Допълнителен акумулатор
Модератор: Icco
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Допълнителен акумулатор
днес както се досещате сложих допълнителния акумулатор и положителния ефект е на лице 75 амперчасов отпред при двигателя и 64 амперчасов отзад в багажника!
при мойта Е36-ца оригинално акумулатора стои отпред при двигателя, при шестцилиндровите обаче акумулатора стои в багажника , да но купетата са си еднакви и като поогледах моя багажник , лесно намерих предвиденото място за акумулатор:)
И така използвах 10 квадрата проводници дълги по един метър всеки, от клемите на допълнителния акумулатор до клемите на кондензатора , а пък той от своя страна е непосредствено близо до клемите на усилвателя за бас .
Резултат естествено имаше и той далеч надмина очакванията ми
при запален двигател и при макс усилена аудиосистема вече оборотите на двигателя стоят постоянни и фаровете ми изобщо не премигват , звука е още по ясен изчистени среди и стегнати баси
Наблюдава се и още един ефект сигурно на много от вас се е случвало да кажем : стоите в колата и слушате музика при загасен двигател и така слушате си и решавате да ,,палите на някъде:) " точно когато сте на любимото ви парче врътвате ключа за старт двигателя пали а СD-то ви гасне за момент ГАДНО НАЛИ!!!
е с двата акумулатора това гаснене го няма!!!
Сега евентуалнолно минусите
1. колата става по- тежка
(:) но при мен имам чувството че съм подобрил баланса на колата:))
2. ако акумулатора не е сух има опасност от нежелани разливания на електролит , лоша миризма и гниене на купето (за да се избегнат тези нежелани ефекти повечето акумулатори имат отдушниче (малко щуцерче) на което слагаме едно маркуче и така през малко отворче в дъното на багажника изпаренията отиват вън от купето
3. акумулаторите трябва да са с еднакъв капацитет
(Знам че при повечето бусове и някои леки автомобили които фабрично са с два акумулатора акумулаторите са обсолютно еднакви)
аз в момента тествам с два различни( 75 ампрчасов и 64-ка) пък да видим какво ще стане , предполагам че 64-ката ще замине по-бързо , но опита ще покаже
днес е ден 1-ви засега всичко е ок ще ви държа в течение
пп: благодаря на колегите Alx i carampguro макар и от разстояние ПОМАГАТ
при мойта Е36-ца оригинално акумулатора стои отпред при двигателя, при шестцилиндровите обаче акумулатора стои в багажника , да но купетата са си еднакви и като поогледах моя багажник , лесно намерих предвиденото място за акумулатор:)
И така използвах 10 квадрата проводници дълги по един метър всеки, от клемите на допълнителния акумулатор до клемите на кондензатора , а пък той от своя страна е непосредствено близо до клемите на усилвателя за бас .
Резултат естествено имаше и той далеч надмина очакванията ми

при запален двигател и при макс усилена аудиосистема вече оборотите на двигателя стоят постоянни и фаровете ми изобщо не премигват , звука е още по ясен изчистени среди и стегнати баси
Наблюдава се и още един ефект сигурно на много от вас се е случвало да кажем : стоите в колата и слушате музика при загасен двигател и така слушате си и решавате да ,,палите на някъде:) " точно когато сте на любимото ви парче врътвате ключа за старт двигателя пали а СD-то ви гасне за момент ГАДНО НАЛИ!!!
е с двата акумулатора това гаснене го няма!!!
Сега евентуалнолно минусите
1. колата става по- тежка
(:) но при мен имам чувството че съм подобрил баланса на колата:))
2. ако акумулатора не е сух има опасност от нежелани разливания на електролит , лоша миризма и гниене на купето (за да се избегнат тези нежелани ефекти повечето акумулатори имат отдушниче (малко щуцерче) на което слагаме едно маркуче и така през малко отворче в дъното на багажника изпаренията отиват вън от купето
3. акумулаторите трябва да са с еднакъв капацитет
(Знам че при повечето бусове и някои леки автомобили които фабрично са с два акумулатора акумулаторите са обсолютно еднакви)
аз в момента тествам с два различни( 75 ампрчасов и 64-ка) пък да видим какво ще стане , предполагам че 64-ката ще замине по-бързо , но опита ще покаже

днес е ден 1-ви засега всичко е ок ще ви държа в течение
пп: благодаря на колегите Alx i carampguro макар и от разстояние ПОМАГАТ

Последна промяна ludiagsm на 18 Апр 2004, 21:38, променена общо 2 пъти
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
BMW_325i написа:А какво ще направиш с алтернаторите?
Ако си с втори как си го закрепил?
алтернатора си е оригиналния за сега

ако времето през което караш с нормално усилена система е повече от времето при макс усилена оригиналния алтернатор ще се справи
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
BMW_325i написа:Колко Aмпера ти е алтернатора?
Как си вързал втория акумулатор към алтернатора?
алтернатора мисля че е 60 амперов но не съм сигурен , от бмв с климатик е, а доп акумулатор е вързан с алтернатора посредством кабела който захранва аудиосистемата ми
от клемата + при предпазителите отпред при двигателя през 64 амперов автоматичен предпазител тръгва (+) кабел 12 квадрата и стига до багажника. от там се разклонява към двата ми усилвателя и тн. та допълнителния акумулатор е директно вързан към стъпалото за бас както клема плюс така и клема -
Масата към багажника (-) е през купето
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8374
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
това може би е едното, но мисля, че като има повече ток, това също дава значение... 8+)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
DA WOLF написа:по-якия/чист звук идва от доста по-късия кабел + м/у усилвателите и батерията който се е получил, а не от тва че са по-яки като са две...
якия кабел го имам отдавна можеби от 3 години ,но той може да провежда ток ,но не и да акумулира

пп: говорим за около 60 ампера пикова консумация
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Re: Допълнителен акумулатор
ludiagsm написа:(:) но при мен имам чувството че съм подобрил баланса на колата:))
Можеш да си сигурен в това. Единствено при 325i баланса е 50%-50%. При всички останали в различна степен предницата е малко по тежка от задницата (от порядъка на 20-40 кг.)
ludiagsm здравей! Като четох и ми дойдоха на ум 2 неща:
1. Използваш много тънки кабели -> 10 квадрата за кондензатора и 12 за усилвателите. Точно до кондензатора трябва да е доста мощен кабел. Ако е примерно 1 фарад този кондензатор, счита се, че може да осигури стабилно напрежение при консумация до около 70-75А (смята се по формули), което ще рече кабел поне 16, дори по-добре 20 квадрата. Другият ти кабел (до усилвателите) също ми се струва тънък (12 квадрата). Не знам какви са те, но ако бушоните са им примерни общо около 100А е желателно кабела да е също около 20 квадрата. Мое лично мнение (и не само) е, че по-дебелите кабели с нищо не вредят, дори напротив. А и имаш доста повече възможности за надграждане на системата с тях. Но ако слагаш по-тънки от необходимото... Знаеш.
2. Мисля, че ще имаш проблем с така създадената нова система от акумулатори. Бях писал преди, че акумулаторите се явяват като басейни за ток, които се пълнят от източник (алтернатор). Колкото и да увеличаваш басейните, когато ги пълниш от същия източник, ефект не може да се очаква. За да стане както трябва е необходим втори алтернатор или доста по-голям от оригиналния (примерно от дизелова кола). В противен случай засега (на първо време) ще е добре, но скоро ще почнат да ти се изтощават и двата акумулатора, макар и много по-бавно от преди (понеже при същата консумация имаш и същото зареждане). Освен това сега ще се товари много повече алтернатора (не че преди това не се е товарил), понеже практически никога няма да спира да зарежда (съответно и двигателя).
Казвам ти тези неща от опит, понеже при мен положението е същото. Само че аз още не съм измислил добро решение, затова на всеки 30-40 дни свалям акумулатора и го дозареждам на голяма машина в един сервиз.
1. Използваш много тънки кабели -> 10 квадрата за кондензатора и 12 за усилвателите. Точно до кондензатора трябва да е доста мощен кабел. Ако е примерно 1 фарад този кондензатор, счита се, че може да осигури стабилно напрежение при консумация до около 70-75А (смята се по формули), което ще рече кабел поне 16, дори по-добре 20 квадрата. Другият ти кабел (до усилвателите) също ми се струва тънък (12 квадрата). Не знам какви са те, но ако бушоните са им примерни общо около 100А е желателно кабела да е също около 20 квадрата. Мое лично мнение (и не само) е, че по-дебелите кабели с нищо не вредят, дори напротив. А и имаш доста повече възможности за надграждане на системата с тях. Но ако слагаш по-тънки от необходимото... Знаеш.
2. Мисля, че ще имаш проблем с така създадената нова система от акумулатори. Бях писал преди, че акумулаторите се явяват като басейни за ток, които се пълнят от източник (алтернатор). Колкото и да увеличаваш басейните, когато ги пълниш от същия източник, ефект не може да се очаква. За да стане както трябва е необходим втори алтернатор или доста по-голям от оригиналния (примерно от дизелова кола). В противен случай засега (на първо време) ще е добре, но скоро ще почнат да ти се изтощават и двата акумулатора, макар и много по-бавно от преди (понеже при същата консумация имаш и същото зареждане). Освен това сега ще се товари много повече алтернатора (не че преди това не се е товарил), понеже практически никога няма да спира да зарежда (съответно и двигателя).
Казвам ти тези неща от опит, понеже при мен положението е същото. Само че аз още не съм измислил добро решение, затова на всеки 30-40 дни свалям акумулатора и го дозареждам на голяма машина в един сервиз.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
за алтернаторите и зареждането опита ще покаже
за кабелите си прав 20 квадрата е по добре наистина , но когато имаме разстояния около 1 метър и 10квадрата кабел ,пада на напрежение върху кабела е нищожен
за кабелите си прав 20 квадрата е по добре наистина , но когато имаме разстояния около 1 метър и 10квадрата кабел ,пада на напрежение върху кабела е нищожен
Последна промяна ludiagsm на 19 Апр 2004, 17:18, променена общо 1 път
- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
carampguru написа:За справка 1метър дължина 10кв.мм има съпрот.1,8милиома
1,8мома x60А=0.108V пад на напр.
0,108 милиома= 0,0018 ома
ok и аз сега го тествах U=I.R = 60 ампера . 0,0018 ома= 0,108 волта

а какъв е допуска все пак не мога да си позволя златни или сребърни кабели , няма ли компромис тук ???
- Chakal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 14.04.2004
- Местоположение: Варна
- Кара: W220
- Мечтае да кара: не мечтае, кара я.
- Детайли за колата: мазен курбан
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани