Културата на пътя - присветкане с габаритите

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Културата на пътя - присветкане с габаритите

Мнение от Diablo » 17 Апр 2003, 12:10

Принуждавам се да пусна нова тема, защото намирам за уместно да споделя нещо важно във връзка със старата тема.
Направи ми впечатление, че масово призовавате към колегиалност с присветкане с АВАРИЙНИТЕ светлини. Обърнете внимание АВАРИЙНИТЕ. Определено името им не е двусмислено.

Предполагам повечето от вас са запознати с движението в Германия, но за тези, който не са участвали директно, ще дам малко инфо. Като цяло е доста натоварено, сложно и отговорно. Особено заради липсата на ограничения на някои места по аутобаните.
Тъй като често стават произществия радиата постоянно излъчват информация за застрашените от задръствания райони и призовават към съдействие. И като стана дума за съдействие, първата реакция на всеки, който види по - голяма колона от коли на аутобана (светещи приближаващи стопове и т.н.) е да включи авариините за да предупреди идващите след него. Можете да си представите, че при липса на видимост (понякога има мъгла, дъжд) това е доста ефективно превентивно средство. Веднага придизвиква съответна реакция в каращите отзад и тя е винаги резки спирачки. Лично на мен това ми е спасявало колата няколко пъти.. де да знам.. може и живота.

Сега и пример с наши юнак. Пътувам на скоро с едно българче, дойде тук да работи и му дадоха служебна кола (и бензин). Та пича както си кара на аутобана с 180 дава знак за благодарност на колата дето се изнесе в дясното платно да му даде път и точно в секундата, в която той натисна копчето за аварийните, ония от зад се изстреля като парашут да му се беше отворил. То в първия момент и аз не стоплих, какво стана, ама си беше недвусмислено - човека е реагирал на сигнала. Късмет, че зад него нямаше на близо кола или камион.

Сещам се и за други аналогични истории и примери по този повод (естествено, когато се разказват от героя с случката, тоя дето спира е назован с епитети най - безобидния от които е "глупак"), но смятам бях повече от изчерпателен.
Иска ми се да вярвам, че ще се съгласите, че аварийните не са най - удачното средство за сигнализация... и да споделите мнения по въпроса.
Съвсем между другото, не знам що пиша за Германия като същото е и в Щвейцария, Австрия, Холандия, Белгия. Другаде може също, ама не съм карал и не го твърдя.

П.С. Пък ако видите някой в силна мъгла да дава аварийни в България с една Вектра да знаете, че може и да не е някой "благодарен", а може да съм аз и да сигнализирам за опасност.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 17 Апр 2003, 12:22

Но в България изобщо не е разпространено това ... или поне аз не знам...
Аз светвам авариини за секунда - само да светнат и ги угасям, когато ми пищи антирадара и сигнализирам на този отзад ... (поне досега са ми схващали идеята), когато благодаря на някого, че ме е пуснал и когато се гоня с някого и го изпреваря като продължавам да ускорявам си пускам авариините...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 17 Апр 2003, 12:31

Туртурело, аз също не съм го срещал често в БГ, но в старата тема, започвайки се от първия постинг и после на всеки следващи 3 горе долу се призоваваше да се присветка..
Затова и пуснах тая тема, да не стане некоя беля от колегиалност :( ...

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 17 Апр 2003, 12:56

Предполагам е въпрос на култура в СЪОТВЕТНАТА страна, тук примерно аварийните светлини се използват масово да благодариш на някой че ти е дал път. Но зебележете, само веднъж, най-много 2 пъти. И това в случай че човека ти отстъпва място, ти изпреварваш, т.е. очевидно е за какво ги ползваш. Проблема с габаритите или дългите е, че само тези пред теб ще ги забележат. Естествено, и аз ако видя задръстване на магистралата зад завоя, а хората около мен карат още с космически скорости, аварийните светлини ги пускам да предупредя -- до сега никой не ме е разбрал накриво. Не виждам как може да се объркаш дали този пред теб какво точно иска да ти каже при това положение. Прави ми впечатление обаче, че в БГ се кара супер невнимателно, особено предвид състоянието на пътищата. :(

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 17 Апр 2003, 21:17

значи първо относно аварийните в Германия:имал съм шастието да живея няколко години в тази страна и поне там,където живяхме така си благодаряха хората(конкретни случай вече не си спомням,тогава бях и малък).аз започнах да използвам за благодарност този знак след репортаж по Pro7 за спидиторските фирми,където по време на движение един микробус пусна друг да излезе измежду два тир-а и онзи му светна 2! пъти с аварийните.интересното е,че и в БГ който ми е светкал за благодарност с тях ми е мигал точно 2 пъти,излишно е да казвам че и аз по толкова светкам.мислълта ми е- Диабло- не казвам,че ти не си прав,все пак аз все още не съм карал кола в Германия,така че преценката ми е само косвена.не е ли възможно просто да сте попаднали на такъв екземпляр,който не е схавнал идеята?аз мисля че е два пъти за:мерси човече,а продължително за авария(и аз разбира се го ползвам)
за БГ-то същото важи и тук
за куките-когато видя куки не мигам с аварийите,откакто един път така сигнализирах на тез зад мен и те ме видяха-ченгето ме изгледа много ядно,но бяха спряли вече човек преди мен(все пак попадам в графата неправилно използване на светлини,обяснявай после,че без да искаш си бутнал копчето точно тогава :D )
сега използвам следния хитър номер,който видях от шофьор на пежо и който все по-често срещам-три пъти кратко пресветване със стоповете-доста хора бързо схащат идеята и ми светват за благодарност отзад и все по-често виждам някой да прави така :D
относно истинското неправомерно използване на светлините-абсолщтно същото както при туртурело. а аз си мислех,че съм единствения гад,който светва с аварийните като скъсам някой,все едно му казвам-аде де,къде се губиш,нали беше много отворен :D (това разбира се казано(помислено)) с добро чуство)
и когато ми се лепнат(най-често го правят мазохистите на пътя-таксиметровите шофьори) на задната броня,при положение,че има доста място да ме задминат съвсем рязко натискам спирачката с левия крак точно колкто да светнат стопвете,без всъщност да си променям скоростта на движение- и изведнъж нещо им става и или ме задминават или се сещат за нещо като дистанция :D
толкоз по този въпрос
относно културата на пътя-сетих се още нещо,което освен полезно е и доста голям жест-когато сте на малка,неосветена уличка и спрете за нещо(примерно да оставите някой да слезе) и в този момент дойде кола на среща,гасите ли фаровете,така че да останат само габаритите?на мен няколко пъти са ми гасили така фарове и изведнъж карането става много по-лесно,защото не те заслепява колата,но пък е осветена от габаритите и трябва да си голям късметлия да я уцелиш.аз винаги го правя,дори като маневрирам пред блока съм на габарити.прави ми впеатление,че този номер го правят обаче само млади хора.
като цяло искам да добавя,че не се правя на голям разбирач в тази категория(е,старая се де) и че може би част от нещата не са така,ами съм попадал на изключенията(макар с тези неписани и нерегламентирани никъде закони на пътищата е трудно да се каже ке как е).По-важното според мен е,че толкова много хора живо се интересуват за това как поне малко да помогнем на хората около нас да отърват някоя глоба(в някой случай и живота,както каза Диабло) или да ги насърчим да правят добрини на пътя.Момчета и момичета-ако всички бяха като нас щеше да е много по-сигурно,бързо и безпопасно пътуването,а да не говорим и колко по-приятно......ех,мечти :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 18 Апр 2003, 7:53

ati написа:.Момчета и момичета-ако всички бяха като нас щеше да е много по-сигурно,бързо и безпопасно пътуването,а да не говорим и колко по-приятно......ех,мечти :D


Е то трябва и да има и нещо в глобуса на раменете, за да стане ... 90% от хората по пътищата си е само глобус с мозък като на щъркел..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 18 Апр 2003, 19:04

Абсолютно подкрепям мнението на Diablo!
Аварийните са за да се използват само като предупреждение за опасност на пътя!
Щото и аз съм от тия, дето като видят аварийни пускат парашута. Дори един път да това да ми е спасило кожата или нечия чужда, пак си струва. А си мисля, че е било повече от един път.

ati, не знам кога, къде и колко си живял в Германия, но и аз съм живял и все още живея тук. Не искам да казавам, че съм видял всичко, обаче за последните 5 години от как съм тук и карам автомобил активно, не съм видял нито веднъж някой да използва аварийните за нещо друго, освен за предупреждение. Това означава, че дори и някой някога да си го позволява, то е много рядко.

Затова и аз призовавам - колеги, мигайте със фарове, стопове, халогени, бибипкайте, ръкомахайте, ама не си играйте с аварийните!!!
Само Дизел!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 19 Апр 2003, 3:37

Аварийните се изпозват по цял свят за да благодариш на някой...с 2 пресветкания!

Карал съм и в Германия няколко пъти и там е същото...

http://www.motorists.org/issues/safety/ ... gnals.html

ето и още малко сигнали :wink:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 19 Апр 2003, 17:47

Ебати, аз в коя Германия живея тогава... :dunno:

Даже и на линка, който си дал са казали хората кога се ползват аварийни и как се благодари.
Само Дизел!

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 19 Апр 2003, 22:43

Незнам, аз не живея постоянно в Германия, но от опита си с движението там, досега винаги съм възприемал сигнала с аварийните по същия начин като колегите Диабло и д-р Смок. А самия аз имам доста рядко съм посещавам Германия и имат опит основно със служебна кола, карайки из пътищата на провинция Baden-Wutenberg. Дотолкова съм свикнал с тази сигнализация за опасност и задръствания (които са едно от най-досадните неща по немските аутобани - задръстване на магистралата, пфу), че дори и в България съм я използвал няколко пъти: основно по бул.Цариградско шосе, когато в пикове часове на участъци се получава по-рязко намаляване на скоростта на цялото движение (примерно в околността на спирките при х-л Плиска). Досега честно казано нямах и представа че този сигнал се използва и за поздрав... :dunno:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 19 Апр 2003, 23:30

Тук е много широко разпространено, и уверявам ви, никога не съм бил свидетел на случай в който е имало и най-малкото двусмислие относно значението на сигнала. Но всичко е и въпрос на обичаи на съответното място, примерно в Йоханесбург, ако няколко коли спрат на стоп или на кръгово движение, право на преминаване има този, който е достигнал кръстовището първи. В Кейп Таун пък право има този от дясно, т.е. както в БГ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 20 Апр 2003, 3:56

To alert traffic approaching from the rear, activate your brake lights :!: or extend your left arm and motion downward.

За аварийните нищо не пише на този линк. Но в зависимост от слуяея можеш да преченип дали има опасност или само ти благодарят.

В случея с опастност;;;естествено е ако видиш някоя кола от далече да е на аварийки да намалиш....или ако рязко набие спирачки..те даза вече на новите модели само се влкючват при рязко спиране...
Изображение

Uno TURBO mk1
Аватар

Мнение от Uno TURBO mk1 » 20 Апр 2003, 11:05

KGB написа:To alert traffic approaching from the rear, activate your brake lights :!: or extend your left arm and motion downward.


Мдааа така е, местните Driver-и в U.S.A & Canada са мноо зле.......немат реакции бре..........за това в правелника(в листовките) има такива смешни въпроси.........като този по горе...........
Преди няколко дни вълеше дъжд.........направо не е истина колко катастрофи станаха.........само докато се пребера видях към 10 блъстнати коли по Free way-a, и още толкова се въртяха..........
Ама тук в Л.А е така, хората(пак местните) не могат да карат на мокро....
Иначе европеиците сме направо отлични..... :!: :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 28.12.2002
Местоположение: Chicago, IL

Мнение от del_sol_fen » 21 Апр 2003, 7:27

добре, аз ще ви кажа , поне как е в Америка.
Това пресвяткане на авариините, ПОНЕ В САЩ, идва от тези които карат камионите, или така наречените Трок-драивери,
Та от тях идват това "БЛАГОДАРСТВО" с авариините, понеже те нямат дълги, и затова използват авариините светлини.
Това съм го научил тук и незнам дали важи за Европа!

Аз лично мисля че авариините могат да се използват и за двете случая в зависимост от ситуацията!
Si Power - Wona Go ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Габрово

Мнение от Dancho » 21 Апр 2003, 16:32

Аз ползвам понякога авариини, а понякога само мигачи, като ги редувам ляв, десен, ляв десен - това в случай че има лоша видимост или нощем.
Данчо

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook