Масло за бензинов двигател B48/58

5-та серия (2017+)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Масло за бензинов двигател B48/58

Мнение от hrpopov217 » 24 Май 2025, 9:01

snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40


Аз съм с B58. До 100к го карах с 0W30, след 100к го минах на 5W30

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: G30 540iX

Re: Масло за бензинов двигател B48/58

Мнение от snooperchi » 25 Май 2025, 21:33

hrpopov217 написа:
snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40


Аз съм с B58. До 100к го карах с 0W30, след 100к го минах на 5W30

А ако го карам с 0W30, ще му стане ли нещо или?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Масло за бензинов двигател B48/58

Мнение от zaharia » 26 Май 2025, 18:05

snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40

Общо взето между тези два класа за климатичните условията в България, разлика няма. Маслата 0W са по-подходящи за експлоатация при много ниски температури, от порядъка на -30°C и надолу до -35°C. В голяма част от тях за да се постигнат тези свойства слагат около 30% полиалфаолефини, които се явяват и напълно синтетични компоненти. Оттам и цените им са малко по-високи от на аналозите им 5W30. Другата разлика е, че 0W маслата имат по-голям процент вискозитетен подобрител в състава си. При навременна смяна на маслата това не е проблем. Ако обаче интервалите са прекалено дълги и двигателят се натоварва повече, вискозитетният подобрител започва да деградира и това води до влошаване на качествата на маслото, също и до натрупване на отлагания в двигателя. Така, че човек трябва сам да си прецени кое е по-добре за неговия двигател и условия на експлоатация. Аз например предпочитам 0W30 поради по висококачествените компоненти които са вложени в тях. Разбира се това не е правило и е редно да се коментират и сравняват конкретни масла, за да се видят предимствата и недостатъците им, ако имат такива.
За 5W40 в B58 можем да говорим, ако колата ще се кара на писта или ще се ползва при много тежки условия на експлатация. Иначе няма абсолютно никакъв смисъл от подобен вискозитет. С него само ще се повиши температурата в двигателя, ще се увеличи триенето и ще му падне мощността, ще се вдигне и разхода на гориво. Разбира се в някакви минимални, почти незабележими граници.

Предишна

Назад към G30/G31/G32/G33

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook