Проблем с DSP в Е38 - решен
Модератор: Icco
14 мнения
• Страница 1 от 1
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Проблем с DSP в Е38 - решен
Здравейте колеги,
опитваме се с мои познат да възтановиме ДСП-то на едно Е38 '97г, на което е махнат усилвателя и оригиналния плеър(не е нави 4:3, а касетофон+мид и дисплея за еквалайзерите). Останали са инсталацията, колоните и дисплея за еквалайзерите. Бяха отрязани и двете по-малки букси, които влизат в усилватея, но тях ги набавихме и превързахме кабелите цвят по цвят - тествахме ги, всичко е ОК. Взехме и усилвател от Е38 със същата ДСП система, но след като го сложихме звук няма и диплейчето не тръгва.
Въпросите ми са:
- може ли ДСП-то да работи с афтър-маркет плеър без някакви превързвания или е нужен оригиналния плеър от ДСП системата?
- отпред при куплунга на плеъра ми направи впечатление, че за двата аудио канала в плеъра влизат само по едно кабелче за сигнала на каналие, а кабелите за масите на тези канали изобщо нямат букси - излизат от снопа кабели и отиват някъде навътре в купето и не може да се издърпат - това нормална схема ли е?
- ibus-а има букса, но тя не го свързва с нищо от афтър-маркет плеъра... има още две бели кабелчета(не ремута), които също остават с празни букси спрямо плеъра - предполагам и те играят някаква роля?
- ако плеъра е от значение има ли колега/и, които биха изпили по една бира с нас за да дадът един ОЕМ плеър за ДСП да пробваме дали изобщо работи този усилвател, който взехме?
опитваме се с мои познат да възтановиме ДСП-то на едно Е38 '97г, на което е махнат усилвателя и оригиналния плеър(не е нави 4:3, а касетофон+мид и дисплея за еквалайзерите). Останали са инсталацията, колоните и дисплея за еквалайзерите. Бяха отрязани и двете по-малки букси, които влизат в усилватея, но тях ги набавихме и превързахме кабелите цвят по цвят - тествахме ги, всичко е ОК. Взехме и усилвател от Е38 със същата ДСП система, но след като го сложихме звук няма и диплейчето не тръгва.
Въпросите ми са:
- може ли ДСП-то да работи с афтър-маркет плеър без някакви превързвания или е нужен оригиналния плеър от ДСП системата?
- отпред при куплунга на плеъра ми направи впечатление, че за двата аудио канала в плеъра влизат само по едно кабелче за сигнала на каналие, а кабелите за масите на тези канали изобщо нямат букси - излизат от снопа кабели и отиват някъде навътре в купето и не може да се издърпат - това нормална схема ли е?
- ibus-а има букса, но тя не го свързва с нищо от афтър-маркет плеъра... има още две бели кабелчета(не ремута), които също остават с празни букси спрямо плеъра - предполагам и те играят някаква роля?
- ако плеъра е от значение има ли колега/и, които биха изпили по една бира с нас за да дадът един ОЕМ плеър за ДСП да пробваме дали изобщо работи този усилвател, който взехме?
Последна промяна E30_DK на 30 Ное 2013, 11:19, променена общо 1 път
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с DSP в Е38
Колега, дай да видим какво имате конкретно и кое точно не тръгва. Според мен за пробата ви трябва един ОЕМ плейър и един CD-чейнджър, защото ДСП-то има аналогов и цифров вход. Ако след успешна проба се окаже, че системата работи може да се махне само оригиналният плейър, за да се види дали ДСП-то ще продължи да си работи през MID-а. Има голяма вероятност да си търси оригиналното радио през IBUS-а обаче. А IBUS на афтърмаркет радио/плейър няма къде да го вържеш.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с DSP в Е38
Точно защото и аз не знам дали е необходимо радиото да комуникирада по IBUS с останалите компоненти от системата, пуснах тази тема, за да може по-компетентните да изразят мнение. Цифровия вход за коксиалния кабел не е ли само и единствено за CD-ченджъра... за него до момента въобще не съм се замислял дали има основна роля за пускането на системата. Иначе до момента имаме всичко без ОЕМ радиото и CD-ченджъра.
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Проблем с DSP в Е38
E30_DK написа:Точно защото и аз не знам дали е необходимо радиото да комуникирада по IBUS с останалите компоненти от системата, пуснах тази тема, за да може по-компетентните да изразят мнение. Цифровия вход за коксиалния кабел не е ли само и единствено за CD-ченджъра... за него до момента въобще не съм се замислял дали има основна роля за пускането на системата. Иначе до момента имаме всичко без ОЕМ радиото и CD-ченджъра.
през 97 по спомен ченджърите на е38 не бяха с управление по иБус , трябва ти само оем радиото, защото то работи само в комплект с мид-а, както и коаксиалното кабелче за връзка м/у дсп и ченджъра
Последна промяна tngeorgiev на 07 Ное 2013, 19:50, променена общо 1 път
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с DSP в Е38
Опасенията ми за нужда от ОЕМ радио май ще се окажат верни
А това коксиалното кабелче понеже и него го няма, но и да го има то е било до самия ченджър... дали ще се намери по магазините(Пулсатор и т.н.) токова същото достатъчно дълго за да стигне до антенния усилвател или да взимаме същото за ченджър и да мислиме да го удължаваме, защото едва ли ще стигне с оригиналните си размери?
А това коксиалното кабелче понеже и него го няма, но и да го има то е било до самия ченджър... дали ще се намери по магазините(Пулсатор и т.н.) токова същото достатъчно дълго за да стигне до антенния усилвател или да взимаме същото за ченджър и да мислиме да го удължаваме, защото едва ли ще стигне с оригиналните си размери?
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с DSP в Е38
Не че ми е позната инсталацията и работата на DSP-то в Е38 но много се съмнявам дали изобщо има каквато и да е връзка (ВЧ) между антенния усилвател и DSP усилвателя. Единствена възможна връзка може да е за remoute (захранване на антенния усилвател) и просто този плюс да е взет от усилвателя като най-близка точка. Ако се поразрови човек във WDS-а за DSP може и да се намери точното изпълнение
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с DSP в Е38
Мда. Във WDS-а си дават, че сигналът от антената (антенния усилвател) си се включва в радиото, а не в DSP-то.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- byxal
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: sf
- Кара: e38 740i/6
- Мечтае да кара: BMW е34
- Детайли за колата: черна с шадоулайн!
Re: Проблем с DSP в Е38
Същественото в случая според мен е: работи ли ДСП-то с афтърмаркет плеър?!
1-5-4-8-6-3-7-2
http://picbg.net/img.php?file=e4b771b4d2b544a6.jpg
http://picbg.net/img.php?file=e4b771b4d2b544a6.jpg
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Проблем с DSP в Е38
turbo написа:Мда. Във WDS-а си дават, че сигналът от антената (антенния усилвател) си се включва в радиото, а не в DSP-то.
да, това е цифровата връзка, по-горе се обърках ((
но сега се сещам и за друго..кола с дсп фабрично няма маса на предните канали, от където взема сигнал за дсп, т.е. пин 8 и 11 са свободни, радио буксата е полупразна, а за афтермаркет музика съответно са нужни +/- .. може би поради това нищо не свирва
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с DSP в Е38
Това с липсата на маси ме озадачи и правих опити да свържа кабелите на масите с пиновете на радиото, но радиото изкара грешка за късо съединение и блокирва. След това реших да взема сигнал от изходите на радиото за усилвател и ги закарах в дсп-то - радиото не блокира, но и звук не тръгна т.е. по какъвто и начин да закарам сигнал от не-оем радиото към дсп-то, звук няма
...търсиме оем радио за дсп да пробваме дали с него ще тръгне
...търсиме оем радио за дсп да пробваме дали с него ще тръгне
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с DSP в Е38
За да работи DSP-усилвателя му е необходимо нещо което да го управлява по I-bus в случая тази функция се изпълява от OEM-радиото.
Вижте според тази картинка кое го има и кое не до DSP-то:
Вижте според тази картинка кое го има и кое не до DSP-то:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Проблем с DSP в Е38
E30_DK написа:Това с липсата на маси ме озадачи и правих опити да свържа кабелите на масите с пиновете на радиото, но радиото изкара грешка за късо съединение и блокирва. След това реших да взема сигнал от изходите на радиото за усилвател и ги закарах в дсп-то - радиото не блокира, но и звук не тръгна т.е. по какъвто и начин да закарам сигнал от не-оем радиото към дсп-то, звук няма
...търсиме оем радио за дсп да пробваме дали с него ще тръгне
А това дсп дали работи? Ако е Филипс - може би е изгорял..
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с DSP в Е38
tngeorgiev написа:А това дсп дали работи? Ако е Филипс - може би е изгорял..
Дано да не е изгоряло... колегата, който ни го продаде сам предложи да го пробваме, но поради липсата на две от буксите и касетофон не го пробвахме. Не е пред мен в момента да кажа със сигурност, но мисля, че беше Филипс - горят ли често, подлежът ли на ремонт?
Въпреки, че звук не тръгва, като се пусне радиото се чува как до колоните идва някакво напрежение т.е. те еднократно издават едно леко пукане.
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с DSP в Е38
...и сега развитието на темата: поради проблеми от друго естество се забавихме малко с DSP-то, но в крайна сметка взехме ОЕМ касетофон за DSP и всичко тръгна веднага. Сега остава да се бориме с настройката на еквалайзерите
Благодаря на всички отзовали се по темата!
Благодаря на всички отзовали се по темата!
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани