G30/31 530e или 520d
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ionov
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M340i X Drive
- Мечтае да кара: M ки
Re: G30/31 530e или 520d
На мене ми е интересно въпросният ресуср, който батерията държи за да може колата винаги да има 252 коня... ако я караш на заварка с 200 до морето все си мисля, че този ресурс няма да може да бъде постоянен и в едни момент ще си остане на 184 коня...
Re: G30/31 530e или 520d
ionov написа:На мене ми е интересно въпросният ресуср, който батерията държи за да може колата винаги да има 252 коня... ако я караш на заварка с 200 до морето все си мисля, че този ресурс няма да може да бъде постоянен и в едни момент ще си остане на 184 коня...
Тя на 200 ще е на 3000-3500 оборота и няма да ползва ел батерията, а ще я зарежда, иначе четох, че държи около 20-25%.
- ionov
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M340i X Drive
- Мечтае да кара: M ки
Re: G30/31 530e или 520d
nxn написа:ionov написа:На мене ми е интересно въпросният ресуср, който батерията държи за да може колата винаги да има 252 коня... ако я караш на заварка с 200 до морето все си мисля, че този ресурс няма да може да бъде постоянен и в едни момент ще си остане на 184 коня...
Тя на 200 ще е на 3000-3500 оборота и няма да ползва ел батерията, а ще я зарежда, иначе четох, че държи около 20-25%.
Ако има трафик и си постоянно в изпреварване.. не знам. Все си мисля, че има как да е издуха батерията но не съм толкова запознат, та не мога да твърдя със сигурност.
Има и нещо друго интересно, ако караш 30-40 км градско на батерия и после дойде момента за бензиновият двигател, как този двигател е подготвен, подгрят и тн ... едва ли го пали на студено и почва да действа в оборот...
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: G30/31 530e или 520d
ionov написа:nxn написа:ionov написа:На мене ми е интересно въпросният ресуср, който батерията държи за да може колата винаги да има 252 коня... ако я караш на заварка с 200 до морето все си мисля, че този ресурс няма да може да бъде постоянен и в едни момент ще си остане на 184 коня...
Тя на 200 ще е на 3000-3500 оборота и няма да ползва ел батерията, а ще я зарежда, иначе четох, че държи около 20-25%.
Ако има трафик и си постоянно в изпреварване.. не знам. Все си мисля, че има как да е издуха батерията но не съм толкова запознат, та не мога да твърдя със сигурност.
Има и нещо друго интересно, ако караш 30-40 км градско на батерия и после дойде момента за бензиновият двигател, как този двигател е подготвен, подгрят и тн ... едва ли го пали на студено и почва да действа в оборот...
Това съм се чудил и аз с тея хибриди. Караш си спокойно на ток ама решиш да изпревариш и зададеш малко така и тоя двигател изведнъж от студен на някакви натоварвания?!
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- Alben
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 12.08.2019
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d(140kW)F11,manual gears
Re: G30/31 530e или 520d
BorislavB написа:ionov написа:nxn написа:ionov написа:На мене ми е интересно въпросният ресуср, който батерията държи за да може колата винаги да има 252 коня... ако я караш на заварка с 200 до морето все си мисля, че този ресурс няма да може да бъде постоянен и в едни момент ще си остане на 184 коня...
Тя на 200 ще е на 3000-3500 оборота и няма да ползва ел батерията, а ще я зарежда, иначе четох, че държи около 20-25%.
Ако има трафик и си постоянно в изпреварване.. не знам. Все си мисля, че има как да е издуха батерията но не съм толкова запознат, та не мога да твърдя със сигурност.
Има и нещо друго интересно, ако караш 30-40 км градско на батерия и после дойде момента за бензиновият двигател, как този двигател е подготвен, подгрят и тн ... едва ли го пали на студено и почва да действа в оборот...
Това съм се чудил и аз с тея хибриди. Караш си спокойно на ток ама решиш да изпревариш и зададеш малко така и тоя двигател изведнъж от студен на някакви натоварвания?!
Здравейте,
Ще споделя как е при Toyota Corolla Hybrid, комби 2021г., 1800 cm3., 122 кс., макар че, засега имам изминати само 1500км. с нея и то 80% градско.
Пали и гаси постоянно за да си зарежда батерията, ти не можеш да се намесиш в този процес, освен в движение като си "играеш" с педала на газта, т.е., да си hibryd, трябва да е "галиш".
Сутрин като дадеш контакт, пали на бензи и ако работи на място както е сега студено, поне 10 минути(при мен е така) работи на бензин , разбира се в покой, т.е паркирана.
Така че, двигателя вече е загрял когато се движиш, а в движение както ви казах пали и гаси постоянно, няма как да е студен и ти да го "изрежеш".
За БМВ, ще чакам да каже някой с опит тук, защото ако е рекъл Господ, следващото ще е такова, назад връщане няма!
- ionov
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M340i X Drive
- Мечтае да кара: M ки
Re: G30/31 530e или 520d
Има ли някой колега с 530е, да изкаже малко лични впечатления? Или някой, който е имал досег с такава кола?
- tosh
- младши ентусиаст
- Мнения: 436
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: G30/31 530e или 520d
Правих test drive на една 530е и останах много приятно изненадан - много динамична кола, бърза и много тиха!
Единствения минус който аз виждам е плиткия багажник.
За живота на батерията и обезценяването на автомобила след 5-6 години обаче не знам как стои въпроса.
Единствения минус който аз виждам е плиткия багажник.
За живота на батерията и обезценяването на автомобила след 5-6 години обаче не знам как стои въпроса.
- Radoslav Koev
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 13.02.2016
- Местоположение: Германия
- Кара: G30 525Ad MSport
- Мечтае да кара: 7 серия
Re: G30/31 530e или 520d
Здравейте,
Видях , че от скоро няма коментар по темата и реших да я подновя понеже и аз съм на кръстопът в момента дали да си взема БМВ 530е или 520-530 дизел. От икономична гледна точка мислех за 530е понеже работата ми е на 20 км. , но пък два пъти в годината отпуска 5000км. Второто е въпроса с батерията макар и гаранцията от 8 години на БМВ. Какви са плюсовете и какви са минусите при Hybrid технологията.
Благодаря
Видях , че от скоро няма коментар по темата и реших да я подновя понеже и аз съм на кръстопът в момента дали да си взема БМВ 530е или 520-530 дизел. От икономична гледна точка мислех за 530е понеже работата ми е на 20 км. , но пък два пъти в годината отпуска 5000км. Второто е въпроса с батерията макар и гаранцията от 8 години на БМВ. Какви са плюсовете и какви са минусите при Hybrid технологията.
Благодаря
Re: G30/31 530e или 520d
Предимства разход градско, евентуално и данъчна отстъпка. Недостатъци, по-тежко, по-малък багажник, което за много хора е проблем, също така допълнителен компонент, който може да се развали.
- Radoslav Koev
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 13.02.2016
- Местоположение: Германия
- Кара: G30 525Ad MSport
- Мечтае да кара: 7 серия
Re: G30/31 530e или 520d
Здравейте. Бях със сетра ми да си купуват G30 и попитах дилара на БМВ какво аз да си взема Хибрид или Дизел отговота му беше категоричен ДИЗЕЛ. Обоснова се с това ,че технологията едоста нова и ако няма къде да се зарежда напримерно на работа няма смисъл ,а за да работи в града само на ел. двигател трябва да галиш педала на гаста ,а и зимата пада батерията по бързо.Зареждане в домашни условия 8ч. са малко множко със нормално зарядно.
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: G30/31 530e или 520d
Radoslav Koev написа:Здравейте. Бях със сетра ми да си купуват G30 и попитах дилара на БМВ какво аз да си взема Хибрид или Дизел отговота му беше категоричен ДИЗЕЛ. Обоснова се с това ,че технологията едоста нова и ако няма къде да се зарежда напримерно на работа няма смисъл ,а за да работи в града само на ел. двигател трябва да галиш педала на гаста ,а и зимата пада батерията по бързо.Зареждане в домашни условия 8ч. са малко множко със нормално зарядно.
Колко да е нова тази технология на 14-15 години?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: G30/31 530e или 520d
Гадното на хибрида е, че като се скапе батерията, не може просто да си го караш като бензинова кола. От там ще тръгват много проблеми и според мен на тези коли ще им се срива цената на вторичния пазар.
Never mistake motion for action...
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: G30/31 530e или 520d
Кое пречи да се кара като нормален бензин при разредена батерия, защото реално това ще се случи - батерията няма да държи заряд.Leon написа:Гадното на хибрида е, че като се скапе батерията, не може просто да си го караш като бензинова кола. От там ще тръгват много проблеми и според мен на тези коли ще им се срива цената на вторичния пазар.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: G30/31 530e или 520d
Обаче софтуера ще се опитва да кара на нея и да я ползва за движение, рекуперация, да пали двигателя като има нужда и още куп неща, в които не съм навлизал подробно. При повечето коли, двете системи са взаимосвързани и когато едната не работи, другата не е пълноценна. Освен това при хибридите батерията прави няколко цикъла дневно, за разлика от електричките, та от там и животът й е доста по-кратък, поне на теория.
Never mistake motion for action...
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: G30/31 530e или 520d
Ако просто намалее заряда на батерията все още можеш да си караш колата на бензинова, но тогава оставаш с 520i. Бензиновия мотор в хибрида е настроен различно и няма абсолютно никаква мощност в ниските обороти, защото там се ползва електрическия. Карах 530е LCI само на безнин и беше чиста трагедия.
Ако батерията се скапе изцяло оставаш без кола. Цените по принцип са 5-цифрени суми дори за малки хибридни батерии, а всички ел. консуматори в колата са закачени на нея.
Лично аз не виждам абсолютно никаква полза от 530е, ако ще зареждаш с ток по-добре да си вземеш EV, ако няма да зареждаш редовно - 520i и караш. Дизела за мен винаги е бил по-добрия избор за 5-та серия, но в следващите години ще стане много по-неизгодно да се кара, ЕС упорито се опитва да намали изполването на дизелови автомобили.
Ако батерията се скапе изцяло оставаш без кола. Цените по принцип са 5-цифрени суми дори за малки хибридни батерии, а всички ел. консуматори в колата са закачени на нея.
Лично аз не виждам абсолютно никаква полза от 530е, ако ще зареждаш с ток по-добре да си вземеш EV, ако няма да зареждаш редовно - 520i и караш. Дизела за мен винаги е бил по-добрия избор за 5-та серия, но в следващите години ще стане много по-неизгодно да се кара, ЕС упорито се опитва да намали изполването на дизелови автомобили.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани