомобил, вкаран от Щатите, дори в момента митото, акцизът и ДДС са му адски високи. За него важат правилата отпреди, защото Щатите не са член на ЕС. При положение, че такъв автомобил е внесен и е бил регистриран вече в ЕС обаче, в България при регистрацията не му се плаща нищо. Какво се прави - на автомобилите от Щатите им се изработват фалшиви документи, че са внесени от Европа. По този начин на една дори и 10-годишна кола може да й спестиш около 15 000 лева такси. За целта трябва да познаваш някой в КАТ, който да уреди документите да ти минат без проблем. И съответно се плаща на всички по веригата.

Освен чрез документите, за внесена от Америка кола може да се спестят пари и като се уредиш на митницата да ти напишат по-ниска фактурна стойност от цената, на която си я купил. Примерно, ако си купил автомобила за 10 000 долара, трябва да платиш 20% от стойността, тоест 2000 долара ДДС. А като напишеш, че си го взел за 2000 долара, плащаш 400 долара ДДС. Това се прави с помощта на митничар. За да признаят ниската стойност на фактурата се пише, че автомобилът е катастрофирал или има други повреди и липси.



Някои застрахователни компании, за които работят автокрадци, съветват клиентите си да оставят в жабката втори екземпляр от квитанцията за застраховката, за да видят крадците къде е застрахована колата и да не я крадат. Снимка: e-vestnikДори в момента в българските сайтове за продажба на автомобили, по списанията и автокъщите може да се видят американски коли, които се продават по-евтино от най-ниските възможни разходи на вносителите им. Ако да кажем автомобилът е много мощен и се обяви като внесен от Щатите, митото, ДДС-то и акцизът му може да хвръкнат над 50 000 лева. Отделно е цената, на която е закупена колата в САЩ (не по-малко от 15 000-20 000 лева за по-новите модели). А се случва такъв автомобил да се продава в България за 50 000-60 000 лева. Почти сигурно е, че при такава „оферта“, колата е нагласена. Ако иска да се застрахова, купувачът може да провери много лесно за какво става въпрос. Влиза в ebay.com и вижда колко струват в Щатите коли като тази, която си е харесал. После намира в Гугъл някакъв по-надежден митнически калкулатор и изчислява таксите за внос на този автомобил. Събира двете суми и ако му продават колата по-евтино или малко по-скъпо от получената стойност, значи най-вероятно не е редовна.

Как се регистрира нередовен автомобил? Данните на американската кола примерно могат да се напишат върху празни италиански документи за регистрация. Въпросните италиански бланки са 100% истински и никакви скенери и детектори не ги хващат. Не се знае как са попаднали в България, но при желание, може да си купиш такива. Много коли са регистрирани с тях. Има слухове, че са откраднати от Италия и че има сайт с информация за номерата на всяка една от бланките, по която в КАТ могат да разберат, че колата се регистрира с фалшива (открадната) италианска бланка. Обаче се правят други номера и документите пак минават.

Със същите италиански бланки или фалшификати на регистрационни бланки от други държави се регистрират и откраднатите автомобили от Европа и България. Схемата е такава – открадва се колата, оправят й се защитите за запалване, отстранява се джи пи ес-а, ако има, пренабиват й се номерата на шасито и на двигателя, сменят се информационните табелки и стикери. Всички тези нови данни се попълват във фалшивата регистрационна бланка. След това колата минава през митница, ако е необходимо (през митница се налага да минават автомобили от Швейцария, САЩ и други държави извън ЕС). Накрая автомобилът се прекарва през КАТ.

Впоследствие, ако автомобилът се продава на територията на София или в района, в който е регистриран, не е нужно да се кара отново в КАТ. При прехвърлянето на собствеността се ходи само с документите и се сменят само талоните. Никой не гледа колата. Това намалява риска да се разбере истинския произход на автомобила.

По цялата верига пари взимат – крадците, ключарите, алармаджиите, компютърните специалисти, които могат да запалят колата, тези, които произвеждат табелките и стикерите, този, който пренабива номерата на колата. Ако колата трябва да се пребоядиса в друг цвят, съответстващ на регистрацията, пари взима и бояджията. Отделно се плаща за регистрационната бланка и да ти я попълни правилния човек. Той има необходимата информация за всички кодове, които се попълват за различните автомобили в документите, така че всичко да изглежда като 100% истинско. Много е важно да не стане грешка, защото в номера на шасито всички букви и цифри означават определено нещо – заводът производител на колата, годината на производство, държавата, мощността на двигателя, оригиналния цвят на колата. По тази причина се променят само част от последните 6 цифри.

Номерът на шасито на колата е като ЕГН-то на човека, само че е със 17 символа. Много хора се чудят как този, на когото плащаш да ти свърши работа, го променя в документите, след като в КАТ, при въвеждането на информацията в компютрите, служителят може да попадне на друг автомобил, регистриран със същия номер на шаси като измисления от твоя човек. Може и да се окаже, че кола със същия номер на шаси е пусната за издирване. По принцип шансът за такива съвпадения е минимален - нещо като да удариш шестица от тотото. За всеки случай обаче може и това да се провери предварително – дали някой издирван или съществуващ автомобил вече не е “заел“ желания от теб номер на шаси. Плащаш си в КАТ и готово.

Друга разликата в бизнеса с крадени коли след 2000-та година в сравнение с преди, освен защитите и по-трудната регистрация е, че много звена от веригата се специализираха в определени дейности. Един я краде, друг я пренабива, трети вади и попълва нови документи, четвърти изработва стикери. Отделно се плаща на катаджии и др. да се узакони. Ако те хванат от полицията или нещо в КАТ се издъни, допълнително се плащат рушвети, за да се покрие случаят. В крайна сметка, за да се узакони един нередовен автомобил, вече излиза много по-скъпо отпреди, а рискът е по-голям. От една страна всеки иска да изкара пари, но лошото е, че много маймуни станаха на клона.

С влизането на България в ЕС, с отварянето на границите и отпадането на митата, автомобилите, които трябва да се обслужат, станаха много повече. Назначиха 10 пъти повече хора, които да проверяват колите. Ако преди, за да свършиш работа, трябваше да минеш през трима човека, сега трябва да минеш примерно през 30. На всички по веригата, ако трябва да плащаш, къде ще му излезе краят? А и като разберат толкова много хора за какво става въпрос, едва ли не си пускаш обява, че автомобилът ти е краден. Затова се обмислят други варианти…

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 3.04.2013

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Rotmed » 23 Окт 2013, 17:07

От мен една по-различна история. 2007 год си търсих Фиат Браво. Гледах едно карано в Бг, с газ, но хем беше удряно, хем на доста км, не по километраж. Отказах се, а на другия ден излиза обява в мобиле за едно браво с най-ниската цена там /3300лв за Браво 97 год с клима/. Звъня- колата е на паркинг в Горубляне, отивам на обяд да я видя- тя канче, огънат праг, натиснат преден капак. Идва джамбазина, отваря, въртя аз- не пали. Иначе ми хареса, освен, че не запали 8) Казах му до довечера ако я оправиш- звънни ми да мина пак, след 2 часа ми звъни, сменили свещите /уж/ и колата запали, покарах на паркинга, независимо от кофти външния вид, технически перфектна. Казах му, че иска, да я вдигна на подемник и той говори със сервиза в двора на паркинга да ми я вдигнат, огледах я и отдолу и казах, че я вземам. Аз от външния вид не се интересувам. Така, тук почва да идва интересното. Казах му, че я вземам, но ще пътувам в провинцията за 3-4 дни и да ми я запази, капаро не ми поиска. Действително пък в това време си уреждах заема, човека ме чака общо седмица без капаро. Отивам с парите, води ме по бутките там и урежда документите в караваните. После вика гледай сега, аз ще ти я закарам до Кат, за да не плащаш на платформа, минахме през ОМВ и я изми сам с една кофа и гъба :shock: Аз карах с друга кола напред, а той след мен до КАТ, там обаче видяхме, че не светят крушки отзад, той отиде до близкото ОМВ и купи някакъв комплект, сменихме ги и ми пожела късмет. Имахме уговорка пак да се чуем, защото касетофона, който на тази кола е вграден, му липсваше капачето, което покрива касетката, при огледа каза, че е някъде тук и ще го намери и ще ми го даде след като мина каналите. Регистрирах си аз колата, заведох я при газаджия за монтаж на газ и на другия ден да заминавам на море. Да, ама на другия ден ми звъни газаджията и казва, че колата не пали и я е закачил и ламбдата е фира, при каране на бензин хака яко гориво и опушва свещите, очевидно затова и не е запалила при джамбаза, ама то и той не го знаеше вероятно това. Тя хубаво не пали на бенз, ама на мен какво ми дреме, като съм й сложил обикновена газова и там ламбдата не играе.... Свалихме с газаджията свещи, почистихме и тя си запали. След това заминах на море и всичко е наред. Връщам се пак на касетофона- звъня на джамбазина за въпросното капаче, а днес, а утре, абе все забравям, викам си какво ли му дреме на този з амен вече... и заебах. Мина месец и ми звъни джамбазина- "момче, ела до нас довечера за касетофона". Отивам аз, пича не намерил капаче и ми купил нов оригинален касетофон, в кутия запечатан :shock: :shock: :shock:
Колата си я имам и до днес. Вече е втора кола и жена ми я кара, не ми дава сърце да я продам, а и то няма смисъл за 1000 лв. Вдлъбнатия капак и праг са си същите и до днес. А самата кола се оказа желязна, сменил съм 5 коли и това е баси яката машина. До преди да стане втора кола й правех по 30 000 годишно, всекидневно в Сф и всяка седмица извънградско нанякъде. Като за мотор 1,6 103 коня редовно си я карах 150-160 на магистралата. Беше на 148 000 км, напълно реални, защото повечето неща сам си ги правя и съм свалил заводските части по нея като аксесоарен ремък и ролките му с година на производство годината на колата, шарнири /носачи/ пак заводските, съединителя и той заводски и други. Понастоящем е на 272 000 и още не знам какво е да сменя лагер на колело, нито един семеринг по двг не съм сменил, нито тампон на двигател съм сменял, нито рейка съм рециклирал и пак няма и една капка масло под нея. В общи линии за тези 125 000 км при мен съм сменял съединител, 2 пъти носачи, доста пъти свещи и това е. Климатика й не съм го пълнил никога, е, не духа лед както в началото, но все още достатъчно изстудява. Всичко друго бяха ремъци, ролки и филтри и масло. Започна да гори масълце, вероятно от гумичките и синхронизатора на първа издаде багажа, това обаче е по моя вина, защото й сипах абсолютно неподходящо масло в скоростите.
Преди 2 години, когато си търсех друга кола, пак се обадих ан същия джамбаз и исках да взема пак от него, обаче за съжаление имаше само 2-3 коли и те не ми отговаряха на бюджета. Та така, намират се и свестни хора все още. Аз лично за каквото и да става дума, видя ли неграмотен, потен селяк срещу себе си, пропускам сделката. Досега този принцип ме е спасявал, да чукам на дърво. Сделки правя само с грамотни, културни и възпитани хора. Да е жив здрав джамбаза!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.07.2013
Пол: Мъж
Кара: AMG 560SEC WB 1990
Мечтае да кара: ... като горното,ама ново...
Детайли за колата: This AMG is a very special car in so many ways, the fact that this AMG is an authentic AMG Germany with proof of origin that the M117 / 9 motor was first developed in Germany not Japan. It is an AMG 6.0 DOHC wide body which is one of the most desirable and rarest cars in today's car collection market. The car was built during the final year of the AMG ERA during the merge with Mercedes Benz. This car is also equipped with the rarest engine AMG has ever built which is the M117-9 6.0 32v. There was a very limited number of these authentic AMG engines built in Germany and I would I estimate roughly around 5 or 6.

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от VIKING_WARRIOR » 27 Окт 2013, 18:36

[quote="BobiMinev"]Тука ми се струва, че всички сте оффтопик, май трябваше да се дискутира как нашите крадат автомобили, не как ви лъжат като ги продават :mhihi:

Ето и фул дескрипшън - туториал :

В. Г. е автокрадец, който склони да разкаже анонимно за e-vestnik как са организирани автокражбите в България от 90-те години до днес, какви са схемите, сътрудничеството с полицията, методите за кражба. Всеки може сам да се убеди от прочетеното доколко е достоверен разказът на автокрадеца:


Нощем на улицата колите са напълно беззащитни срещу автокрадците. Само застраховката може да ги опази. Снимка: e-vestnikПървите схеми за кражби на автомобили заработиха веднага след промените през 1989 г., когато започнаха да се внасят автомобили от Западна Европа, предимно от Германия. По-късно започнаха да се правят и застрахователни измами.

В началото се крадяха предимно соц-автомобили, най-вече лади. „Лада 2107“ беше с предимства, защото много я търсеха. Тя имаше 5-степенна скоростна кутия, а вътрешното оборудване беше много „модерно“ и можеше да се монтира и на по-старите автомобили – жигули и др. „Самара”-та тогава беше все едно си откраднал S-класа. Тези коли се разфасоваха, сваляха се най-ценните неща от тях и се продаваха за части."

Най накрая някой да напише история за крадците! Дотук всичко беше за недобросъвестни продавачи и нищо повече! Браво на Боби Минев за резюмето! Поздравления!
Dream as if you 'll live forever, live as if you'll die today.

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Истории за българските "джамбази"

Мнение от Top Gun Maverick » 02 Ное 2013, 20:28

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4o3eln

Може да е някой съфорумец този екземпляр, ама нека да отворя очите на хората тука понеже за 2-3 дни като гледам са се скъсал да я гледат тая обява.
Та тия дни се гледа обявата и разсъждаваме:
330-ка, фейслифтче(разбирайте 245 коня), пълен М-пакет, хайде не е алкантара, ами черна кожа, но се преживява и се решава да се звънне, въпреки трите сигнални лампи като липса на снимка от сервизната книжка(може да е просто пропуск както и неупоменаването на 245-те коня), досадното вметване "всички екстри"(което всъщност се явява единствената допълнителна информация)и тревожното ВРАЦА. Да не се обиди някой от Враца, ама си е факт когато става дума за коли втора ръка.
Та звъним ние от телефона и ви пресъздавам горе-долу разговора без някои формалности, няма да отбелязвам кой кой е защото си личи:
- Истинска ли е колата, реални ли са километрите защото липсва снимка на сервизната книжка, има ли изобщо?
- Да, има, всичко е истинско, 100%-та са доказуеми в БМВ, всичко е перфектно и бла-бла-бла(обичайните)...
- Защото като чуя това Враца, това Дупница и само заради това не звъня по обяви. Преди години ходихме там да гледаме едно 325 тдс по обява и оня като тебе се кълнеше по телефона, че всичко е ОК, ама накрая като му се качихме и то се оказа, че било куция кон тд, да не се разкарваме сега напразно.
- Да, знам за какво говориш, ама те тия от Враца ги махни, аз съм от Криводол(сякаш не е на 20 км. от Враца :mhihi: :mhihi: :mhihi: ), пълно е с измамници, ама колата е перфектна...
- Добре, снимай ми рамата и ми я прати да я сравня, да видя как излиза от завода тая кола, дали М-пакета е заводски или добавян някъде после, да видя кога последно е влизала в БМВ сервиз и изобщо какво ще излезе, това ще го уредим с едно телефонно обаждане за 1 минута и ще ми кажат всичко.
- Добре, няма проблем, колата е перфектна, НО...(следва това "НО", което така очаквахме с всичките тези дребни на пръв поглед съмнения)в талона пише, че е 325д.
- Е, как така, двигателя ли сте сменяли или какво е правено(макар вече да просветна каква ще е тъпотията)?
- Ами не, тя всъщност е 330д, ама е 325д пак 3-литровя мотор, ама по-малко коне.
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
- Какво значи по-малко коне бе човек, тя едната е куц кон, дефорсирана на 197 коня, а другата е 245 коня, това са 50 коня разлика. :mhihi:
- Абе така е, ама пак си е 3-литроя мотор, бла-бла-бла...
- Ето видя ли сега защо като видя Враца и Дупница по обявите и не се обаждам, защото все има някакви такива неща.
- Кога ще се обадиш да ми дадеш данни да ти пратя рамата? :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: (още си мисли, че след тая простотия някой ще му търси рама :mhihi: )
- Човек, аз разбрах каквото ми трябваше от тази обява, не ми трябва рамата, не съм някой на който можеш да пробуташ тая кола.
И другото няма смисъл да се разправя.
Та сега вероятно тоя хубавец си мисли, че ще намери някой балък, който да не прави разлика между 330д и 325д, само защото били "еднакви" двигатели. :mhihi:
Дори колата наистина да е перфектна, дори да е на тия 110 000 километра, само заради това криене на нещо такова, не мисля, че някой нормален би разгледал тази обява. Аз и не вярвам нито един разбиращ малко от малко от БМВ и посещаващ форума да си купи тая кола, така както е направена обявата и както я обяснява собственика и. Би си я купил някой, който хич не разбира от БМВ-та и случайно е решил да си купи такава кола. После ще има да се чудим защо БМВ-тата били плюти понеже това и онова.
И не е само тоя, разгледах обявите на 330-ките и има още няколко, които са написани 330д и после е упоменато(поне)325, но пак е натъртено на 3.0д. Масово са написани с всякакви измислени коне от 218, 231, само не и 197. Обаче тоя нищо не упоменава на всичко отгоре крие.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

ПредишнаСледваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook