Ето ви тема за размисъл
Модератор: I.Voykov
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ето ви тема за размисъл
Пичове, вижте каква идея се роди в мен:
Преди време помня, че притежателите на клубни карти ползваха някакви намаления при покупка на авточасти и разни други дребни бонуси. Не помня точно какво беше. Аз така или иначе не станах член - не намерих достатъчно аргументи в подкрепа на това да дам ХХ лева за членска карта.
Но ако бонусите бяха повече, като отстъпка за качествени горива или за дадени услуги и стоки, бих си взел карта. Така още с първата покупка, която направя ще си избия въпросните ХХ лева, които съм дал за членство.
Принципно това е възможно, но едва ли някой ще си скъса шортите да тича по фирми и да договаря условия за едното "евала". Не и по тези географски ширини. А и при наличието на петдесетина членски карти (може и да греша точния брой), едва ли фирмите биха гледали сериозно на това и биха предложили каквато и да била отстъпка, да не говорим за атрактивна оферта.
В тази връзка предложението ми е следното:
Всеки, който може да предложи някаква оферта валидна за 3+ месеца, която би предизвикала интерес в масовия потребител да я споделя в отделен подподфорум и след одобрение да се публикува в подфорума. Нека да бъде с ново име - "Само за членове" или "Далавера" или както решите. Без значение. В замяна въпросното лице получава членска карта за текущата година.
Ето ви пример: ако десет души предложат оферти, които са атрактивни за масовия консуматор ще се случи следното:
1. Ще се появят 10 нови члена (въпреки че реални пари в касата на клуба няма да влезнат).
2. Всеки член ще може да ползва 10 нови услуги, стоки с намаление, т.н.
Е, добре, ами ако офертите са повече от 10? При това за различни градове на страната? Супер. Тогава ще намеря смисъл да си платя членския внос, защото реално ще виждам конкретни ползи от това.
С нарастването пък на членските карти, по-лесно ще се договарят нови, по-добри условия с големите вериги бензиностанции, фирми вносители и колелото се завърта.
Общата идея е, че ако това се прави от един или двама души от ръководството на клуба (както е правилния бизнес модел по света), със сигурност мога да кажа че няма да се получи. Но ако всеки даде своя принос и участва, мился че нещата ще потръгнат.
Ето един пример: тази година потребител от сайта предложи отстъпка от своя процент за ГО в Български имоти - 87 лв за до 2500 см3. Аз си направих при него застраховката. От разговора ми с него установих, че и други са се възползвали от офертата. Мисля, че позлите бяха взаимни.
Друг може да предложи нещо друго. Дори не е задължително да е свързано пряко с автомобили. Маркови парфюми, козметика, автомивки, гуми, GSMи, компютри, каквото и да е. Стига нещата да се възприемат сериозно и офертите да са реални.
Е, какво мислите?
Преди време помня, че притежателите на клубни карти ползваха някакви намаления при покупка на авточасти и разни други дребни бонуси. Не помня точно какво беше. Аз така или иначе не станах член - не намерих достатъчно аргументи в подкрепа на това да дам ХХ лева за членска карта.
Но ако бонусите бяха повече, като отстъпка за качествени горива или за дадени услуги и стоки, бих си взел карта. Така още с първата покупка, която направя ще си избия въпросните ХХ лева, които съм дал за членство.
Принципно това е възможно, но едва ли някой ще си скъса шортите да тича по фирми и да договаря условия за едното "евала". Не и по тези географски ширини. А и при наличието на петдесетина членски карти (може и да греша точния брой), едва ли фирмите биха гледали сериозно на това и биха предложили каквато и да била отстъпка, да не говорим за атрактивна оферта.
В тази връзка предложението ми е следното:
Всеки, който може да предложи някаква оферта валидна за 3+ месеца, която би предизвикала интерес в масовия потребител да я споделя в отделен подподфорум и след одобрение да се публикува в подфорума. Нека да бъде с ново име - "Само за членове" или "Далавера" или както решите. Без значение. В замяна въпросното лице получава членска карта за текущата година.
Ето ви пример: ако десет души предложат оферти, които са атрактивни за масовия консуматор ще се случи следното:
1. Ще се появят 10 нови члена (въпреки че реални пари в касата на клуба няма да влезнат).
2. Всеки член ще може да ползва 10 нови услуги, стоки с намаление, т.н.
Е, добре, ами ако офертите са повече от 10? При това за различни градове на страната? Супер. Тогава ще намеря смисъл да си платя членския внос, защото реално ще виждам конкретни ползи от това.
С нарастването пък на членските карти, по-лесно ще се договарят нови, по-добри условия с големите вериги бензиностанции, фирми вносители и колелото се завърта.
Общата идея е, че ако това се прави от един или двама души от ръководството на клуба (както е правилния бизнес модел по света), със сигурност мога да кажа че няма да се получи. Но ако всеки даде своя принос и участва, мился че нещата ще потръгнат.
Ето един пример: тази година потребител от сайта предложи отстъпка от своя процент за ГО в Български имоти - 87 лв за до 2500 см3. Аз си направих при него застраховката. От разговора ми с него установих, че и други са се възползвали от офертата. Мисля, че позлите бяха взаимни.
Друг може да предложи нещо друго. Дори не е задължително да е свързано пряко с автомобили. Маркови парфюми, козметика, автомивки, гуми, GSMи, компютри, каквото и да е. Стига нещата да се възприемат сериозно и офертите да са реални.
Е, какво мислите?
Аз лично мога да предложа 15% отстъпка за маркови парфюми от голям магазин на Витошка. Разбира се преди това трябва да говоря със собственика, но не мисля че това ще е голям проблем.
Ползата е за всички. Сигурен съм че има хора, които си пазаруват парфюмите с по-голяма отстъпка, други ползват тестери, но има и такива които нямат познати в тоя бранш и просто влизат и плащат.
За уточнение: цените на парфюмите са едни от най-ниските на пазара. Извади си 15% отстъпка и ето ти готина оферта. За какви лоши става въпрос, при условие че всички са на далавера.
Собственика реализира оборот, членът спестява 15%, а общия брой членски карти се увеличава минимум с една.
Когато имаш 500 членски карти гарантирам ти, че големите бензиностанции ще те молят да зареждаш при тях. Може би първата година ще е малка отстъпката, но уверят ли се че това са реални шофьори сипващи гориво, сам се сещаш какви ще бъдат отстъпките за следващата година.... И това е само за пример.
Разбира се, че ще има и такива тип "тарикати", но то не може без тях. С течение на времето мисля, че ще се намери начин да се отсеят.
А и какво губим ако пробваме? Ако не стане DEL на подфорума и старата песен на нов глас.
Ползата е за всички. Сигурен съм че има хора, които си пазаруват парфюмите с по-голяма отстъпка, други ползват тестери, но има и такива които нямат познати в тоя бранш и просто влизат и плащат.
За уточнение: цените на парфюмите са едни от най-ниските на пазара. Извади си 15% отстъпка и ето ти готина оферта. За какви лоши става въпрос, при условие че всички са на далавера.
Собственика реализира оборот, членът спестява 15%, а общия брой членски карти се увеличава минимум с една.
Когато имаш 500 членски карти гарантирам ти, че големите бензиностанции ще те молят да зареждаш при тях. Може би първата година ще е малка отстъпката, но уверят ли се че това са реални шофьори сипващи гориво, сам се сещаш какви ще бъдат отстъпките за следващата година.... И това е само за пример.
Разбира се, че ще има и такива тип "тарикати", но то не може без тях. С течение на времето мисля, че ще се намери начин да се отсеят.
А и какво губим ако пробваме? Ако не стане DEL на подфорума и старата песен на нов глас.
- Новини
-
BMX
Здравей,
Факта, че не си наясно, че членовете на клуба отдавна ползват остъпки във фирми, с които са сключени и писмени договори, ми говори, че сме направили пропуска да обявим пред хората, които не са членове какви точно са привилегиите на членството. Това ще бъде фиксирано при излизането на интернет страницата на клуба, където ще са описани всички фирми, които са партньори на БМВ Клуб България, както и всички други привилегии, които ползват членовете на клуба.
Здравей,
Факта, че не си наясно, че членовете на клуба отдавна ползват остъпки във фирми, с които са сключени и писмени договори, ми говори, че сме направили пропуска да обявим пред хората, които не са членове какви точно са привилегиите на членството. Това ще бъде фиксирано при излизането на интернет страницата на клуба, където ще са описани всички фирми, които са партньори на БМВ Клуб България, както и всички други привилегии, които ползват членовете на клуба.
Следи внимателно мисълта, идеята не е толкова сложна:
За да привлечеш собственици на автомобили с марка BMW да платят членски внос трябва да им предложиш нещо в замяна. Запитай се ти при какви условия би дал ХХ лв за да станеш член? Аз например бих ги дал, ако знам, че в следващата година тези пари ще ми се изплатят многократно, под формата на преференции при зареждане на гориво, авточасти, гуми, джанти, туроператорски услуги, автомивка, самолетни билети, застраховки, фирмени магазини за дрехи, фитнес и каквото още се сетиш подходящо за масовия потребител.
От друга страна, за да получиш атрактивна оферта от собственик на магазин например, трябва да му предложиш ХХХ членовете готови да похарчат ХХХХ лева в следващата година точно при него, заради добрата оферта. Те така или иначе ги дават тези пари, въпроса е да ги похарчат точно при него.
Проблемът е, че попадаш в омагьосан кръг. От една страна малко са хората, които ще си платят ХХ лева за членска карта, за да ползват отстъпки в Имахижу и още няколко магазина, поради простата причина, че едва ли ще им се наложи да си закупят толкова стоки с отстъпка, които да надвишат или поне покрият членския внос.
В същото време голяма част от търговците не ги блазни идеята да предлагат отстъпка на петдесетина души, особено ако бизнесът им се развива добре.
Процесът по добавяне на преференциални стоки и услуги към момента е доста бавен и муден - погледни в Основен форум какви са префернциите за член и откога няма нещо реално.
От опита ми мога да кажа, че в БГ всичко става с връзки и през познати. Ако всеки удари по едно рамо - на един чичо му собственик на автомивка, която през делнични дни от 10 до 14ч пустее, друг като мен познава търговци с магазини, които вече предлагат на определен кръг хора префернциални цени, трети е вносител на дадени стоки, четвърти познава SDI, които също предлагат бонуси на редовни клиенти и т.н. и съдейства за добавяне на реална оферта към преференциите за членове нещата ще се наместят по-лесно. В замяна въпросния човек получава безвъзмездно членска карта за текущата година. Така и броят членове ще нараства. А щом броят членове нараства, знаеш условията стават по-добри. Както спомена Асен_Х това се прави и сега, но в мащаби които генерират незадоволителни резултати.
Дали броя на членовете за последните две години е нарастнал със същия марж, колкото броя на собственици на автомобили BMW? Убеден съм че не!
Въобще колко са членовете към днешна дата? А колко са били през 2004г?
Ако решат да обявят резултатите публично, както би трябвало да бъде, ще стане ясно, защо пуснах темата и правя такова предложение.
В случай, че не проработи, нищо не се губи. Но в случай, че нещата започнат да се разчупват от досегашното положение келепира ще е за всички- за клуба, за търговците, за членовете (в т.ч. и за мен).
За да привлечеш собственици на автомобили с марка BMW да платят членски внос трябва да им предложиш нещо в замяна. Запитай се ти при какви условия би дал ХХ лв за да станеш член? Аз например бих ги дал, ако знам, че в следващата година тези пари ще ми се изплатят многократно, под формата на преференции при зареждане на гориво, авточасти, гуми, джанти, туроператорски услуги, автомивка, самолетни билети, застраховки, фирмени магазини за дрехи, фитнес и каквото още се сетиш подходящо за масовия потребител.
От друга страна, за да получиш атрактивна оферта от собственик на магазин например, трябва да му предложиш ХХХ членовете готови да похарчат ХХХХ лева в следващата година точно при него, заради добрата оферта. Те така или иначе ги дават тези пари, въпроса е да ги похарчат точно при него.
Проблемът е, че попадаш в омагьосан кръг. От една страна малко са хората, които ще си платят ХХ лева за членска карта, за да ползват отстъпки в Имахижу и още няколко магазина, поради простата причина, че едва ли ще им се наложи да си закупят толкова стоки с отстъпка, които да надвишат или поне покрият членския внос.
В същото време голяма част от търговците не ги блазни идеята да предлагат отстъпка на петдесетина души, особено ако бизнесът им се развива добре.
Процесът по добавяне на преференциални стоки и услуги към момента е доста бавен и муден - погледни в Основен форум какви са префернциите за член и откога няма нещо реално.
От опита ми мога да кажа, че в БГ всичко става с връзки и през познати. Ако всеки удари по едно рамо - на един чичо му собственик на автомивка, която през делнични дни от 10 до 14ч пустее, друг като мен познава търговци с магазини, които вече предлагат на определен кръг хора префернциални цени, трети е вносител на дадени стоки, четвърти познава SDI, които също предлагат бонуси на редовни клиенти и т.н. и съдейства за добавяне на реална оферта към преференциите за членове нещата ще се наместят по-лесно. В замяна въпросния човек получава безвъзмездно членска карта за текущата година. Така и броят членове ще нараства. А щом броят членове нараства, знаеш условията стават по-добри. Както спомена Асен_Х това се прави и сега, но в мащаби които генерират незадоволителни резултати.
Дали броя на членовете за последните две години е нарастнал със същия марж, колкото броя на собственици на автомобили BMW? Убеден съм че не!
Въобще колко са членовете към днешна дата? А колко са били през 2004г?
Ако решат да обявят резултатите публично, както би трябвало да бъде, ще стане ясно, защо пуснах темата и правя такова предложение.
В случай, че не проработи, нищо не се губи. Но в случай, че нещата започнат да се разчупват от досегашното положение келепира ще е за всички- за клуба, за търговците, за членовете (в т.ч. и за мен).
Според мен трябва да се обособят региони и категории.
Ето и пример за категории:
Стоки / Автогуми
Стоки / Джанти
Услуги / Автомивки
Услуги / Фитнес
и т.н.
Когато за дадена категория се появят повече от 2-3 оферти вече се затваря. Практически няма да е нужно повече работа по нея за годината. Ако пък за дадена категория няма оферти може да се пускат дори нещо като съобщения или обяви (при това не само в bmwpower-bg.net) поощряващи набирането на оферти.
Регионалното развитие на подобна мрежа пък е необходимо, защото отстъпка във верига гумаджийници намираща се в София, например, по никакъв начин няма да е от полза на ентусиастите от другите градове.
Както споменах по-горе тази дейност трябва да се извършва от членове и администратори, но практически това не се случва. Не ги обвинявам - и аз не бих прекарвал свободното си време в преследване на фирми за едното "евала". Но когато мога да осигуря нещо почти без усилие, защо пък не! Тогава на въпросните ръководни органи ще остане единствено задачата да финализират бумагите, ако се налага намесването на такива (в повечето случаи големите фирми ти вадят карта за отстъпка и това е достатъчно).
Далеч съм от мисълта, че всеки ще се юрне да съдейства, но има хора на които това им е работа (дистрибутори, агенти, квалифициран персонал и т.н.). И да се напънат малко, за да издействат някаква отстъпка, няма да им е толкова в тежест, а ще мине като част от ежедневната им дейност. В замяна пък ще станат член на клуба и ще ползват на готово другите договорени привилегии.
Разбира се всичко това трябва да се обмисли от въпросните администратори, да го обсъдят в техния си подфорум и ако намерят за интересна идеята, да подемат инициативата чисто на ниво огласяване на условия за участие в това начинане, тук във форума.
Ето и пример за категории:
Стоки / Автогуми
Стоки / Джанти
Услуги / Автомивки
Услуги / Фитнес
и т.н.
Когато за дадена категория се появят повече от 2-3 оферти вече се затваря. Практически няма да е нужно повече работа по нея за годината. Ако пък за дадена категория няма оферти може да се пускат дори нещо като съобщения или обяви (при това не само в bmwpower-bg.net) поощряващи набирането на оферти.
Регионалното развитие на подобна мрежа пък е необходимо, защото отстъпка във верига гумаджийници намираща се в София, например, по никакъв начин няма да е от полза на ентусиастите от другите градове.
Както споменах по-горе тази дейност трябва да се извършва от членове и администратори, но практически това не се случва. Не ги обвинявам - и аз не бих прекарвал свободното си време в преследване на фирми за едното "евала". Но когато мога да осигуря нещо почти без усилие, защо пък не! Тогава на въпросните ръководни органи ще остане единствено задачата да финализират бумагите, ако се налага намесването на такива (в повечето случаи големите фирми ти вадят карта за отстъпка и това е достатъчно).
Далеч съм от мисълта, че всеки ще се юрне да съдейства, но има хора на които това им е работа (дистрибутори, агенти, квалифициран персонал и т.н.). И да се напънат малко, за да издействат някаква отстъпка, няма да им е толкова в тежест, а ще мине като част от ежедневната им дейност. В замяна пък ще станат член на клуба и ще ползват на готово другите договорени привилегии.
Разбира се всичко това трябва да се обмисли от въпросните администратори, да го обсъдят в техния си подфорум и ако намерят за интересна идеята, да подемат инициативата чисто на ниво огласяване на условия за участие в това начинане, тук във форума.
- Новини
-
BMX написа:Когато за дадена категория се появят повече от 2-3 оферти вече се затваря. Практически няма да е нужно повече работа по нея за годината.
Тук ти е първата маркетингова грешка. Повечето сектори се нуждаят от богат избор. Да вземем например автомивките - дори с грандиозна отстъпка, спестеното би било в рамките на 2-3 лева (според услугата), ако имаме три автомивки с ползване на отстъпки, как ще убедиш някой, който живее в Младост да отиде до центъра да си измие колата.

Регионалното развитие се търкаля в главите ни отдавна, но за да се задвижи този въпрос е необходимо редица неща да се случат - те пък зависят от други неща и така. На теория е лесно но рано или късно се вижда, че всичко е свързано и че трябва време и редица предизвикани събития + здрави нерви и много много работа.
BMX написа:Както споменах по-горе тази дейност трябва да се извършва от членове и администратори, но практически това не се случва.
Напротив - случва се но както ти обясних, когато излезе уеб сайта, тогава ще станат видни дивидентите от членството. В момента с тази информация разполагат само членовете на клуба.
Фирмите, с които си сътрудничим на ниво отстъпки са около десет. Надяваме се до края на годината да удвоим или дори утроим тази бройка. Тези фирми обаче се привличат не само с цел отстъпки, привличат се и за партньори - предоставяне на награден фонд за мероприятия и пр.
BMX написа:Не ги обвинявам - и аз не бих прекарвал свободното си време в преследване на фирми за едното "евала".
Ти не би, но ние го правим ежедневно но не е дори заради едното евала. Ентусиазъм се нарича ... благодарение на тази дума това място е било създадено, било е развито, развива се и ще се развива за напред.


- Niki Lauda
- Е36 фен
-
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
Ако мога аз да предложа нещо:не е свързано с коли и авточасти но пак не е за изпускане.Работя в магазин за GSM аксесоари и акумулаторни батерий,зарядни и др. такива.Та мога да ви предложа доста ниски цени от тези които са по магазините с около 40% отстъпка за GSM аксесоарите и около 30% при другите батерий и зарядни.Ако има интерес от ваша страна мога да го уредя.А и познавам повечето собственици на GSM магазини и вериги свързани с тази дейност и мога да говоря за някакви преференций и там.
Niki Lauda
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Niki Lauda написа:Ако мога аз да предложа нещо:не е свързано с коли и авточасти но пак не е за изпускане.Работя в магазин за GSM аксесоари и акумулаторни батерий,зарядни и др. такива.Та мога да ви предложа доста ниски цени от тези които са по магазините с около 40% отстъпка за GSM аксесоарите и около 30% при другите батерий и зарядни.Ако има интерес от ваша страна мога да го уредя.А и познавам повечето собственици на GSM магазини и вериги свързани с тази дейност и мога да говоря за някакви преференций и там.



- Новини
-
BMX написа:Ами това беше идеята - да се намери схема по която да се въвлекат повече хора в развитието на клуба. Предложих такава, която да служи за база и вместо да има предложения как да се усъвършенства, единствено заваляха критики по слабите места в нея.
Няма критика - по тази система се работи от миналата година още. Няма да се впускам в обяснения, просто ще демонтрирам нагледно за какво иде реч когато уеб сайта стане реалност

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Новини, предложения, проблеми & коментари за сайта и форума
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани