Кодиране на F30
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- boris
- старши ентусиаст
- Мнения: 1906
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Кодиране на F30
За старт/стопа е по-добре да ти помни последната зададена функция, така ако си смениш мнението, няма да се наложи да го кодираш на ново, а просто вкл. от бутона.
FEM_BODY 3023 TCM_MSA_MEMORY aktiv
FEM_BODY 3023 TCM_MSA_MEMORY aktiv
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
boris написа:За старт/стопа е по-добре да ти помни последната зададена функция, така ако си смениш мнението, няма да се наложи да го кодираш на ново, а просто вкл. от бутона.
FEM_BODY 3023 TCM_MSA_MEMORY aktiv
Това също е опция за кодиране бях чел за него. Но понеже колата ще я кара и друго задкормилно устройство "жена ми" предпочитам да взема нещата в мой ръце и тя да не пипа много много...
- cmapmep
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Кодиране на F30
Пробвал съм и двата варианта - и двата вършат работа. Недостатък според мен е, че като минеш в режим Еко Про Старт-стопа се включва и трябва да го изключиш ръчно.
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
andy написа:Това с Карлито се определя дали при ЕКО режим да се включва .
Сега разгледах Carly-то , има повече неща от BimmerCode.... за сега ще се придържам към E-sys-a. При кодиране колата трябва да е запалена нали така , не само на контакт?
Re: Кодиране на F30
За предпочитане е запалена, че пада Акуто и ако мине определн праг ще се омаже модула в който записваш.
Карлито преди да почне да кодира явно проверява как е напрежението, защото понякога ми е изписвало да се запали колата, но ако преди записа напрежението е добре и после падне , тогава става мазало
Карлито преди да почне да кодира явно проверява как е напрежението, защото понякога ми е изписвало да се запали колата, но ако преди записа напрежението е добре и после падне , тогава става мазало
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Кодиране на F30
Моите впечатления са, че Карлито не работи добре на F3х, чете доста бавно, много често не може добре да прочете даден модул и трябва по няколко пъти да се пробваш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
andy написа:За предпочитане е запалена, че пада Акуто и ако мине определн праг ще се омаже модула в който записваш.
Карлито преди да почне да кодира явно проверява как е напрежението, защото понякога ми е изписвало да се запали колата, но ако преди записа напрежението е добре и после падне , тогава става мазало
Кодирах всичко успешно, старт/стопа стана от раз... но с заключването и пребирането на огледалата стана от 4 път. Ще напиша точно кое се кодира, това което писах по горе ще го корегирам след малко, за да се знае точно как... и да не пиша ново мнение.
Re: Кодиране на F30
Dextuar написа:Моите впечатления са, че Карлито не работи добре на F3х, чете доста бавно, много често не може добре да прочете даден модул и трябва по няколко пъти да се пробваш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Универсалния наистина чете бавно, но този за бмв (Generation 2) добре си работи.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Кодиране на F30
andy написа:Dextuar написа:Моите впечатления са, че Карлито не работи добре на F3х, чете доста бавно, много често не може добре да прочете даден модул и трябва по няколко пъти да се пробваш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Универсалния наистина чете бавно, но този за бмв (Generation 2) добре си работи.
Имал съм и двата, универсалния го продадох след 2 дни, няма такъв боклук. Gen 2 си работи супер, просто на F3х съм забелязал, че чете и кодира доста бавно, иначе с другите приложения също работи добре.
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
andy написа:За предпочитане е запалена, че пада Акуто и ако мине определн праг ще се омаже модула в който записваш.
Карлито преди да почне да кодира явно проверява как е напрежението, защото понякога ми е изписвало да се запали колата, но ако преди записа напрежението е добре и после падне , тогава става мазало
Carly и BimmerCode могат ли да запишат backup file преди кодиране? Защото е голям риск ако нямаш оригинален файл преди кодиране. Аз днес първо записах оригиналните файлове преди кодиране с E-sys-a. Така докато си в режим "четене" сваляш оригиналните файлове и няма как да омажеш нещо докато четеш. Така че тук риска е 0%. Вече дори и да има проблем в режим "FDL coding" си имам оригиналните файлове и няма от какво да се шашкам. Винаги мога да си върна сток състоянието за 2 мин.
- cmapmep
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Кодиране на F30
През Bluetooth скоростите са доста по-ниски от кабел или Wi-fi, нормално е да е бавно кодирането. Старт-стопа в Еко режим щом Carly го кодира предполагам, че и с Esys ще може, само трябва да се намери точния параметър за активация/деактивация във FEM_BODY.
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
cmapmep написа:През Bluetooth скоростите са доста по-ниски от кабел или Wi-fi, нормално е да е бавно кодирането. Старт-стопа в Еко режим щом Carly го кодира предполагам, че и с Esys ще може, само трябва да се намери точния параметър за активация/деактивация във FEM_BODY.
BDC_BODY или FEM_BODY е по ново? И каква е разликата? Аз съм с BDC_BODY и ще пробвам с мигачите за 5 мигания , явно тук идва проблема с 5-те мигания. Модула не е един и същ.
Т.е
BDC_BODY 3068 BLINKZYKLEN_ANZAHL_TIPP werte=04
Change flash count to 5. (4+1)
You can increase the number of blinks up to a
maximum value of "7" which means the value
to set is "werte= 06".
и
BDC_BODY 3068 PIA_DEFAULT_TIPPBLINKEN Tippblinken_fuenfmal (werte=02) Change blink count to 5
Са за BDC_BODY а не за FEM_BODY
Не знам дали е така а само констатация!
Re: Кодиране на F30
doctorcheto написа:Сега разгледах Carly-то , има повече неща от BimmerCode....
Bimmercode в Expert mode има точно толкова възможности за FDL кодиране, колкото ESYS, така че може би някъде бъркаш в разглеждането или не си разбрал какво може Bimmercode.
cmapmep написа:През Bluetooth скоростите са доста по-ниски от кабел или Wi-fi, нормално е да е бавно кодирането.
Прав си, колега. Според мен е важно и човек да си даде сметка, че огромно значение, особено когато става дума за скорост, има коя диагностична шина ще използваме, след като в F/G/I-сериите са налични 2 в диагностичната букса - ETHERNET и D-CAN. Скоростта, която ETHERNET предлага е практически десетки пъти по-висока от тази на D-CAN комуникацията.
Имам предвид, че ELM/D-CAN базираните адаптери, дори да са WIFI такива, отново си комуникират с колата по бавната D-CAN шина, така че по-скоро е важно да има ENET в името.
Сравнение:
Read FEM coding data:
WIFI ENET: 2.5s
D-CAN (unicarscan): 94s (1 minute and 34 seconds)
Това го пиша просто за информация, ако някой някога се чуди какво се случва, иначе осъзнавам, че не е хипер-важно за средностатистическия потребител, каквито сме ние.
Последна промяна PeReZ на 17 Дек 2020, 18:29, променена общо 1 път
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Кодиране на F30
PeReZ написа:doctorcheto написа:Сега разгледах Carly-то , има повече неща от BimmerCode....
Bimmercode в Expert mode има точно толкова възможности за FDL кодиране, колкото ESYS, така че може би някъде бъркаш в разглеждането или не си разбрал какво може Bimmercode.
Напълно си прав колега, просто не се бях ровил в експерд мода , реално няма разлика м/у BimmerCode Expert mode и ESYS.... стига да знаеш кое къде се намира. Само не знам дали може да си запазиш оригинален файл преди каквото и да е кодиране с тези програми както при ESYS?
Последна промяна doctorcheto на 17 Дек 2020, 20:38, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани