540i vs 550i

5-та серия (2017+)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: 540i vs 550i

Мнение от Exclusive89 » 08 Яну 2022, 21:59

Dextuar написа:B58 в сток вариант ми се струва слаб за G30-ка, това си е мотор за 3/4-та серия.

А когато караше 320д как ти се струваше? Само питам.. защото и аз карам служебна над 450к.с. ама не скачам да обяснавам на хората как една кола над 200к.с. е спряла...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

540i vs 550i

Мнение от Dextuar » 09 Яну 2022, 11:02

Exclusive89 написа:
Dextuar написа:B58 в сток вариант ми се струва слаб за G30-ка, това си е мотор за 3/4-та серия.

А когато караше 320д как ти се струваше? Само питам.. защото и аз карам служебна над 450к.с. ама не скачам да обяснавам на хората как една кола над 200к.с. е спряла...
Пак ми се струваше слаб, но взех 440, защото повече от това (при 4-та серия) за ежедневна няма накъде и не съм твърдял никъде обратното. Нормално е като ти е служебна да не си в позиция да скачаш, остави ни нас с личните такива да си скачаме.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 11.06.2020

Re: 540i vs 550i

Мнение от nxn » 09 Яну 2022, 13:49

Кола над 300 коня освен ако не я караш на писта, лично аз не виждам смисъл, особено в България, къси разстояния и кофти пътища.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: 540i vs 550i

Мнение от ekalchev » 09 Яну 2022, 14:30

nxn написа:Кола над 300 коня освен ако не я караш на писта, лично аз не виждам смисъл, особено в България, къси разстояния и кофти пътища.

Има жени, които нямат нужда и от 100 коня защото не изпреварват. Какво следва от това? С безсмислени коментари развалихте темата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW G30 530i
Мечтае да кара: бмв г30 м5

Re: 540i vs 550i

Мнение от Антон Дековски » 09 Яну 2022, 17:03

nxn написа:Кола над 300 коня освен ако не я караш на писта, лично аз не виждам смисъл, особено в България, къси разстояния и кофти пътища.

Едно са 300коня на кола 1300кг на задно,съвсем друго са 300 коня на 2тона кораб 4х4.

Колкото до останалите коментари,ясно е че 540и е далече от вървежа на м550и,ясно е че не е в8...но да се твърди че б58 е малък за купето на Г30 е малко смешно. При наличието на 518,520,525,530 и т.н ,няма как да кажеш че 540и,което дава времена сходни с тези на е60 550и е бавна кола.

Колкото до автора : не съм имал 540и ,но мой колега има г31 540и и редовно се возя. Возил съм се и на 40д в Г30. Истината е ,че 40д вътре в колата се усеща доста по-бърз ,определено "залепя" много повече за седалката от 40и. Но реално двете коли дават еднакви времена,дори 40и дава една идея по-добри времена. Мисълта ми е,че определно с б58 няма да имаш това залепяне за седалката,което го имат големи дизели с по 700-800 Нм. Мощността на двигателя е разпределена много равномерно през целият оборотен диапазон(типичен бензинов 6так) и точно затова ми харесва повече от дизела :)
м550и ще ти даде най-доброто от двата свята , и тягата на дизела и оборотите на бензина,а като бонус и в8 звук.
Не е за подценяване факта обаче,че след изтичане на гаранцията,колата става почти непродаваема,както и далеч по-високите експлоатационни разходи за периода на притежание.
Вариант е или нещо в гаранция със сменен дивгател(но тогава стигаме до точката в която като продаваш колата,тя вече няма да има гаранция и ще е зор с продажбата)
Другата опция е чисто нова и да я върнеш малко преди да свърши гаранцията,за да може евентуално друг да клъвне и да доплати за удължена гаранция.
Лично аз бих избрал 540и,ако става въпрос за дейли драйв,още повече че с лекота става 400кс. Пък и едното все пак е двигател пуснат 2008,другото е двигател от 2015-та :)

От чисто любопитство ,въпрос към колегите които са карали и двата варианта на м550и (450кс и 530кс ) Усеща ли се разликата в конете между двете версии ? Понеже назад във времето при ф серията,когато ъпдейтваха двигателя от 408кс на 445кс имаше доста коментари по чуждите форуми,че едва ли не разликата в конете била само на хартия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: 540i vs 550i

Мнение от ekalchev » 09 Яну 2022, 18:53

Антон Дековски написа:
nxn написа:Кола над 300 коня освен ако не я караш на писта, лично аз не виждам смисъл, особено в България, къси разстояния и кофти пътища.

Едно са 300коня на кола 1300кг на задно,съвсем друго са 300 коня на 2тона кораб 4х4.

Колкото до останалите коментари,ясно е че 540и е далече от вървежа на м550и,ясно е че не е в8...но да се твърди че б58 е малък за купето на Г30 е малко смешно. При наличието на 518,520,525,530 и т.н ,няма как да кажеш че 540и,което дава времена сходни с тези на е60 550и е бавна кола.

Колкото до автора : не съм имал 540и ,но мой колега има г31 540и и редовно се возя. Возил съм се и на 40д в Г30. Истината е ,че 40д вътре в колата се усеща доста по-бърз ,определено "залепя" много повече за седалката от 40и. Но реално двете коли дават еднакви времена,дори 40и дава една идея по-добри времена. Мисълта ми е,че определно с б58 няма да имаш това залепяне за седалката,което го имат големи дизели с по 700-800 Нм. Мощността на двигателя е разпределена много равномерно през целият оборотен диапазон(типичен бензинов 6так) и точно затова ми харесва повече от дизела :)
м550и ще ти даде най-доброто от двата свята , и тягата на дизела и оборотите на бензина,а като бонус и в8 звук.
Не е за подценяване факта обаче,че след изтичане на гаранцията,колата става почти непродаваема,както и далеч по-високите експлоатационни разходи за периода на притежание.
Вариант е или нещо в гаранция със сменен дивгател(но тогава стигаме до точката в която като продаваш колата,тя вече няма да има гаранция и ще е зор с продажбата)
Другата опция е чисто нова и да я върнеш малко преди да свърши гаранцията,за да може евентуално друг да клъвне и да доплати за удължена гаранция.
Лично аз бих избрал 540и,ако става въпрос за дейли драйв,още повече че с лекота става 400кс. Пък и едното все пак е двигател пуснат 2008,другото е двигател от 2015-та :)

От чисто любопитство ,въпрос към колегите които са карали и двата варианта на м550и (450кс и 530кс ) Усеща ли се разликата в конете между двете версии ? Понеже назад във времето при ф серията,когато ъпдейтваха двигателя от 408кс на 445кс имаше доста коментари по чуждите форуми,че едва ли не разликата в конете била само на хартия.


То ако последната ревизия на 550i страда от същите неща като старите, не смятам да се занимавам въобще. Надеждата ми е да са решени проблемите. Дори и при най-малкото съмнение, че мотора е все още такъв боклук ще се откажа от него.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 10.09.2021
Пол: Мъж

Re: 540i vs 550i

Мнение от Klimoss » 10 Фев 2022, 9:39

Здравейте, вмомента наблюдавам m550xi 2018 от Америка на около 30-40 хил км.
Някой някакво мнение по въпроса може ли да изкаже.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: 540i vs 550i

Мнение от peshehodetz » 10 Фев 2022, 20:08

30-40к КМ или МИЛИ ? Освен това на какви цени горе-долу ги гледаш, щото тези от 2018 им е вече почти изтекла гаранцията ( която ме съмнява дали въобще ще важи в БГ) или съвсем скоро ще изтече което е изключително важен фактор влияещ на цената. Тези гаранционните вървят около $45к а такива с изтекла са в ниските $30к и има защо.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 10.09.2021
Пол: Мъж

Re: 540i vs 550i

Мнение от Klimoss » 10 Фев 2022, 21:35

Гледам около 35$, да в км гледал съм и на търг блъсната.
Колата със сигурност е без гаранция, а и в бг мисля че не я признават дори да е 2021-ва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 2016 Range Rover SDV8 Autobiography

Re: 540i vs 550i

Мнение от santorini » 15 Фев 2022, 10:17

По-добре 540и от България, за да не страдаш излишно ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 684
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Re: 540i vs 550i

Мнение от carmanf1 » 15 Фев 2022, 12:59

Klimoss написа:Здравейте, вмомента наблюдавам m550xi 2018 от Америка на около 30-40 хил км.
Някой някакво мнение по въпроса може ли да изкаже.


Предполагам цените са изкушаващи, но с тоя двигател без гаранция ще се вкараш в много кофти филм - доста скъп, труден и времеемък.
Отделно, да караш кола и да й тръпнеш кога ще й гръмне мотора,
щото това е масово при 50и, още на 50-60к км., не знам какво удоволствие е.

Да не говорим за допълнителни подводни камъни при американките - наводнявани, удряни и т.н.
И на края ще излезе камила с рога.

Отделно, американка и с тоя мотор, адски трудно се продава после.

Взимай 40и или 40д Premium selection (или все още в заводска гаранция) от Европа и не си причинявай излишни главоболия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: 540i vs 550i

Мнение от ekalchev » 15 Фев 2022, 23:26

Старата ревизия на 50i (която е тази кола) е проблемна, не се занимавай с тоя двигател. Гледай за по-новата ревизия, след 2019 ако не се лъжа - трябва да е 530коня

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.03.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: A8 4.2tdi Matrix

Re: 540i vs 550i

Мнение от Kristian2001 » 21 Мар 2022, 13:35

Аз лично съм карал м550i фейслифта с 530коня и е брутален. Карах с 80км/ч на околовръстното и момчето от Ауто Бавария настояваше да и дам газ за да видя за какво става на въпрос.. натиснах газта и направих от 80 до 163км/ч буквално за 3 сек.. много върви, и в спортен режим скоростите ритат за да ти се струва още по-агресивна. Возията беше добра, колата беше с М прфесионалното окачване за 8хил лв. Уж най-доброто между динамиката и комфорта. Като цяло комфортна беше, но мойта А8ца се усещаше по-мека, а интересното е че на един приятел 530д г30 с адаптивното окачване возише доста по-меко от мойто Ауди. Демек като заключение може да се каже, че м550и вози комфортно, но обикновената 5ца си вози значително по-меко. И двете 5ци бяха с еднакви джанти**
Като разход ми даде около 16л на сто, което спрямо вървежа е добре. Въпреки за кола за всеки ден може да дойде малко в повече. Зависи.

Вече дали е здрав този двигател не знам. Човека от Ауто Бавария ми каза че до сега не са имали случаи за смяна на този подобрен двигател. Дори е имало някакъв с м850и, който си я взел само да дава газ и не е имал проблеми. Дано да са го оправили, в близките 1,2 години ще се разбере като натрупат малко км.

Реалистично пиша тук защото сме с подобни случаи. И аз карам мощен дизел (А8 4.2тди с 850нм и 385коня) и си търся следващата кола за вбъдеще. И аз се спрях на м550и фейс, защото не намерих друга алтернатива. Но сега се чудя дали имам реалистично нужда от м550и, защото върви доста повече от дизела ама иначе е по-скъп от към гориво и сигурно ще е по-капризен за подръжка, особено ако мислиш да го държиш и след гаранционно.
И след като направих това заключение реших че не ми трябва, а и няма къде много да се дава газ.. камери навсякъде и те е шубе да даваш газ заради тях. Отделно поне аз карам главно градско и този разход от 16 може и да ми се вдигне. И пак няма къде да давам газ. А и за някои ще е проблем, моментът в който на сфетофара спре до теб М5ца… но това вече е индивидуално за всеки, дали ще му пука че винаги ще има по-бърз от теб.
Но просто намерих колата за малко повече от нужното за мен.
За 540и нямам мнение не съм карал, но според мен в града ще ти се струва много бавна заради тези слаби Нютони, и факта че трябва да дадеш доста повече газ за да се изстреля добре.
Аз лично не знаех вече какво с какво да заменя мощният дизел..
но след това се сетих за фейсовото 540д! Което е брилянтно според мен. Защото прави 0 до 100 за 4.6 сек! По бързо от мойто Ауди и от твойто м50д. Дори според мен след 100 ще вървят заедно с твойто. Защото както знаем г30 е доста по лека от ф10. А разликата в мощността е малка:
540д lci - 340коня( на дино я дават 350) и 700 нм
550д ф10- 381коня и 740нм
Според мен тази кола е най-смислена. Защото върви колкото или малко повече от твойта. Ще харчи по малко, може би ще е по здрава, и пак имаш всичките нм на света.
Аз лично съм се спрял точно на 540д g30 lci.
Поздрави

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: 540i vs 550i

Мнение от Kroki » 23 Мар 2022, 9:44

Този с 850и е при нас и повярвай, колата се кара на смърт. Има и тунинг по нея и се слагат яко октан буустери. За толкова км имаше само един проблем с дефектна дюза.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 2016 Range Rover SDV8 Autobiography

Re: 540i vs 550i

Мнение от santorini » 23 Мар 2022, 14:53

е значи за над 10г може и да са го оправили :) сега разбирам защо са решили да го слагат и в новите Рейндж Ровъри.

Ако сериозно клониш към фейсово м550и, по-добре вземи пре-фейсово М5 ;) хем по-евтино, хем ще държи цена много по-дълго, и със сигурност е по-здраво. Иначе съм карал като твоята А8ица и в града не вярвам разхода да е много под 13-14 на 100, така че разхода не мисля че трябва да ти е фактор.

Но, всеки сам си преценя :)

ПредишнаСледваща

Назад към G30/G31/G32/G33

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook