Въпрос за свързване на усилвател
Модератор: Icco
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Въпрос за свързване на усилвател
Въпроса ми може да звъчи малоумен за някои хора но държа да отбележа че съм много бос в темата за музика.
На скоро си смених усилвателя от 2-канален с 4-канален.Сложих му бушон 40А.
С кабел за (-) тънък почти като конец свиреше,сега му сложих по-дебел и до усилвателя като меря с фазомера не стига тока от акумулатора,до бушона има,след него не.Въпроса ми е:нов кабел за (+) ли да му сложа или нов бушон?
Бих го закарал в Toyaga направо да го видят ама работните ни времена съвпадат и няма кога.
На скоро си смених усилвателя от 2-канален с 4-канален.Сложих му бушон 40А.
С кабел за (-) тънък почти като конец свиреше,сега му сложих по-дебел и до усилвателя като меря с фазомера не стига тока от акумулатора,до бушона има,след него не.Въпроса ми е:нов кабел за (+) ли да му сложа или нов бушон?
Бих го закарал в Toyaga направо да го видят ама работните ни времена съвпадат и няма кога.
Последна промяна tcf на 22 Апр 2014, 21:45, променена общо 1 път
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3415
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Този тип предпазители много често се прецакват в спойката си в двата края,така че или го сменяй или с по голям поялник го презапой от 2-та края.
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Като го размърдам бушона и пресветва.Ако го сменям със същия ли да го сменя(40А) или с друг?
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3415
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Това зависи от консумацията на новия усилвател...но слагай такъв и не се бой,най много да изгори като напънеш волюма
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Току що го свързах с мост не през бушона и тръгна.Явно е бушона.Благодаря на всички които се отзоваха толкова бързо.
Остава въпроса какъв бушон да взема,пак 40А или повече?
М/у другото усилвателя е:- RMS Continuous power output (@ 12.0V 20 Hz to 20 kHz)
25 watts x 4 @ 4 ohms, 0.08% THD
35 watts x 4 @ 2 ohms, 0.3% THD
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD
- Dynamic power (a 14.4V, 20 Hz to 20 kHz)
40 watts x 4 @ 4 ohms, 0.08% THD
50 watts x 4 @ 2 ohms, 0.3% THD
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD
Frequency Response - 10 Hz to 50 kHz (+0, -1 dB)
Signal to Noise Ratio - 100dB
Slew Factor - Greater than 5
Inout Sensitivity (for rated power output) - 200mV to 4.0V (1.0V at center detent)
Active Network Frequency and Slope - 50 to 200 Hz, 12 db per Octave
А елипсите са:
Frequency response 46-21,000 Hz
recommended power range 2-100 watts RMS
peak power handling 300 watts
sensitivity 92 dB
Остава въпроса какъв бушон да взема,пак 40А или повече?
М/у другото усилвателя е:- RMS Continuous power output (@ 12.0V 20 Hz to 20 kHz)
25 watts x 4 @ 4 ohms, 0.08% THD
35 watts x 4 @ 2 ohms, 0.3% THD
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD
- Dynamic power (a 14.4V, 20 Hz to 20 kHz)
40 watts x 4 @ 4 ohms, 0.08% THD
50 watts x 4 @ 2 ohms, 0.3% THD
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD
Frequency Response - 10 Hz to 50 kHz (+0, -1 dB)
Signal to Noise Ratio - 100dB
Slew Factor - Greater than 5
Inout Sensitivity (for rated power output) - 200mV to 4.0V (1.0V at center detent)
Active Network Frequency and Slope - 50 to 200 Hz, 12 db per Octave
А елипсите са:
Frequency response 46-21,000 Hz
recommended power range 2-100 watts RMS
peak power handling 300 watts
sensitivity 92 dB
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3415
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Като гледам къде си монтирал предпазителя си мисля че работата ми мирише на пожар! Трябва да имаш един(или този) непосредствено след (до)акумулатора.
Иначе ако е само това и 40А са много.
Иначе ако е само това и 40А са много.
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
В смисъл?Че този с който съм в момента е много далеч от акумулатора и трябва да е по-близко до него и по-далеч от усилвателя ли?
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Идеята на този предпазител е да е възможно най-близо до "+"-са на акумулатора, защото с тая дебела жица вероятността от пожар е голяма, ако окъси някъде. Този бушон пази, ако някъде стане късо след него да не се запали този дебел кабел, а не пази усилвателя - той си има негов си бушон, като гледам параметрите едва ли е по-голям от 20 ампера. Вземи един 30 ампера за тая ампула и я премести съвсем до акумулатора.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Както колегата каза Бушона трябва да е директно след акумулатора на колата. Масата също не трябва да я подценяваш смисъл да не е тънък като конец кабел...
Другото което е простата закономерност за това какъв ток преминава през бушона се смята така.
Напрежението "U" се умножава по Тока "I" и това е равно на Мощността която консумира даден консуматор "P"
Да сметнем по характеристиките който си дал при максимална мощност на усилвателя..
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 12.0 волта.
Мощността 70 вата го делим на напрежението 12 волта и се получава ток от порядъка прибл. 5.8А ТОК.
При вкл. кола както е дадено .
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 14.4 волта
делим 100 на 14.4 и се получава 6.9 А ток...
Няма да коментирам този 40А бушон който си сложил... просто е излишно да коментирам горе физиката си казва своето ..
Ако не вярваш на физиката може да провериш консумацията на ток на даден уред като закачиш последователно на + един Амперметър или със ампер клещите директно , идеални за тази цел като се мери при макс волуме
Не прави такива експерименти колега има си изисквания който е добре да се покриват с цел по-голяма безопастност ....
Това не трябва да става щом предпазителя "святка" така както го описваш значи ,че има някъде хлабава връзка и тоя бушон не прави добър контакт при голяма консумация това е строго забранено
П.П с 2 думи:
1 Бушона да е непосредствено до Акумулатора на колата
2 Гнездото да е за този бушон за който е предвиден (да няма хлабини ,за да има добър контакт)
3 Бушона да е правилният за този усилвател
4 Бушон не се презапоява понеже има разлика в топяемата жичка ,някой са бързо действащи други бавно има много видове бушони. Директно се сменя в Автомобилната инсталация не трябва да се правят експерименти ,за да няма после пожар пази боже.
Другото което е простата закономерност за това какъв ток преминава през бушона се смята така.
Напрежението "U" се умножава по Тока "I" и това е равно на Мощността която консумира даден консуматор "P"
Да сметнем по характеристиките който си дал при максимална мощност на усилвателя..
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 12.0 волта.
Мощността 70 вата го делим на напрежението 12 волта и се получава ток от порядъка прибл. 5.8А ТОК.
При вкл. кола както е дадено .
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 14.4 волта
делим 100 на 14.4 и се получава 6.9 А ток...
Няма да коментирам този 40А бушон който си сложил... просто е излишно да коментирам горе физиката си казва своето ..
Ако не вярваш на физиката може да провериш консумацията на ток на даден уред като закачиш последователно на + един Амперметър или със ампер клещите директно , идеални за тази цел като се мери при макс волуме
Не прави такива експерименти колега има си изисквания който е добре да се покриват с цел по-голяма безопастност ....
tcf написа:Като го размърдам бушона и пресветва.Ако го сменям със същия ли да го сменя(40А) или с друг?
Това не трябва да става щом предпазителя "святка" така както го описваш значи ,че има някъде хлабава връзка и тоя бушон не прави добър контакт при голяма консумация това е строго забранено
П.П с 2 думи:
1 Бушона да е непосредствено до Акумулатора на колата
2 Гнездото да е за този бушон за който е предвиден (да няма хлабини ,за да има добър контакт)
3 Бушона да е правилният за този усилвател
4 Бушон не се презапоява понеже има разлика в топяемата жичка ,някой са бързо действащи други бавно има много видове бушони. Директно се сменя в Автомобилната инсталация не трябва да се правят експерименти ,за да няма после пожар пази боже.
Последна промяна hacker4eto1 на 23 Апр 2014, 10:32, променена общо 1 път
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
hacker4eto1 написа:Както колегата каза Бушона трябва да е директно след акумулатора на колата. Масата също не трябва да я подценяваш смисъл да не е тънък като конец кабел...
Другото което е простата закономерност за това какъв ток преминава през бушона се смята така.
Напрежението "U" се умножава по Тока "I" и това е равно на Мощността която консумира даден консуматор "P"
Да сметнем по характеристиките който си дал при максимална мощност на усилвателя..
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 12.0 волта.
Мощността 70 вата го делим на напрежението 12 волта и се получава ток от порядъка прибл. 5.8А ТОК.
При вкл. кола както е дадено .
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 14.4 волта
делим 100 на 14.4 и се получава 6.9 А ток...
Няма да коментирам този 40А бушон който си сложил... просто е излишно да коментирам горе физиката си казва своето ..
Ако не вярваш на физиката може да провериш консумацията на ток на даден уред като закачиш последователно на + един Амперметър или със ампер клещите директно , идеални за тази цел като се мери при макс волуме
Не прави такива експерименти колега има си изисквания който е добре да се покриват с цел по-голяма безопастност ....tcf написа:Като го размърдам бушона и пресветва.Ако го сменям със същия ли да го сменя(40А) или с друг?
Това не трябва да става щом предпазителя "святка" така както го описваш значи ,че има някъде хлабава връзка и тоя бушон не прави добър контакт при голяма консумация това е строго забранено
П.П с 2 думи:
1 Бушона да е непосредствено до Акумулатора на колата
2 Гнездото да е за този бушон за който е предвиден (да няма хлабини ,за да има добър контакт)
3 Бушона да е правилният за този усилвател 40А са много !
4 Бушон не се презапоява понеже има разлика в топяемата жичка ,някой са бързо действащи други бавно има много видове бушони. Директно се сменя в Автомобилната инсталация не трябва да се правят експерименти ,за да няма после пожар пази боже.
Значи да разбирам че на тази инсталация трябва да сложа бушон 10А?То въобще има ли такива?На всякъде където съм гледал са от 30А на горе.
http://www.thunder.bg/index.php?cPath=30_52
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Хубав усилвател
Да ама не... усилвателите си имат клас, работна точка, откъдето зависи КПД-то. Отделно добрите авто усилватели са с повишаващо (крайните транзистори не работят на 12в), което също има някакво КПД. Тия неща могат да се измерят в лаборатория, но не и да се сметнат със закона на Ом. Отделно че 4те канала се бриджват по два, тоест става 2х70w и ако да кажем мноого грубо кпд-то е 50%, предпазителя трябва да е 25А.
Според мен виж колко е оригиналния предпазител на усилвателя и сложи при акумулатора същия или с 5А по-голям.
hacker4eto1 написа:Да сметнем по характеристиките който си дал при максимална мощност на усилвателя..
70 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 12.0 волта.
Мощността 70 вата го делим на напрежението 12 волта и се получава ток от порядъка прибл. 5.8А ТОК.
При вкл. кола както е дадено .
100 watts bridged into 4 ohms, 0.3% THD при 14.4 волта
делим 100 на 14.4 и се получава 6.9 А ток...
Да ама не... усилвателите си имат клас, работна точка, откъдето зависи КПД-то. Отделно добрите авто усилватели са с повишаващо (крайните транзистори не работят на 12в), което също има някакво КПД. Тия неща могат да се измерят в лаборатория, но не и да се сметнат със закона на Ом. Отделно че 4те канала се бриджват по два, тоест става 2х70w и ако да кажем мноого грубо кпд-то е 50%, предпазителя трябва да е 25А.
Според мен виж колко е оригиналния предпазител на усилвателя и сложи при акумулатора същия или с 5А по-голям.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Аз казвам това което пише по стойностите за въпросният усилвател сигурно стойностите са приблизително но за предпазителите в ампа
Просто казвам как да ги сметне а това как ги е вързал бридж или 4х по нещо си може сам да си навърже сметките... А това ,че само в лаборатория се мери това не е така.. Да му сложи едни амперклещи веднага ще разбере какъв ток консумира това животинче
Сега за външният предпазител си прав той предпазва от Късо съединение в инсталацията а не с проблем с Ампа и е най добре да се сложи такъв какъвто е на ампа
Да уточним ,че бушона трябва да се избере и спрямо това колко квадрата му е захранващият кабел.
Просто казвам как да ги сметне а това как ги е вързал бридж или 4х по нещо си може сам да си навърже сметките... А това ,че само в лаборатория се мери това не е така.. Да му сложи едни амперклещи веднага ще разбере какъв ток консумира това животинче
Сега за външният предпазител си прав той предпазва от Късо съединение в инсталацията а не с проблем с Ампа и е най добре да се сложи такъв какъвто е на ампа
Да уточним ,че бушона трябва да се избере и спрямо това колко квадрата му е захранващият кабел.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
hacker4eto1 написа:Аз казвам това което пише по стойностите за въпросният усилвател сигурно стойностите са приблизително но за предпазителите в ампа
Просто казвам как да ги сметне а това как ги е вързал бридж или 4х по нещо си може сам да си навърже сметките... А това ,че само в лаборатория се мери това не е така.. Да му сложи едни амперклещи веднага ще разбере какъв ток консумира това животинче
Сега за външният предпазител си прав той предпазва от Късо съединение в инсталацията а не с проблем с Ампа и е най добре да се сложи такъв какъвто е на ампа
Да уточним ,че бушона трябва да се избере и спрямо това колко квадрата му е захранващият кабел.
Честно казано не знам,колегата от който ми продаде усилвателя ми го даде.Довечера ще го измеря и ще пиша.
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Сега като си пресметнах на едно парче хартия тука спрямо всичките му характеристики и канали и прочие.
и мостове и другите му шитове на свръзка (ако смятаме и околната температура ако трябва ... хаххаа )
излиза ,че е един около 40А с 2 думи тоя който си избрал става кажи ни най добре какъв е модела усилвател колега,вместо да спорим и да гадаем и да смятаме и да казваме кой прав кой крив...
Другото което е зависи колко канала е самият усилвател да не стане така да изкоче и нещо от 2х30А за канал
Погледни колко Ампера е предпазителя отзад на ампа .
и мостове и другите му шитове на свръзка (ако смятаме и околната температура ако трябва ... хаххаа )
излиза ,че е един около 40А с 2 думи тоя който си избрал става кажи ни най добре какъв е модела усилвател колега,вместо да спорим и да гадаем и да смятаме и да казваме кой прав кой крив...
Другото което е зависи колко канала е самият усилвател да не стане така да изкоче и нещо от 2х30А за канал
Погледни колко Ампера е предпазителя отзад на ампа .
Последна промяна hacker4eto1 на 23 Апр 2014, 10:33, променена общо 1 път
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- tcf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 23.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: E36 AC Schnitzer CLS / W140
Re: Въпрос за свързване на усилвател
Усилвателя е Alpine mrv-f250 12v,4 канален с прекъсвач 25А.
М/у другото преди малко свалих бушона който изглежда така
М/у другото преди малко свалих бушона който изглежда така
"I'm an artist. You give me a fucking tuba, I'll get you something out of it."
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани