Х5 радио модул

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Х5 радио модул

Мнение от khaled » 12 Сеп 2011, 14:43

Здравейте колеги, търсих дали някой е имал като моя проблем, но не отрих нищо засега. Лошото е че първия препоръчан сервиз беше по-изненадан и от мен и сега се чудя какво да правя.
Проблема е следния: адаптирах си втория ключ към алармата и вследствие аудио режима на навигацията ми умря. Имам навигация със звук и борд компютър, но като се опитам да пусна радио ми излиза само часа и буквите "ТМС". Бутона "моде" не реагира въобще. отворих радио модула БМ54, видях бушона, изключих и захранването за малко, но нямаше радост. Оказа се, че всеки ключ си има памет и в зависимост от това с кой отключа колата вси4ко се настройва само...даже и радио станциите( докато работеше модула-той изключи при повторното адаптиране).
Надявам се да открия някой във Варна, който да знае какво да провери. Вече няколко аудио сервизи ми казаха, че всичко било доста навързано и не могат да помогнат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Х5 радио модул

Мнение от stony1 » 12 Сеп 2011, 14:50

Какво се получава, когато отключиш колата с ключа, който си ползвал до сега без изобщо да ползваш този, който си адаптирал?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: Х5 радио модул

Мнение от khaled » 12 Сеп 2011, 17:44

Всичко се
намества по друг начин, но радиото пак не тръгва. Казаха ми че не трябва да има връзка между двете. Утре сутринта ме пратиха при друг майстор. Дано да се изясни картинката
Последна промяна khaled на 13 Сеп 2011, 21:15, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Х5 радио модул

Мнение от stony1 » 12 Сеп 2011, 19:24

Това с радиото живо ме интересува. Сподели какво се е случило.
Аз се опитвам да накарам плеар от Е39, Е53 да работи когато е свален от колата, но той изобщо не тръгва. След извесно чудене и изследване на проблема стигнах до извода, че плеара, по-скоро управлението му, търси автомобила (Е39 или Е53) от който е свален. ако нещо не съвпадне и не тръгва. От известно време търся някой, който може да накара това чудо да работи независимо от това къде е монтирано. Явно това е нещо, с което не се е занимавал никой до момента и за сега удрам на камък.
Ако при теб се е бъгнала системата при обучаването на допълнителния ключ, може плеара да не намира инфото, което го "отключва", за да работи нормално.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: Х5 радио модул

Мнение от khaled » 12 Сеп 2011, 21:34

Това звучи интересно.
По твоя проблем днес разбрах, че не само ти си пробвал да стартираш радио по този начин. Един от сервизите ми казаха, че са изкарали модулите с всички кабели ама ядец. Не разбрах всичко, но системата май си търси всичките компоненти за да заработи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 2.08.2006
Местоположение: София

Re: Х5 радио модул

Мнение от tngeorgiev » 13 Сеп 2011, 6:33

khaled написа:Това звучи интересно.
По твоя проблем днес разбрах, че не само ти си пробвал да стартираш радио по този начин. Един от сервизите ми казаха, че са изкарали модулите с всички кабели ама ядец. Не разбрах всичко, но системата май си търси всичките компоненти за да заработи.


-колега, гарантирам ти че няма никаква връзка му радиото (в твоя случай)
и ключа на колата
-когато радиото (бм54) се бъгне и дефектира, което често се случва, управлението (мониторът) се държи смахнато (картината замръзва, бутони не работят и т.н.)
-колкото до това, което са ти казали в сервиза..подминавай го този сервиз :mrgreen: мога да ти пусна фабричната навигация на поляната, стига всичко да е свалено внимателно и да има някъде близо бмв с иБус ))
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Х5 радио модул

Мнение от stony1 » 13 Сеп 2011, 6:54

Това за I-bus интерфейса е интересно, защото според инженерите на BMW ако има поне два модула с този интерфейс и се свържат, те трябва да комуникират и да работят без проблем. На практика не се получава точно така. Аз лично го пробвах - греда, не работи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: Х5 радио модул

Мнение от khaled » 13 Сеп 2011, 21:14

:lalala:
проблема вече е решен...оказа се някакъв модул за антените в спойлера на задния капак.Бил забил, но не даваше грешка при първата диагностика. И нямало наистина никаква връзка с ключовете.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Х5 радио модул

Мнение от Retrofit » 14 Сеп 2011, 23:52

stony1 написа:Това за I-bus интерфейса е интересно, защото според инженерите на BMW ако има поне два модула с този интерфейс и се свържат, те трябва да комуникират и да работят без проблем. На практика не се получава точно така. Аз лично го пробвах - греда, не работи.


Главния модул за I-Bus е LCM-a, а цялата комуникация се прехвърля през таблото(IKE), така че и да навържеш всичко няма да работи без таблото и лайт модула, няма кой да управлява адресите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Х5 радио модул

Мнение от stony1 » 15 Сеп 2011, 13:57

Retrofit написа:
stony1 написа:Това за I-bus интерфейса е интересно, защото според инженерите на BMW ако има поне два модула с този интерфейс и се свържат, те трябва да комуникират и да работят без проблем. На практика не се получава точно така. Аз лично го пробвах - греда, не работи.


Главния модул за I-Bus е LCM-a, а цялата комуникация се прехвърля през таблото(IKE), така че и да навържеш всичко няма да работи без таблото и лайт модула, няма кой да управлява адресите.


Аз нямам LCM в моето Е36, но мулти волана, CD плеара и ченджъра, който е от Е39 си работят нормално и ги управлямам по I-Bus. Относно адресите, те са заложени в модулите и всяко съобщението се праща по I-Bus интерфейса, а го изпълнява модула, до който е адресирано. Останалите го пропускат и не е необходимо някой да ги разпределя. Това е най-лесния и бърз начин за комуникация по един проводник.
LCM модула е основен I-Bus модул до толкова, до колкото генерира и поддържа 12V по I-Bus шината и проверява кои модули работят коректно, което обикновенно се прави при подаване на контакт. Въпреки това I-bus интерфейса е разработен така, че два модула свързани чреж него, да могат да комуниират без другите да са налични.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook