Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 5.07.2009

Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Мнение от downccc1 » 09 Юни 2011, 17:48

Привет колеги, имам питане към вас :)
Имам кори на вратите с 2та говорителя, оригиналните нокии, среда и високи.
Искам да ги свържа директно от цд-то, но забелязвам, че на тях няма никакви филтри или кондезатори, които да филтрират честотите и следователно ако ги свържа ще свири целия спектър и има вероятност при усилване да гръмнат. Знам, че оригинално те се захранват от заводския усилвател и там се извършва филтрацията и към говорителите си идва всичко нагласено. Аз нямам този усилвател.
Така пищялката е 4 ома, средата е 8 ома и 2те са с тясна и широка букса.
Първо питане кое е + широката или тясната букса?
Второ питане, с помоща на някакви кондезатори ли трябва да се филтрират говорителите непосредствено до буксите, ако да, някои ако е наясно какви характеристики трябва да са и как да ги запоя съответно ще съм изключително благодарен.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Мнение от stony1 » 09 Юни 2011, 23:37

Предполагам, че става дума за Е36, ако греша ме поправи. НО както и да ги свържеш ще стане мазало. Проблема е в това, че на предната линия на Е36 заводски са свързани два говоритела. Единия е в краката а другият е на кората. В краката е широколентов 4 Ома, а на кората е пищялка 8 ома. Свързани са паралелно и общото им съпротивление е 2,67 Ома. Ако в семата се замени високочестотния говорител с двата, които са на кората на врата тогава ще имаш свързани паралелно 3 говоритела и общото им съпротивление ще е 1,6 Ома. Това изобщо не е здравословно за крайното стъпало на плеара. Има вариант да се изгради като компонентна система, но тогава е необходимо да се знаят характеристиките на говорителите. Другото решение, за което се сещам е да свалиш тези говорители и на тяхно място да монтираш една компонентна система. Щях да предложа да свържеш само пищялките, но видях, че са 4 Ома и се въздържам от това предложение, защото общото съпротивление във веригата ще стане 2 Ома.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 5.07.2009

Re: Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Мнение от downccc1 » 10 Юни 2011, 7:41

Мерси колега за инфото.
Колата е е36 купе 94г и оригинално си е с 13ка в краката 25вата на 4 ома и пищялка на коарата на 4 ома с кондезатор на нея. Слушал съм ги в такава конфигурация доста време и съм доволен.
Сега просто взех кори от по съвременна е36ца и те са със среди и високи и се надявах, че ще подобря звука отпред.
Не ми е проблем, ако има вариант за правилно свързване, аз да махна 13ките в краката и да останат средите и високите в кората, те са ми по-важни. Демек пак да станат 2 говорителя само един 8ома и един 4. Демек ако ги вържа успоредно 8 и 4 ома идва към 2,67ома към стъпалото на радиото, което ако има някакво значение е алпин 9880р и захранва само редната линия, задната е през усилвател.
Не ми се инвестира в компонентна система за предна линия с отделни филтри, че за да постигна нещо там едни 250лв трябва да отидат.
Идеята ми е да си ползвам говорителите които имам, които не ми се виждат лоши :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Re: Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Мнение от Koksan » 10 Юни 2011, 15:07

Доколкото съм запознат! Тези говорители се филтрират от усилвател! Правилно си се насочил че ще ги изгориш ако ги захраниш директно! Моят съвет е или да си купиш от някой от колегите във форума, предлагат цели комплекти HiFi пакет оригинални (като включва всичко, дори и снопа с кабели) и тогава да си ги захраниш! Друго решение не намирам, защото както каза и колегата Stony1, дори и филтиур да сложиш, ще промениш натоварването на крайното стъпало и от там ... да не си изгърмиш плеъра! Дано не си ги купил тези кори, само заради това, ми да вървят с цялостен салон! :))

Успех!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 4.06.2006
Местоположение: София

Re: Питане за свързване на оригиналните среда и пищялка на врати

Мнение от Braikov » 22 Юни 2011, 15:05

Естествено, че можеш да ги филтрираш. И трябва, ако искаш да ги слушаш. Смятането на съпротивления в такъв случай не е релевантно, тъй като говорителите са реактивен товар и техните съпротивления са честотно зависими. ;) В една n-лентова колона товара върху стъпалото определя предимно нискочестотния говорител.

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook