най накрая кондензатори на добри цени
Модератор: Icco
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
най накрая кондензатори на добри цени
С големи усилия чак днес успях да намеря качествен кондензатор
един фарад
има вграден много бърз волтметър, електронна схема с реле която следи напрежението на кондензатора и осигурява малък пусков ток
кондензатора се зарежда през резистор докато не достигне 9волта напрежение , след което релето сработва и включва кондензатора директно паралелно на акумулатора
ами това е красиво е и най-важното има ефект
1 по стегнати баси и ясни вокали
2 пази акумулатора от разрушаване
има само едно нещо което бих искал да запитам:
как да разбера колко фарада са ми необходими???
каква е зависимостта на кондензатора спрямо консумирания ток???
грубо казано в пиков момент моята система дърпа към 60 ампера
сега с 1 фарад кондензатор фаровете ми премигват по- малко , но имам чувството че ми трябват към 3 фарада общо за да е както трябва
чакам идейки
един фарад
има вграден много бърз волтметър, електронна схема с реле която следи напрежението на кондензатора и осигурява малък пусков ток
кондензатора се зарежда през резистор докато не достигне 9волта напрежение , след което релето сработва и включва кондензатора директно паралелно на акумулатора
ами това е красиво е и най-важното има ефект
1 по стегнати баси и ясни вокали
2 пази акумулатора от разрушаване
има само едно нещо което бих искал да запитам:
как да разбера колко фарада са ми необходими???
каква е зависимостта на кондензатора спрямо консумирания ток???
грубо казано в пиков момент моята система дърпа към 60 ампера
сега с 1 фарад кондензатор фаровете ми премигват по- малко , но имам чувството че ми трябват към 3 фарада общо за да е както трябва
чакам идейки
Последна промяна ludiagsm на 01 Апр 2010, 10:50, променена общо 1 път
- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
Re: най накрая кондензатори на добри цени
ludiagsm написа:С големи усилия чак днес успях да намеря качествен кондензатор
един фарад
има вграден много бърз волтметър, електронна схема с реле която следи напрежението на кондензатора и осигурява малък пусков ток
кондензатора се зарежда през резистор докато на достигне 9волта напрежение , след което релето сработва и включва кондензатора директно паралелно на акумулатора
ами това е красиво е и най-важното има ефект
1 по стегнати баси и ясни вокали
2 пази акумулатора от разрушаване
има само едно нещо което бих искал да запитам:
как да разбера колко фарада са ми необходими???
каква е зависимостта на кондензатора спрямо консумирания ток???
грубо казано в пиков момент моята система дърпа към 60 ампера
сега с 1 фарад кондензатор фаровете ми премигват по- малко , но имам чувството че ми трябват към 3 фарада общо за да е както трябва
чакам идейки
Следната формула ще ти даде много бърз отговор(ориентир. :
C=I/UF ,където
C -капацитета на кондензатора във фаради
I -тока на консумация
U-пад на напрежение
F -честотата на сигнала който се усилва
Пример:
За твоя случай
I е 60А
U е да кажем 0,5V
F е 40Hz
C=60/40X0.5=3 Фарада
В зависимост от случая и от това какво преследваш(изискваниата ти),
можеш да получиш и други стойности на капацитета.Анализирайки
формулата се вижда ,че с увеличаване на тока,намаляване на пада на напрежение и честотата, се увеличава необходимия капацитет.
- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
Може би е излишно ,но все пак ще добавя,че кондензаторите трябва да са колкото се може по-близо до усилвателите и то свързани с проводници с голямо сечение.Иначе се намалява ефекта от цялата
работа.
Друго ,ако усилвателя е с регулирано захранване(PWM) може да се допусне по-голям пад на напрежение(повечето поддържат изх.мощност до 12V)
работа.
Друго ,ако усилвателя е с регулирано захранване(PWM) може да се допусне по-голям пад на напрежение(повечето поддържат изх.мощност до 12V)
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: най накрая кондензатори на добри цени
carampguru написа:ludiagsm написа:чакам идейки
Следната формула ще ти даде много бърз отговор(ориентир. :
C=I/UF ,където
C -капацитета на кондензатора във фаради
I -тока на консумация
U-пад на напрежение
F -честотата на сигнала който се усилва
Пример:
За твоя случай
I е 60А
U е да кажем 0,5V
F е 40Hz
C=60/40X0.5=3 Фарада
В зависимост от случая и от това какво преследваш(изискваниата ти),
можеш да получиш и други стойности на капацитета.Анализирайки
формулата се вижда ,че с увеличаване на тока,намаляване на пада на напрежение и честотата, се увеличава необходимия капацитет.
знаех си аз че отивам на 3 фарада , ама не ми се искаше да повярвам



- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
carampguru написа:Може би е излишно ,но все пак ще добавя,че кондензаторите трябва да са колкото се може по-близо до усилвателите и то свързани с проводници с голямо сечение.Иначе се намалява ефекта от цялата
работа.
това условие е изпълнено

carampguru написа: Друго ,ако усилвателя е с регулирано захранване(PWM) може да се допусне по-голям пад на напрежение(повечето поддържат изх.мощност до 12V)
тук нещо не разбрах


за разлика от Pioneer-a не си спомням точния модел в момента , но е четириканален работи на 2х2 мостово пак на 2 ома, но падне ли под 10 волта акумулатора









пп: .....тогава бях със 72 амперчасов на изкра нов беше, без кондензатори
изкара в тоя режим няма и година , в момента съм с 64-ка пак е бг:) преди него имах бош от сухите 64 ач изкара 6 месеца...... ми тва е!!!
- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
Не става въпрос за регул.защита(такива неща не са достъпни за потре-
бителя),а за захранване с обратна връзка .Усилвател с такова захранване осигурява винаги номиналната си изходна мощност дори и
входното напрежение да варира в определени граници.Естествено при по-ниско напрежение се консумира по-голям ток за да се поддържа мощността константа.Обикновенно обхвата на регулиране
е 11-15V.Зависи от избора на конструкторите.Най-често използваните защити са:
-защита от понижено захранване(<10V).Pioneer-а ти има тази и си видял че има смисъл.Не само пази акумулатора ,но и те подсеща,че
при това напрежение усилвателя ти има изходна мощност далеч по-малка от номиналната ( обикновенно при 14.4V).Проста сметка показва,
че усилвател който е например 400W при 14,4v ,осигурява половината(по точно 192,9W) при 10V.Следният израз е полезен за изчисляване на мощността при различни напрежения:Мощността намалява с квадрата на отношението на напреженията.Горния пример 14,4/10=1,44 ,което на квадрат е 2,07 и 400w/2,07=192.9W.Това важи
за усилватели с нерегулирано захранване обаче.
-защита от повишено захранване(>16V).Помага ,ако стане проблем с регулатора за заряд на акум.В съответствие с горната формула при 16v
същия усилвател ще има изх.мощност 494W.Това се използва при състезанията за SPL,но не е добре за дълговременно използване.Усилвателя ще прегрява по-бързо.Може да има проблеми
и с надеждността.Също при високи входни напрежения феритния траф може да се насити ,ако при 14.4 е бил близо до индукцията на насищане.На кратко -гърмят MOSFET-ти
-всеки усилвател трябва да има термична защита,защита от късо и пост.напр на изхода.
-други важни екстри са soft start i muting.
бителя),а за захранване с обратна връзка .Усилвател с такова захранване осигурява винаги номиналната си изходна мощност дори и
входното напрежение да варира в определени граници.Естествено при по-ниско напрежение се консумира по-голям ток за да се поддържа мощността константа.Обикновенно обхвата на регулиране
е 11-15V.Зависи от избора на конструкторите.Най-често използваните защити са:
-защита от понижено захранване(<10V).Pioneer-а ти има тази и си видял че има смисъл.Не само пази акумулатора ,но и те подсеща,че
при това напрежение усилвателя ти има изходна мощност далеч по-малка от номиналната ( обикновенно при 14.4V).Проста сметка показва,
че усилвател който е например 400W при 14,4v ,осигурява половината(по точно 192,9W) при 10V.Следният израз е полезен за изчисляване на мощността при различни напрежения:Мощността намалява с квадрата на отношението на напреженията.Горния пример 14,4/10=1,44 ,което на квадрат е 2,07 и 400w/2,07=192.9W.Това важи
за усилватели с нерегулирано захранване обаче.
-защита от повишено захранване(>16V).Помага ,ако стане проблем с регулатора за заряд на акум.В съответствие с горната формула при 16v
същия усилвател ще има изх.мощност 494W.Това се използва при състезанията за SPL,но не е добре за дълговременно използване.Усилвателя ще прегрява по-бързо.Може да има проблеми
и с надеждността.Също при високи входни напрежения феритния траф може да се насити ,ако при 14.4 е бил близо до индукцията на насищане.На кратко -гърмят MOSFET-ти
-всеки усилвател трябва да има термична защита,защита от късо и пост.напр на изхода.
-други важни екстри са soft start i muting.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
интересно наистина
За пайнера съм 100% сигурен че трансфертера му няма обратна връзка
имам по 2 мосфета на рамоуправляват се от TL494 и отиват към ферита
но Lanzara мисля че има той е с двоен трансфертер с два ферита а всеки ферит има по четири мосфета на рамо обаче не съм се заглеждал дали от положителния полюс на изхода на трансфертера
дали има писта или резистор който да с е връща обратно в чипа TL494
аз и преди съм казвал че едно време правех трансфертерис обратна връзка и отново TL494
мерил съм мощтността им при активен товар резистори в кофа с вода излезе 260 вата мосфетите бяха IRF 540N( с малко по-голямо съпротивление но засметка на това не горяха
)
имах големи проблеми с настроиката на обратната връзка или по-точно
бързината на реакцията и , при някои усилватели когато ги монтирах в кола трансфертера им смущаваше укв радиото
човека от фирма Марни имаше същия проблем и затова се отказа от обратната връзка и в момента стъпалата му са със 150вата двоен трансфертер но напрежението на стъпалата си играе както си иска в зависимост от това колко са усилени
4удя се сега дали да не побългаря пайнера
само да не светнат крайните му транзистори 

За пайнера съм 100% сигурен че трансфертера му няма обратна връзка
имам по 2 мосфета на рамоуправляват се от TL494 и отиват към ферита
но Lanzara мисля че има той е с двоен трансфертер с два ферита а всеки ферит има по четири мосфета на рамо обаче не съм се заглеждал дали от положителния полюс на изхода на трансфертера
дали има писта или резистор който да с е връща обратно в чипа TL494
аз и преди съм казвал че едно време правех трансфертерис обратна връзка и отново TL494


имах големи проблеми с настроиката на обратната връзка или по-точно
бързината на реакцията и , при някои усилватели когато ги монтирах в кола трансфертера им смущаваше укв радиото

човека от фирма Марни имаше същия проблем и затова се отказа от обратната връзка и в момента стъпалата му са със 150вата двоен трансфертер но напрежението на стъпалата си играе както си иска в зависимост от това колко са усилени
4удя се сега дали да не побългаря пайнера


- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
ludiagsm написа:интересно наистина![]()
За пайнера съм 100% сигурен че трансфертера му няма обратна връзка
имам по 2 мосфета на рамоуправляват се от TL494 и отиват към ферита
но Lanzara мисля че има той е с двоен трансфертер с два ферита а всеки ферит има по четири мосфета на рамо обаче не съм се заглеждал дали от положителния полюс на изхода на трансфертера
дали има писта или резистор който да с е връща обратно в чипа TL494
аз и преди съм казвал че едно време правех трансфертерис обратна връзка и отново TL494мерил съм мощтността им при активен товар резистори в кофа с вода излезе 260 вата мосфетите бяха IRF 540N( с малко по-голямо съпротивление но засметка на това не горяха
)
имах големи проблеми с настроиката на обратната връзка или по-точно
бързината на реакцията и , при някои усилватели когато ги монтирах в кола трансфертера им смущаваше укв радиото
човека от фирма Марни имаше същия проблем и затова се отказа от обратната връзка и в момента стъпалата му са със 150вата двоен трансфертер но напрежението на стъпалата си играе както си иска в зависимост от това колко са усилени
4удя се сега дали да не побългаря пайнерасамо да не светнат крайните му транзистори
За Pioneer Premier знам ,че е с обратна връзка,но без изходни
дросели за съхраняване на енергията.Просто ограничават изходното напрежение да не превиши определена стойност при повишаване на
входното над 14,4V.Лесно можеш да провериш усилвателите с осцилоскоп дали са с ШИМ (PWM) регулирано захранване.Но най-вероятно не са. Lanzar-a e с двойно захранване и с една TL 494,
няма как да стане номера с обратната връзка .За да стане всяко захранване трябва да си има TL494 ,която да си управлява MOSFETite
Audison имат две захранвания с обратни връзки ,но едното е за +,а другото за - напрежение.
Сега за бързината на реакцията на обратната връзка.Съществува мнение, че това е недостатък на регулираните захранвания.Лично
аз не съм забелязал влошаване на характеристиките на усилвател
с обр.връзка в сравнение с такъв без.Има някаква логика,защото честотната лента на усилвателя на грешката в контролния чип трябва да е ограничена до няколко килохерца(за гарантирана стабилност).
Има методика за изчисляване в книгата за имп.захранвания на Марти
Браун ,която е единствената свястна книга за захранвания издавана
в БГ(има няколко грешни израза в книгата).
"Замърсяването" на ефира не е малък проблем.Трябва да се обърне голямо внимание на проектирането на платката и най вече на масит,входен филтър на имп.захранване,екраниране на усилвателя,оптимални времена за включване и изключване на MOSFETite....
Като стана въпрос за мощности на захранвания,в момента работя върху
12000Wза най-мощния ни усилвател.Средния ток е 920А ,а пиковия 2700А.Добре че ТЕЦ-а е на близко

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
12000 вата тва е убийство с камион ли ще се транспортира тва стъпало луда работа
имам нужда от схема на захранване на стъпало за кола на което трансфертера е с обратна връзка ще бъда много благодарен
ако изпадне

имам нужда от схема на захранване на стъпало за кола на което трансфертера е с обратна връзка ще бъда много благодарен
ако изпадне

- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив
carampguru написа:Средния ток е 920А ,а пиковия 2700А.Добре че ТЕЦ-а е на близко
Ухаааааа,тока


0889424666
- carampguru
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 1.02.2004
- Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)
ludiagsm написа:12000 вата тва е убийство с камион ли ще се транспортира тва стъпало луда работа
имам нужда от схема на захранване на стъпало за кола на което трансфертера е с обратна връзка ще бъда много благодарен
ако изпадне
Това стъпало е с най-голямото КПД(90%).Различно е от всичко ,което е правено до сега.Схемата е патентована.И ще е стъпалото с най-голя
ма мощност и с най-малкия размер(нещо като 80X35 cm).Повече информация не мога да давам за сега.Надявам се че тази година ,в края на лятото ще го пуснем на пазара и ще видите за какво става дума.
Относно схема,ще ти подготвя нещо и ще ти го пратя.
Kolko eftini?
"Колко ефтини"?
Аз последно кат бях на Софето гледах
1 Фарад за 200 лева ! Бая пара бух казал !
Бих запитал по запознатите с кар-аудиото дали няма да е по добре
вместо кондензатор за 200 лева да се вземе втори акомулатор за
ххх лева че и ресто голямо ще има
???///
Аз последно кат бях на Софето гледах
1 Фарад за 200 лева ! Бая пара бух казал !
Бих запитал по запознатите с кар-аудиото дали няма да е по добре
вместо кондензатор за 200 лева да се вземе втори акомулатор за
ххх лева че и ресто голямо ще има

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани