Проблем с циркулацията на климатроника

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 26.05.2021
Пол: Мъж
Кара: F31 320D LCI

Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от Blashyrkh » 21 Яну 2022, 22:55

Здравейте колеги. Собственик съм на F31 320d LCI. Както добре знаете, вентилацията на колата има опция да работи само на вътрешен въздух или само на външен въздух или опция, където колата сама преценява кога да затваря въздуховода и кога да го отваря.

Вероятно повечето от вас процедират като мен и когато не искат да пречистват изгорели газове с дробовете си, използяат опцията за вътрешен въздух и карат така, понякога дълго време.
Тук идва и моят проблем. Когато превключва на вътрешен въздух, отбелязаното на бутона с "M" или предполагам "manual", колата търпи това около ~90 секунди и автоматично преминава на "A" или "auto". Респективно разбирайте външен въздух и съответно всички външни ухания влизат в купето. Когато превключва отново на "M" всичко се повтаря и така постоянно.
Как мога да забраня на колата да има собствено мнение по въпроса? Това някакъв технически проблем ли е или би могло да се кодира по друг начин? В Ауто Бавария нямаха представа защо е така и ми предложиха диагностика на климатроникa за 200 лв. Отказах им!
Искам да си карам на вътрешен въздух, докато не потекат капки по стъклата от вътрешната страна, a колата да не възразява. :)
Better to light a candle than curse the darkness.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: F32 420XD
Мечтае да кара: Тротинетка Lime

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от Airdust » 02 Фев 2022, 11:22

Blashyrkh написа:Здравейте колеги. Собственик съм на F31 320d LCI. Както добре знаете, вентилацията на колата има опция да работи само на вътрешен въздух или само на външен въздух или опция, където колата сама преценява кога да затваря въздуховода и кога да го отваря.

Вероятно повечето от вас процедират като мен и когато не искат да пречистват изгорели газове с дробовете си, използяат опцията за вътрешен въздух и карат така, понякога дълго време.
Тук идва и моят проблем. Когато превключва на вътрешен въздух, отбелязаното на бутона с "M" или предполагам "manual", колата търпи това около ~90 секунди и автоматично преминава на "A" или "auto". Респективно разбирайте външен въздух и съответно всички външни ухания влизат в купето. Когато превключва отново на "M" всичко се повтаря и така постоянно.
Как мога да забраня на колата да има собствено мнение по въпроса? Това някакъв технически проблем ли е или би могло да се кодира по друг начин? В Ауто Бавария нямаха представа защо е така и ми предложиха диагностика на климатроникa за 200 лв. Отказах им!
Искам да си карам на вътрешен въздух, докато не потекат капки по стъклата от вътрешната страна, a колата да не възразява. :)


Отиди в адекватен сервиз, да закачат колата на диагностика и да проверят дали клапата отваря и затваря нормално.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от pepsin » 13 Фев 2022, 18:45

Мисля,че е нормално.Аз съм с ф20 и при мен е същото.А онзи ден ъпдейтваха климатроника и всичко си затваря и отваря както трябва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от TheFreeRider » 13 Фев 2022, 23:12

Това е “фийчър” против изпотяване и целта е да се държи ниска влага в купето освен против запотяване на прозорците, също и за предпазване на електрониката от конденз. “М” може да седи дълго време само ако е включен компресора на климатика, за да суши въздуха.

Мен също много ме дразни това поведение (мисля че е масово за ф сериите), но за момента не съм намерил начин да го изключа. Имам бимеркод и съм пробвал 1-2 опции за кодиране, които намерих по чужди форуми, но без успех. Потресаващо е нивото в дилърите… винаги ми връщат колата с половината неща несглобени обратно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от ivoaudi » 14 Фев 2022, 0:32

+1
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 320D GT F34

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от kingkacho » 17 Фев 2022, 18:19

TheFreeRider написа:Това е “фийчър” против изпотяване и целта е да се държи ниска влага в купето освен против запотяване на прозорците, също и за предпазване на електрониката от конденз. “М” може да седи дълго време само ако е включен компресора на климатика, за да суши въздуха.

Мен също много ме дразни това поведение (мисля че е масово за ф сериите), но за момента не съм намерил начин да го изключа. Имам бимеркод и съм пробвал 1-2 опции за кодиране, които намерих по чужди форуми, но без успех. Потресаващо е нивото в дилърите… винаги ми връщат колата с половината неща несглобени обратно.


И при мен е така както си го описал, но при колегата само се превклщчва на ауто. В книжката изрично пише че на "М" трябва да върти само вътре въздуха но на практика не е така а следи влажноста в купето и превключва клапата. Когато вали превключва по често а при сухо време по рядко. До сега не ми се е случвало да се запотят стъклата независимо как е натиснат бутона. Климатика овлажнява въздуха не го изсушава , парното изсушава въздуха.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Проблем с циркулацията на климатроника

Мнение от expl0de » 26 Фев 2022, 12:03

Някъде в опциите за кодиране на климатика има меню за изключване на защитата от запотяване на стъклата. Аз съм го правил преди години, понеже опцията за вътрешна циркулация на практика не работеше никога. Също не съм сигурен дали не възпрепятства и функцията за автоматична рециркулация. Има и друга защита, която през 20 минути вкарва и външен въздух за да влиза кислород в купето, така че пълен кеф няма. Аз карам винаги на включен климатик, тъй като когато не е необходимо компресорът така или иначе не работи. Климатикът изсушава въздуха. По радиаторите му се образува конденз, който изтича под колата.

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook