Покупка на G530d, 540d или 550d ?

5-та серия (2017+)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от TNT » 16 Ное 2023, 12:20

То интериорите се подобряват до Е39 горе-долу, после надолу.

А с тази схема с регистриране като "хибрид", дава ли 5-та категория на екостикера ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 18.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с усмивка.
Мечтае да кара: колата си до пенсия.
Детайли за колата: разглезена

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от hackermania » 16 Ное 2023, 14:09

TNT написа:А с тази схема с регистриране като "хибрид", дава ли 5-та категория на екостикера ?


Моята е Еко 4, така я взех. Трябва да може при минаване на технически да я запишат като Еко 5, защото се води хибрид.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от Вуйчо » 16 Ное 2023, 18:46

AlonsoBest написа:
Вуйчо написа:Ако ти е любопитно бих могъл да споделя подробности какво на мен ми е направило впечатление. То е субективно мнение, но все пак...

На мен ми е любопитно, понеже пропуснах F серията и минах от Е60 на G30 и скока е голям, като пропуснеш поколение?


От Е60 (и такова съм имал) към G30 скока е голям, определено. Но ако е от F10 към G30, скока не се усеща голям, поне аз.

Моито лично мнение какво ми харесва и какво не в G30 съм ги направил на два клипа:

https://www.youtube.com/watch?v=UgLAxB7CeJI

https://www.youtube.com/watch?v=d-gFPfPzKDc

Който няма време и/или желание за гледане на клиповете, тук ще го напиша:

Това което ми харесва:
-много безшумна
-супер лесно и леко затварящи се врати (ако е кола без софт клоус, ако е със софт клоус е все тая :) )
-широка и голяма отвътре (още по-широка от Е60 и Ф10)
-автоматичното активиране на парктроник, без да е нужно да се натиска бутона
-брутално бързо идващо парно зимата (още по-бързо от това на Е60 и F10)
-генерално практична и удобна кола

Това което НЕ ми харесва и дори откровено ме дразни:
-най-отвратителното нещо (това бе причината да продам колата, звучи невероятно за мнозина, но това просто ме побъркваше в тази кола) е, че волана на G30 стои много високо. Дори регулиран максимално ниско, волана продължава да стои високо и от това следва влошена видимост (волана стърчи над таблото) и въобще вместо да се отпуснеш и наслаждаваш на шофирането (каквото усещане винаги БМВ са успявали да създадат), се получава точно обратното: напрегната и неудобна стойка на ръцете, тялото, въобще позицията на седене става гадна и неудобна. Такова нещо (за високо стоящ волан, дори регулиран на максимално ниско положение) никога преди не съм срещал при по-стари модели БМВ-та, тук го има и на още един модел до който съм имал допир, а именно новата 2-ка G42. Просто от БМВ някъде бъркат...

-по-евтини материали чисто на допир, като табло, кори на врати (особено долната част, където са джобовете за слагане на предмети и бутилки), пластмаси разни... всичко де що е пиано лак скърца на допир и се драска лесно

-когато зимата се пусне парното на максимално топло, от топлината въздуховодите по които минава толия въздух - започват да пукат / скърцат, все едно мачкаш кофичка от кисело мляко :banghead:

-масово таблото скърца / пука, или горната централна решетка зад дисплея на i-drive-а, както и самия дисплей на i-drive като го докоснеш дори и леко и нежно

-Hifi музиката (опция 676) е по-лоша като качество на звучене, от същата опция Hifi 676 при F10 (при по-стария модел, звука е по-чист и качествен)

-i-drive на кола 2017-а ме дразнеше от гледна точка на боравене в интерфейса: когато се слуша музика и искаш да се върнеш в предходна директория, при CIC (на F серия, без значение кой модел) просто джойстика цъкаш наляво и се връщаш в главната папка, но при новият интерфейс не става така, а трябва хем да въртиш няколко пъти джойстика, хем да го цукаш за да се върнеш в главната / предишна папка :banghead: и по време на движение ти се отнема вниманието тези няколко операции, губи се време просто.

-комфортния салон, в седалищната си част (на гъза) е твърд и ръби на гъза, нещо което не може да се забележи нито при комфортните, дори и при спортните седалки при F01/F10/F06 каквито съм имал.

-премахнаха лоста за мигачи да е като на всички бмв-та от Е65 до този момент (още при G11 го направиха това), а го направиха да е като на всички останали коли. Тъпо, бмв бяха направили уникални и удобни лостове за мигачи и се отказаха от това нещо :|

-лоста за чистачки - премахнаха бутона AUTO, а за да се активира AUTO функцията го направиха като позиция на лоста, което доведе до проблем: ако сте активирали АУТО функцията, но все пак искате ръчно веднъж да изчистите стъклото, като цъкнете лоста за веднъж да изчисти и вече на практика дезактивирате АУТО функцията. Много дразнещо в онези дъждовни дни, в които не вали, а на практика ръми (и АУТО функцията не може да се справи адекватно и си трябва от време на време ръчна намеса да си пуснеш сам чистачките за веднъж - два пъти)

-премахната плъзгача за топло/студено на централните въздуховоди и го върнаха (както при Е60) в меню на i-drive-а :nono:

-чистачките заводски са с неправилен размер, чисто и просто шофьорската се явява къса (или пасажерската е дълга, както искате го разбирайте) и след пускане на чистачките, поради неправилния размер на чистачки, винаги се задържат капки в горната част на стъклото, точно срещу погледа на шофьора.

-скоростната кутия чисто софтуерно е настроена да е мудна, дори в спортен режим (лоста на скоростите бутнат наляво). При по-старото поколоение (където кутията е същата 8 степенен ZF), като цъкнеш в спортен режим на скоростите (лоста наляво), винаги на всяка предавка държи поне 2000 оборота. По този начин се избягва турбо дупката и дори леко чукване на педала на газта, колата ускорява мигновено и всичко е прекрасно. Ще кажете, че и G30 е така? НИЩО ПОДОБО. При G30 активирате спортен режим на скоростите (лоста наляво), но реално само първите 10 - 15 секунди от активирането на спортен режим кутията се държи спортно, след това пак оборотите падат на ололо 1200-ина, т.е. вече си в турбо дупка, натискаш педала и вместо колата да ускори веднага, чакаш секунда - две да се замисли, да върне предавка (или две) надолу и чак тогава се случва нещо :banghead: :ranting: Всичко е с цел икономия и екология, разбирам, само, че има едно нещо, от което следва другото отрицателно нещо, а именно:

- колата реално не е по-икономична от F10 със стария N57 мотор. Имал съм E60, F10-ката и G30-ката и трите коли бяха 530d (съответно 218, 245 и 265 коня). G30 уж с всички съвременни методи, уж трябва да гори по-малко... не съм забелязал такова нещо. Гори като F10, не е по-малко.

-в багажника премахнаха ниши за слагане на предмети (долната част където е акумулатора вече не е отваряема и няма място за слагане на багаж), отделно страничните дупки в багажника са много по-малки от тези в F10

-подлакътника на задните седалки вече не се отваря и не може да се държат там разни неща

-централните плафони (над огледалото за обратно виждане) са направени лъскави и яки на вид, обаче при определени условия и позиция на слънцето в слънчев де е възможно горе (от плафоните) слънцето да ви блести в очите.

В заключение: Колата вече не прилична на БМВ (да е емоционална), а по-скоро е за хора, които просто искат да се ВОЗЯТ (нарочно използвам ВОЗЯТ, а не ШОФИРАТ) от точка А, до точка Б възможно най-тихо, меко, плавно, ненатоварващо, неангажиращо... за тази целева група колата е прекрасна. Аз лично искам повече емоция, тръпка и наслада и честно казано, при F10/F06/01 ми харесват повече в това отношение. Отделно при по-старото поколение коли липсват нещата, които не ми харесват (и дори откровено дразнят) при G30.

Няма да коментирам неща, които се споменаха в темата, като динамика в завой или мекота. Тези неща варират от кола до кола, в зависимост с какви екстри е оборудвана (дали е с adaptive drive например, дали е с integral active steering - тъзи две опции, които са с набор от неща, просто променят коренно поведението на една кола, без значение дали говори за Е, F или G серия).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 8.09.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '17 G31 530dx, '08 R56 Mini Cooper
Мечтае да кара: V8

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от damian2112 » 16 Ное 2023, 23:49

Вуйчо написа:
AlonsoBest написа:
Вуйчо написа:Ако ти е любопитно бих могъл да споделя подробности какво на мен ми е направило впечатление. То е субективно мнение, но все пак...

На мен ми е любопитно, понеже пропуснах F серията и минах от Е60 на G30 и скока е голям, като пропуснеш поколение?


От Е6x (такова съм имал) към G3x скока е голям, определено. Но ако е от F10 към G30, скока не се усеща голям, поне аз.

Моито лично мнение какво ми харесва и какво не в G30 съм ги направил на два клипа:

https://www.youtube.com/watch?v=UgLAxB7CeJI

https://www.youtube.com/watch?v=d-gFPfPzKDc

Който няма време и/или желание за гледане на клиповете, тук ще го напиша:

Това което ми харесва:
-много безшумна
-супер лесно и леко затварящи се врати (ако е кола без софт клоус, ако е със софт клоус е все тая :) )
-широка и голяма отвътре (още по-широка от Е60 и Ф10)
-автоматичното активиране на парктроник, без да е нужно да се натиска бутона
-брутално бързо идващо парно зимата (още по-бързо от това на Е60 и F10)
-генерално практична и удобна кола

Това което НЕ ми харесва и дори откровено ме дразни:
-най-отвратителното нещо (това бе причината да продам колата, звучи невероятно за мнозина, но това просто ме побъркваше в тази кола) е, че волана на G30 стои много високо. Дори регулиран максимално ниско, волана продължава да стои високо и от това следва влошена видимост (волана стърчи над таблото) и въобще вместо да се отпуснеш и наслаждаваш на шофирането (каквото усещане винаги БМВ са успявали да създадат), се получава точно обратното: напрегната и неудобна стойка на ръцете, тялото, въобще позицията на седене става гадна и неудобна. Такова нещо (за високо стоящ волан, дори регулиран на максимално ниско положение) никога преди не съм срещал при по-стари модели БМВ-та, тук го има и на още един модел до който съм имал допир, а именно новата 2-ка G42. Просто от БМВ някъде бъркат...

-по-евтини материали чисто на допир, като табло, кори на врати (особено долната част, където са джобовете за слагане на предмети и бутилки), пластмаси разни... всичко де що е пиано лак скърца на допир и се драска лесно

-когато зимата се пусне парното на максимално топло, от топлината въздуховодите по които минава толия въздух - започват да пукат / скърцат, все едно мачкаш кофичка от кисело мляко :banghead:

-масово таблото скърца / пука, или горната централна решетка зад дисплея на i-drive-а, както и самия дисплей на i-drive като го докоснеш дори и леко и нежно

-Hifi музиката (опция 676) е по-лоша като качество на звучене, от същата опция Hifi 676 при F10 (при по-стария модел, звука е по-чист и качествен)

-i-drive на кола 2017-а ме дразнеше от гледна точка на боравене в интерфейса: когато се слуша музика и искаш да се върнеш в предходна директория, при CIC (на F серия, без значение кой модел) просто джойстика цъкаш наляво и се връщаш в главната папка, но при новият интерфейс не става така, а трябва хем да въртиш няколко пъти джойстика, хем да го цукаш за да се върнеш в главната / предишна папка :banghead: и по време на движение ти се отнема вниманието тези няколко операции, губи се време просто.

-комфортния салон, в седалищната си част (на гъза) е твърд и ръби на гъза, нещо което не може да се забележи нито при комфортните, дори и при спортните седалки при F01/F10/F06 каквито съм имал.

-премахнаха лоста за мигачи да е като на всички бмв-та от Е65 до този момент (още при G11 го направиха това), а го направиха да е като на всички останали коли. Тъпо, бмв бяха направили уникални и удобни лостове за мигачи и се отказаха от това нещо :|

-лоста за чистачки - премахнаха бутона AUTO, а за да се активира AUTO функцията го направиха като позиция на лоста, което доведе до проблем: ако сте активирали АУТО функцията, но все пак искате ръчно веднъж да изчистите стъклото, като цъкнете лоста за веднъж да изчисти и вече на практика дезактивирате АУТО функцията. Много дразнещо в онези дъждовни дни, в които не вали, а на практика ръми (и АУТО функцията не може да се справи адекватно и си трябва от време на време ръчна намеса да си пуснеш сам чистачките за веднъж - два пъти)

-премахната плъзгача за топло/студено на централните въздуховоди и го върнаха (както при Е60) в меню на i-drive-а :nono:

-чистачките заводски са с неправилен размер, чисто и просто шофьорската се явява къса (или пасажерската е дълга, както искате го разбирайте) и след пускане на чистачките, поради неправилния размер на чистачки, винаги се задържат капки в горната част на стъклото, точно срещу погледа на шофьора.

-скоростната кутия чисто софтуерно е настроена да е мудна, дори в спортен режим (лоста на скоростите бутнат наляво). При по-старото поколоение (където кутията е същата 8 степенен ZF), като цъкнеш в спортен режим на скоростите (лоста наляво), винаги на всяка предавка държи поне 2000 оборота. По този начин се избягва турбо дупката и дори леко чукване на педала на газта, колата ускорява мигновено и всичко е прекрасно. Ще кажете, че и G30 е така? НИЩО ПОДОБО. При G30 активирате спортен режим на скоростите (лоста наляво), но реално само първите 10 - 15 секунди от активирането на спортен режим кутията се държи спортно, след това пак оборотите падат на ололо 1200-ина, т.е. вече си в турбо дупка, натискаш педала и вместо колата да ускори веднага, чакаш секунда - две да се замисли, да върне предавка (или две) надолу и чак тогава се случва нещо :banghead: :ranting: Всичко е с цел икономия и екология, разбирам, само, че има едно нещо, от което следва другото отрицателно нещо, а именно:

- колата реално не е по-икономична от F10 със стария N57 мотор. Имал съм E60, F10-ката и G30-ката и трите коли бяха 530d (съответно 218, 245 и 265 коня). G30 уж с всички съвременни методи, уж трябва да гори по-малко... не съм забелязал такова нещо. Гори като F10, не е по-малко.

-в багажника премахнаха ниши за слагане на предмети (долната част където е акумулатора вече не е отваряема и няма място за слагане на багаж), отделно страничните дупки в багажника са много по-малки от тези в F10

-подлакътника на задните седалки вече не се отваря и не може да се държат там разни неща

-централните плафони (над огледалото за обратно виждане) са направени лъскави и яки на вид, обаче при определени условия и позиция на слънцето в слънчев де е възможно горе (от плафоните) слънцето да ви блести в очите.

В заключение: Колата вече не прилична на БМВ (да е емоционална), а по-скоро е за хора, които просто искат да се ВОЗЯТ (нарочно използвам ВОЗЯТ, а не ШОФИРАТ) от точка А, до точка Б възможно най-тихо, меко, плавно, ненатоварващо, неангажиращо... за тази целева група колата е прекрасна. Аз лично искам повече емоция, тръпка и наслада и честно казано, при F10/F06/01 ми харесват повече в това отношение. Отделно при по-старото поколение коли липсват нещата, които не ми харесват (и дори откровено дразнят) при G30.

Няма да коментирам неща, които се споменаха в темата, като динамика в завой или мекота. Тези неща варират от кола до кола, в зависимост с какви екстри е оборудвана (дали е с adaptive drive например, дали е с integral active steering - тъзи две опции, които са с набор от неща, просто променят коренно поведението на една кола, без значение дали говори за Е, F или G серия).


Ако може да коментирам по твоите точки - без, разбира се, да омаловажам мнението ти:

- Позицията на волана според мен е много субективен фактор, и изцяло зависи от телосложението на шофьора. Аз съм много средностатистически мъж, 180см висок, и при мен нямаше абсолютно никаква разлика в настройването на позицията на волана спрямо E6x, която ми бе предишната кола.
- За пиано лака съм съгласен, че се драска много, но за скърцането - не. Моята кола е на 91 хиляди километра (реални, доказуеми) и абсолютно нищо не скърца. Със сигурност, това, че таблото е облицовано със Sensatec (изкуствена кожа), вдига много нивото на интериора, ако я няма тази опция, не съм сигурен, какво би било мнението ми
- За Hi-Fi опцията не мога да коментирам, но със сигурност Harman-Kardon опцията вади отличен звук, доколкото е възможно в автомобил
- За iDrive фокуса е върху touch screen-a, но ако се борави с джойстика, има доста шорткът бутони, които доста помагат; не съм сигурен какъв е проблема тук - но може би е до свикване
- При комфортния салон, поне при мен, не се забелязва такова 'ръбене', отново, сравнявам с комфортен салон на Е6x, и при G3x е доста по-удобна седалката
- За лоста за мигачи, не съм сигурен, каква е разликата - функциите са му абсолютно същите, като на E6x?
- За лоста за чистачките - тук съм съгласен, но не мисля, че е game changer
- За плъзгача за топло/студено - ако не бъркам за какво става дума, в Е6х имаше такъв механичен плъзгач, но в G3x няма? Може би ми липсва тази функция, конкретно в пролетно/есенните дни, когато грее слънце
- Сигурен ли си, че си бил с правилния размер чистачки? При мен не съм забелязал такъв проблем
- За скоростната кутия съм съгласен, че е мудна, въпреки, че в началото ми се стори много по-бърза от ZF6 на E6x - но явно с времето се свиква. Предполагам, това е лесно за оправяне с xHP stage 2/3, аз конкретно му свикнах, пък и не съм супер динамичния шофьор (щях да търся B58, ако бях :) )
- Колко е икономична колата, зависи основно от десния крак на шофьора - при мен конкретно, за моя стил на шофиране, и при моя регулярен маршрут разликита между 525d 197hp E61 и 530d xDrive 265hp G31 са: 9,2/100 за 60000км при 525d (градско 9,9/100, извънградско 7,7/100) и 7,9/100 (градско 8,0/100, извънградско 7,7/100) - тоест, голямата разлика е, че градското е по-ефективно, бих казал и извънградското, при положение, че G3x е xDrive, спрямо E6x само на задно. Линкове към доста подробна информация за съпътстващите разходи при двата автомобила: Е61 https://www.carspending.com/bg/vehicle/ ... ouring-lci, G31 https://www.carspending.com/bg/vehicle/ ... 30d-xdrive
- Багажник, подлакътник и централни плафони - не мога да коментирам спрямо F1x, тъй като спрямо E6x не намирам особена разлика.
- Съгласен съм, че вероятно Integral Active Steering, екстра, която моята кола има, вероятно трансформира възприятието и динамиката на шофиране.

Съответно можем да изведен извода, че за да има реален ъпгрейд от F1x към G3x, е необходимо да има като минимум следните опции:
- S2VH Integral Active Front Steering
- S4AW Instrument Panel Sensatec
- S688 Harman/Kardon Surround Sound System
Аз бих добавил от себе си и:
- S223 Adaptive Suspension
- S248 Steering Wheel Heater
- S552 Adaptive LED Headlight

Със сигурност, това поколение на 5 series е насочено много повече към комфорта, отколкото предните - не случайно вече я наричат "baby 7 series". Това е и нещото, което ме дразни в колата - дължината и е 4,98м - 14см по-дълга от Е61, 7см по-дълга от F11; следващото поколение G6x e 5.06m, или още 8см по-дълга от G3x, което вече влиза в територията на 7 series и на проблематичното паркиране, дори и в гаражи :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Трявна/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: 540i

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от AlonsoBest » 17 Ное 2023, 15:28

Вуйчо написа:
AlonsoBest написа:
Вуйчо написа:Ако ти е любопитно бих могъл да споделя подробности какво на мен ми е направило впечатление. То е субективно мнение, но все пак...

На мен ми е любопитно, понеже пропуснах F серията и минах от Е60 на G30 и скока е голям, като пропуснеш поколение?


От Е60 (и такова съм имал) към G30 скока е голям, определено. Но ако е от F10 към G30, скока не се усеща голям, поне аз.

Моито лично мнение какво ми харесва и какво не в G30 съм ги направил на два клипа:

https://www.youtube.com/watch?v=UgLAxB7CeJI

https://www.youtube.com/watch?v=d-gFPfPzKDc

Който няма време и/или желание за гледане на клиповете, тук ще го напиша:

Това което ми харесва:
-много безшумна
-супер лесно и леко затварящи се врати (ако е кола без софт клоус, ако е със софт клоус е все тая :) )
-широка и голяма отвътре (още по-широка от Е60 и Ф10)
-автоматичното активиране на парктроник, без да е нужно да се натиска бутона
-брутално бързо идващо парно зимата (още по-бързо от това на Е60 и F10)
-генерално практична и удобна кола

Това което НЕ ми харесва и дори откровено ме дразни:
-най-отвратителното нещо (това бе причината да продам колата, звучи невероятно за мнозина, но това просто ме побъркваше в тази кола) е, че волана на G30 стои много високо. Дори регулиран максимално ниско, волана продължава да стои високо и от това следва влошена видимост (волана стърчи над таблото) и въобще вместо да се отпуснеш и наслаждаваш на шофирането (каквото усещане винаги БМВ са успявали да създадат), се получава точно обратното: напрегната и неудобна стойка на ръцете, тялото, въобще позицията на седене става гадна и неудобна. Такова нещо (за високо стоящ волан, дори регулиран на максимално ниско положение) никога преди не съм срещал при по-стари модели БМВ-та, тук го има и на още един модел до който съм имал допир, а именно новата 2-ка G42. Просто от БМВ някъде бъркат...

-по-евтини материали чисто на допир, като табло, кори на врати (особено долната част, където са джобовете за слагане на предмети и бутилки), пластмаси разни... всичко де що е пиано лак скърца на допир и се драска лесно

-когато зимата се пусне парното на максимално топло, от топлината въздуховодите по които минава толия въздух - започват да пукат / скърцат, все едно мачкаш кофичка от кисело мляко :banghead:

-масово таблото скърца / пука, или горната централна решетка зад дисплея на i-drive-а, както и самия дисплей на i-drive като го докоснеш дори и леко и нежно

-Hifi музиката (опция 676) е по-лоша като качество на звучене, от същата опция Hifi 676 при F10 (при по-стария модел, звука е по-чист и качествен)

-i-drive на кола 2017-а ме дразнеше от гледна точка на боравене в интерфейса: когато се слуша музика и искаш да се върнеш в предходна директория, при CIC (на F серия, без значение кой модел) просто джойстика цъкаш наляво и се връщаш в главната папка, но при новият интерфейс не става така, а трябва хем да въртиш няколко пъти джойстика, хем да го цукаш за да се върнеш в главната / предишна папка :banghead: и по време на движение ти се отнема вниманието тези няколко операции, губи се време просто.

-комфортния салон, в седалищната си част (на гъза) е твърд и ръби на гъза, нещо което не може да се забележи нито при комфортните, дори и при спортните седалки при F01/F10/F06 каквито съм имал.

-премахнаха лоста за мигачи да е като на всички бмв-та от Е65 до този момент (още при G11 го направиха това), а го направиха да е като на всички останали коли. Тъпо, бмв бяха направили уникални и удобни лостове за мигачи и се отказаха от това нещо :|

-лоста за чистачки - премахнаха бутона AUTO, а за да се активира AUTO функцията го направиха като позиция на лоста, което доведе до проблем: ако сте активирали АУТО функцията, но все пак искате ръчно веднъж да изчистите стъклото, като цъкнете лоста за веднъж да изчисти и вече на практика дезактивирате АУТО функцията. Много дразнещо в онези дъждовни дни, в които не вали, а на практика ръми (и АУТО функцията не може да се справи адекватно и си трябва от време на време ръчна намеса да си пуснеш сам чистачките за веднъж - два пъти)

-премахната плъзгача за топло/студено на централните въздуховоди и го върнаха (както при Е60) в меню на i-drive-а :nono:

-чистачките заводски са с неправилен размер, чисто и просто шофьорската се явява къса (или пасажерската е дълга, както искате го разбирайте) и след пускане на чистачките, поради неправилния размер на чистачки, винаги се задържат капки в горната част на стъклото, точно срещу погледа на шофьора.

-скоростната кутия чисто софтуерно е настроена да е мудна, дори в спортен режим (лоста на скоростите бутнат наляво). При по-старото поколоение (където кутията е същата 8 степенен ZF), като цъкнеш в спортен режим на скоростите (лоста наляво), винаги на всяка предавка държи поне 2000 оборота. По този начин се избягва турбо дупката и дори леко чукване на педала на газта, колата ускорява мигновено и всичко е прекрасно. Ще кажете, че и G30 е така? НИЩО ПОДОБО. При G30 активирате спортен режим на скоростите (лоста наляво), но реално само първите 10 - 15 секунди от активирането на спортен режим кутията се държи спортно, след това пак оборотите падат на ололо 1200-ина, т.е. вече си в турбо дупка, натискаш педала и вместо колата да ускори веднага, чакаш секунда - две да се замисли, да върне предавка (или две) надолу и чак тогава се случва нещо :banghead: :ranting: Всичко е с цел икономия и екология, разбирам, само, че има едно нещо, от което следва другото отрицателно нещо, а именно:

- колата реално не е по-икономична от F10 със стария N57 мотор. Имал съм E60, F10-ката и G30-ката и трите коли бяха 530d (съответно 218, 245 и 265 коня). G30 уж с всички съвременни методи, уж трябва да гори по-малко... не съм забелязал такова нещо. Гори като F10, не е по-малко.

-в багажника премахнаха ниши за слагане на предмети (долната част където е акумулатора вече не е отваряема и няма място за слагане на багаж), отделно страничните дупки в багажника са много по-малки от тези в F10

-подлакътника на задните седалки вече не се отваря и не може да се държат там разни неща

-централните плафони (над огледалото за обратно виждане) са направени лъскави и яки на вид, обаче при определени условия и позиция на слънцето в слънчев де е възможно горе (от плафоните) слънцето да ви блести в очите.

В заключение: Колата вече не прилична на БМВ (да е емоционална), а по-скоро е за хора, които просто искат да се ВОЗЯТ (нарочно използвам ВОЗЯТ, а не ШОФИРАТ) от точка А, до точка Б възможно най-тихо, меко, плавно, ненатоварващо, неангажиращо... за тази целева група колата е прекрасна. Аз лично искам повече емоция, тръпка и наслада и честно казано, при F10/F06/01 ми харесват повече в това отношение. Отделно при по-старото поколение коли липсват нещата, които не ми харесват (и дори откровено дразнят) при G30.

Няма да коментирам неща, които се споменаха в темата, като динамика в завой или мекота. Тези неща варират от кола до кола, в зависимост с какви екстри е оборудвана (дали е с adaptive drive например, дали е с integral active steering - тъзи две опции, които са с набор от неща, просто променят коренно поведението на една кола, без значение дали говори за Е, F или G серия).


Благодаря за изказаното мнение.
Изгледал съм и двете видеа преди и съм съгласен с почти всичко.

За позитивите съм напълно съгласен.
Бих коментирал изтъкнатите негативи.
-За волана, да има нещо, не мога баш да си го наглася, но не ми висок. По скоро не мога хубаво да го наглася да виждам цялото табло, но не нещо кой знае какво за мен.

-По евтините материали са очевадни. Тук съм напълно съгласен. Колата я взех на 80К км, има вече износване по борда на шофьорската седалка, даже на долната част има леко сцепено, и подобно сцепване се случва масово, не е дефект при моята. Другото което е малката жабка. Споменаваш я във видеото че вътре е просто пластмаса. На моята на скоро се счупи и механизма за затваряне и сложих фейсливтова, която изглежда малко по-добре.

-Това с пукането го забелязах и аз, но честно казано не ми правеше впечатление преди да гледам видеото :D

-Масово скърцане не съм забелязъл честно казано.

-HiFi-a и аз забелязъх че не е топ, но е good enough според мен, но като цяло останалите ми коли до сега са били с базова музика, така че нямам много база за сравнение.

-iDrive-a лично на мен ми е ок, но аз основно ползвам CarPlay-a за музика или просто блутут аудио. Проблема с папките е ако ползваш USB или Music collection-a. Аз не ги ползвам често, може би за това не ми е правило впечатление.

-Моята е със спортен салон и това което забелязвам е че долната част на седалката ми идва малко тясна.

-ОО мигачите и чистачки, голяма стъпка назад спрямо E60 и F10. Дори гледах в един от американските форуми, че се мъчат да намерят решение за това, така че на доста хора им е направило впечатление. Надявам се в някой от новите модели да върнат към начина на работа на лостчетата на F10 и E60.

-За плъзгача нямам мнение. Ок са ми и двата варианта, при положение че на управлението за климатика има копче което те води в менюто

-За чистачките е така.

-За скоростната кутия аз писал коментар и под видеата. Проблема при теб мисля че е нямаше SAT опцията. Или другия вариант е софта на дизела и бензина да е различен. 540-ката ми във спортния режим не пада под 2000 оборота. Също кутията във спортен режим изобщо не е мудна. Като цяло цялата кола се държи съвсем различно във спортен резим. На комфорт съм съгласен че кутията е мудна и има забавяне ако решиш да подадеш газ.

- за икономия нямам база за сравнение, така че не мога да коментирам

-За багажника съм съгласен, и мен ме дразни липсата на ниши.

-Подлакътника си е масивен downgrade, особено ако се сравни с големия масивен подлакътник на Е60.

-Отблясък от плафоните не съм забелязъл, но не ми харесва цвета на светлината че е по скоро към цвета на нажежаема жичка, а не толкова към неутрално бяло.

За заключението мое лично мнение е че във безиновата 540-ка със SAT опцията има все още много емоция. Поне на мен колата колата ми харесва. Дизела B57 съм го карал във G05. Да там купето е доста по-голямо все пак, но поне според има голяма разликата в емоцията между B57 и B58. Има си недостатъци G30-ката, но поне според мен не са deal breaker.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от Вуйчо » 17 Ное 2023, 22:38

Колата си е много добра. Просто предишното поколение F10 е много хубава кола и все още съвременна / актуална и затова смяната F10 към G30 за мен лично не е оправдано. Аз казвам за мен: имах прекрасна F10, яви ми се един турчин и даваше хубави пари и я искаше. А пък аз съм на мнение, че човек с пари не се връща и му я дадох. Отидох на следващия ден и взех обективно прекрасна G30, но така и не останах кой знае колко впечатлен, нямаше "уау ефект" за нещо кой знае какво по-добро, по-хубаво, по-различно... вече изброих какво ми е харесало и какво не... и така и за няколко месеца каране, тази кола така и не ме трогна. Карах си я, без ядове, всичко точно, просто не ми правеше усмивка, не ме радваше. Абе... просто кола. А аз на колите не гледам като на "просто кола". Реших да се върна към старото поколение, но този път вместо F10 реших да взема най-красивото и пипнат от тази епоха модел, в случая F06 6 гран купе и си се кефя и до днес. И без много да му мисля, махнах G30-ката след появата на 6-цата.

Има и нещо друго, което трябва да спомена, за да съм честен. Това, което бе различното при G30, спрямо всички други коли бмв-та, които съм имал и имам и нещото, което не ми харесваше бе, че G30 бе xdrive. Нещо... дразни ми бмв-то да е 4х4. Не ми е фикс идея да се дрифти и правят глупости, не ме разбирайте погрешно. Дори и с G30 xdrive може да се правят щуротии (но трябва да се изключат всички системи, т.е. дълго задържане на бутона, а не просто единично натискане за активиране на dtc),. Просто бмв-то трябва да е на задно предаване. Усещането е друго. Бмв-то трябва да си е малко лудо, да врътне гъза. Иначе ми е... скучно. А лошото е, че масово съвременните бмв-та вече е супер трудно да се намерят на задно предаване. Така и като търсех G30 не намерих кола само на задно. Да, като е xdrive има брутален старт и супер тракция и сняг и скапаното време не ти пука, ама... няма го чара.
Просто аз търся емоцията в една кола. Това е водещото.

PS: така и така си говорим, да спомена: две седмици преди да продам моята кола ѝ купих предни оригинални накладки БМВ. Така и не ги сложих и тези накладки останаха. В дару, мкар и другите бмв представителства са над 700лв, давам ги за 300лв колкото да ми се махнат. Стават за G30 с нормални спирачки (да НЕ са м-ковите спирачки) и да не е за 520. Ето снимка:

Изображение

Изображение

Ако някой има интерес да пише лично съобщение :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от equipment » 19 Ное 2023, 16:51

А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от ekalchev » 19 Ное 2023, 18:29

Вуйчо написа:Колата си е много добра. Просто предишното поколение F10 е много хубава кола и все още съвременна / актуална и затова смяната F10 към G30 за мен лично не е оправдано. Аз казвам за мен: имах прекрасна F10, яви ми се един турчин и даваше хубави пари и я искаше. А пък аз съм на мнение, че човек с пари не се връща и му я дадох. Отидох на следващия ден и взех обективно прекрасна G30, но така и не останах кой знае колко впечатлен, нямаше "уау ефект" за нещо кой знае какво по-добро, по-хубаво, по-различно... вече изброих какво ми е харесало и какво не... и така и за няколко месеца каране, тази кола така и не ме трогна. Карах си я, без ядове, всичко точно, просто не ми правеше усмивка, не ме радваше. Абе... просто кола. А аз на колите не гледам като на "просто кола". Реших да се върна към старото поколение, но този път вместо F10 реших да взема най-красивото и пипнат от тази епоха модел, в случая F06 6 гран купе и си се кефя и до днес. И без много да му мисля, махнах G30-ката след появата на 6-цата.

Има и нещо друго, което трябва да спомена, за да съм честен. Това, което бе различното при G30, спрямо всички други коли бмв-та, които съм имал и имам и нещото, което не ми харесваше бе, че G30 бе xdrive. Нещо... дразни ми бмв-то да е 4х4. Не ми е фикс идея да се дрифти и правят глупости, не ме разбирайте погрешно. Дори и с G30 xdrive може да се правят щуротии (но трябва да се изключат всички системи, т.е. дълго задържане на бутона, а не просто единично натискане за активиране на dtc),. Просто бмв-то трябва да е на задно предаване. Усещането е друго. Бмв-то трябва да си е малко лудо, да врътне гъза. Иначе ми е... скучно. А лошото е, че масово съвременните бмв-та вече е супер трудно да се намерят на задно предаване. Така и като търсех G30 не намерих кола само на задно. Да, като е xdrive има брутален старт и супер тракция и сняг и скапаното време не ти пука, ама... няма го чара.
Просто аз търся емоцията в една кола. Това е водещото.

PS: така и така си говорим, да спомена: две седмици преди да продам моята кола ѝ купих предни оригинални накладки БМВ. Така и не ги сложих и тези накладки останаха. В дару, мкар и другите бмв представителства са над 700лв, давам ги за 300лв колкото да ми се махнат. Стават за G30 с нормални спирачки (да НЕ са м-ковите спирачки) и да не е за 520. Ето снимка:

Ако някой има интерес да пише лично съобщение :wave:


Благодаря за това мнение колега. Аз много се колебая дали да я махам тая Ф10-ка защото Г30 никак не ме кефи. Като страничен наблюдател на модела и аз не виждам нищо повече, и твоето мнение само затвърждава убеждението ми, че не си заслужава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Трявна/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: 540i

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от AlonsoBest » 19 Ное 2023, 19:14

equipment написа:А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i

Обслужването не е нещо кой знае какво предвид цената на колата. 400-500 лв са масла и филтри. Преди няколко седмици я обслужих за 390 лв със оригинално масло 0w20. 400-500 са маслата на двата дифа и раздадката. 800 лв е обслужване на кутията. Разликата да обслужваш G30 или някоя по стара 5-ца за мен не е голяма. Скъпо нещо са двете предни полуоски, които са малко слабо място на xDrive, 2К и малко на парче и няма алтернативи (тук там в ebay се намират съмнителни алтернативи, на много ниска цена, но не бих заложил на тях). Разхода е между 8 и 10 извънградско. Градския е рязход е между 16 и 18. Смесено дава около 12-13. Масло си побутва малко като всеки бензин, но не ми се налага да доливам.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 14.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G30 540i xDrive
Мечтае да кара: e34 m5

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от w00t » 19 Ное 2023, 20:37

equipment написа:А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i


Зависи от това как караш. Магистрално каране с 150-60 км/ч гори между 9.5-10, в зависимост дали си с 19 или 20 цолови джанти. В града не съм го засичал.

Обслужването с всички филтри е между 400-500 лв, според това какво масло избереш. На кутия + раздатка, преден и заден диф е около 1300 лв.

Това от което страдат е:

- водна помпа - на моята беше сменена гаранционно на около 20к км заради теч.

- разширителният съд на антифриза - ако колата е преди фейслифта, масово цепят казанчетата, като от БМВ ги сменят с такива от фейслифтова кола(дизайна е малко по-различен)

- PCV клапана за картерната вентилация. От много седене на "idle" и повишяването на налягането на картерните газове, диафрагмата не издържа и се цепи. Решението е евтино - продава се афтърмаркет с капачката за около 30-тина долара. В БМВ е над 200 лева, като гумата не е със същия цвят, както оригинално вградената, явно е ремонтен комплект. При B58TU въпросният PCV клапан е вграден и при разваляне се купува цял капак на клапаните.

- Напрчените носачи не издържат много, предвид хубавите ни пътища. На моята бяха сменени гаранционно на около 70к км, при положение че колата се кара 80-20 в полза на извънградското.

- Гуменото каре на кардана също заминава сравнително бързо.

- Течове от тялото на масления филтър

Общо взето това са най-често срещаните проблеми, с които и аз съм се сблъсквал. Към тях бих прибавил и моторчето на валветроника. На 180-200к както и при други автомобили от марката трябва да се сменят основни, биелни лагер и и маслена помпа.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 20.02.2019
Пол: Мъж

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от vasil_1 » 20 Ное 2023, 9:21

equipment написа:А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i


Няма съществена разлика с 530д като цена за обслужване.
За разхода - мога ти дам инфо за този двигател, но на Х5-ца (2021г), която е дсота по-тежка. Градско 15-18/100, извънградско 10/100 ако караш с ограниченията, ако си правиш кефа.. 14-15/100.
Предполагам при 5-цата тези цидри ще са с по 1 литър надолу.

Цялостно по темата - според мен 530Д си е доста добър вариант в съотношение цена-издръжливост-вървеж, изобщо не е мудна колата и дава доста по-добре усещане за ускорение (според мен) спрямо 540и.
Това, което е дразнещо според мен - много рядко има модел с обдухване, без Мпакет си е доста грозна и първите модели нямат Андроид Ауто (разбирай няма да можеш да ползваш Waze).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 7.08.2015
Пол: Мъж

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от feldo » 20 Ное 2023, 9:54

Много добри и полезни мнения се пишат за 540i но ми се струва че ако се синтезират в една отделна тема ще е още по добре за идното поколение :D
Иначе да добавя за моята - извън града ако карам с ограничение и на 7 пада без особени ядове
Града (София) - околовръстно 10, задръствания/светофари - стигал съм и 20

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Трявна/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: 540i

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от AlonsoBest » 20 Ное 2023, 10:11

feldo написа:Много добри и полезни мнения се пишат за 540i но ми се струва че ако се синтезират в една отделна тема ще е още по добре за идното поколение :D
Иначе да добавя за моята - извън града ако карам с ограничение и на 7 пада без особени ядове
Града (София) - околовръстно 10, задръствания/светофари - стигал съм и 20

Напрегнал си се за 7. :D
Това е моето най-добро постижение, със много бавно каране, защото имаше много трафик и просто вървях с трафика:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 684
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от carmanf1 » 20 Ное 2023, 18:07

Най-накрая една тема в тоя форум с истинска, реална информация, относно разход и всичко останало, като качество и плюсове/минуси за модела. :yes:

пИсналО ми е от мнения как 40и му гори 9-10 градско. Ама нали виждам реалността бе пич, за кво трябва да се лъжем. Нали покарах и видях, че 40и не пада под 17-18 в града, ама околовръстното не го броя за градско, неделя рано сутрин по големите булеварди, бавничко с ограниченията, също не го броя за градско. Градско за мен е час пик, вътре в града, по светофарите и малките улички.

За кво трябва да се лъжем и да изкривяваме истината.

Аз съм с 330д Г20, редовно ме питат, колко ти гори градско към 7 някъде, нали? - вече им казвам, че не знам, щот ми е писнало от глупости :mrgreen:

1-во: 1-2-3-4- литра +/-, се тая. 2-ро: Като им кажа истината, почват да ми обясняват, как нещо не било наред с колата ми :mrgreen:

Истината е, че градско съм виждал 8, виждал съм и 14-15-16. И 22 съм виждал, големи задръствания и късо разстояние, студена.

Ама 8 разход е, рано сутрин в Неделя, по големите, дълги булеварди, без никакъв трафик :mrgreen:

И кво, да им кажа, гори ми 8 градско :lol:

Средния градски разход на моята кола бих го определил 10-12. xdrive e.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 7.08.2015
Пол: Мъж

Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?

Мнение от feldo » 20 Ное 2023, 18:34

AlonsoBest написа:
feldo написа:Много добри и полезни мнения се пишат за 540i но ми се струва че ако се синтезират в една отделна тема ще е още по добре за идното поколение :D
Иначе да добавя за моята - извън града ако карам с ограничение и на 7 пада без особени ядове
Града (София) - околовръстно 10, задръствания/светофари - стигал съм и 20

Напрегнал си се за 7. :D
Това е моето най-добро постижение, със много бавно каране, защото имаше много трафик и просто вървях с трафика:
Изображение


На дълго разстояние и път на който кола се среща веднъж на всеки 5-6км не е сложно (няма ли спирачки/ускорение колата просто се носи)
Иначе аз да питам - с какъв бензин карате Б58? Аз от както съм я взел сипвам само 100 октана, но ми е интересно има ли някаква разлика и въобще има ли смисъл?

ПредишнаСледваща

Назад към G30/G31/G32/G33

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook