Начални съвети за Кар Аудио

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Начални съвети за Кар Аудио

Мнение от I.Voykov » 01 Мар 2006, 22:55

На следващите няколко страници ще намерите начални съвете за изграждането на вашата автомобилна озвучителна система.
Съдържание:
1.Начални съвети за монтиране на бас бокс
2.Задни система (допълване на звуковата картина)
3.Предна система (звуковата сцената в автомобила ви)
4.Проблеми и съвети за тяхното решаване


Монтиране на бас бокс:
1. Малки автомобили напр. BMW Е36 Compact и подобни.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса насочени назад. Като опция можете да ги монтирате и от горната страна на бас бокса ако имате необходимото място.

2. Автомобили тип „Седан” напр. Е36 седан, Е30 седан и други.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса директно напред към седалката (или дупката от ски сака ако имате такава). Оставете свободно място пред бас рефлекса ако имате такъв, ако бокса ви няма такъв то можете да го приближите максимално до седалката.

3. Автомобили тип „комби” напр. Е36 комби, Е30 комби и други.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса директно към задната врата на автомобила.

Задна система “допълващи говорители”
Понякога слагаме един или два говорителя отзад като “задно допълнение”.Това подобрява предната сцена като я допълва отзад и й дава дълбочина. Честотата трябва да е ограничена на около 500-600Hz. Нивото на звука също трябва да е ограничено. Често задните говорители объркват сцената на звука поради разминаващите се фази на говорителите и различното време за достигането им до ушите на пасажерите.


Начини за поставяне на предни системи (плюсове и минуси)
1.По оригиналните места.
Преимущества : бързо,лесно и просто.
Недостатъци : говорителите нямат обем, малка мощност, лоша сцена на звука, няма кутия за елементите.

2.Инсталиране в “Новите обеми”.
Преимущества : говорителите са поставени в реалните им обеми, има конструкция, която подобрява звука, по-добра мощност, по-добра сцена на звука.
Недостатъци : повече време за работа, има промени върху оригиналните врати, нужни са много знания.

3.Инсталиране в така наречените”Кик панели”.
Преимущества : стабилност, по-малко отражение върху интериора на автомобила, по-голяма мощност, перфектна сцена на звука.
Недостатъци : още повече работа,голям риск от повреждане на колоните с крака.

4.Професионално инсталирани Кик Панели.
В някои автомобили „кик панелите” могат да бъдат инсталирани незабележимо под таблото. Създава се добра звукова сцена въпреки странният начин за поставяне на говорителите.

Проблеми при поставяне на говорители.
При поставяне на говорители в колата ви може да срещнете трудности. Ако не сте доволни от звука може да сте допуснали грешка. Някои от типичните грешки са разгледани заедно с решенията за проблемите ви:

1.Проблем : Слабо ниво на баса при добре изпълнена кутия
-Започнете със смяна на фазите
-Ако имате повече от един субуфер се убедете че и двата са свързани правилно,ако не са повечето от баса изчезва (мембраната се движи,но бас не се създава)
-Ако баса е по-добър при отворени врати то кутията на баса е голяма. Смалете я
-Праволинейните вълни могат да унищожат някои честоти. Пробвайте да смените мястот на баса. Можете да пробвате да намалите бас рефлекса на бокса, което ще увеничи резонансната честота.

2.Проблем: Истинският кик се размива в звука на баса
-Кутията не е добре построена.
-Не достига достатъчно мощност до баса, кабелите са прекалено малки, заземяването е лошо или нещо друго, което предизвиква спад в захранването.
-Евтин усилвател с малка мощност ще даде същият резултат.
-Добър акумолатор с ниско инертно съпротивление или кондензатор зареждащ на 0,5 фарада или повече ще подобрят значително звуковата картина.

3.Проблем: Гъгнещ басов звук
-Баса е твърде ниско, направете F-3dB по-малко посредством по-малка кутия.
-Свържете subsonic high-pass филтър, 30-50 Hz, заедно с изхода на стапалото

4.Проблем: Слаб бас при система без отделен субуфер
-Най-често е причинено от лошо свързване на говорителите. Вижте дали всички елементи в системата са свързани правилно (предна и задна система).
Това става най-лесно като се използва батерия от 1,5V. Свържете батерията + към колоните + към кабела и – към колоните – към кабела. Всички мембрани трябва да се движат навън когато батерията е свързана.

5.Проблем: Страничен звук от алтернатора при системи с отделен усилвател
-Най-често се причинява от лошо заземяване. Опитайте да свържете всички елементи към една точка на заземяване. Тя трябва да е близо до усилвателя където боята е премахната от метала.
-Слабо изолирани кабели или дефектни такива.
-Единичен кабел е поставен близо до инсталацията на колата, което рефлектира в единичният кабел.

* източник www.dls.se
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Мнение от Cyberloner » 06 Авг 2007, 22:10

само 1 малка забележка.. не дръжте батерията включена дълго в говорителя да проверявате кое е + защото може да прецакате намотката :) иначе поздравления чудесна тема за всеки начинаещ бих казал е задължителна :!:

вълкодав
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 16.01.2007
Местоположение: Русйе
Пол: Мъж
Кара: go na 3ki :)

Re: Начални съвети за Кар Аудио

Мнение от RSxRacer » 27 Сеп 2009, 9:53

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/box_wizard.asp
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

Още полезно инфо :)

Как да си сменя говорителите отзад на е36 с елипси?

Принципно не е желателно да се реже голяма част от ламарината за тази интервениция.Ако имате възможност да си направите сами дървени фланци е по-добре.Ако или сте вързани в ръцете или нямате пък възможност направо си купете преходници.Има ги във 90% от кар аудио магазините и варират на цена между 50-80лв за комплекта.

Шум от басовия говорител?

Няколко са варянтите:
1.Слаба маса
2.Прекарване на захранващия кабел заедно с чинчовия от една и съща страна
3.Лоши чинчови кабели
4.Тънки кабели
5.Проблеми с усилвателя.

Решения:
1.Проверявате си масата.Много често повечето хора гледат да си пуснат маса от някое болтче в багажника.Ако и вие искате да направите така трябва да остраните слоя с боя около него.Аз лично винаги съм пускал масата директно от акумулатора и несъм имал никакви проблеми.
2.Доста често срещан проблем.Желателно е когато пускате кабелите силовия (захранващия ) да минава от едната страна,а сигналния (чинчовия) от другата.Най-ефектно се получава под пластмасовите прагове вътре в купето.
3.Много често китайските боклуци за 3-4 лв издават багажа много бързо или имат лошо екраниране.Решението е малко по-скъпи,но сигурни кабели
4.Често купувайки усилвател се избират кабели доста по-тънки от нуждите на амп-а.Лично под 10 квадрата кабели не слагам независимо от усилвателя и говорителя (дет са вика вържи попа да е мирно селото). Два пъти ми се случи да сменям кабели заради упгрейд на музика и трети път няма да ми е хитро да прекарвам наново кабелаци.
5.Не на последно място е усилвателя.Много често на определени марки усилватели крайните им стъпала или студените спойки започват да издават багажа.Причина за това може да е всяка една точка по-горе както и поставянето на амп-а върху касата със субчето( сещайте се колко ще ви е хитро на бъбреците ако някой ви млати постоянно като животно). Решение на проблема често е още в началото да съберете малко повечко кинти за по скъп и доказал се усилвател или да занесете в сервиз да видят кво се е случило с вече наличния.

Нямате изход за усилвател на фабричното ЦД?

Често се среща и това особенно при е39 и е46 където махането на оригиналния касетофон или цд си е цяло приключение поради намирането на адаптер или получаването на неестетически вид.

Решенята са ви няколко
1. Намирате си усилвател с High Imput и там взимате сигнал от говорителите на задната линия.Минавате тънко за разлика от следващите два варянта,но и не е най-хитрия варянт откъм подаване на сигнал към усилвателя
2.Отивате в сервиза и молите да ви изведат от стъпалото на цд/касетофона изходи за усилвател
3.Отивате в магазина и търсите нещо такова... стува 10-15лв http://www.ljclub.net/auto-audio/filtri/Crossover-1.jpg
4. Купувате си ново цд/касетофон с фабрично изходи.

като ми остане време ще се разровя за фабричните размери на говорителите според моделите,но сега ме мързи... :)
20 кинта Рушвет,50 кинта Бензин, 100 кинта Задни Гуми - Да си в www.BMWPower-bg.net БЕЗЦЕННО
www.bizzart.info
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 25.04.2009
Местоположение: Veliko Tarnovo
Пол: Мъж
Кара: E36 Cabrio
Мечтае да кара: E30 3.0i М3
Детайли за колата: Стара с четири фара сърдита и все ми се кара, винаги начумерена и в гъза уверена...

Re: Начални съвети за Кар Аудио

Мнение от Sekretarq » 11 Юни 2011, 11:54

мога да допълня от личен опит, че масата на усилвателя трябва да се поставя на добре почистено място до метал или на места, които видимо нямат боя, ръжда или други такива повърхности, защото на мен лично ми изключваше единия канал от лоша маса и мн. други проблеми така, че оглеждайте каде я слагате масата за да ви е супер всичко :conf: :wave: :yes:
Всеки Търновски BMW ентусиаст, рано или късно си купува Е30......!!! Изображение живей на ръба, защото иначе заемаш много място, По добре 10 години като Лъв от колкото 40 години като Овца ....

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook