Съвети и въпроси относно избор на F3х

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от Bexim » 29 Яну 2019, 16:23

И тук съм склонен да споря. Човек си взима 320д, демек кола да се придвижва.
Аз лично винаги бих взел нещо на малък пробег, отколкото фукано с екстри, половината, от които не ми трябват реално.
Но съм го ял не веднъж с големия пробег. Хората викат, да моторът е здрав. Е, хубаво, ама имаш и окачване, драйвтрейн и сума други неща търпящи амортизация.
Идеята е следната, на мен ми трябва кола и определен набор от екстри. Търся си тях и това е.
Като предната кола натрупа пробег, минаваш към следващата и така. Знаеш с какво идва, какво можеш да ретро-фитнеш..
Това е продукт, като телефон и т.н.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от (h)aman » 29 Яну 2019, 16:50

Bexim написа:И тук съм склонен да споря. Човек си взима 320д, демек кола да се придвижва.


То на всяка кола това и е основната функция. :D Това не значи, че трябва да е ръчка с платнени седалки и без ксенон примерно. Иначе съм съгласен за километрите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от drago9205 » 29 Яну 2019, 16:54

Все пак колата и обурудването не са съвсем лоши. А и 150хил. км за дизел не са толкова много, дори за Н47. Цената макар и от дилър сигурно ще подлежи на някакъв коментар.
Като гледам обявите в мобиле и карс - по-читавите Ф30(и Ф10) на БГ пазара си държат цена око 30 бона все още.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от Bexim » 29 Яну 2019, 17:14

(h)aman написа:То на всяка кола това и е основната функция. :D Това не значи, че трябва да е ръчка с платнени седалки и без ксенон примерно. Иначе съм съгласен за километрите.


Хаха, прав си.
Вярваш или не има хора, които не обичат кожата. Аз съм един от тях, не че я нямам, ама то отвъд океана, май без кожа няма. Алкантара, много рядко и до там.
И ксенон нямам, ама това ми е друга болна тема, карам си гупите отпред в аквариумите и това е :lol:

Като я избирах държах много на следното - бял цвят, малък пробег, автомат, задно, лек удар, шибедах, ХайФай и БТ. И пера, ама тях си ги добавих. Мислех, че ще й ретро-фитна ксенон, но поне на този етап, не ми се дават толкова пари, понеже с тази съм решил да се возя, а не да наливам с кофите. А и се вижда съвсем прилично..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от astrapower » 29 Яну 2019, 17:39

ionov написа:Цените паднаха здравата но това се дължи най-много на новия внос кочини, които нямат общо с реалността но хората обичат да знаят, че това което са платили първоначално за колата е малко без значение колко ще излезе после.
А като взимах моята преди година и 3-4 месеца ми излезе 40к. Просто читаво Ф30 на около 100к км за под 39 нямаше. Нямаше и много нов внос с ниски цени тогава. Сега същи читавите Ф30 с екстри са си пари - 150к км хубаво Ф30 си е около 32 -34. Просто сега има много нов внос с по 8-10к надолу и хората не го мислят много :)

В този ред на мисли, до колко си струва да се заложи на "америакнка" ? Имат ли съществени разлики от тези за ЕУ пазара? Понеже се заглеждам за 328 комби или GT, но повечето като гледам бензините са USA внос. Този N20 мотор надежден ли като цяло :) Давам си сметка за въпроса понеже кола от 2014-15 г. е създадена с идея да избута 200к км. и от там който иска да си я потдържа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от drago9205 » 29 Яну 2019, 17:58

Американка има смисъл ако си я вкараш и оправиш сам (за това до колкото знам ще са нужни познати/съдействие). Другият вариант е да я вземеш от човек, който си я е вкарал и опрвил за лична употреба.
Големият им плюс е, че в повечето случаи са с наистина малък пробег и като цена излизат по-евтино.

Негативите са, че доста хора ги вкарват и оправят именно с цел продажба, затова трябва да внимаваш от кого я взимаш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от ionov » 29 Яну 2019, 19:00

Говорите за пробег от 150к , че не бил малък... Хора, в БГ всяка втора кола е на 450к +++ 150 к за нищо без значение от мотора. БМВ дават удължена гаранция до 200к а 2.0 дизели има на по 400 без да са създавали някакви сериозни проблеми при правилната потдръжка разбирасе. Кола на 150к ако е потдържана добре и километрите са доказуеми и има екстри си е супер оферта в диапазона 29 - 33 (според зависи от изпълнението и екстрите) според мен.
За американките тук сме спорили не веднъж. Аз съм живял в Америка и съм сменил не малко коли там та мнението ми за американските коли е негативно но да не навлизаме в полемики и да спорим пак. Всеки си има мнение повъпроса.
За една кола е важна потдръжката на 1во място а ако тя е на цена трябва собственика да може да докаже пробега с история в БМВ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от Dextuar » 29 Яну 2019, 19:07

Наистина не виждам какво толкова го благоволите тоя малък пробег - виждал съм коли на реални 400к, които технически са много по-добре от ново БМВ на 100к с три смени на масло общо. А БМВ без екстри - :nono: Все пак двигател и окачване се прави, а ако е била сгъната на хармоника или сглобена от 2,3, кел файда, че е на малко км.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от carmanf1 » 29 Яну 2019, 19:21

Щом не е примиум селекшън, предполагам е клиентска кола.
Тоест, те не се ангажират по никакъв начин, което пък означава, че няма история, няма нищо - като да купиш нещо от Труд или Горубляне.

Клиентска е, щото някой си е купил нова от тях и просто е оставил старата, като на паркинг, без обаче да му я прехващат от новата.

На мен така преди 6-7 месеца, ми предложиха да си оставя е46-цата при тях да се продава. Дърта е46-ца, при всички нови премиум селекшъни :D

Този я е оставил при тях, вероятно щото знае, че колата му не е ОК и е много по-добре да я продава през тях, вместо през частна обява, през Труд или Горубляне.

БМВ дилърите го предлагат това като "услуга", само и само да купиш нещо от тях.
Само държат колата при тях, на паркинг и на обява. Ама не я продават те и не се ангажират.
И като питаш нещо, те пращат при собственика, или просто посредничат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 14.08.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW 525 xi

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от rosti_84 » 29 Яну 2019, 20:46

carmanf1 написа:Щом не е примиум селекшън, предполагам е клиентска кола.
Тоест, те не се ангажират по никакъв начин, което пък означава, че няма история, няма нищо - като да купиш нещо от Труд или Горубляне.......

Има обаче много логика в това изказване, не се бях замислил. Лятото се бях засилил да взимам една от М-кар, че нали по-сигурно от там, отколкото от автокъщите. Колата беше с около 5 хиляди над повечето в мобиле.бг, но уж без забележки и скрити проблеми. Ще си стискаме ръцете с дилъра вече, като той ми казва: колата е перфектна, само трябва да си смениш подгревните свещи, някакви проблеми с шести цилиндър показва, ама не е лошо да видиш и дюзите, то за предните накладки няма смисъл да ти казвам....Останах учуден е меко казано. Питам го, ами след тези неща колко ще свалиш, а отговорът е, че нямало как да сваля, но ще ми съдейства за ремонтите в техния сервиз. Та може би, ако ще се взима кола от представител на BMW има смисъл само ако е Premium Selection, иначе пак слагаш "главата в торбата" и купуваш нещо много рисково, само че на двойна цена, в сравнение с кенефите в мобиле. Кратка справка: към настоящия момент в BMW се предлагат общо 217 автомобила, от които само 105 са с Premium Selection (по-малко от половината). Може би плюса на останалите 112 е, че имат история в BMW, но това оправдава ли значително по-високите цени?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от Bexim » 30 Яну 2019, 9:58

N20 ми харесва доста като поведение и разход.
Като слабо място му дават веригата, но тя се чува като се развие. Има доста клипчета в тубата.
Като звук си е дизел, сега ще го лекувам. Готиното е, че можеш да караш спокойно на комфорт и като нахакаш Спорт+ направо се чудиш същата кола ли караш. За сега определено ме радва. Като ти омалее - JB4 - 300.. Доста клипчета има. Носи си ги.

Декс, пробегът е от ГОЛЯМО значение. Изключения винаги има, но значително си увеличаваш шанса да нямаш проблеми. Прав си, окачване и мотор се правят, но знаеш, че оригинално вложените части в една кола изкарват най-дълго време. И знаеш с какви части е залят пазарът.
На мен ми е дошло да не казвам до къде от майстори и от ИЗХВЪРЛЕНИ пари и за това кола на голям пробег не бих си взел. Гаранция - Франция, но везната клони значително.
Ламарини се правят и то по-лесно и по-евтино.

В крайна сметка знаеш, че пазарът определя цената, щом големият пробег е доста по-евтин - има защо. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от exc » 30 Яну 2019, 12:12

Аз също мисля така. Моят опит с много карани коли показва същото. Като се отвори немското мобиле, най-скъпите коли от даден модел са тези на най-малко километри(с малки изключения). Явно има защо. Екстри се садят, ама една уморена тотално кола не можеш да я направиш като малко карана.
@Bexim - може ли едно много кратко сравнение между N53 и N20 - динамика в различните обороти, пътно поведение и разход на гориво. Ако не е удачно в тази тема, се извинявам.
Благодаря. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от ionov » 30 Яну 2019, 12:18

Е много ясно, че кола на по-малко км е по-скъпа. Това е съвсем логично.
Не всички екстри се садят а и да тръгнеш да садиш екстри, по-добре направо си търси с оригиналните такива, защото крайната цена няма да е по-различна.
Има и евтини коли на малко км но те в повечето случаи са няколко коли на едно...
С други думи в 90% от случаите евтиното излиза скъпо :)
Много хора се опитват да напипат евтино, да е на сметка, на далавера ама накрая става точно обратното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от exc » 30 Яну 2019, 13:37

Искам да кажа, че ако ти трябва някоя екстра, може да си я насадиш в последствие, не, че е по-евтино. И, че не винаги може да се намери кола, която да отговаря на всички конкретни изисквания. Винаги има компромис, когато има бюджет. При някой с екстрите и цвета, при други с пробега. Всеки си преценя кое е важно за него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Съвети и въпроси относно избор на F3х

Мнение от Bexim » 30 Яну 2019, 14:11

Ще кажа накратко, разбира се. Според мен си е по темата за N20.

Дори и сега като се кача в е90-ката (325i N53B30, ръчка, М пакет), което е рядко, понеже няма зимни гуми, ми се струва, че върви повече. Доста мислих, но така го усещам:
Ф30-ката (328i, автомат, стандартна) се чувства по-бавна в ежедневно каране на комфорт. По-мека е ясно.. Може би и адаптациите се успиват малко.
Сложиш ли я на Спорт+ обаче става съвсем друго животно. Като че ли диапазонът от шофиране, в който можеш да я караш е по-голям - може да бъде по-мека и по-комфортна, но и по-бърза като се наложи.
Е90-ката от друга страна - винаги знаеш какво ще ти даде и къде да го търсиш. Не може да те изненада грам. И като че ли винаги е готова да даде максимума си.
Със сигурност като позатопли ще ги дръпнем, въпреки че според един приятел няма да има състезание - ф30-ката ще е много по.
Извънградско Ф30-ката определено е по-приятна заради въртящия момент. На висока скорост ми се струва че ускорява доста повече от атмосферката, където трябва да връщаш предавки. По завои пак се държи добре, но като ме духна вятъра на един мост направо се облещих.. Доста разлюля..
Като разход на гориво - около 1-1,5л надолу - и градско, и извън.
За звук няма смисъл да коментирам, но сега ще има интервенция по Ф30-ката да видим дали ще извади нещо.

С две думи и двете ми доставят удоволствие, но определено се чувствам по-спокойно с градски автомат с меко окачване, който като имаш желание пак вади големи зъби. Някак си вече не се ядосвам така. А и другата вече я карам, когато просто искам да излезна и да се порадвам на звука и на ръчната кутия.

С коя бих искал да остана - не знам.. Може би мога още малко да се порадвам на ръчката и след време най-вероятно и аз ще сменя жанра към 5-ца или Хнещо... Но това лятото. Зимата в София ръчка НЕ ми се кара вече.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ПредишнаСледваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook