BMW f30 Оптимизация

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 27 Яну 2020, 13:40

Тука мисля, да публикувам подробно за нещата които съм открил след дълго търсене и опит с автомобилите БМВ :mhihi: Отстраняване на конструктивни недостатъци и подобряване на цялостното представяне на автомобила. Като целта е не някакви луди коне, а оптимална работа и баланс, на това да е по надежден по директен и по приятен за управление.
Има много неща които могат да се направят със изцяло ОЕМ компоненти, които драматично да подобрят представянето на автомобила.

1. За всички бензинови модели, над какъвто работя в момента с N двигаели, главния конструктивен проблем е клапана на WasteGate. След няма и 50-60к км става шумен и дразнещ, на него се дължи тракането на празен ход, което е по силно дори от това на дизела. Имаме в семейството 2 автомобила Ф30 1вия е 2012 закупен нов от САЩ със сменена по гаранция търбина на 50к км заради този проблем, и 2ра която купих на 88.000км от Канада, с лека щета отпред, купих го защото отдавна исках да присадя броня и фарове от купе на седана :) при нея не е сменяно турбо и клапана трака решението е :
https://www.turbopartscanada.ca/collections/bmw-n54-turbo-rebuild-rattle-fix-upgrade/products/bmw-n54-waste-gate-rattle-fix-td03-flapper-replacement-mini-austin

Това е компонент с подобрено качество и параметри от заводските. Все още го чакам и в момента не мога да дам отговор дали наистина решава окончателно този недостатък. Да отбележа, че за момента няма теч на налягане и проблема е просто дразнещ шум.

2. Моторите Н20/26 се отличават с простота на конструкцията и добра надеждност като цяло, не лоша динамика макар и малко анемични за това купе и задвижване. За постигане на оптимална икономия е необходима подмяна на Бобини на всеки 60-80.000км и Свещи на 50-60.000км. Разходът на дълъг път може да падне под 7л

3. Дюзите за директно впръскване имат няколко версии, като последните от 2016 година ( съвместими с по старите Н20/26 ) са EU6 и обещават понижен разход на гориво. 13647639994 Цена 203лв в Дару Кар.
Не съм ги изпробвал твърди се, че може и под 6 да слезе разхода с тях извънградско. Освен това били значително по тихи....

4. Подобрена диафрагма на турбото, твърди се, че драстично намалява турбо дупката, както и "Забиването" което се случва понякога при рязко подаване на газ. повече за подобрената диафрагма тука :
https://x-ph.com/gfb-dv-upgrade-n20-n55-bmw/ Надявам се скоро да я монтирам и да изкажа впечатление.

5. Подобрен междинен охладител, варианти много, аз лично монтирах копие на вагнер, перфектна изработка и пасване директно без никакво преправяне, на стандартни турбо пътища. Сам по себе си не прави нищо, ако няма ремап. Но определено колата е по-постоянна. Тоест след дълго шофиране не губи от мощността заради прегрелия малък пластмасов охладител. Това помага и за постигна на по постоянен разход на гориво.

6. Ремап Тазти тема бих се радвал да събера опита на другите, нямам представа как се прави на бензинови мотори, кое е по добро ремап или JB4 и т.н. Ако някой има опит нека сподели :)

И сега любимата ми част, подобряване на шасито и увеличаване на удоволствието от управлението на автомобила :mhihi:

След дълго ровене открих много компоненти които могат да подобрят торсионното усукване на колата и от там по голямо удоволствие в управлението започваме с предната усилваща конзола от БМВ Ф80
Освен, че изглежда много по красиво от 2те смотани греди зад решетката, много стяга муцуната на колата: 51648054327

Следва усилваща конзола на тунела намира се преди задния мост, подобрената част па е от М3 Ф80 номер : 33312284647
Към нея се предлага торсионни греди, който се слагат върху конзолата и хващат задния мост с 2 диагонални пръта, има 2 варианта:
1. Това са 2 V образни греди от F80 Лява и дясна : 33302284645 ляво / 33302284646 дясно.
2. Единична V образна греда от F20/F32 за съжаление този елемент вече не се предлага от БМВ има го само 2ра ръка : 33316797444. Колегата борис ми даде номера на новата част 33316895139.
Тя има нужда и от 2 планлки които се хващат за моста: 33326793651 / 33326793652

Разпънка на макферсоните, варианта от М3 определено е най красив, но и твърде скъп и сложен за изпълнение, има афтърмаркет на добра цена и вършат работа.

Подсилена тава под двигателя: Ако сте с Х драйв, има вариант: 31106863798, това е тава от Ф34 тя има допълнителна закалена разпънка по средата която се хваща за моста също с 2 болта.

Засега това, по нататък ще добавя още неща в темата :mhihi:
Последна промяна asent1977 на 27 Яну 2020, 21:21, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 31.10.2019

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от SoldierOfGod » 27 Яну 2020, 15:41

Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.



Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 27 Яну 2020, 17:13

SoldierOfGod написа:Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Всичко описано важи на 100% за дизелите, особено подобряване на торсионното усукване. Разликата е толкова голяма в положителна посока, че е направо трудно за вярване как шепа желза правят това ! И още едн пояснение, ефекта от тези щанги е поразителен на фабрично Luxury Line окачване, на М спорт окачване или Ейбах пружини ефекта ще е още по осезаем, тъй като по твърдото окачване провокира и повече усукване в купето. Нещата които съм дал като парт номера стават и за седан и за комби и за купе.

Относно оптимизация на дизела, там всичко е 6 няма тоя разнебитен wastegate, и пластмасова диафрагма. Слагаи на всеки 1000км по 1 бутилка Bardal Common rail injector cleaner. за да имаш перфектни дюзи. И задължително софтуерно спиране на ЕГР / или чистене на глава + колектор на всеки 30-50.000 км ! Това задъхва най много маторя :mhihi: Хубавия кулер също помага за дизела да не омеква лятото на дълъг път :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от Bexim » 27 Яну 2020, 17:48

Евала, с нетърпение чакам да пишеш за уейст-гейта, че и мен много ме дразни!
:yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 27 Яну 2020, 19:23

Момчетата от .............. ме увериха, че ще решат проблема с подобрения детайл, той е изработен от по качествена стомана и ще изкара много преди да се разхлопа. Това важи за всички 320/328/335 автомобили. Цената на ремонта е 300лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 27 Яну 2020, 19:28

И така, понеже споменах за структурното подсилване на предния мост на X Drive колите, не искам да пропускам колегите със задно ( аз имам и 2те ), за подобряване на представянето на предния мост, и по уверено насочване в завоите БМВ предлага следните елементи:

51617299690 - това е една триъгълна планка която се хваща за моста, а към нея се монтират плоски щанги които отиват към купето.
51617395233 - това са 2те торсионни греди.

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от Bexim » 28 Яну 2020, 10:31

Хубава тема ще се получи! Радвам се, че още хора виждат колко симпатичен е този мотор :yes:
Какво ти е мнението за веригата? Все пак всички пищят от нея и макар да твърдя, че е доста преекспонирано предвид продадените бройки в щатите и процентът проблеми, пак ме човърка да отида и да я сменя.
Нямам симптом - виенето при високи обороти, но какво да се прави.

И да дам моите 5 стотинки към темата за доста евтино повишаване на комфорта в купето.
Адски много ме дразнеше колко е шумна - предава доста повече шум от пътя, от колкото е90-то ми. Забелязах, че когато е мокро времето това нещо го няма. Моята е със стандартно окачване, може и от това да е, знам ли.
Взех листове като динамат на битумна основа и облепих подкалниците и купето зад тях. Огромно подобрение.

И още един съвет - да НЕ си хвърляте парите..
Понеже миналата година се ударих сам карайки назад (въпреки камерите :lol: ) и ми подариха броня от 335, реших да вляза във филма, защото исках 2-ката гърнета като при 335 чисто визуално. А и мислех, че дрънчането е от клапата на моето гърне.
1-во решение - прави тръби на мястото на крайното гърне, демек muffler delete и dual exhaust. Колата НЕ става за каране. Влиза в брутален резонанс, чак ти трепери седалката в определени обороти, които кажи-речи са най-използваните - около 1 и нещо, 2К.
2-ро решение - не издържах и 2 дена, веднага пуснах тема и си взех гърне от 340и. В момента го карам на отворена клапа, отново има лек резонанс там, но е поносим. На отворени прозорци звучи добре. На Еко Про има много яки бек-файъри, но не карам така, защото така пък най-много дрънчи уейст-гейта.
Резонаторът си стои.

С две думи не си играйте с генерацията. Аз като тегля чертата за тези пари щях да съм си взел едно перформънс гърне втора ръка, ама поне сега е двуцевка отзад... :paranoid:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 28 Яну 2020, 11:36

Ами веригата не ме притеснява, наистина има някакви бройки дето са били проблемни, вероятно са им сменяли масло на 30к км. На по старата Фка вече на 160к и няма тракане от веригата. За мен мотора е много кадърно направен, елементарен и надежден, сигурно има издънки. Смяната на веригата е лесно и не скъпо ( ако случайно някои е попаднал на кофти екземпляр ) Всичко е въпрос на грижа, ако си сменяш маслото на 10.000 няма да има ядове. Бензин директна инжекция със старт стоп ( която пуска стабилно бензинче в маслото ) Смяната е МАКС 10.000км :mhihi: Имам познат в Австрия с 328i N20 2012 на 260.000км веригата не тропа и не е сменявана никога

И като спомена за генерация, другия безмислен мод е система за студен въздух, за 500-1000$ получваш я има 5 коня я не ! Системата за всмукване на Ф30 е фантастично направена и няма нужда от подобрение :mhihi: Тези системи имат чисто козметичен характер, изглеждат красиво

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 26.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: M4 (F83)

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от terorero » 28 Яну 2020, 11:45

Предполагам нещата, които споделяте са актуални и за B48 мотор? Големи ли са разликите между N20 и B48 ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 28 Яну 2020, 12:16

terorero написа:Предполагам нещата, които споделяте са актуални и за B48 мотор? Големи ли са разликите между N20 и B48 ?

Имах и такава, но я продадох. Мотора е съвсем друг, много по рафиниран е, работи по меко, малко по икономичен, по тих, и е със задна верига. При него важи същото за кулера, чистене на колектора + главата от натрупвания нагар по клапаните особено, ако се кара градско. Здрав и надежден. За wastegate Клапана не мога да кажа там как са нещата моята беше на 26.000км и нямаше тропане

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1900
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 228i

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от boris » 28 Яну 2020, 17:45

B46 и B48 са съвсем различни мотори от N20,N26, освен гореизброените неща, нямат класически интеркулер, всмукателния колектор е всъщност и интеркулер.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 31.10.2019

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от SoldierOfGod » 29 Яну 2020, 11:42

asent1977 написа:
SoldierOfGod написа:Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Всичко описано важи на 100% за дизелите, особено подобряване на торсионното усукване. Разликата е толкова голяма в положителна посока, че е направо трудно за вярване как шепа желза правят това ! И още едн пояснение, ефекта от тези щанги е поразителен на фабрично Luxury Line окачване, на М спорт окачване или Ейбах пружини ефекта ще е още по осезаем, тъй като по твърдото окачване провокира и повече усукване в купето. Нещата които съм дал като парт номера стават и за седан и за комби и за купе.

Относно оптимизация на дизела, там всичко е 6 няма тоя разнебитен wastegate, и пластмасова диафрагма. Слагаи на всеки 1000км по 1 бутилка Bardal Common rail injector cleaner. за да имаш перфектни дюзи. И задължително софтуерно спиране на ЕГР / или чистене на глава + колектор на всеки 30-50.000 км ! Това задъхва най много маторя :mhihi: Хубавия кулер също помага за дизела да не омеква лятото на дълъг път :mhihi:


Много ти благодаря за детайлите относно дизела колега, моята е все още в гаранция и ако се спре ЕГР то предполагам и ще се наруши гаранцията. Опитах да намеря информация относно софтуерното спиране, но не успях,ако е удобно би ли пояснил още малко за ЕГР.



Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от asent1977 » 29 Яну 2020, 15:05

SoldierOfGod написа:Много ти благодаря за детайлите относно дизела колега, моята е все още в гаранция и ако се спре ЕГР то предполагам и ще се наруши гаранцията. Опитах да намеря информация относно софтуерното спиране, но не успях,ако е удобно би ли пояснил още малко за ЕГР.
Sent from my iPhone using Tapatalk


Не съм специалист в областта, просто при мен след 1 смяна за 1300лв колектор да се задръсти пак, малко в повече ми дойде :) Иначе тоя проблем мори и най новите дизели както и по старите. Има хора които могат да ти го направят без да нарушат гаранцията на колата. Ако те интересува пиши на лично. Това е само в случаи, че искаш да си караш по дълго колата. Ако е лизингова не се занимаваи

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от andy » 29 Яну 2020, 15:16

Спирайте ги ЕГР-те без притеснения. Няма как да се разбере, дори и гаранционна да е колата. Евентуално след ъпдейт ако ви направят, ще трябва пак да го спирате.
В оторизираните сервизи дори и при ъпдейт, софтуера не се чете за да се сравнява дали е манипулиран. Четенето е виртуално (маперите знаят това).
Така ще се радвате и на по-дълъг живот на ДПФ-а. Ако колата има Адблу ще се увеличи малко разхода му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: BMW f30 Оптимизация

Мнение от Jorixa » 29 Яну 2020, 16:21

Демек дори да си ремапна ганационния автомобил, пак няма да падне гаранцията, това ли каваш?

Следваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook