Усилвател на волана Ф30

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 11 Юни 2020, 17:09

Здравейте, скоро се качих от Е91(2011) на Ф30(2013) и забелязах, че волана по-трудно се върти, също така и следва неравности, а четох, че Е91 е с хидравличен усилвател, а Ф30 с електрически, при което трябва Ф30 да се върти по-лесно.
Реглаж е направен, но Ф30 е с континентал рън-флат отпред и bridgestone рън-флат отзад. Е91 забравих марката, но е с нормални, не рън-флат.
Дали е от гумите или нещо има проблем с усилвателната система? Или всичко е съвсем нормално?
Доста съм невеж откъм коли, така че моля карайте с прости термини.

Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от tosh » 11 Юни 2020, 22:10

Воланите на F3x се въртят с изключителна лекота! Единствено в режим спорт волана става твърд, но по дефолт като се запалиш колата си в режим комфорт така че не е това проблема. Казвам ти го като човек каращ вече втора F-ка и също карам и E90-ката на жена ми.
Определено има някакъв проблем.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от TheFreeRider » 11 Юни 2020, 22:38

Следването на неравности, или т. нар. tramlining, е от рън-флат гумите.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 12 Юни 2020, 8:43

Предположих, че е от гумите tramlinining-а, но като въртя на място ми е сравнително трудно. Някакви идеи какво може да е ? На мен ми хрумна за шанса предишния притежател да си я е кодирал винаги да се усеща като в спорт режим, въпреки реалния режим, но не знам как да проверя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Усилвател на волана Ф30

Мнение от tosh » 12 Юни 2020, 9:52

Gekkou написа:На мен ми хрумна за шанса предишния притежател да си я е кодирал винаги да се усеща като в спорт режим, въпреки реалния режим, но не знам как да проверя

И това е вариант. Не знам дали има такава опция в кодирането, но няма да се учудя ако има. Днешно време хората правят какви ли не модификации по колите си.
Най-добре потърси някой да я закачи на диагностика - във форума има много хора които се занимават с това и знаят какво правят.

Sent from my iPhone using Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 12 Юни 2020, 10:02

Аз планирам да я закарам на М Кар, ама се чудя дали ще свършат добра работа и сигурно ще си изпразня джоба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Dextuar » 12 Юни 2020, 10:04

Най-добре да се кодира колата по VO и да си дойде с фабричните кодировки. А след това ти ще си я настроиш, както ти харесва.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 12 Юни 2020, 10:12

Смятам да я заведа първо на диагностика, пък ако от там не ми кажат, че има проблем ще я закарам да ми я кодират с фабричните кодировки. Знаете ли колко би ми струвало такова нещо горе-долу?

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от MadChicken » 12 Юни 2020, 12:46

Ако имаш контакт на предишния собственик, те съветвам първо да го питаш дали е модифицирано/кодирано нещо, за да няма големи изненади, ако я "default"-неш...
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Bexim » 16 Юни 2020, 15:02

Воланът може да е по-тежък, ако е почуквала рейката и са я понатегнали.
Ф30 е много по-лек от е90 фейс, за при-фейс не ми се и говори.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 17 Юни 2020, 13:54

Ходих в бмв Стара Загора, вързаха го и ми казаха, че всичко е точно. Като ги питах защо става разликата и, че много хора са ми казвали, че трябва да е по-лек волана(не само в този форум) отговора беше "Това е поръчкова кола, така че много фактори играят, няма една и съща кола"
Предложиха ми да я разглобят, да разгледат, ама отказах :lol:
Едва ли си го въобразявам, понеже колите са една до друга, влизам в едната - въртя, влизам в другата - въртя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от exc » 17 Юни 2020, 20:25

В кое “БМВ Стара Загора” си ходил? Защото реално такова няма. Ако имаш предвид тези в Зора, те не са точно официален сервиз, а нещо като подизпълнител. Моето мнение е, че ако държиш да получиш по-компетентно и точно мнение, отиди в Пловдив.
Това за поръчковата кола не знам как да го коментирам...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 335i
Мечтае да кара: M3 F80
Детайли за колата: ex:E46 325, E46 330i LCI, E92 330d, E90 330d LCI

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от R1d3r » 18 Юни 2020, 11:30

Мога да кажа наблюдения при мен.
На спорт волана е изключително твърд особено при спряло положение и маневриране, което е абсолютно нормално.
В Еко е страшно лек и съответно на комфорт е средно положението. Разходи се из режимите и виж има ли разлика между спорт и комфорт, може наистина нещо да е кодирано.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.05.2020
Пол: Мъж

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от Gekkou » 18 Юни 2020, 18:08

Ходих в M Concept Service, поне така го води гугъл.
Волана е еднакъв въпреки режима.
Аз и като ходих там ги питах какъв шанса и дали мога да проверя отговора беше " няма как да провериш дали е кодирано нещо "

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Усилвател на волана Ф30

Мнение от tosh » 19 Юни 2020, 13:16

Gekkou написа:Ходих в M Concept Service, поне така го води гугъл.
Волана е еднакъв въпреки режима.
Аз и като ходих там ги питах какъв шанса и дали мога да проверя отговора беше " няма как да провериш дали е кодирано нещо "
Тия са някакви идиоти явно....
Не е нормално волана да е еднакъв при трите режима! Очевадно има някакъв проблем или е кодирано да е така. Ако е кодирано, с подходящата програма, човек който знае какво прави ще установи проблема. Най-добре иди в официален представител но БМВ - в Пловдив, Бургас, Варна, София или Плевен.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображение

Следваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook