F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 21.11.2021
Пол: Мъж

F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от NetGh0st » 21 Ное 2021, 15:55

Здравейте колеги.

Днес от бързане по задачи и гласуване за балотажи, с една непремерена маневра си спуках задния ляв стоп на F34-ката.
Прилагам снимка:
Изображение
Демиджа е малък, стопове, фарове, мигач си работят ОК.

Сега се чудя как да подходя - имам каско, където вероятно мога да я заведа като щета, но се притеснявам че ще сменят целия заден стоп (което ще излезе доста пари и догодина ще ми вдигнат вноската за каското, веднъж вече ми се случи с пукнато предно стъкло, което оскъпи със 150лв вноската на следващата година).

Другия вариант е да си го отремонтирам сам, със секундно лепило да залепя парченце от липсващата част, като после може би да залепя от тези тиска за ремонт на стопове (https://tonex1.com/image/cache/data/mar ... 00x600.jpg). Притеснявам се от отворената част при един дъжд да не влезе вода и да нанесе по-голями щети и да не работят нито мигача, нито стопа.

Третия вариант е да поръчам някаква такава част от ebay (втора ръка, да го поръчам) и да го сменя, но там ще излезе пак и пари и занимавка и малко се обзесмисля.

Като цяло, клоня или към каско опцията, или да си го patch-на сам, за да не се занимавам със застрахователя. Не ми се ходи по каско от страх да не ми вдигнат с 200лв вноската следващата година, като това да повлияе и на сумите за следващите 2-3 години.
Пример:
- Опция по каско: Ако сега ми е Х лева каското, отремонтират ми щетата и ми вдигнат сумата за каско с 200лв, следващата година намалее с 200лв (заради поевтиняването на колата) и по-следващта пак по същия начин, след 3 години като тегля черата ще съм дал (x+200) + x + (x-200) = 3*x сума (т.е. амортизирано ще излезе, че все едно не ми е поевтинявала колата).
- Опция сам да си я оправя: Ако сега ми е Х лева каското, но но сам си отремонтирам щетата за 300 лв, сметките ми за каско биха били: х + (х-200) + (х-400) = 3*х - 600, а като сметна и 300-те лева които съм дал за ремонт, би излезнало че тази опция е по-евтина от другата с 300лв (амортизано за 3 години).

Та, въпросът ми общо взето е има ли лесно решение на това (примерно смяна само на пластмасата отгоре, а не на целия стоп) или нещо такова, за да ми излезе по-евтино и да мога сам да си го направя, за да не прибягвам до застраховател?

Благодаря и поздрави,
Георги

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от zvetiko » 22 Ное 2021, 22:38

Колега, става въпрос за парична сума на стойност около 1% от стойността на колата. Може би можеш да си я позволиш и да продължиш да се радваш на колата в оригинален вид.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от Dextuar » 23 Ное 2021, 0:10

В оригинален вид трудно, защото няма да му сложат оригинален стоп. Като цяло тези сметки по-скоро не отиват на цената на този автомобил.

Според мен си намери оригинален стоп втора ръка от някоя морга.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от tosh » 23 Ное 2021, 9:00

Ще ти вдигнат каското с 200 лева?!! Това сигурно ли е?
На мойта F36-ца боядисваха 4-5 детайла заради драскотини и следи от камъчета и ми начислиха някакъв добавък за вазстановяване на застр. стойност от рода на 50-60лв по спомен.
Много шантава практика от страна на застрахователите!
Ако не си вързан с лизинг, може да си заведеш щетата и за да избегнеш тоя номер с увеличаване на каското догодина може да направиш каско в друга компания.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3905
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от Kroki » 23 Ное 2021, 10:03

Заведи по каско и поискай да ти изпратят парите. През това време си купи стоп оригинален втора ръка и ще си избиеш или покриеш нещо.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от немо » 23 Ное 2021, 13:36

След като имаш каско за какво са тези схеми и тънки сметки не разбирам ? Неоригинален стоп за точно този модел ме съмнява да има. Втора ръка може би.... А каското не се завишава току-така, има си определени условия за различните компании. Говори с брокера, който ти е направил застраховката и тогава го мисли. Кроки, тази схема, която предлагаш е т.нар. "плащане по експертна оценка" и в повечето случаи си вътре. Не ,че няма изключения, но са изключения.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 684
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам

Мнение от carmanf1 » 23 Ное 2021, 15:25

Заведи си щета по каското, изискай си оригинална част и не се занимавай с глупости.

Ако ти е толкова дървен застрахователя, че да вдига вноски за щяло и нещяло (както в случая за половин стоп), догодина го сменяй.

Дори и да си на лизинг, пак имаш опция да си смениш застрахователя, по твое усмотрение.

ПС. колко щети съм завел на Ф30-ката в официален сервиз, лев не съм видял увеличение на каксо премията:

- Леко вдлъбнат преден калник, нещо паднало отгоре (като от по-силна градушка) - чисто нов калник от Мкар + боядисване.
Щото в Мкар не китовали ако детайла е сменяем (това беше обяснението за нов калник)

- Леко пукната броня - чисто нова от Мкар + боядисване.

- Пукнат халоген - чисто нов, оригинален

и някои други дреболии, всичко сменено и боядисано в Мкар.

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook