най накрая кондензатори на добри цени

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

най накрая кондензатори на добри цени

Мнение от ludiagsm » 07 Апр 2004, 21:24

С големи усилия чак днес успях да намеря качествен кондензатор

един фарад

има вграден много бърз волтметър, електронна схема с реле която следи напрежението на кондензатора и осигурява малък пусков ток


кондензатора се зарежда през резистор докато не достигне 9волта напрежение , след което релето сработва и включва кондензатора директно паралелно на акумулатора

ами това е красиво е и най-важното има ефект


1 по стегнати баси и ясни вокали

2 пази акумулатора от разрушаване


има само едно нещо което бих искал да запитам:

как да разбера колко фарада са ми необходими???

каква е зависимостта на кондензатора спрямо консумирания ток???


грубо казано в пиков момент моята система дърпа към 60 ампера

сега с 1 фарад кондензатор фаровете ми премигват по- малко , но имам чувството че ми трябват към 3 фарада общо за да е както трябва


чакам идейки
Последна промяна ludiagsm на 01 Апр 2010, 10:50, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 1.02.2004
Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)

Re: най накрая кондензатори на добри цени

Мнение от carampguru » 07 Апр 2004, 22:52

ludiagsm написа:С големи усилия чак днес успях да намеря качествен кондензатор

един фарад

има вграден много бърз волтметър, електронна схема с реле която следи напрежението на кондензатора и осигурява малък пусков ток


кондензатора се зарежда през резистор докато на достигне 9волта напрежение , след което релето сработва и включва кондензатора директно паралелно на акумулатора

ами това е красиво е и най-важното има ефект


1 по стегнати баси и ясни вокали

2 пази акумулатора от разрушаване


има само едно нещо което бих искал да запитам:

как да разбера колко фарада са ми необходими???

каква е зависимостта на кондензатора спрямо консумирания ток???


грубо казано в пиков момент моята система дърпа към 60 ампера

сега с 1 фарад кондензатор фаровете ми премигват по- малко , но имам чувството че ми трябват към 3 фарада общо за да е както трябва


чакам идейки

Следната формула ще ти даде много бърз отговор(ориентир. :
C=I/UF ,където

C -капацитета на кондензатора във фаради
I -тока на консумация
U-пад на напрежение
F -честотата на сигнала който се усилва

Пример:
За твоя случай
I е 60А
U е да кажем 0,5V
F е 40Hz
C=60/40X0.5=3 Фарада

В зависимост от случая и от това какво преследваш(изискваниата ти),
можеш да получиш и други стойности на капацитета.Анализирайки
формулата се вижда ,че с увеличаване на тока,намаляване на пада на напрежение и честотата, се увеличава необходимия капацитет.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 1.02.2004
Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)

Мнение от carampguru » 07 Апр 2004, 23:01

Може би е излишно ,но все пак ще добавя,че кондензаторите трябва да са колкото се може по-близо до усилвателите и то свързани с проводници с голямо сечение.Иначе се намалява ефекта от цялата
работа.
Друго ,ако усилвателя е с регулирано захранване(PWM) може да се допусне по-голям пад на напрежение(повечето поддържат изх.мощност до 12V)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: най накрая кондензатори на добри цени

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2004, 0:11

carampguru написа:
ludiagsm написа:чакам идейки

Следната формула ще ти даде много бърз отговор(ориентир. :
C=I/UF ,където

C -капацитета на кондензатора във фаради
I -тока на консумация
U-пад на напрежение
F -честотата на сигнала който се усилва

Пример:
За твоя случай
I е 60А
U е да кажем 0,5V
F е 40Hz
C=60/40X0.5=3 Фарада

В зависимост от случая и от това какво преследваш(изискваниата ти),
можеш да получиш и други стойности на капацитета.Анализирайки
формулата се вижда ,че с увеличаване на тока,намаляване на пада на напрежение и честотата, се увеличава необходимия капацитет.


знаех си аз че отивам на 3 фарада , ама не ми се искаше да повярвам :) , 40 херца честота е ок , аз обичам по- мекия бас сега ще трябват още парици :roll: писна ми вече :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2004, 0:30

carampguru написа:Може би е излишно ,но все пак ще добавя,че кондензаторите трябва да са колкото се може по-близо до усилвателите и то свързани с проводници с голямо сечение.Иначе се намалява ефекта от цялата
работа.


това условие е изпълнено :)


carampguru написа: Друго ,ако усилвателя е с регулирано захранване(PWM) може да се допусне по-голям пад на напрежение(повечето поддържат изх.мощност до 12V)


тук нещо не разбрах :shock: , да не би да е регулируема защита,някои стъпала имат един тример отвътре с които гласиш на колко волта да изключва ,аз имам Lanzar Vibe 1000 за бас работи на мостов режим моно на 2ома,раздале4их му малко термодатчика от радиатора и сега термозащитата му сработва по-късно :) но само през лятото през останалите сезони си е ок, та той досега не ми е изключвал от ниско напрежение,

за разлика от Pioneer-a не си спомням точния модел в момента , но е четириканален работи на 2х2 мостово пак на 2 ома, но падне ли под 10 волта акумулатора :) оставам си само с бас :) , естествено това ми го е правил само на морето на плажа :) но ми беше ориентир изчезнат ли средите значи веднага трябва да изключа системата и знам че ми оставатми остават 1- 2 опита за запалване :) после ремъчната шайба на алтернатора се пали :) а пък на акумулатора не знам какво му става :oops: :oops: :oops: , но важното е че хората на плажа са се кефили към час и половина :)


пп: .....тогава бях със 72 амперчасов на изкра нов беше, без кондензатори

изкара в тоя режим няма и година , в момента съм с 64-ка пак е бг:) преди него имах бош от сухите 64 ач изкара 6 месеца...... ми тва е!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 1.02.2004
Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)

Мнение от carampguru » 08 Апр 2004, 8:03

Не става въпрос за регул.защита(такива неща не са достъпни за потре-
бителя),а за захранване с обратна връзка .Усилвател с такова захранване осигурява винаги номиналната си изходна мощност дори и
входното напрежение да варира в определени граници.Естествено при по-ниско напрежение се консумира по-голям ток за да се поддържа мощността константа.Обикновенно обхвата на регулиране
е 11-15V.Зависи от избора на конструкторите.Най-често използваните защити са:
-защита от понижено захранване(<10V).Pioneer-а ти има тази и си видял че има смисъл.Не само пази акумулатора ,но и те подсеща,че
при това напрежение усилвателя ти има изходна мощност далеч по-малка от номиналната ( обикновенно при 14.4V).Проста сметка показва,
че усилвател който е например 400W при 14,4v ,осигурява половината(по точно 192,9W) при 10V.Следният израз е полезен за изчисляване на мощността при различни напрежения:Мощността намалява с квадрата на отношението на напреженията.Горния пример 14,4/10=1,44 ,което на квадрат е 2,07 и 400w/2,07=192.9W.Това важи
за усилватели с нерегулирано захранване обаче.
-защита от повишено захранване(>16V).Помага ,ако стане проблем с регулатора за заряд на акум.В съответствие с горната формула при 16v
същия усилвател ще има изх.мощност 494W.Това се използва при състезанията за SPL,но не е добре за дълговременно използване.Усилвателя ще прегрява по-бързо.Може да има проблеми
и с надеждността.Също при високи входни напрежения феритния траф може да се насити ,ако при 14.4 е бил близо до индукцията на насищане.На кратко -гърмят MOSFET-ти
-всеки усилвател трябва да има термична защита,защита от късо и пост.напр на изхода.
-други важни екстри са soft start i muting.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 9.12.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от ASEsound systems » 08 Апр 2004, 8:45

Евала,одавна не е имало такава интересна тема.Браво!!!
Изображение
0889424666

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2004, 12:04

интересно наистина :)

За пайнера съм 100% сигурен че трансфертера му няма обратна връзка


имам по 2 мосфета на рамоуправляват се от TL494 и отиват към ферита

но Lanzara мисля че има той е с двоен трансфертер с два ферита а всеки ферит има по четири мосфета на рамо обаче не съм се заглеждал дали от положителния полюс на изхода на трансфертера
дали има писта или резистор който да с е връща обратно в чипа TL494



аз и преди съм казвал че едно време правех трансфертерис обратна връзка и отново TL494 :) мерил съм мощтността им при активен товар резистори в кофа с вода излезе 260 вата мосфетите бяха IRF 540N( с малко по-голямо съпротивление но засметка на това не горяха :) )

имах големи проблеми с настроиката на обратната връзка или по-точно

бързината на реакцията и , при някои усилватели когато ги монтирах в кола трансфертера им смущаваше укв радиото :)

човека от фирма Марни имаше същия проблем и затова се отказа от обратната връзка и в момента стъпалата му са със 150вата двоен трансфертер но напрежението на стъпалата си играе както си иска в зависимост от това колко са усилени



4удя се сега дали да не побългаря пайнера :) само да не светнат крайните му транзистори :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 1.02.2004
Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)

Мнение от carampguru » 09 Апр 2004, 8:22

ludiagsm написа:интересно наистина :)

За пайнера съм 100% сигурен че трансфертера му няма обратна връзка


имам по 2 мосфета на рамоуправляват се от TL494 и отиват към ферита

но Lanzara мисля че има той е с двоен трансфертер с два ферита а всеки ферит има по четири мосфета на рамо обаче не съм се заглеждал дали от положителния полюс на изхода на трансфертера
дали има писта или резистор който да с е връща обратно в чипа TL494



аз и преди съм казвал че едно време правех трансфертерис обратна връзка и отново TL494 :) мерил съм мощтността им при активен товар резистори в кофа с вода излезе 260 вата мосфетите бяха IRF 540N( с малко по-голямо съпротивление но засметка на това не горяха :) )

имах големи проблеми с настроиката на обратната връзка или по-точно

бързината на реакцията и , при някои усилватели когато ги монтирах в кола трансфертера им смущаваше укв радиото :)

човека от фирма Марни имаше същия проблем и затова се отказа от обратната връзка и в момента стъпалата му са със 150вата двоен трансфертер но напрежението на стъпалата си играе както си иска в зависимост от това колко са усилени



4удя се сега дали да не побългаря пайнера :) само да не светнат крайните му транзистори :)



За Pioneer Premier знам ,че е с обратна връзка,но без изходни
дросели за съхраняване на енергията.Просто ограничават изходното напрежение да не превиши определена стойност при повишаване на
входното над 14,4V.Лесно можеш да провериш усилвателите с осцилоскоп дали са с ШИМ (PWM) регулирано захранване.Но най-вероятно не са. Lanzar-a e с двойно захранване и с една TL 494,
няма как да стане номера с обратната връзка .За да стане всяко захранване трябва да си има TL494 ,която да си управлява MOSFETite
Audison имат две захранвания с обратни връзки ,но едното е за +,а другото за - напрежение.
Сега за бързината на реакцията на обратната връзка.Съществува мнение, че това е недостатък на регулираните захранвания.Лично
аз не съм забелязал влошаване на характеристиките на усилвател
с обр.връзка в сравнение с такъв без.Има някаква логика,защото честотната лента на усилвателя на грешката в контролния чип трябва да е ограничена до няколко килохерца(за гарантирана стабилност).
Има методика за изчисляване в книгата за имп.захранвания на Марти
Браун ,която е единствената свястна книга за захранвания издавана
в БГ(има няколко грешни израза в книгата).
"Замърсяването" на ефира не е малък проблем.Трябва да се обърне голямо внимание на проектирането на платката и най вече на масит,входен филтър на имп.захранване,екраниране на усилвателя,оптимални времена за включване и изключване на MOSFETite....
Като стана въпрос за мощности на захранвания,в момента работя върху
12000Wза най-мощния ни усилвател.Средния ток е 920А ,а пиковия 2700А.Добре че ТЕЦ-а е на близко :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 09 Апр 2004, 8:37

12000 вата тва е убийство с камион ли ще се транспортира тва стъпало луда работа :)



имам нужда от схема на захранване на стъпало за кола на което трансфертера е с обратна връзка ще бъда много благодарен

ако изпадне :wink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 9.12.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от ASEsound systems » 09 Апр 2004, 9:24

carampguru написа:Средния ток е 920А ,а пиковия 2700А.Добре че ТЕЦ-а е на близко :)

Ухаааааа,тока :D по шини ли ще върви?
Изображение
0889424666

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 1.02.2004
Местоположение: Tulsa,USA (Ruse,BG)

Мнение от carampguru » 09 Апр 2004, 17:54

ludiagsm написа:12000 вата тва е убийство с камион ли ще се транспортира тва стъпало луда работа :)



имам нужда от схема на захранване на стъпало за кола на което трансфертера е с обратна връзка ще бъда много благодарен

ако изпадне :wink:


Това стъпало е с най-голямото КПД(90%).Различно е от всичко ,което е правено до сега.Схемата е патентована.И ще е стъпалото с най-голя
ма мощност и с най-малкия размер(нещо като 80X35 cm).Повече информация не мога да давам за сега.Надявам се че тази година ,в края на лятото ще го пуснем на пазара и ще видите за какво става дума.

Относно схема,ще ти подготвя нещо и ще ти го пратя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 10.03.2004
Местоположение: Лом

Kolko eftini?

Мнение от bodan » 11 Апр 2004, 17:55

"Колко ефтини"?
Аз последно кат бях на Софето гледах
1 Фарад за 200 лева ! Бая пара бух казал !

Бих запитал по запознатите с кар-аудиото дали няма да е по добре
вместо кондензатор за 200 лева да се вземе втори акомулатор за
ххх лева че и ресто голямо ще има :)???///

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 10.02.2004
Местоположение: Плевен

Мнение от Jogo » 11 Апр 2004, 18:08

Ми май няма да стане, щото като слушаш два часа или три ще трябва да го сваляш за презареждане. Някъде бях чел за някаква схема дето, като запалиш първите минути зарежда основния акумулатор, след това резервния.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от tokarew » 11 Апр 2004, 19:47

я кажи не6то пове4е за тази схема :lol: 4е сега имам такаф проблем :oops: 6е сам ти много благодарен :D
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook