Разходи по поддръжка на BMW g20 330i

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Разходи по поддръжка на BMW g20 330i

Мнение от Ивайло Димов » 24 Сеп 2023, 16:21

На три годишна кола от сега ли ще и смята консумативите за обслужване :bowdown: .Да беше казал поне на какъв пробег е ,щото така наизуст не може да се каже .........за 3 години и на 50 000 и на 350000 може да е .Без конкретика само е словоблудстване ,още повече трябва да има някаква сервизна история и да е видно какво и как е обслужвано

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 21.09.2023
Пол: Мъж

Re: Разходи по поддръжка на BMW g20 330i

Мнение от emostil » 24 Сеп 2023, 17:35

Ивайло Димов написа:На три годишна кола от сега ли ще и смята консумативите за обслужване :bowdown: .Да беше казал поне на какъв пробег е ,щото така наизуст не може да се каже .........за 3 години и на 50 000 и на 350000 може да е .Без конкретика само е словоблудстване ,още повече трябва да има някаква сервизна история и да е видно какво и как е обслужвано


Пробега на колата е 30 000 км, сервизна история няма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Трявна/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: 540i

Re: Разходи по поддръжка на BMW g20 330i

Мнение от AlonsoBest » 24 Сеп 2023, 19:33

emostil написа:Здравейте хора, предварително се извинявам ако тази тема вече е обсъждана.
Преди няколко дни си купих bmw g20 330i 2020 година бензинова 258 коня (ако не се лъжа). Страхотна е и много ме радва но имам едно притеснение и то е следното, казано в прав текст - Колко струва поддръжката на колата ?
Колко струва смяна на маслото на двигателя заедно със всички филтри (горивен, въздушен, маслен и купе. Ако има и друг който пропускам, моля ви споделете кой е той) ?
Тъй като скоростната кутия е автоматична, ми казаха, че смяната на маслото на кутията е скъпо, но колко ? 1 000 лв ? 2 000 лв ?
Дайте мнение за ходовата част ? Доколкото разбрах колата е с хидравлично окачване, то достатъчно здраво ли е за нашите пътища ? Естествено имайте в предвид, че колата ще се пази, като се кара бавно в лоша пътна обстановка.
Веригата на двигателя на колко километра се сменя ? И колко г/д струва ?
Свещите през колко километра се сменят и колко струват ?
Въпросите станаха доста но предполагам ме разбирате :)
Естествено бих бил много благодарен да споделите мнението си :)

Предварително ви благодаря !

Здравей колега,
Аз карам G30, и е 40-ка, но горе долу мога да ти дам представа. Също така жената има 120d F20, което е със B47 мотор, който е почти еднакъв със твоя B48.
Както вече на много хора казах обслужването на сравнително ново БМВ и старо БМВ (примерно Е серия), няма драстична разлика. Разликата е във първоначалната инвестиция и каското.
Смяната на масла и филтри на единичката беше 300 лв във неоторизиран сервир. При теб ще е подобно, може да има малка разлика във цената на филтрите заради различното купе. Таргетирал съм да го сменям на 8-10К
Маслото на скоростната кутия на G30-ката е 800 лв със ZF-ско масло и картер, пак във не оторизиран сервиз, но при компетентни хора. Първата смяна е на 120К-150К, след това се сменя на 60К-80К.
Хубаво е и смениш маслото на диф-а ако наближата 80К-100К. Ако е xDrive сложи и масло на раздадка и преден диф. За 540-ка ми излезе малко по-малко от 400 лв, тя е xDrive, така че сменях масла на 2-та дифа и маслото на раздаката.
Окачването е здаво, така че нямай големи притеснения там. Единстено ако е xDrive, предните поуоски са по кекави (поне на 5-цата), сменях ги и двете и там беше малко по-голяма болка - 4К за двете оригинални, но на G20-ката са различни, така че може и да не е това цената.
Веригата е сравнително здрава. При B моторите издържа 200К без проблем, аз около 180К бих я сменил. Сменя се заедно със биелни, основно лагери и маслена помпа, около 6К лв е цялото удоволствие, но според зависи на колко км е твоята и колко караш на година и колко години мислиш да я караш, може изобщо да не стигнеш до тоя ремонт.
Нашите и двете са на около 90К км и живот и здраве мисля да не съм този, който ще сменя вериги.
Свещите на 40-ката бяха 330 лв, но са 6, тоест за 4 цилиндъра ги сложи 220 лв.
Като цяло спрямо старата 5-ца (Е60), която карах цените за частите не са нещо фрапиращо.
Ако не си я купил на кредит или с последните спестени пари, не мисля че ще имаш проблем да я поддържаш.
Както и други колеги споменаха, B моторите са доста по-добри от N серия и са доста по-надежни.
За финал мога да ти пожелая да си я караш и да и се радваш.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 21.09.2023
Пол: Мъж

Re: Разходи по поддръжка на BMW g20 330i

Мнение от emostil » 25 Сеп 2023, 19:05

AlonsoBest написа:
emostil написа:Здравейте хора, предварително се извинявам ако тази тема вече е обсъждана.
Преди няколко дни си купих bmw g20 330i 2020 година бензинова 258 коня (ако не се лъжа). Страхотна е и много ме радва но имам едно притеснение и то е следното, казано в прав текст - Колко струва поддръжката на колата ?
Колко струва смяна на маслото на двигателя заедно със всички филтри (горивен, въздушен, маслен и купе. Ако има и друг който пропускам, моля ви споделете кой е той) ?
Тъй като скоростната кутия е автоматична, ми казаха, че смяната на маслото на кутията е скъпо, но колко ? 1 000 лв ? 2 000 лв ?
Дайте мнение за ходовата част ? Доколкото разбрах колата е с хидравлично окачване, то достатъчно здраво ли е за нашите пътища ? Естествено имайте в предвид, че колата ще се пази, като се кара бавно в лоша пътна обстановка.
Веригата на двигателя на колко километра се сменя ? И колко г/д струва ?
Свещите през колко километра се сменят и колко струват ?
Въпросите станаха доста но предполагам ме разбирате :)
Естествено бих бил много благодарен да споделите мнението си :)

Предварително ви благодаря !

Здравей колега,
Аз карам G30, и е 40-ка, но горе долу мога да ти дам представа. Също така жената има 120d F20, което е със B47 мотор, който е почти еднакъв със твоя B48.
Както вече на много хора казах обслужването на сравнително ново БМВ и старо БМВ (примерно Е серия), няма драстична разлика. Разликата е във първоначалната инвестиция и каското.
Смяната на масла и филтри на единичката беше 300 лв във неоторизиран сервир. При теб ще е подобно, може да има малка разлика във цената на филтрите заради различното купе. Таргетирал съм да го сменям на 8-10К
Маслото на скоростната кутия на G30-ката е 800 лв със ZF-ско масло и картер, пак във не оторизиран сервиз, но при компетентни хора. Първата смяна е на 120К-150К, след това се сменя на 60К-80К.
Хубаво е и смениш маслото на диф-а ако наближата 80К-100К. Ако е xDrive сложи и масло на раздадка и преден диф. За 540-ка ми излезе малко по-малко от 400 лв, тя е xDrive, така че сменях масла на 2-та дифа и маслото на раздаката.
Окачването е здаво, така че нямай големи притеснения там. Единстено ако е xDrive, предните поуоски са по кекави (поне на 5-цата), сменях ги и двете и там беше малко по-голяма болка - 4К за двете оригинални, но на G20-ката са различни, така че може и да не е това цената.
Веригата е сравнително здрава. При B моторите издържа 200К без проблем, аз около 180К бих я сменил. Сменя се заедно със биелни, основно лагери и маслена помпа, около 6К лв е цялото удоволствие, но според зависи на колко км е твоята и колко караш на година и колко години мислиш да я караш, може изобщо да не стигнеш до тоя ремонт.
Нашите и двете са на около 90К км и живот и здраве мисля да не съм този, който ще сменя вериги.
Свещите на 40-ката бяха 330 лв, но са 6, тоест за 4 цилиндъра ги сложи 220 лв.
Като цяло спрямо старата 5-ца (Е60), която карах цените за частите не са нещо фрапиращо.
Ако не си я купил на кредит или с последните спестени пари, не мисля че ще имаш проблем да я поддържаш.
Както и други колеги споменаха, B моторите са доста по-добри от N серия и са доста по-надежни.
За финал мога да ти пожелая да си я караш и да и се радваш.


Благодаря ти за дългия и изчерпателен отговор, аз също ти пожелавам безпроблемно да ти служат тези прекрасни машини ! Моята не е xDrive и е на 30 000 км.
Единственото има две неща които не мога да преценя дали е нормално да ги има едното е леко/дискретно вибриране на волана.
Получава се когато дам на заден ход а волана е леко завъртян (без значение на коя страна) говоря за завъртане от 5-10 градуса горе долу.
Предполагам, че може да е някакъв слаб компонент на рейката.
Другото е когато колата тръгва на първа като дам газ и вдигне около 30 км/ч се чува пак някакво леко вибриране но не звучи като тежък звук а по скоро ламаринено вибриране, чува се извън купето отпред някъде около предницата на автомобила.
Подозирам, че като дам газ на двигателя на определени обороти започва да вибрира честота която кара капак/калник да вибрират на обределено място. Просто да не са "хванати" здраво някъде.
Естествено по това описание едва ли някой може да постави диагноза но просто споделям. С изклучение на това, автомобила е меко казано бомба.

Предишна

Назад към G20/G21/G22/G23/G24

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook