Катастрофа
Модератори: mitaka7, Общи модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Има едни книжки "Първа помощ при ПТП. Превенция на злополуки".
Хубаво е да я препрочитаме през месец - два.
Колега, без никакви лоши чувства - някой опита ли се да спре кръвотечението?
Иначе евала, че не си се стъписал, а си мислил.
Голяма част от нас са оскотели и въобще не се сещат, че след някой ден те може да са захапали волана. И тогава ще се молят някой да спре и да се обади за линейка ...
Лека му пръст на човека.
Хубаво е да я препрочитаме през месец - два.
Колега, без никакви лоши чувства - някой опита ли се да спре кръвотечението?
Иначе евала, че не си се стъписал, а си мислил.
Голяма част от нас са оскотели и въобще не се сещат, че след някой ден те може да са захапали волана. И тогава ще се молят някой да спре и да се обади за линейка ...
Лека му пръст на човека.
Fear написа:А под "голфаджия", да се разбира човек, който е олигофрен зад волана, а не че кара Голф.
- speedmaster
- "Баба Яга" Склад
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 22.10.2003
- Местоположение: софия
ще използвам темата за да ви подсетя че жалко малък % от нас наистина знаят какво да направят при тежко ПТП и пострадали хора
в много от случаите бихме могли да спасим човешки живот
но как !?
http://www.autoplanet1.com/forum/index.php?showtopic=3
малко полезни съвети
и една джаджа която лично съм се уверил че е безценна в много ситуации на пътя
http://www.youtube.com/watch?v=zApUSw0xsRY
в много от случаите бихме могли да спасим човешки живот
но как !?
http://www.autoplanet1.com/forum/index.php?showtopic=3
малко полезни съвети
и една джаджа която лично съм се уверил че е безценна в много ситуации на пътя
http://www.youtube.com/watch?v=zApUSw0xsRY
bimmer222 написа:Братле, бих искал да ти благодаря лично за самоинициативата ти. Човека който е починал в лагуната го познавах лично, беше ми съсед. Вчера като ми казаха за случилото се, направо започнах да си търся място да "седна". Не можех да повярвам че е истина.
След малко отивам на погребението му. Лека му пръст, беше много готин човек.
Тайно се надявах, че са успяли да го спасят..... но уви

По отношение на кървенето: не успях да забележа наистина силни външни кръвоизливи или шуртене на кръв. Имаше кръв по главата, но не чак толкова, че да почине от загуба на кръв. По скоро вътрешна травма е била причината за смъртта му. Това сигурно ще каже аутопсията /ако му е правена такава/.
Моля, колега bimmer222 да напишеш повече информация, ако имаш от близките му.
От баща си чух, че по новините са казали, че първо реното се е завъртяло и е причинило катастрофата, в което не виждам логика, защото ако е така както казват, означава че лагуната е поднесла на напълно прав участък. Мястото на удара беше точно преди да започне кривата ако се движиш в посока от Садово към Пловдив.
А ние се поднесохме точно в кривата идвайки в обратна посока, т.е. същата посока, в която е идвал и ТИР-а. Нищо чудно ремаркето на ТИР-аджията да е поднесло в завоя и да е тръгнало да го изпреварва, което да е причинило катастрофата. Т.е. вината сега да се приписва на починалия.
Не знам дали има свидетели видели как е станало произшествието, но мен ме притеснява фактът: Как може автомобил да поднесе на прав участък?
Лошото е, че всичко беше заледено и каквито и следи да е имало, те вече са заличени.
В тъмницата дори не разбрах в коя точно част на ТИР-а се е цапнала колата. По кабината на камиона нямаше никакви следи от удар. По каросерията също не можах да видя огънато, но признавам беше си тъмно. Реното беше по-скоро смачкано от пред и отгоре, т.е. по-скоро колизия с винкел от каросерията отколкото с колело. Мантинелата също не видях да е огъната....
Съжалявам, че не носих фотоапарат тогава, не видях и катаджиите да снимат.
Мътна история....



- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Колега знам какво е това да не спира никой да ти помогне... На 14ти февруари един познат се хвърли с колата си в една дълбока канавка до пътя.. Хем на главен път спряха 1-2 коли да питат какво е станало.. всички останали само намаляват, поглеждат и заминават.. даже и да им махнеш за да спрат пак тте подминават.. вообще не им пука... Ама дано на такива да им се случи да разберат какво е да няма кой да ти помогне.. Не ги карам да си трошат колата нито да ги набутвам нещо.. Просто ни трябваше едно въже да извадим колата.. Никой никой.. Просто ужас..
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Браво за това, че си запазил самообладание и си направил всичко в рамките на възможното! Никой не е застрахова от такава ситуация!
Никой не мое ма връне на селу!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
CuMo написа:Не знам дали има свидетели видели как е станало произшествието, но мен ме притеснява фактът: Как може автомобил да поднесе на прав участък?
Случва се понякога. Стъпваш с някое колело на лед с по-висока скорост примерно. Или правиш някоя маневра мъничко по-рязко... правил съм го, та знам... Не казвам, че така е станало, разбира се, но не е изключено.
Съболезнования на роднини и познати, ако има такива тук.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
лека пръст на човека само имам да добавя няколко неща:
1)когато жертвата е заклещена в колата не се пипа освен ако има опасност от взрив на автомобила...за да осигурим безопасността задължително се върти контакта на автомобила в нулево положение и се опитва да се махнат клемите на акумулатора...ако има някакъв теч вземете пръст и поръсвайте обилно...
2)човек трябва да стои обездвижен в автомобила и се опитвате да го държите в съзнание и задължително по някакъв начин да се обездвижи врата му
3) при рани където има видим кръвоизлив вземете колана на панталоните ви и един лост или парче дърво и направете турникет...през 5 минути освобождавате за 1 минута и пак затягате но не много...върху раната при липса на бинт вземете фанелката ми и се опитвайте да запушите раната
4)за овладяване на вътрешен кръвоизлив на полеви условия нещата са гъч просто човекът трябва да постъпи в спешно хирургично отделение
5) когато жертвата не диша слагате го да лежи по гръб и проверявате дали устата му и дихателните пътища са свободни (проверете езика дали не се е обърнал) .ако нямате специално оборудване за да направите уста в уста (ако ви е гнус или непознат човек) достатъчно е да му окажете бърза помощ с честота 2 компресии на секунда или 30 компресии и 2 дишания за да възстановите кръвообръщението
аз искам лично да те похваля за хладнокръвието което си запазил и си опитал да помогнеш на човека...евала
искам да предложа на всички форумци да се ходи на някакъв семинар за оказване на бърза помощ..защото не дай си боже да ти трябват тези умения и да не знаеш какво да направиш
1)когато жертвата е заклещена в колата не се пипа освен ако има опасност от взрив на автомобила...за да осигурим безопасността задължително се върти контакта на автомобила в нулево положение и се опитва да се махнат клемите на акумулатора...ако има някакъв теч вземете пръст и поръсвайте обилно...
2)човек трябва да стои обездвижен в автомобила и се опитвате да го държите в съзнание и задължително по някакъв начин да се обездвижи врата му
3) при рани където има видим кръвоизлив вземете колана на панталоните ви и един лост или парче дърво и направете турникет...през 5 минути освобождавате за 1 минута и пак затягате но не много...върху раната при липса на бинт вземете фанелката ми и се опитвайте да запушите раната
4)за овладяване на вътрешен кръвоизлив на полеви условия нещата са гъч просто човекът трябва да постъпи в спешно хирургично отделение
5) когато жертвата не диша слагате го да лежи по гръб и проверявате дали устата му и дихателните пътища са свободни (проверете езика дали не се е обърнал) .ако нямате специално оборудване за да направите уста в уста (ако ви е гнус или непознат човек) достатъчно е да му окажете бърза помощ с честота 2 компресии на секунда или 30 компресии и 2 дишания за да възстановите кръвообръщението
аз искам лично да те похваля за хладнокръвието което си запазил и си опитал да помогнеш на човека...евала

искам да предложа на всички форумци да се ходи на някакъв семинар за оказване на бърза помощ..защото не дай си боже да ти трябват тези умения и да не знаеш какво да направиш
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
май не е лошо всяка година човек да си ги припомня тези неща!Аз миналата година имах уроци по първа помощ,не малко часове,даже се обучавахме да правим изкуствено дишане на специални манекени..Но лошото е ,че доста от нещата съм забравил,въпреки че ни преподаваха отлично и внимавах многоgrnka написа:искам да предложа на всички форумци да се ходи на някакъв семинар за оказване на бърза помощ..защото не дай си боже да ти трябват тези умения и да не знаеш какво да направиш

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Евала,несъмнено затова са и курсовете на БЧК преди взимането на книжка,но и там казват - 'ако не знаеш какво да направиш в дадена ситуация-по добре не прави нищо,а изчакай медицинско лице'grnka написа:лека пръст на човека само имам да добавя няколко неща:
1)когато жертвата е заклещена в колата не се пипа освен ако има опасност от взрив на автомобила...за да осигурим безопасността задължително се върти контакта на автомобила в нулево положение и се опитва да се махнат клемите на акумулатора...ако има някакъв теч вземете пръст и поръсвайте обилно...
2)човек трябва да стои обездвижен в автомобила и се опитвате да го държите в съзнание и задължително по някакъв начин да се обездвижи врата му
3) при рани където има видим кръвоизлив вземете колана на панталоните ви и един лост или парче дърво и направете турникет...през 5 минути освобождавате за 1 минута и пак затягате но не много...върху раната при липса на бинт вземете фанелката ми и се опитвайте да запушите раната
4)за овладяване на вътрешен кръвоизлив на полеви условия нещата са гъч просто човекът трябва да постъпи в спешно хирургично отделение
5) когато жертвата не диша слагате го да лежи по гръб и проверявате дали устата му и дихателните пътища са свободни (проверете езика дали не се е обърнал) .ако нямате специално оборудване за да направите уста в уста (ако ви е гнус или непознат човек) достатъчно е да му окажете бърза помощ с честота 2 компресии на секунда или 30 компресии и 2 дишания за да възстановите кръвообръщението
аз искам лично да те похваля за хладнокръвието което си запазил и си опитал да помогнеш на човека...евала![]()
искам да предложа на всички форумци да се ходи на някакъв семинар за оказване на бърза помощ..защото не дай си боже да ти трябват тези умения и да не знаеш какво да направиш
Не е ли по-добре да сгънат вратата докато линейката дойде,с лост,лом, или каквото имат под ръка така че когато лекарите дойдат-да имат по-добър контакт до пострадалия?

браво на колегата за хладнокръвието което е запазил и е дал всичко от себе си да помогне....лека му пръст на загиналия

пазете се!
- Totogada
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 763
- Регистриран на: 13.02.2006
- Местоположение: Сливен
- Кара: ше E36 320 Coupe
Браво на колегата CuMo ... малко хора запазват хладнокръвие в подобна ситуация(пожелавам на никого да не му се случва нещо подобно
)
Много жалко за човечецът..надявах се ,докато чета темата за добър изход
Лека му пръст.

Много жалко за човечецът..надявах се ,докато чета темата за добър изход


R.I.P. Champion 1968 – 2007 Colin McRae
mnh написа:Евала,несъмнено затова са и курсовете на БЧК преди взимането на книжка,но и там казват - 'ако не знаеш какво да направиш в дадена ситуация-по добре не прави нищо,а изчакай медицинско лице'grnka написа:лека пръст на човека само имам да добавя няколко неща:
1)когато жертвата е заклещена в колата не се пипа освен ако има опасност от взрив на автомобила...за да осигурим безопасността задължително се върти контакта на автомобила в нулево положение и се опитва да се махнат клемите на акумулатора...ако има някакъв теч вземете пръст и поръсвайте обилно...
2)човек трябва да стои обездвижен в автомобила и се опитвате да го държите в съзнание и задължително по някакъв начин да се обездвижи врата му
3) при рани където има видим кръвоизлив вземете колана на панталоните ви и един лост или парче дърво и направете турникет...през 5 минути освобождавате за 1 минута и пак затягате но не много...върху раната при липса на бинт вземете фанелката ми и се опитвайте да запушите раната
4)за овладяване на вътрешен кръвоизлив на полеви условия нещата са гъч просто човекът трябва да постъпи в спешно хирургично отделение
5) когато жертвата не диша слагате го да лежи по гръб и проверявате дали устата му и дихателните пътища са свободни (проверете езика дали не се е обърнал) .ако нямате специално оборудване за да направите уста в уста (ако ви е гнус или непознат човек) достатъчно е да му окажете бърза помощ с честота 2 компресии на секунда или 30 компресии и 2 дишания за да възстановите кръвообръщението
аз искам лично да те похваля за хладнокръвието което си запазил и си опитал да помогнеш на човека...евала![]()
искам да предложа на всички форумци да се ходи на някакъв семинар за оказване на бърза помощ..защото не дай си боже да ти трябват тези умения и да не знаеш какво да направиш
Не е ли по-добре да сгънат вратата докато линейката дойде,с лост,лом, или каквото имат под ръка така че когато лекарите дойдат-да имат по-добър контакт до пострадалия?![]()
браво на колегата за хладнокръвието което е запазил и е дал всичко от себе си да помогне....лека му пръст на загиналия
пазете се!
да в никакъв случай не бива да местите пътниците освен ако не се касае опасност за взрив или пожар затова и казвам махане на клемите и хвърляне на много пръст на течовете...единствено можете да отворите вратата и да изчакате медицинските лица да пристигнат защото току виж има спукнат прешлен на косъм от гръбначния мозък и с местенето да остане инвалид...ако е седнал и забележите че е спрял да диша тогава го свалете от седалката и му направете масаж...
уста в уста помага на масажа но не е панацея! ако нямате доверие или специален апарат недейте правите...най-важно е да се възстанови циркулацията на кръвта....аз отворих вчера аптечката и се разочаровах...3-4 бинта йод и толкова...
смятам да прибавя
1)бинтове
2)турникет
3)един литър спирт 92 процента и йод
4)2 шишета глюкоза и две шишета бързодействащ инсулин актрапид заедно с глюкомер
5)скалпел за трахеостомия
6)един блистер с нитроглицерин хапчета 0.5 процента понеже скоро след катастрофата от шок има огромна вероятност за сърдечен епизод
7)колар за обездвижване на врата

9)хирургични ръкавици обезателно!
10)ножички
11)пейнкилъри демек аналгетици като кодеин (силен аналгетик при болка от фрактура но иска специален лиценз май)
аспирин
епинефрин аутоинджектор (за овладяване на анафилактичен шок)
12)апарат за кръвно и слушалки
и най-важното винаги да имате пожарогасител прахов който да презареждате всяка години..за целта 5 килограма че тия фалшивите за нищо не стават
- Mecho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: по улици без дупки
- Детайли за колата: E36 m50b20
E36 M52B28
E39 M52B28
bmw318_94 написа:AlpinaPower написа:Колега, постъпил си по възможно най-добрия начин!
А според мен не е нужно да имаш здрава психика, за да дадеш един лост, че чак и да не смееш да си отвориш прозореца.
Манталитетът ни и въобще мисленето ни (нали не съм аз, дай да си седя в колата на топло) е под всякаква критика!
Съгласен съм
И аз!

- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
семинари или както се наричат за първа помощ по принцип са задължителни за заверка на някакъв протокол за трудовата медицина и на нас - във фирмата ни ги провеждат ежегодно! би трябвало и в другите да е така по закон,но естествено не се прави....
по повод път за линейките-прави ми впечатление -специално в софия ,че всички водачи са изумително коректни и непрекъснато виждам коли да се дърпат от пътя ,за да мине линейката,качват се цели колони по тротоари,по разделителни островчета и линейката минава...!! това ми прави страшно добро впечатление и даже се учедвам ,защото манталитета ни на карачи е труден за описание. виждам почти всекиден огромни задръствания как се преместват в страни и линейката минава през тях. и цялата картинка се разваля от някой супер-турбо тарикат с лъскава количка/и не винаги/ ,който се е лепнал зад линейката и перии след нея през направеното място! адски ме дразни и скоро засякох един такъв-едвам спря зад мене,докато се връщах в платното от направения път.
другата ми мисъл е защо хората не спират много при ПТП и ще се опитам да го обясна!
1. има много хора ,които не издържат на гледката и на кръв и е по-добре да не спират,щото ше припаднат до пострадалия-те не са виновни за това.
2. случвало ми се е да закарам пострадал до пирогов и после 4ч да давам обяснения ,че не съм го блъснал аз и да доказвам на следователите.
3.отделно с нашта готина престъпност е напълно възможно на извънградски път да ти спретнат капан -уж катастрофа и да те извадят от колата и да те оберат..!!
не искам да кажа ,че не трябва да се дава помощ-понякога е по-добре дори само да се отбие движението ,да се подаде сигнал до бърза помощ или да се сложи триъгълник ,за да не се нахака някой още в тях...! важно е също ако сте свидетел-независимо дали сте видели как става или сте дошли после да си оставите телефона на участниците-това помага много после в съда. вярно е ,че ще загебите време ,но може да помогнете на невинен да не пострада....
малко са хората ,които биха успяли да запазят хладнокръвие и да окажат помощ и то адекватна помощ -браво на колегата!!!!
по повод път за линейките-прави ми впечатление -специално в софия ,че всички водачи са изумително коректни и непрекъснато виждам коли да се дърпат от пътя ,за да мине линейката,качват се цели колони по тротоари,по разделителни островчета и линейката минава...!! това ми прави страшно добро впечатление и даже се учедвам ,защото манталитета ни на карачи е труден за описание. виждам почти всекиден огромни задръствания как се преместват в страни и линейката минава през тях. и цялата картинка се разваля от някой супер-турбо тарикат с лъскава количка/и не винаги/ ,който се е лепнал зад линейката и перии след нея през направеното място! адски ме дразни и скоро засякох един такъв-едвам спря зад мене,докато се връщах в платното от направения път.
другата ми мисъл е защо хората не спират много при ПТП и ще се опитам да го обясна!
1. има много хора ,които не издържат на гледката и на кръв и е по-добре да не спират,щото ше припаднат до пострадалия-те не са виновни за това.
2. случвало ми се е да закарам пострадал до пирогов и после 4ч да давам обяснения ,че не съм го блъснал аз и да доказвам на следователите.
3.отделно с нашта готина престъпност е напълно възможно на извънградски път да ти спретнат капан -уж катастрофа и да те извадят от колата и да те оберат..!!
не искам да кажа ,че не трябва да се дава помощ-понякога е по-добре дори само да се отбие движението ,да се подаде сигнал до бърза помощ или да се сложи триъгълник ,за да не се нахака някой още в тях...! важно е също ако сте свидетел-независимо дали сте видели как става или сте дошли после да си оставите телефона на участниците-това помага много после в съда. вярно е ,че ще загебите време ,но може да помогнете на невинен да не пострада....
малко са хората ,които биха успяли да запазят хладнокръвие и да окажат помощ и то адекватна помощ -браво на колегата!!!!
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани