Разреден акумулатор 12.4 волта?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Разреден акумулатор 12.4 волта?
Не бях палил колата 10 дни и като влючих радиото (без да паля) - изписа съобщение за разреден акумулатор и изключи радиото. За щастие веднага след това запали от раз, без никакъв проблем, и навъртях 100+ километра извънградско, за да заредя акумулатора. Преди това не се сетих да го измеря, но след това даваше 12.4 волта в покой и 14.7 волта при запален двигател на място. Доколкото четох 12.6 волта е напълно зареден акумулатор, а 12.4 волта бил 75% зареден.
И въпросът ми е колко е бил паднал акумулатора, за да ми излезе такова съобщение, и над 100 километра не са ли достатъчни, за да се зареди до 100%?
И въпросът ми е колко е бил паднал акумулатора, за да ми излезе такова съобщение, и над 100 километра не са ли достатъчни, за да се зареди до 100%?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Не са достатъчни. Най-добро го слижи на зарядно, което да го зареди и ако смяташ да не я караш, по-добре си го остави на колата да я поддържа.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Акумулатора нито съм го вадил, нито знам къде е. На брат ми Тойотата е с обикновен акумулатор и той си го сваля и си го зареджа цяла нощ с едно устройство от Метро за 30 лева. При F30 как се зарежда акумулатора - вади ли се или може и вътре в колата с такова устройство? И не може ли да се зареди на 100% само с каране на дълъг път?
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
F30 написа:Акумулатора нито съм го вадил, нито знам къде е. На брат ми Тойотата е с обикновен акумулатор и той си го сваля и си го зареджа цяла нощ с едно устройство от Метро за 30 лева. При F30 как се зарежда акумулатора - вади ли се или може и вътре в колата с такова устройство? И не може ли да се зареди на 100% само с каране на дълъг път?
Зависи от разстоянието и от консуматорите по време на пътуването.
Аз също бих му сложил зарядното за една вечер.
Ето ти едно видео да се ориентираш - https://www.youtube.com/watch?v=LI4qO8D4KMc
Не е за f30, но предполагам твоята кола също има "+" и "-" под капака.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Разреден акумулатор 12.4 волта?
Слагай на клемите отпред за една вечер и си готов. И задължително на умно зарядно, да не сложиш някой стар руски траф. При положение, че имаш все още сравнително скъп модел БМВ, не виждам причина да не инвестираш в един CTEK, а да не си правиш експерименти с лидлското подобие на зарядно.F30 написа:Акумулатора нито съм го вадил, нито знам къде е. На брат ми Тойотата е с обикновен акумулатор и той си го сваля и си го зареджа цяла нощ с едно устройство от Метро за 30 лева. При F30 как се зарежда акумулатора - вади ли се или може и вътре в колата с такова устройство? И не може ли да се зареди на 100% само с каране на дълъг път?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
При тези карантини и чудесии изобщо не ми се занимава с търсене на зарядни, най-много да взема от брат ми, но се чудя има ли смисъл, особено ако при дълъг път може да се зареди на 100% акумулатора? И друго, което се чудя е дали вече не е за смяна - това има ли как да го разбера (без да карам колата в сервиз)?
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Ако е оригиналният акумулатор, бъди абсолютно сигурен, че е за смяна, преди да го сменяш. Иначе може да се зареди на дълъг път, на 100%. В голяма част от сервизите и магазините за акумулатори има тестери.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 701
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
F30 написа:При тези карантини и чудесии изобщо не ми се занимава с търсене на зарядни, най-много да взема от брат ми, но се чудя има ли смисъл, особено ако при дълъг път може да се зареди на 100% акумулатора? И друго, което се чудя е дали вече не е за смяна - това има ли как да го разбера (без да карам колата в сервиз)?
100 километра няма да са ти достатъчни за да го заредиш след симптомите които са описани в първият пост. За да си наясно дали е за смяна или за дозареждане без проверка и диагностика трябва да хвърляш "боб".
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
F30 написа:Не бях палил колата 10 дни и като влючих радиото (без да паля) - изписа съобщение за разреден акумулатор и изключи радиото. За щастие веднага след това запали от раз, без никакъв проблем, и навъртях 100+ километра извънградско, за да заредя акумулатора. Преди това не се сетих да го измеря, но след това даваше 12.4 волта в покой и 14.7 волта при запален двигател на място. Доколкото четох 12.6 волта е напълно зареден акумулатор, а 12.4 волта бил 75% зареден.
И въпросът ми е колко е бил паднал акумулатора, за да ми излезе такова съобщение, и над 100 километра не са ли достатъчни, за да се зареди до 100%?
Напълно зареден акумулатор е когато напрежението му е 14,4V.
Сложи го на зарядно, като може да го включип на точките отпред в двигателния отсек. Когато не си карам дълго време колата я включвам на едно умно зарядно в гаража. когато зареди акумулатора на 100% минава в режим поддръжка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Здравей при мен когато колата седи месец в гаража без да съм я карал ми излиза съобщение нисък заряд на батерията. После я закачам за една нощ на умно зарядно в случая мойто е бош и после няма грижи. Но май съм за смяна на акумулатор втори собственик съм от 3 години И не съм сменял не знам дали предния е сменял но не мисля
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
stony1 написа:F30 написа:Не бях палил колата 10 дни и като влючих радиото (без да паля) - изписа съобщение за разреден акумулатор и изключи радиото. За щастие веднага след това запали от раз, без никакъв проблем, и навъртях 100+ километра извънградско, за да заредя акумулатора. Преди това не се сетих да го измеря, но след това даваше 12.4 волта в покой и 14.7 волта при запален двигател на място. Доколкото четох 12.6 волта е напълно зареден акумулатор, а 12.4 волта бил 75% зареден.
И въпросът ми е колко е бил паднал акумулатора, за да ми излезе такова съобщение, и над 100 километра не са ли достатъчни, за да се зареди до 100%?
Напълно зареден акумулатор е когато напрежението му е 14,4V.
Сложи го на зарядно, като може да го включип на точките отпред в двигателния отсек. Когато не си карам дълго време колата я включвам на едно умно зарядно в гаража. когато зареди акумулатора на 100% минава в режим поддръжка.
Едно е напрежение на зареден акумулатор, друго е напрежение на заряд, който пък зависи от вида на акумулатора (AGM or lead acid) и от околната температура
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Само не разбирам защо ме цитираши и хвръляш в пространството снимки с термини, които дори не си разяснил?!andy написа:stony1 написа:F30 написа:Не бях палил колата 10 дни и като влючих радиото (без да паля) - изписа съобщение за разреден акумулатор и изключи радиото. За щастие веднага след това запали от раз, без никакъв проблем, и навъртях 100+ километра извънградско, за да заредя акумулатора. Преди това не се сетих да го измеря, но след това даваше 12.4 волта в покой и 14.7 волта при запален двигател на място. Доколкото четох 12.6 волта е напълно зареден акумулатор, а 12.4 волта бил 75% зареден.
И въпросът ми е колко е бил паднал акумулатора, за да ми излезе такова съобщение, и над 100 километра не са ли достатъчни, за да се зареди до 100%?
Напълно зареден акумулатор е когато напрежението му е 14,4V.
Сложи го на зарядно, като може да го включип на точките отпред в двигателния отсек. Когато не си карам дълго време колата я включвам на едно умно зарядно в гаража. когато зареди акумулатора на 100% минава в режим поддръжка.
Едно е напрежение на зареден акумулатор, друго е напрежение на заряд, който пък зависи от вида на акумулатора (AGM or lead acid) и от околната температура
Аз много добре правя разлика между това, какво е напрежението на зареден акумулатор и нарежението, което подава алтернаторът или друг източник на напрежение към акумулатора по време на зарядка, но също така знам и, че няма термин "напрежение на заряд", знам и кога един акмулатор е заредн на 100%, а изразът "друго е напрежение на заряд, който пък зависи от вида на акумулатора (AGM or lead acid) и от околната температура" е пълна боза.
Сега обаче искам да попитам или по-точно да изясим какво точно е SoC (State of Charge), което е написано с големи букви на първите две снимки? Как точно се определя SoC и кой от всички методи за определянето му е най-акуратен? Дали това SoC ни показва колко е заредн акумулаторът или е нещо отностелно?
И понеже стана модерно да се стреляме с картинки от интернет, без да обясняваме кое какво е, защо е така и т.н., аз реших да съм в крак и да кача една снимка, но за разлика от всеобщата мода ще взема да хвърля малко яснота по въпроса:
Лесно разбираема е за масовия потребител, нали? Дава ясна представа кога един акумулатор се счита за зареден, макар да не дава пълно обяснение защо е така. Няма нужда от графики, таблици или формули. Проверяваш с мултицета, ако показва повече от 12,4V, всичко е Ок, а дали е така?
Нека се върмен обаче на SoC (State of Charge), което е едно съотношение, а именно - нивото на заряд (зареденост) на една батерия, в нашия случай акумулатор, отнесен към (спрямо) неиния капацитет. Реално това е една относителана величина, която показва диапазон от напрежения(При акумулаторите този диапазон е свит и преместен в горната част на скалата от напрежения), при които акумулаторът може да се използва нормално, трябва да се зареди или да се изхвърли. Това обаче не дава информация кога акумулаторът реално е зареден на 100% или разреден на 0%. Простата причина е в разликата между електрически заряд и напрежение. Едното се измерва с единицата за електрически заряд "Кулон", другото - с единицата за напрежение "Волт". Няма как напрежението да ни покаже количството електрически заряд в акумулатора.
Относно това как точно се определя SoC и кой от всички методи за определянето му е най-акуратен, не смятам да изписвам два листа с теоретични и практически постановки, които едва ли някой ще прочете и оставям възможността всеки сам да се сблъска с реалността.
Нека да се върнем на снимката и препоръките на производителя на акумулатори, както и относителното разбиране за зареден акумулатор. Видно е, че когато един акумулатор е зареден на 60 и повече процента от капацитета си, той се счита за зареден, при което измереното нпрежение на клемите му не трябва да бъде по-малко от 12,4V.
При 100% зареден акумулатор, натъпкан с електрически заряди на максимум, което ще рече че целията капацитет на акумулатора е запълнен, напрежието на клемите му е 14,4V.
Защо има разлика в това, което производителите показват на снимки, схеми, картинки и това, което физиката казава? Просто производителите показват миниманите параметри и изисквания при експоатацията на една автомобилна батерия, която потребителите трябва да съблюдават и спазват.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
Разясненията ми са точно в един ред написани и подкрепени с картинки. Кратко, точно и разбираемо за всеки потребител на форума, без разтягане на локуми за разлика от теб. Много изписано ама ненужно за обикновения потребител.
И да добавя още към бозата ми, щом И температурата не е фактор, както И вида на батерията
п.с. не знам дали ще доживея да видя заредена батерия на 14.4V
И да добавя още към бозата ми, щом И температурата не е фактор, както И вида на батерията
п.с. не знам дали ще доживея да видя заредена батерия на 14.4V
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
stony1 написа:Напълно зареден акумулатор е когато напрежението му е 14,4V.
Колега ти мерил ли си си волтажа на акумулатора дори след зареждане, да кажем 1-2 часа след това или рано сутрин на преседяла кола? По думите ти виждам,че не си ! Виж го и ми кажи дали е 14,4 . 12 и нещо ще е, 13 няма да може да бутне.
Повечето зарядни изключват на 14,4V - ДА, но след няколко часа акумулатора масово е 12,6 - 12,8V . което е напълно норамлно.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Разреден акумулатор 12.4 волта?
DigitalExile написа:stony1 написа:Напълно зареден акумулатор е когато напрежението му е 14,4V.
Колега ти мерил ли си си волтажа на акумулатора дори след зареждане, да кажем 1-2 часа след това или рано сутрин на преседяла кола? По думите ти виждам,че не си ! Виж го и ми кажи дали е 14,4 . 12 и нещо ще е, 13 няма да може да бутне.
Повечето зарядни изключват на 14,4V - ДА, но след няколко часа акумулатора масово е 12,6 - 12,8V . което е напълно норамлно.
Да мерих го когато го купивах. Меря го когати мисе наложи, меря го и на всеки шест месеца, като е на клата и след зарядка със зарядно. На колко изклюват повечето зарядни изобщо пък не ми пука!
Ти првиш ли разлика между заряд и напрежение
Когато успееш да направиш тази разлика, тогава може да ми казваш какво виждаш, какво съм измрил, какво знам и какво казвам!
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани