My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8391
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст




Пускам тук поста, който написах във Фейсбук групата преди почти година. Тъй като групата е затворена, тук ще е за по-широка аудитория.
Малко лична история, малко впечатления след 10К километра, малко мрънкане, малко любов.
От тогава досега има и още тунинг (ще го пусна отделно), но нека почнем с основата –
Ето как започна всичко:
Криво-ляво мина година откакто имам ///Менте "М3"-ка.
Не съм имал желание да разкажа за автомобила преди това, защото не мисля, че човек може да добие обективна преценка от 100-200-500км или една-две-пет седмици ползване.
Ревютата на хора в интернет "един ден с тази кола" по мое мнение са тотално неадекватни и неприложими в реалния свят.
Покупката беше малко неочаквана за мен и моя мироглед, но нито за миг не съм съжалявал за нея. Колата дойде в Дарукар юли 2023-та и мой много добър приятел който работи в Дарукар ми се обади и каза: "Ела я виж, Викторе, и престани да се занимаваш с майстори... за Бога". Отидох... видях... Опитвах се да се убедя, че цената е прекалено висока, и избягвах да взема решение. Все пак междувременно карах F20... M116i и скокът е "мааалко" сериозен

Малко след това гледах още една G20, но пък 320d - същия цвят и пак с доста екстри и се бях навил да я взема, но продавача отказа да ми я продаде в последния момент (някакъв сърбин).
За всеобщ късмет никой не купи 340-ската през 4-те месеца докато вися в представителството, а аз имах катарзис (нелюбовен такъв) и реших, че е крайно време да спра да наливам пари в състезателната колa - за нея има пост който не е ъпдейтван скоро. М340i или БАН!!!
Това е поредната кола която не съм карал преди да я купя. Вярвам, че това ми носи късмет и досега за 10 години това чувство не ме е предало. Какво ще усети човек от едно кръгче? Дали нещо тропа или клопа на такъв автомобил по прекрасните дружбенски пътища?

В интерес на истината не карам много, минал съм малко над 10,000км за това време, но специално за мен са някакъв екзистенциален минимум за да усетиш автомобила. Да му знаеш габаритите със затворени очи, колко тежки (МНОГО), къде са му слабите и силните страни.
5 неща които харесвам в колата
- Върви повече от прилично (особено с mhd stage 2 и xhp stage 2) и харчи като всички бензинови BMW-та , 9 до 12 на 100км
- Екстрички - фаровете, адаптивното окачване и self-driving-а са прекрасни, особено последното
- По мое лично мнение колата е много красива, както отвън, така и отвътре. Хубави материали, добре сглобено, "МИРИШИ НА ЛУКС"
- Звук - и сток звучи добре, но сега направо кърти мивки (Driftcrimes Fabrications FOR THE WIN) - Купих OEM средна част на генерацията без OPF-и, а Наско изработи прекрасен даунпайп и свърза останалата част от генерацията. Перфектна работа!
- Кутията - толкова бърза и мазна, че предавки не се усещат, уж на всичко след 2012-та се слага ZF8 , ама тоя ZF8 не е като оня ZF8. Това супер много допринася за удоволствието от шофирането.
5 неща които НЕ харесвам в колата
- Тежка - цялата тая гъзария, екстри и големина идват на сериозна цена от над 1,800кг за трета серия! На жена ми Е60-ката автомат е под 1600кг, а е малко по-дълга
- Гадна музика - Хармана дрънка като цинкова кофа, такова падение съвсем не съм очаквал. В Е92-ката Logic7 свиреше около 5 пъти по-силно и по-чисто. Ще трябва да тунинговам И ТОВА
- Лостчетата за чистачките и мигачите - "щракащи" мигачи? WHY? "Ауто" на 1-ва позиция на чистачките?!?! WHY????????? И докато си на "Ауто" трябва да го изключиш и да цъкнеш надолу да махнат веднъж като не се сетят сами и после да го включиш... JESUS!!!
- Рънфлат гуми - това си го знаем още от е90, ама както каза Паньовски - ниска рънфлат гума e УЖАС И КАРТОФИ!
- Пето - няма
Та за една година, гуми, фланци, липчета (преден и заден), малко генерация, малко тунинг през телефона и т.н. хвръкнаха още 10к (как беше лафа?)... и да... продължих да наливам в е36-цата, но не толкова много



Общо взето, M340i е идеален ежедневен автомобил, който съчетава лукс, динамика и удобство. Въпреки някои недостатъци като тежестта и качеството на аудио системата, той компенсира с изключително удоволствие от шофирането, мощност, красота и впечатляващи екстри.
stock:
tuning:
Измина почти година от този пост, и честно казано... не само че не съжалявам, а направо се влюбих още повече в колата.
През това време ѝ добавих още няколко значителни ъпгрейда за значителни пари, ама какво да правя като не мога да се сдържа...
Пак харчи около 9-10/100, пак се усмихвам всеки път като я покарам, и пак си казвам:
„Добре че не взех 320д-то“
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Красавица е, със здраве да си я караш!
Точно тия машини, идващи без да ги търсиш с разни комични елементи в историята, се оказват най-сполучливите покупки.
Стигне ли се до саморазубеждаване от тип "малко ми е скъпа", "голяма ми е", значи това е твоята кола!
Точно тия машини, идващи без да ги търсиш с разни комични елементи в историята, се оказват най-сполучливите покупки.
Стигне ли се до саморазубеждаване от тип "малко ми е скъпа", "голяма ми е", значи това е твоята кола!

Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Хубав пост, и аз съм си мислил относно музиката и видях, че има решения доста добри, слагат plug&play усилвател, като подменят боклука, който са сложили БМВ, и слагат хубави басове под седалките, без рязане на жици, без нищо, и ефектът е много добър.
Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Една от най-добрите ежедневки на пазара
Тъпо, че не изглежда така и М3, та и да е менте, поне е хубаво.
Чистачките са си ок, ауто е като завали, да го сложиш там, а не да е постоянно там. Това не е като фаровете, дето може да ги забравиш в града. Дъжда прави впечатление някак
Има един слух, че задните накладки от време на време стискат, като е на ауто, да съхнели и затова свършвали по-бързо 

Чистачките са си ок, ауто е като завали, да го сложиш там, а не да е постоянно там. Това не е като фаровете, дето може да ги забравиш в града. Дъжда прави впечатление някак


Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Интересни теми се появяват последно време във форума
G20 е едно наистина красиво и добро поколение, несъмнено пускат вече 2ри фейслифт , а В58 е черешката
Даже незнам как си бил навит изобщо за 20ка дизел
Нещото което ме дразни за момента е как доускорява темпомата на заварка докато стигне пак зададената скорост
Музиката ми беше Hi-Fi и звучеше доста бейсик, пък уж усилватели, говорители
Общо взето за 2.5к правиш стабилен aftermarket upgrade , като по никакъв начин не закачаш оригиналната инсталация. Аз минах по тоя път и единствената играчка е с новия тип копки по вратите, другото общо взето е доста лесно и приятно начинание.
Фаровете с лазер са гръм иначе , отвътре се намират все още копчета
че дори са направени доста практично, жалко за фейса че вече минават на големите
таблети.

G20 е едно наистина красиво и добро поколение, несъмнено пускат вече 2ри фейслифт , а В58 е черешката


Нещото което ме дразни за момента е как доускорява темпомата на заварка докато стигне пак зададената скорост


Фаровете с лазер са гръм иначе , отвътре се намират все още копчета


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8391
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
Благодаря за хубавите думи, колеги!
Специално за хармана съм си харесал решението на авал плъг и плей усилвател и 2 баса - 3,000лв... по някое време ще ги дам, даже мислех, наскоро, ама свърших друга чутовна глупост
--> салон от бобер
, защото оригиналния беше изкуствена кожа с изкуствена алкантара и не беше ел, но пък за сметка на това много по-удобен от боберския

друго което направих и съм много доволен са тия китайски джанти 19" - 8.5J отпред 9.5J отзад
беше малко експеримент, но колата спокойно може да поеме и 10тки отзад

п.с. оригиналният салон от колата се продава

Специално за хармана съм си харесал решението на авал плъг и плей усилвател и 2 баса - 3,000лв... по някое време ще ги дам, даже мислех, наскоро, ама свърших друга чутовна глупост
--> салон от бобер




друго което направих и съм много доволен са тия китайски джанти 19" - 8.5J отпред 9.5J отзад




п.с. оригиналният салон от колата се продава



You said: "Time will change!" What if it changes you?
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: M5
Re: My G20 M340i xDrive – Катaрзис, Тунинг и Страст
vicho написа:- Лостчетата за чистачките и мигачите - "щракащи" мигачи? WHY? "Ауто" на 1-ва позиция на чистачките?!?! WHY????????? И докато си на "Ауто" трябва да го изключиш и да цъкнеш надолу да махнат веднъж като не се сетят сами и после да го включиш... JESUS!!!
Ужаааасно дразнещи са ако си карал БМВ преди това.
Имам обаче една подсказка, подлежат на угрейд и те.
Вземаш лостчета от G11, от първите преди 2017 година, малко кодиране и имаш лостчета като в F и E сериите.
На G30-ката ми това ми бъркаше в здравето, но си взех лостчета от G11 и сега са прекрасни.


7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани