Да дискутираме няколко идеи....
Модератор: Icco
12 мнения
• Страница 1 от 1
- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Да дискутираме няколко идеи....
Здравейте ,от извесно време насам ми се мотаят някои идеи в главата за доизкусуряване на аудиото в е36цата. Замислил съм да взема комплект 6,5 " или 8" широколентови говорители с висока чувствителност които да бъдат поставени отзад на кората като се направят положки които да ги задигнат малко от задния краи за да бъдат по насочени към слушателите би могло да стане с подложки върху дупките за оригиналните говорители. Някои правил ли е подобно нещо и харесал ли му е резултата .... това е идеята за задната линия която ще бъде ограничена на долна граница стотина херца с подходящи филтри , идеята е да се получи достатачно силно представяне на среди и високи без да се купуват някакви прехвалени пласмасови елипси. Втория замисъл е суб баса в багажника , замислил съм го с два 12'' бошшман(хbass) защото са на що годе нормална цена, като се колебая дали да не бъдат по малки защото не гоня чак толкова голямо звуково налягане но за баса ще видим по нататък.Идеята е не да се получи некво си там думкане ами да бъде представена музиката в целия честотен диапазон що годе еднакво и достатъчно силно.Всякакви препоръки , други идеи, забележки и др са добре дошли 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Да дискутираме няколко идеи....
Колега, това за целия честотен диапазон е "Mission Impossible" без значение от марката и модела на автомобила. За подробна информация по този въпрос ето една тема: viewtopic.php?f=13&t=249439
По отношение на идеята за долната граница на задната линия имам съображения. Така или иначе самите говорители ще имат честотна характеристика, която започва малко под 100 Hz, какъв е смисъла да филтрираш честоти, които ще се чуват доста по-слабо. Какво ще постигнеш с това?
Сега си представи саунда в Е36 по следния начин:
1. Предна линия - всички се оплакват че и липсват ниските честоти и преобладават средните и високите (аз съм на малко по - различно мнение);
2. Задна линия - преобладават среди и високи, ясно изразени. Това е твоя идея;
Като резулрат - много шум в главата и доста беден саунд.
Добави към това и един или два субуфъра, кото както и да се мъчиш да настройш, винаги ще "думкат" - доказано.
Краен резултат - огромно количество шум в главата
с подчертани средни честоти и думкащ багажник. Дали си струва парите и времето? Вярно е, че има хора, които наливат луди пари в аудио системите на автомобилите си, но за мен не е оправдано.
По отношение на идеята за долната граница на задната линия имам съображения. Така или иначе самите говорители ще имат честотна характеристика, която започва малко под 100 Hz, какъв е смисъла да филтрираш честоти, които ще се чуват доста по-слабо. Какво ще постигнеш с това?
Сега си представи саунда в Е36 по следния начин:
1. Предна линия - всички се оплакват че и липсват ниските честоти и преобладават средните и високите (аз съм на малко по - различно мнение);
2. Задна линия - преобладават среди и високи, ясно изразени. Това е твоя идея;
Като резулрат - много шум в главата и доста беден саунд.
Добави към това и един или два субуфъра, кото както и да се мъчиш да настройш, винаги ще "думкат" - доказано.
Краен резултат - огромно количество шум в главата

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- dzwer
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xantia 2,0i 16V
- Мечтае да кара: Citroen XM 3,0i V6
Re: Да дискутираме няколко идеи....
За твоята кола единственото добро решение е да си монтираш хубава компонентна система(16,5-20см) отпред, като мидовете ги монтираш на вратите, а високите в колонките на предното стъкло и с подходящото насочване.
Отзад на кората говорители за домашна употреба(с висок Qts) които работят добре в голям затворен обем.
И един четириканален усилвател да захраниш предната линия и задните басови говорители(които са отрязани на 80-100 херца).
Ако целиш отзад да подобряваш звуковата картина от към среди и високи - ще загубиш стерео ефекта.
Така ще получиш качество без думкалници в багажника.
Отзад на кората говорители за домашна употреба(с висок Qts) които работят добре в голям затворен обем.
И един четириканален усилвател да захраниш предната линия и задните басови говорители(които са отрязани на 80-100 херца).
Ако целиш отзад да подобряваш звуковата картина от към среди и високи - ще загубиш стерео ефекта.
Така ще получиш качество без думкалници в багажника.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Re: Да дискутираме няколко идеи....
blabla написа:Втория замисъл е суб баса в багажника , замислил съм го с два..
Защо в багажника, и защо два?
И откъде-накъде ще избираш говорител по цената му?
- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Да дискутираме няколко идеи....
Braikov написа:blabla написа:Втория замисъл е суб баса в багажника , замислил съм го с два..
Защо в багажника, и защо два?
И откъде-накъде ще избираш говорител по цената му?
Отговора е ограничен бюджет затова е и такава идеята ми , то е ясно че с компонентна система с цена 300 400 лв ще свирне доста добре а и друг е въпроса че трябва да преправям корите на вратите за да вградя басите...... и става дълга и широка.
Фрии аир говорители отзад на кората как ви се струват като идея .
Re: Да дискутираме няколко идеи....
blabla написа:Фрии аир говорители отзад на кората как ви се струват като идея .
Зависи как го реализираш. При всички положения трябва да се изработи правилна конструкция за основа на говорителя. Поставянето на говорители върху оригиналната кора, или ламарината, или чрез някакви "адаптери" е неправилно, несвирещо, бучащо и дрънчащо...
- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Да дискутираме няколко идеи....
Доиде време да започна проекта, мислих мислих и в краина сметка реших да сложа басове, пообиколих магазините за говорители и в краина сметка се сдобих с два такива говорителя http://www.biema.com/en/product/?99_497.html не са много подходящи за в кола но за цената която ги намерих бяха наи доброто което можеше да взема
И така ето малко снимков материял
Кутията е 2х55 литра отначало беше затворен обем вчера сложих фазоинвертори и останах доста приятно изненадан.

И така ето малко снимков материял

Кутията е 2х55 литра отначало беше затворен обем вчера сложих фазоинвертори и останах доста приятно изненадан.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Да дискутираме няколко идеи....
Ето снимки след слагането на фазоинверторите 
За момента ги слушам на плеара с някви импровизирани филтри колкото да не е без хич и да си кажа на 20 вата реални от плеара се представят доста добре.
Иначе в колата картинката стои така :
Махнах оргиналните нокии отзад и сега стоят дупки/ замислил съм някак си да напъхам 6,5 инча говорители даже съм харесал едни висатон но всичко с времето си
Иначе кутията я правих от 25мм пдч лепени са парчетата също са хванати с видии вътре съм я демпнал с вата отвсякаде , взех некви евтини щипки колкото да не е без хич и така ,стана доста масивна кутията 30кг я мерих... Резултата поне мен си ме кефи много на визия и на звук
Вие какво бихте казали по въпроса 

За момента ги слушам на плеара с някви импровизирани филтри колкото да не е без хич и да си кажа на 20 вата реални от плеара се представят доста добре.
Иначе в колата картинката стои така :
Махнах оргиналните нокии отзад и сега стоят дупки/ замислил съм някак си да напъхам 6,5 инча говорители даже съм харесал едни висатон но всичко с времето си

Иначе кутията я правих от 25мм пдч лепени са парчетата също са хванати с видии вътре съм я демпнал с вата отвсякаде , взех некви евтини щипки колкото да не е без хич и така ,стана доста масивна кутията 30кг я мерих... Резултата поне мен си ме кефи много на визия и на звук


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Да дискутираме няколко идеи....
http://www.steadygroup.com/articledetails.php?id=119 или по големите бг20 , обаче ще трябва доста преправяне отзад. Аз пробвах на оргиналните дупки да се пробвам да сложа 6,5' говорителчета неможах обаче ако се направят подложки от пдч между ламарината и кората така че говорителите да застанат там може и да стане , изобщо цялата работа със задната кора е мн скапана и много ме дразни.....
Re: Да дискутираме няколко идеи....
Еми тя кората се маха и не се занимаваш с нея. Изрязваш плоскост от шперплат на нейно място както те устройва.
Аз ако ще слагах (няма такова време в българския език, ама айде..) широколентови говорители, щях да ги монтирам на предните врати. Ако се решиш да слагаш 8-инчов препоръчвам TVM ARZ-6604 вместо БГ20.
Нали си знаеш, че подобни говорители няма да издържат много на слънцето и влагата...? Примерно 1 година.
Аз ако ще слагах (няма такова време в българския език, ама айде..) широколентови говорители, щях да ги монтирам на предните врати. Ако се решиш да слагаш 8-инчов препоръчвам TVM ARZ-6604 вместо БГ20.
Нали си знаеш, че подобни говорители няма да издържат много на слънцето и влагата...? Примерно 1 година.
- dzwer
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xantia 2,0i 16V
- Мечтае да кара: Citroen XM 3,0i V6
Re: Да дискутираме няколко идеи....
BG17 свирукат сравнително добре от към среди, високите им са по-слаби.
Аз имам BG13P в задните врати и те от към високи са по-добре. Тия въшки надсвирват 16,5см дърти Фокал-и от към среди, а Фокал-ите са 4 ома, а Визатон-ите са 8 ома.
Моите са вече втора година в колата и нямам проблеми с тях, но са във вратите както казах. На кората няма да оцелеят!
Мембраните им са от много тънка хартия която по никакъв начин не е импрегнирана и не знам дали ще изкарат и година на задната ти кора.
По-добре малка компонентна система отзад с насочване на високите напред, без да се отразяват от стъклото, за да не ти се губят на фона на тия думкалници които си сложил в багажника.
Някой ден ще навия на жената брат й да му преработя БМВ-то отзад както ти писах по-горе, да видя дали са ми правилни разсъжденията...
Аз имам BG13P в задните врати и те от към високи са по-добре. Тия въшки надсвирват 16,5см дърти Фокал-и от към среди, а Фокал-ите са 4 ома, а Визатон-ите са 8 ома.
Моите са вече втора година в колата и нямам проблеми с тях, но са във вратите както казах. На кората няма да оцелеят!
Мембраните им са от много тънка хартия която по никакъв начин не е импрегнирана и не знам дали ще изкарат и година на задната ти кора.
По-добре малка компонентна система отзад с насочване на високите напред, без да се отразяват от стъклото, за да не ти се губят на фона на тия думкалници които си сложил в багажника.
Някой ден ще навия на жената брат й да му преработя БМВ-то отзад както ти писах по-горе, да видя дали са ми правилни разсъжденията...
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани