Масло за бензинов двигател B48/58
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Масло за бензинов двигател B48/58
snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40
Аз съм с B58. До 100к го карах с 0W30, след 100к го минах на 5W30
- snooperchi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540iX
Re: Масло за бензинов двигател B48/58
hrpopov217 написа:snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40
Аз съм с B58. До 100к го карах с 0W30, след 100к го минах на 5W30
А ако го карам с 0W30, ще му стане ли нещо или?
Re: Масло за бензинов двигател B48/58
snooperchi написа:И в крайна сметка, колеги, Б58 на 144,000км, какво масло да му слагам? 0W30 или 5W30-40
Общо взето между тези два класа за климатичните условията в България, разлика няма. Маслата 0W са по-подходящи за експлоатация при много ниски температури, от порядъка на -30°C и надолу до -35°C. В голяма част от тях за да се постигнат тези свойства слагат около 30% полиалфаолефини, които се явяват и напълно синтетични компоненти. Оттам и цените им са малко по-високи от на аналозите им 5W30. Другата разлика е, че 0W маслата имат по-голям процент вискозитетен подобрител в състава си. При навременна смяна на маслата това не е проблем. Ако обаче интервалите са прекалено дълги и двигателят се натоварва повече, вискозитетният подобрител започва да деградира и това води до влошаване на качествата на маслото, също и до натрупване на отлагания в двигателя. Така, че човек трябва сам да си прецени кое е по-добре за неговия двигател и условия на експлоатация. Аз например предпочитам 0W30 поради по висококачествените компоненти които са вложени в тях. Разбира се това не е правило и е редно да се коментират и сравняват конкретни масла, за да се видят предимствата и недостатъците им, ако имат такива.
За 5W40 в B58 можем да говорим, ако колата ще се кара на писта или ще се ползва при много тежки условия на експлатация. Иначе няма абсолютно никакъв смисъл от подобен вискозитет. С него само ще се повиши температурата в двигателя, ще се увеличи триенето и ще му падне мощността, ще се вдигне и разхода на гориво. Разбира се в някакви минимални, почти незабележими граници.
33 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани