Съвет за предна линия на е36
Модератор: Icco
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Съвет за предна линия на е36
Здравейте, колеги! Имам проблем с предната линия. Усилвателя е http://www.avitel-bg.com/hertz-ep-5 . От него съм намалил звука ,филтрирал до колкото мога и съм намалил баса и предните мидбаси не бръждят при слушане дори доста силно. Ето в какво се изразява проблема Бях с оригиналните говорители 25вата... заминаха,Hertz ecx 130 (свиреха лошо сложихме ги на едно рено свирнаха супер)... След доста четене си купих Nokia 40W - перфектен звук по-добър от изброените до сега. Слушах ги един месец нито са бръждяли нито нищо... една по една просто спряха да свирят. Сложих "временно" от на един приятел е39-ката 13см-вите говорители. Една седмица и те изгоряха. Предните говорители ми станаха нещо като консуматив, а пищялките са си сток и свирят. Отзад съм с елипси и бас каса не са мръднали. Питането ми е какви говорители да си взема за да не изгорят. Мисля си за компонентна система http://www.avitel-bg.com/hertz-esk-130-5_2-way_compo или http://aval-bg.com/products/product_id/91/category_id/6/DLS+B5A . Приемам и всякакви други съвети че ми омръзна да сменям говорители. Иска ми се да вкарам и някакви средночестотни говорители във вратите с вградени или отделни филтри за да не изгорят и те
Re: Съвет за предна линия на е36
Този усилвател е добър за комбинацията от говорители които е имало, но все пак е с 60 вата реална мощност. Хубавото е, че има хай пас филтри, които за предна линия на е36 трябва да са поне от 100 херца нагоре + контрол на нивото. Когато е настройвана системата не е ли калибровано нивото на предната линия за да не горят говорителите. Все пак 40 ватовата нокиа не е извор на чудеса. Аз ползвам 70 вата РМС 13-ки STH GDN и с МДФ бленди са много добре за предна линия. Имат присъствие и хубава реална среда. Облепени с битумни ленти против ламаринения резонанс са добра и евтина алтернатива.
Re: Съвет за предна линия на е36
Купи си един фабричен усилвател от hi-fi пакета Alpine от Е32 по възможност , сложи си 40 ватовите Нокии отпред + средите и високите на вратите и се кефи на перфектна предна линия. Това всичкото за към 100-тина лева.
А тея всичките Хецове преспокойно можеш да върнеш за скрап
А тея всичките Хецове преспокойно можеш да върнеш за скрап
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Съвет за предна линия на е36
vangelov написа:Този усилвател е добър за комбинацията от говорители които е имало, но все пак е с 60 вата реална мощност. Хубавото е, че има хай пас филтри, които за предна линия на е36 трябва да са поне от 100 херца нагоре + контрол на нивото. Когато е настройвана системата не е ли калибровано нивото на предната линия за да не горят говорителите. Все пак 40 ватовата нокиа не е извор на чудеса. Аз ползвам 70 вата РМС 13-ки STH GDN и с МДФ бленди са много добре за предна линия. Имат присъствие и хубава реална среда. Облепени с битумни ленти против ламаринения резонанс са добра и евтина алтернатива.
+ 1 ЗА ЛЕНТИТЕ . Колкото до колони един приятел набута 16- ски / среди и ниски / и се чува доста добре . И аз имам проблем отпред , но сьс свиренето - идва слабо , голямо рязане ще падне , но сьм решил и аз да сложа такива поне до някьде да изравни звука сьс задните . Стьпалото ми е 4x100 и ще ги вьржа кьм него , отзад сложих GBL от високия клас и е доста добре , но с това малкото място отпред е - проблем за по големи колони . Като ги монтирам ще пиша как е , и ако свири като на моя приятел ......друго няма какво да тьрся . колкото до изолацията - е задьлжително
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Съвет за предна линия на е36
Благодаря за отговорите, но нито един от тях не е по тема. Написал съм, че всичко се настройва и филтрира за да не криви. Явно в някой пиков момент изгарят. Простотии от рода херца е за скрап - Много поздрави! Моля не ми цапайте темата! Интересува ме някой който е имал подобен проблем и го е решил купувайки си определен модел говорители или компонентна система.
Re: Съвет за предна линия на е36
vangelov написа:.... Аз ползвам 70 вата РМС 13-ки STH GDN и с МДФ бленди са много добре за предна линия. Имат присъствие и хубава реална среда. .. добра и евтина алтернатива.
По-горе мисля, че написах моето бюджетно решение с полски говорители. Това е модела: STX GDN 14 - 70 - 8 - SC. /14 см, 70 вата, 8 ома/ Цената е 23 лева бр. и за парите си свирят доста добре. Характеристики има из нета но по спомен нямаха някакви силно изразени пикове или хармоници.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Съвет за предна линия на е36
kichuka написа:Благодаря за отговорите, но нито един от тях не е по тема. Написал съм, че всичко се настройва и филтрира за да не криви. Явно в някой пиков момент изгарят. Простотии от рода херца е за скрап - Много поздрави! Моля не ми цапайте темата! Интересува ме някой който е имал подобен проблем и го е решил купувайки си определен модел говорители или компонентна система.
Колега, ти хубаво си написал, че всичко се настройва и филтрира, за да няма нелинейни изкривявания, но не си дал детайлно описание на това как е изградена системата и кое как е свързано. При така зададен въпрос от твоя страна, аз бих допуснал е, че в изходящия сигнал на нискочестотната предна линия има постояннотокова съставка. Предлагам ти да опишеш кое как есвързано и какви компоненти са използвани, за да можем реално да преценим нещата и да помогнем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Съвет за предна линия на е36
Усилвателя го написах вече. Отзад съм с преходници и елипси http://aval-bg.com/products/product_id/16/category_id/6/Hertz+ECX+690.5 , В багажника има суб http://aval-bg.com/products/product_id/29/category_id/13/Hertz+ES+300+D . Плеъра е http://www.dek.bg/main.php?action=car&topic=products&pid=cda&cat=CDE-9880R .
От плеъра към усилвателя са 3 комплекта чинчове, както следва за предна линия, задна линия и усилвател. Предната линия е усилена на половина от усилвателя, а задната и суб буфера са малко над половината. В момента не се сещам точно какво правих. Имаше настройки Hi-pass / full , мисля че предната линия беше на hi-pass, защото при full баса и идваше в повече. Общо взето на слух съм ги настройвал и нищо не кривеше. 40ватовите нокии свиреха супер, без изкривявания, но една по една просто отказаха, а пищялките във вратите, които са стоковите си работят.
От плеъра към усилвателя са 3 комплекта чинчове, както следва за предна линия, задна линия и усилвател. Предната линия е усилена на половина от усилвателя, а задната и суб буфера са малко над половината. В момента не се сещам точно какво правих. Имаше настройки Hi-pass / full , мисля че предната линия беше на hi-pass, защото при full баса и идваше в повече. Общо взето на слух съм ги настройвал и нищо не кривеше. 40ватовите нокии свиреха супер, без изкривявания, но една по една просто отказаха, а пищялките във вратите, които са стоковите си работят.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Съвет за предна линия на е36
Описаното до тук поражда още няколкостотин въпроса, защото пак не си описал кое как е свързано. От усилвателя към предната линия по колко проводника използваш на канал? Отделни ли са проводниците, свързващи усилвателя с басовите говорители от тези, които свързват усилвателя с високочестотните говорители? Какъв е импеданса на пищялките (има 4 и 8 омови)? Ползваш ли пасивен или накакъв друг филтър между усилвателя и говорителите? Просто опиши как е изградена прословутата система, ти ли си прекарвал кабелите за нея или си ползвал стоковото окабеляване, какво къде и как си правил?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Съвет за предна линия на е36
От усилвателя към предната линия съм пуснал два мостови кабела съответно един за ляв и един за десен канал. Кабелите се включват към предната линия в стоковото окабеляване , през евробуксата след плеъра. Изходящите кабели от плеъра за предна линия са изолирани така, че всичко минава само през усилвателя. Филтри не съм слагал никакви, защото смятам да си купя компонентна система в комплект с филтри. Пищялките не знам на колко ома са не съм ги свалял да видя.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Съвет за предна линия на е36
kichuka написа:От усилвателя към предната линия съм пуснал два мостови кабела съответно един за ляв и един за десен канал. Кабелите се включват към предната линия в стоковото окабеляване , през евробуксата след плеъра. Изходящите кабели от плеъра за предна линия са изолирани така, че всичко минава само през усилвателя. Филтри не съм слагал никакви, защото смятам да си купя компонентна система в комплект с филтри. Пищялките не знам на колко ома са не съм ги свалял да видя.
При това положение имаш проблем със свързването на предната линия. На практика басовия говорител е свързан паралелно с високочестотния и имеданса на линията е 2,67 ома. От описанието на усилвателя видях, че при импданс на линията от 4 ома изходната мощност е 60 W, обаче при 2 ома мощността на канал е 95 W. При теб предполагам, че ще е около 80 W, като тази мощност се разпределя между два говорителя, които са с различен импеданс. Пищялката е 8 Ома, а басовият е 4 Ома. Понежа във веригата (на контактите на говорителиете) се подава едно напрежения (синусоидален сигнал), то през басовият говорител ще протича двойно по-голям ток, което не е особено здравословно за самия говорител.
Не мисля, че който и да е 13 см говорител, ще може да изкара качествен бас при 60 W мощност.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Съвет за предна линия на е36
В този случай не натоварва ли усилвателя а не говорителите ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Съвет за предна линия на е36
Chapai написа:В този случай не натоварва ли усилвателя а не говорителите ?
Усилвателят е разчетен за товар от 2 ома нагоре, т.е. всеки товар равен и по-голям от 2 ома е нормален за въпросния усилвател. Колкото е по-малък товарът (импеданса) включен към съответния канал на усилвателя, толкова по-голяма е мощността на дадения канал. При така направените разчети всеки товар под 2 ома се счита за късо съединение и тогава усилвателят се товари, което води до прегряване, а понякога и изгаряне на крайните усилвателни стъпала. При качествените усилватели в крайните стъпала има вградена защита от късо съединение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Съвет за предна линия на е36
Какво бихте ме посъветвали. Например ако сложа 40ватовите нокии през някакъв филтър дали ще оживеят или да сменя пищялките с някакви на 4ома.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Съвет за предна линия на е36
kichuka написа:Какво бихте ме посъветвали. Например ако сложа 40ватовите нокии през някакъв филтър дали ще оживеят или да сменя пищялките с някакви на 4ома.
Бих те посъветвал да смениш усилвателя с такъв, защото по-мощен усилвател не означава по-качествена музика.
Аз лично изградих аудиото на колата изцяло с ОЕМ компоненти и саундът е много добър. Някъде из темите бях писал колко ми излезе като цена цялото аудио, като спонем мисля, че не надхвърляше 300-350 лв.
В твоя случай се налага да използваш един филтър за предната линия, който да ти раздели високите от ниските, дори можеш да ползваш трилрнтов филтър и да сложиш по едни среди на корите на вратите. В краката 40W Нокии би трябвало да свършат работа, а високочестотните нека останат на 8 ома. Ако добавиш среди нека и те да бъдат 8 омови. Пак казвам, че задължително трябва да сложиш по един филтър на предната линия. Ти прецени дали да бъде двулентов или трилентов.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани