Отвъд сцеплението
Модератори: mitaka7, Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Отвъд сцеплението
Събота вечер. 19:00. Решавам, че времето е доста подходящо да поразходя люБИМАТА по завоите на трасето Русе - Николово. Един приятел за компания, и привечерната разходка е уредена. Търпеливо изкачвам двулитровия шестак да достигне работна температура. Наближавайки КАТ с позволената за населено място скорост, умът ми се опитва да изпревари събитията, вече препускайки по скоростните завои, и парадоксално - този път с намерението да остави случващото се под контрола на добрата реакция и интуиция. Влизане с 60 в кръговото след КАТ, леко присвирване на предните гуми - само загатва за предстоящото. Сравнително дългия за мащабите си десен завой под моста разкрива скромните възможности на шасито и не толкова добрите гуми. Спокойно ускорение по правата, водеща към полигона. Изреждане на всичките пет предавки до скорост от около 90-100км/ч. Леко пускане на газта преди десния завой под моста, последвано от пълно отваряне на дросела при влизане в кривата. Подминавам табелата, указваща края на населеното място, съпроводено с плавно, но така приятно отваряне на агрегата в оборотите. При почти пълната липса на трафик за миг през главата ми мина идеята да карам на лимита на възможностите си, като след части от секундата прецених просто да мина през трасето, разчитайки на усета върху машината. Отново леко пускане на газта преди първия ляв завой, + факта, че 150 надхвърляха реалните ми възможности... по-скоро кураж, но на този етап от трупането ми на опит тези две понятия бяха еднозначни за мен. Влизане със 130 и мигновено подаване на газ. Бързо ме обзема сладкото усещане как автомобила влиза доста бързичко в завоя, усилието от мотора кара задницата да прилегне по този уникален начин, създавайки чувство за сигурност. Следващия ляв завой протича по идентичен начин, с една идея по-скоростно. Около 140... не знам, струва ми се неразумно да се взирам прекалено дълго в скоростомера. Оставайки на 5-та предавка стрелката за момент докосва малкото деление след 160. Знаейки колко коварен и опасен е десния завой на върха връщам газта, по-добре да играя на сигурно. Комбинацията от криви при спускането е нова за мен. Първата е доста плавна и скоростна, докато втората е малко по-остра и подла. Леко спускане на баира. Десен мигач, отвеждащ ме към Текето. Пред очите ми се отваря последната, така атрактивна двойка завои. Връщане до 3-та предавка, с намерението да си поиграя със задницата при евентуална загуба на сцепление. И тук усетих какво имаше предвид един приятел, като ми каза "Точно когато си мислиш, че ще изтървеш колата, точно тогава можеш да я вкараш с още повече". Втория - ляв завой, още веднъж доказа думите му. Сякаш колата искаше да й се доверя, и да я натисна още, и още... Без колебание го направих, а тя ми показа, че не е била напразна вярата ми в нея. Намиране на добро място на паркинга, оставяйки шестака да поработи 2-3 минути на място. Кратка почивка на кока-кола и картофки, и отново сядайки в колата, поемайки по обратния път. Бяха минали едва 5 минути, откакто започна да ръми. Ползвах завойте около езерото, за да се опитам да оценя пътната настилка. Стори ми се измамно добре, затова реших да вкарам бимата в обороти нагоре по баира, с ясната цел да усетя някаква загуба на сцепление, която да опровергае първоначалната ми оценка. Само че нищо подобно не усетих, и оборотомера продължи да заема същата позиция, но с предавка надолу. Отново минимален трафик. Насрещното беше чисто. Може би половината от пътя прекарах там. Ритмично изпреварване на 3-та предавка на автомобил по правата пред полигона. След секунди същото и с кола, малко преди набливажане на десния завой за към кръговото на КАТ. Прибирайки се със 110 в дясна лента, с леко отпускане на газта, бях неприятно заслепен от фарове... което доведе до пропускане на влизането в десния завой. За части от секундата лек десен волан, карайки задницата да загуби сцепление върху вече доста лигавия асфалт, мигновено последван от ляво чукване, което успя да стабилизира автомобила. Вече сравнително спокойно можех да вкарам колата в завоя, имайки едно на ум, че може и да не се задържа далеч от мантинелата, но отново доверявайки се на машината. Влизайки в града карах с не повече от 50-60. Осмислях току що случилото се. Изключително противоречиви чувства. Повече яд заради доста тъпата постъпка, отколкото радост от успешното хващане на колата. Грешката ми беше очевидна, но факта че излязох от ситуацията само с лека уплаха, и адрелиналин на максимум, ме накара да мисля, че няма случайни неща. Че колкото и странно да звучи, това трябваше да се случи, за да ме поучи да преценявам по-добре обстоятелствата. И да ми даде капка увереност. Да ми покаже, че слава богу съумявам да контролирам събитията така, че да няма негативни последици. Дали е самоувереност... не. Три часа след случката в мен още е чувството за неразумна постъпка. И продължава да бъде доста над мисълта за подобряващите ми се умения.
Знам, че ще има какви ли не коментари от рода на "браво, че си овладял колата", или "от келешлък е можело да се убиеш". Но нали се сещате - аз пускам темата, за да прочета всичко това, без значение какво е то. На фона на самокритиката, която си правя, подобни коментари не биха ме накарали да помисля другояче върху нещата. Просто ми е интересно какви са вашите мнения. Или пък да споделите как се справяте в подобни ситуации. Но като цяло посланието на темата е да се опитваме да преценяваме на максимум обсоятелствата. Нещо, което аз не направих тази вечер.
Знам, че ще има какви ли не коментари от рода на "браво, че си овладял колата", или "от келешлък е можело да се убиеш". Но нали се сещате - аз пускам темата, за да прочета всичко това, без значение какво е то. На фона на самокритиката, която си правя, подобни коментари не биха ме накарали да помисля другояче върху нещата. Просто ми е интересно какви са вашите мнения. Или пък да споделите как се справяте в подобни ситуации. Но като цяло посланието на темата е да се опитваме да преценяваме на максимум обсоятелствата. Нещо, което аз не направих тази вечер.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Отвъд сцеплението
Като ти тръгне колата в завой, никога не натискай спирачка, овладей паниката/адреналина и само с волана
И умната че такива ситуации са си баш късметЯ за да не попаднеш на малко по-лигаво и да ти отвори такъв ъгъл колата че да не можеш да го компенсираш с волана. А чувството като си напряко на пътя и просто се возиш настрани и няма какво да направиш е ... хмм.. не особено пленително и завладяващо 





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
Boyadjiev написа:Като ти тръгне колата в завой, никога не натискай спирачка, овладей паниката/адреналина и само с воланаИ умната че такива ситуации са си баш късметЯ за да не попаднеш на малко по-лигаво и да ти отвори такъв ъгъл колата че да не можеш да го компенсираш с волана. А чувството като си напряко на пътя и просто се возиш настрани и няма какво да направиш е ... хмм.. не особено пленително и завладяващо
Като ми поднесе не знам с колко бях. Вероятно с около 90. Не се паникьосах, все пак имах кола за овладяване

- M3 E92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Отвъд сцеплението
Бе то май у всички, които карат BMW, има един вроден рефлекс да игнорираме спирачния педал и да контрираме с волан, поне при мен е така 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
M3 E92 написа:Бе то май у всички, които карат BMW, има един вроден рефлекс да игнорираме спирачния педал и да контрираме с волан, поне при мен е така


- BRAAT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: Отвъд сцеплението
Щом си си извадил изводите сам, значи имаш напредък с "майсторлъка" !!!
Ходил съм няколко пъти натам,до това езеро преди 5-6 год. и още тогава съм си представял как ли ще е да си покарам акулата на "мръсна" газ там. Сега вече знам 


SHARK-а му е майката!!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
BRAAT написа:Щом си си извадил изводите сам, значи имаш напредък с "майсторлъка" !!!Ходил съм няколко пъти натам,до това езеро преди 5-6 год. и още тогава съм си представял как ли ще е да си покарам акулата на "мръсна" газ там. Сега вече знам
Ами отиди пак, защото се убедих, че няма нищо общо с представите



- BRAAT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: Отвъд сцеплението

С удоволствие обаче приемам това предизвикателство. Идвал съм 5-6 пъти в Русе за състезания по гребане. центъра ви е прекрасен , на мен лично мн. ми допадна, а и дискотеките ви са на ниво. Със сигурност щеходя пак в русе и ще се радвам истински да се запозная и там с някой БМВ ентусиаст!!! Поне за по

SHARK-а му е майката!!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
BRAAT написа::lalala: Ноооооо колега, не че нещо ама съм от Асеновград, а и в момента не съм в БГ.
С удоволствие обаче приемам това предизвикателство. Идвал съм 5-6 пъти в Русе за състезания по гребане. центъра ви е прекрасен , на мен лично мн. ми допадна, а и дискотеките ви са на ниво. Със сигурност щеходя пак в русе и ще се радвам истински да се запозная и там с някой БМВ ентусиаст!!! Поне за по

Re: Отвъд сцеплението
Извадил си късмет, че си се замислил без фалове... Че и там десния е много коварен и не носи на висока скорост без хубаво окачване и гуми
Много леви завои до т'ва Теке бре, къде ги видЕ
Има десен към полигона(под моста), десен към баира, ляв по баира, десен на върха, леко ляв надолу, леко остър десен, лек ляв, мноооого ляв и си в Николово
Май така беше
Много дупки, много "измамни" бабуни има, та внимавай да не излетиш на някой завой, ако нямаш хубаво окачване и гуми
Успех...
Все се каня да сменям дифа, за да те пробвам, че сега съм с крайно къс и няма смисъл, да видя колко ще ме биеш, че нали все пак гледам 190-200 коня май пишеше някъде, че е... Аз на моята се надявам на 160 да има, та ми е интересно просто колко ще падна
Но за това ще ти пиша ЛС, когато го направя
Ако си навит, разбира се...
П.П. Хубава история, все пак, браво

Много леви завои до т'ва Теке бре, къде ги видЕ



Много дупки, много "измамни" бабуни има, та внимавай да не излетиш на някой завой, ако нямаш хубаво окачване и гуми

Успех...
Все се каня да сменям дифа, за да те пробвам, че сега съм с крайно къс и няма смисъл, да видя колко ще ме биеш, че нали все пак гледам 190-200 коня май пишеше някъде, че е... Аз на моята се надявам на 160 да има, та ми е интересно просто колко ще падна


П.П. Хубава история, все пак, браво

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
uCnaHeTcA написа:Извадил си късмет, че си се замислил без фалове... Че и там десния е много коварен и не носи на висока скорост без хубаво окачване и гуми![]()
Много леви завои до т'ва Теке бре, къде ги видЕИма десен към полигона(под моста), десен към баира, ляв по баира, десен на върха, леко ляв надолу, леко остър десен, лек ляв, мноооого ляв и си в Николово
Май така беше
![]()
Много дупки, много "измамни" бабуни има, та внимавай да не излетиш на някой завой, ако нямаш хубаво окачване и гуми![]()
Успех...
Все се каня да сменям дифа, за да те пробвам, че сега съм с крайно къс и няма смисъл, да видя колко ще ме биеш, че нали все пак гледам 190-200 коня май пишеше някъде, че е... Аз на моята се надявам на 160 да има, та ми е интересно просто колко ще паднаНо за това ще ти пиша ЛС, когато го направя
Ако си навит, разбира се...
П.П. Хубава история, все пак, браво
Абе чак 200 коня не са


- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Отвъд сцеплението
Надявам се осъзнаваш,че 160-170 не е майтап,особено за този път ...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
A.Stoyanov написа:Надявам се осъзнаваш,че 160-170 не е майтап,особено за този път ...
Ами за мен в основата на шофирането, независимо какъв тип е то, е да осъзнаваш какво правиш. Риск винаги има, но целта е да се стремим да приведем вероятността за него до минимум. И да се учим от грешките си, защото всеки прави грешки но успява този, който се учи от тях. Все клишета станаха

- black hawk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 30.03.2011
- Местоположение: Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525d
Re: Отвъд сцеплението
Привет, първо браво, че си се справил то който не кара той не е попадал в такива ситуации.
Другото което искам да кажа е нека ти тръгне дупето на колата на е*ем ти страна в завоя пък ти си сваляй предавки. На мен няколко пъти ми се е случвало да ми поднесе в завой и то на мокро въпреки, че не е било с БМВ, а с един бус Форд Транзит ТДЦИ 140 коня със задно и съм го изправял само с контра с волана и отпускане на газта. Всеки си преценява, аз лично не бих се заиграл с предавките.
Поздрави 
Dirty M5 driveR написа:M3 E92 написа:Бе то май у всички, които карат BMW, има един вроден рефлекс да игнорираме спирачния педал и да контрираме с волан, поне при мен е така
Иначе другото, което ми казаха е, че стане ли нещо в завой - задължително предавка надолу (естествено ако е възможно). .
Другото което искам да кажа е нека ти тръгне дупето на колата на е*ем ти страна в завоя пък ти си сваляй предавки. На мен няколко пъти ми се е случвало да ми поднесе в завой и то на мокро въпреки, че не е било с БМВ, а с един бус Форд Транзит ТДЦИ 140 коня със задно и съм го изправял само с контра с волана и отпускане на газта. Всеки си преценява, аз лично не бих се заиграл с предавките.


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
black hawk написа:Привет, първо браво, че си се справил то който не кара той не е попадал в такива ситуации.
Другото което искам да кажа е нека ти тръгне дупето на колата на е*ем ти страна в завоя пък ти си сваляй предавки. На мен няколко пъти ми се е случвало да ми поднесе в завой и то на мокро въпреки, че не е било с БМВ, а с един бус Форд Транзит ТДЦИ 140 коня със задно и съм го изправял само с контра с волана и отпускане на газта. Всеки си преценява, аз лично не бих се заиграл с предавките.Поздрави
Много истина има в това, което си казал

Иначе за поднасянето - тръгвала ми е на 5-та със 120, и единствено с волана я изправих. То номера е да усетиш колата, пък как ще я овладееш... то ти иде отвътре, практически няма време за мислене, бърза реакция се иска, хладнокръвност, и така

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани