Премахване на EGR

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.05.2019
Пол: Мъж

Премахване на EGR

Мнение от ggbakalov » 13 Май 2020, 14:37

Здравейте,

Интересува ме премахване на EGR клапана на F30 дизел N47T.
Продава се комплект за затапване, за него ясно, но после как се решава въпроса със софтуера и някой прави ли го ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Премахване на EGR

Мнение от kikko » 14 Май 2020, 7:49

Не е ли рано за Ф30-ката, да започваш да я "побългаряваш" от сега? Ремонтирай си го. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.05.2019
Пол: Мъж

Re: Премахване на EGR

Мнение от ggbakalov » 14 Май 2020, 9:35

Кое му е раното, моята е 2013г.
Да не говорим, че полза за колата от EGR-a няма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Премахване на EGR

Мнение от kikko » 14 Май 2020, 19:39

Колкото по-късно започнеш с този тип "манипулации" толкова по-добре. Това е приятелски съвет - базиран на личен опит. Ако си твърдо решил да действаш пиши ми на лично да те насоча,към място ,от което съм доволен. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Премахване на EGR

Мнение от datchko » 22 Май 2020, 10:16

kikko написа:Колкото по-късно започнеш с този тип "манипулации" толкова по-добре. Това е приятелски съвет - базиран на личен опит. Ако си твърдо решил да действаш пиши ми на лично да те насоча,към място ,от което съм доволен. :yes:


Напротив, колкото по-рано, толкова по-добре.
Не си вкарва обратно в двигателя гадости за доизгаряне, пази си ДПФ-а, но и най-вече двигателят е чист.
Няма да се притеснява колекторът да се затлачи (откъдето идват много проблеми).

Аз лично дори на нова кола бих го махнал, но си е въпрос на избор.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.05.2019
Пол: Мъж

Re: Премахване на EGR

Мнение от ggbakalov » 22 Май 2020, 10:19

До колкото разбрах при F30 само можел да се изключи софтуерно, без да се маха самия EGR клапан.
Така ли е?
Има ли някой наистина запознат?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Премахване на EGR

Мнение от tosh » 25 Май 2020, 11:31

Без да искам да ставам моралист и да ви изнасям лекции ще ви кажа следното - ЕГР и ДПФ са сложени с цел намаляване съответно на NOx емисиите които водят до киселинни дъждове и са изключително вредни за здравето, и премахване на твърдите частици които попадат във въздуха заедно с изгорелите газове и после ние вдишваме и ни разболяват сериозно!
Има много изписано по темата за ползите от премахването на ЕГР но наред с горепосоченото също не е за пренебрегване по-твърдата работа на двигателя на ниски обороти и празен ход (чукане / knocking) което пък води и до скъсяване на живота на лагери, клапани и прочие.
Знам че сега ще ме атакувате със стандарта на живот и заплатите в БГ и че на бедните страни екология не им се полага..... Ами след като карате скъпи коли (F30 все още не е толкова евтина) и икономисвате от нисък разход на дизеловите мотори, значи можете да си позволите поддръжката на тези коли. Освен това всички реват колко бил мръсен въздуха в градовете (особено в София) а никой не се и замисля как нашите действия пряко влияят на това! Помислете поне за децата си!
За да ви работи всичко както трябва е необходимо само и просто да:
- Почиствате ЕГР системата и колектора веднъж в годината за коли до 10г., и може би 2 пъти в годината за по-старите(за по-сигурно)
- водородно почистване на двигателя, катализатор и дпф
- смяна на филтър картерни газове на препоръчителния интервал (мисля че 60к км беше)

Основните проблеми с ЕГР идват точно от нередовна поддръжка.



https://technician.academy/advantages-exhaust-gas-recirculation/
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=54&t=75554
https://www.youtube.com/watch?v=EkzaV3Or4WM
https://www.youtube.com/watch?v=l9Tik1yJ1HU
https://www.youtube.com/watch?v=yzRR8BTVsyw
https://www.youtube.com/watch?v=g2XvVL64hl8
водородно почистване на двигател
водородно почистване катализатор
водородно почистване на дпф
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: Премахване на EGR

Мнение от ionov » 27 Май 2020, 14:06

tosh написа:Без да искам да ставам моралист и да ви изнасям лекции ще ви кажа следното - ЕГР и ДПФ са сложени с цел намаляване съответно на NOx емисиите които водят до киселинни дъждове и са изключително вредни за здравето, и премахване на твърдите частици които попадат във въздуха заедно с изгорелите газове и после ние вдишваме и ни разболяват сериозно!
Има много изписано по темата за ползите от премахването на ЕГР но наред с горепосоченото също не е за пренебрегване по-твърдата работа на двигателя на ниски обороти и празен ход (чукане / knocking) което пък води и до скъсяване на живота на лагери, клапани и прочие.
Знам че сега ще ме атакувате със стандарта на живот и заплатите в БГ и че на бедните страни екология не им се полага..... Ами след като карате скъпи коли (F30 все още не е толкова евтина) и икономисвате от нисък разход на дизеловите мотори, значи можете да си позволите поддръжката на тези коли. Освен това всички реват колко бил мръсен въздуха в градовете (особено в София) а никой не се и замисля как нашите действия пряко влияят на това! Помислете поне за децата си!
За да ви работи всичко както трябва е необходимо само и просто да:
- Почиствате ЕГР системата и колектора веднъж в годината за коли до 10г., и може би 2 пъти в годината за по-старите(за по-сигурно)
- водородно почистване на двигателя, катализатор и дпф
- смяна на филтър картерни газове на препоръчителния интервал (мисля че 60к км беше)

Основните проблеми с ЕГР идват точно от нередовна поддръжка.



https://technician.academy/advantages-exhaust-gas-recirculation/
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=54&t=75554
https://www.youtube.com/watch?v=EkzaV3Or4WM
https://www.youtube.com/watch?v=l9Tik1yJ1HU
https://www.youtube.com/watch?v=yzRR8BTVsyw
https://www.youtube.com/watch?v=g2XvVL64hl8
водородно почистване на двигател
водородно почистване катализатор
водородно почистване на дпф



Много правилно казано !

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12755
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на EGR

Мнение от vld » 23 Юни 2020, 16:07

Единственото правилно е, че след премахване на тези неща газовете стават по вредни.
Всичко останало е в сверата на научната фанстастика!
Нито има някаква вреда за мотора, нито чукане нито твърда работа, тя просто няма от какво да се получи.
За водородното почистване, просто без коментар :censored: пълен ташак, няма абсолютно никакъв ефект нито за колектора и ЕГР-а на който и да е дизел, нито за ДПФ-а.
Ама като се прекараш да дадеш 60-100лв и как да не ти се струва, че е по добре.
Истината е една, когато карате дизел просто трябва той да е изправен и да се кара с хубаво гориво и много качествени масла, тогава няма да имате проблем нито с егр нито с ДПФ.
На N моторите ЕГР-а цапа много, но е достатъчно на 100-150 000км. да се почисти колектора и ЕГР-а, на 200-250к ДПФ-а на четирицилиндровите почва да създава проблеми и на 300к таван е за смяна, на шест цилиндровите малко повече издържа ДПФ-а, а ЕГР-а, пак си цапа много и просто трябва да се почиства.
Едва ли правите по 100 000 на година, че да го чистите всяка година. Освен това тоя ЕГР работи до 2200 оборота, когато карате по магистралата е в 90% от времето затворен.
Най голямата съсипия за един дизел е да го караш само в града на къси разтояния и все студен, тогава му се разказва играта на тези две ЕКО системи и вариантите са два или ремонт или изолиране.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: Премахване на EGR

Мнение от Jorixa » 28 Юни 2020, 17:37

datchko написа:Не си вкарва обратно в двигателя гадости
Да, дава ги насам да ги дишаме. Супер!

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 320D GT F34

Re: Премахване на EGR

Мнение от kingkacho » 29 Юни 2020, 14:25

Jorixa написа:
datchko написа:Не си вкарва обратно в двигателя гадости
Да, дава ги насам да ги дишаме. Супер!


По време на регенерация на DPF какво ли се случва с гадостите къде ли отиват ...?

"Освен това тоя ЕГР работи до 2200 оборота, когато карате по магистралата е в 90% от времето затворен"
При тези обороти обикновенно на магистрала съм над 140км/ч и ставам фотогеничен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Премахване на EGR

Мнение от Ненко Вранков » 29 Юли 2020, 7:09

kingkacho написа:
Jorixa написа:
datchko написа:Не си вкарва обратно в двигателя гадости
Да, дава ги насам да ги дишаме. Супер!


По време на регенерация на DPF какво ли се случва с гадостите къде ли отиват ...?


В ДПФ-а са.. пълни се... и са като пепел, а не като сажди във въздуха.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 6.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 320d Sport Line

Re: Премахване на EGR

Мнение от TurboDieselComby » 28 Сеп 2020, 15:49

На 163000 км му дойде времето на EGR-a.

Сложих нов на Valer или нещо такова беше (за първо вграждане в BMW бил)

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook