Саунд Е39-ка

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 06 Сеп 2015, 11:13

Не е за багажника , там както споменах реших проблема с 2 елипси на мястото на малките отвори за DSP мидбасчетата. Спирам се на съветите на колегата Mario Pankov да търся някой който продава или изработва обеми за предните врати. В момента от ПДЧ си направих пробно на едната врата стойка за говорителя и ако няма ефект от затворения обем, ще ги оставя на тези стойки Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 27 Сеп 2015, 14:53

Mario Pankov написа:За да получиш затворен обем трябва или да го изработиш целия, или да уплътниш добре вратата и кората. Това, което масата правят, поставяйки една изрязана дъска и смятайки, че оформлението е класически затворен обем, не е каквото си мислят и резултатът е по-слаб бас. Получава се т.нар. а-периодична кутия, или казано по друг начин - зле уплътнен затворен обем. Няма много изписано по тази конструкция, кято основно за отправна точка се използват материалите от E.J. Jordan, но поне според моите експерименти с това оформление, има доста "плаващи" заключения в теорията му.

Беше ме питал и бих ти ги изработил според моите, но счупих преди време четкодържател на прободния трион и за сега не мога. Като ги направиш ги импрегнирай с грунд за дърво, иначе МДФ-а може да се разлисти от влагата. Ще видя дали не мога да ги копирам на хартия А4 ( на части ) и да пусна тук файла и за други, които решат да минат по този път.


Ами аз твърдо съм се заинатил да намеря оптимален вариант и от предната линия да излезе нормален звук, затова докато е разглобена ще пробвам 3 те варианта с тези говорители. 3-я вариант е твоите обеми,затова ще бъде от огромна полза ако дадеш копие на чертежите за твоите обеми ,за да намеря дърводелец който да ми ги изработи и да сравня от 3 -те кое най-добре се получава.Ако вече от говорителите е проблема или ще ги прежаля или следва модване с лека корекция по интериора
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 27 Сеп 2015, 16:17

По-добре опиши кое не ти харесва, за да се работи по него. Според мен обемите си ги направил до някъде доста добре. Ако се демпне всичко което е и ламарина в обема, както да няма стени от нищо друго от освен дърво и ламарина, ще се получи реален обем, здрав.
Тогава проблем не трябва да има.
Говорителите като цяло не са нищо особено, но са достатъчни за да направят доволна картина. Лошото е, че не си ги преправил направо с 6,5".
Спомена някъде, че искаш да слагаш отделно СЧ отпред, но нямало 4омови.
Според мен за сега не слагай ако ще си с тези мид баси. Височината на мидбас при Е39 е достатъчно добра за да се чуват нормално СЧ.
Отделно ако искаш да слагаш СЧ, то не е казано че трябва да саа 4ома, при този вариант, може и всичко от 2 до 8ома, от значение е колко е чувствителни и в какви граници ще свирят.
Другия вид мод според мен е 6,5" бас във врата + отделно някой широколентов.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 04 Окт 2015, 14:33

Ами личи си му,затова съветите му не се поличават дории да е прав на теория на практика има абсолютно противоречие , затова колега се придържам към твоите обеми ,защото си държа разкостена колата във вратите докато намеря оптимален вариант.Карам на проба и затова си правя няколко варианта и да избера най-сполучливия.Това което ми е на вратата е само стойка и като обем почти нищо не създава като сцена освен ако не облепя цялата врата. Първо ще намеря майстор да ми изработи твоите обеми и тогава ще споделя резултата :)


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 04 Окт 2015, 14:41

Zlatiyan_Genchev написа:Ами личи си му,затова съветите му не се поличават дории да е прав на теория на практика има абсолютно противоречие , затова колега се придържам към твоите обеми ,защото си държа разкостена колата във вратите докато намеря оптимален вариант.Карам на проба и затова си правя няколко варианта и да избера най-сполучливия.Това което ми е на вратата е само стойка и като обем почти нищо не създава като сцена освен ако не облепя цялата врата. Първо ще намеря майстор да ми изработи твоите обеми и тогава ще споделя резултата :)

Ти не си бил мой клиент за да ми коментираш практиката :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 08 Окт 2015, 22:57

Mario Pankov написа:Направи им по един кръгъл прорез на частта, означена като "ГРЪБ", и вътре постави резистивен материал, тук най-добре ще е да използваш полиестерна вата ( в целия обем трябва да сложиш, върху отвора задължително. Целта е да направиш преход към обема на основната врата, но да забавиш скоростта на въздуха в отвора. Мисля, че ти бях споменал, но тези обеми, макар и по-големи от заводските с около 70%, не са много подходящи за компонентната ти система, поне на база публикуваните от DLS параметри. По-скоро мидбасът би се чувствал добре в 12-13л при Qtc от около 0.7. Този отвор и ватата вътре в него все пак ще помогнат да намалиш пика при 90-100Хц и същевременно да не се предизвикват сериозни резонанси от самата ламарина във вратата. Ако пикът е в рамките на 3-4дб, може дори да ти хареса повече, подобна настройка обикновено звучи по-динамично и е чест похват, използван при дизайна на bookshelf колонки, особено от английски компании като Wharfedale. В обемите от плановете можеш да получиш достатъчно нисък бас за да не се налага да поставяш субуфер, но с подходящият високоговорител ( Qts<0.3, Vas 16-22л и с по-голям ход ) :D


Така с този отвор на "гърба" предполагам ,че ще се увеличи обема заедно с ватата, т.е освен самия затворен обем , говорителя ще използва и обема между кората и вратата? Желания бас го постигнах от задната линия - елипсите като ги свързах към усилвателя, целта на тези е да свирят нормално и от там леко да идват някакви ниски тонове,защото в момента на отворено никакви ниски не се чуват почти, като направя затворен обем около говорителя започват по да се чуват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от ares2 » 10 Окт 2015, 10:45

ще ползвам темата да попитам този тип говорители от под седалките на някои серии на БМВ могат ли да се ползват в друг обем? и дали тази пластмасова кутия тук е с цел обем или просто предпазва говорителя?
имам два и се чудя как да приложа в действие :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от ares2 » 13 Окт 2015, 10:33

аз съм замислил нещо но нямам подходящи обеми за да ги поставя, а се притеснявам да не стане точно това с механичното движение за което то спомена горе, защото сега са реално отворени..
дали ще изгорят така ако ги оставя без обеми?
проблема на Е39 е че няма много място под мокета на седалките.. :banghead:
коалта е с ДСП, но ми се иска да поставя тези под седалките за да се "разтресе" малко предната линия..
баса продължва да си бяга назад..
ако седиш на предната седалка се чува приятен бас на фона на 6 те говорителя около мен.. + оригиналната бас кутия от багажника, но седнеш ли на задната седалка баса е прекалено много и дразни.. :dunno:

за тези говорители от снимката имам оригинален усилвател LEAR които си ги захранва и съответно може да поддържа и едни среди с хубави пищялки..
не знам какво ще стане но стм фен на стандартно ползваните системи от БМВ и ще експериментирам..
ако пък не стане си остава ДСП :mrgreen:
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 13 Окт 2015, 20:08

ares2 написа:аз съм замислил нещо но нямам подходящи обеми за да ги поставя, а се притеснявам да не стане точно това с механичното движение за което то спомена горе, защото сега са реално отворени..
дали ще изгорят така ако ги оставя без обеми?
проблема на Е39 е че няма много място под мокета на седалките.. :banghead:
коалта е с ДСП, но ми се иска да поставя тези под седалките за да се "разтресе" малко предната линия..
баса продължва да си бяга назад..
ако седиш на предната седалка се чува приятен бас на фона на 6 те говорителя около мен.. + оригиналната бас кутия от багажника, но седнеш ли на задната седалка баса е прекалено много и дразни.. :dunno:

за тези говорители от снимката имам оригинален усилвател LEAR които си ги захранва и съответно може да поддържа и едни среди с хубави пищялки..
не знам какво ще стане но стм фен на стандартно ползваните системи от БМВ и ще експериментирам..
ако пък не стане си остава ДСП :mrgreen:

Какво си замислил?
Реално и каквото да си мислил, няма да е по добре дори от един качествен 8" суб поставен на кората!
Това дали си с дсп или с соц радио респром, няма някакво значение като цяло в случая. :)
Ако монтираш правилно суб отпред, може да дойде бас повече в предна част, но този в задната няма да намалее, освен ако не се получи звуково късо. Всичко което слагаш отпред освен предна линия а качествени и по-големи говорители - е измислица!
Верен звук и еднакъв в цялото купе е почти невъзможно ода се постигне. Това реално го няма и в SQ колите. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 11 Ное 2015, 1:21

Mario Pankov написа:Да, така ще увеличиш обема. Целта на ватата е да забави скоростта на въздуха в това, което ще образува порт с дължина дебелината на материала. Това ще намали налягането в самата врата, респ. евентуалните резонанси в нея, които биха се възбудили, както и ще намали ефекта на проникващи през ламарината звукови вълни, които биха достигнали до мембраната или звуковата бобина.

Целта ти е да използваш предните мидбасчета максимално ниско за звуковото ниво, което желаеш, а това отзад, което си монтирал, да използваш само за най-ниския регистър. Мозъкът губи своята чувствителност за локацията на звукови вълни, когато те паднат под, грубо, 80-на Херца. Ако решиш да оставиш високоговорителите, разположени отзад, да покриват по-широк честотен диапазон, ще започнеш да чуваш, че част от звука идва отзад, а не както е обикновено в един запис - отпред. Най-лесно можеш да тестваш с бас, от типа на Бари Уайт. Тил Линдеман също би ти свършил работа, в Reise, reise например. :lol:

Преди да режеш - опитай без отвори, полученият пик в звуковата енергия в района 80-100Хц може да ти хареса, особено на барабанни сола. Този похват кара едно озвучително тяло често да бъде възприемано като динамично от слушателя и както ти споменах, се използва често при конструирането на компактни озвучителни тела.


Открих човек/фирма която да ми изработи твоите обеми колега само ,че материала не е МДФ ,а някакъв уж по здрав от пресован шперплат,фирмата изработва обеми за големи говорители в заведения и кутии за бас каси.Обаче проблема е ,че им трябва технически чертеж на Аутокад ,защото директно го задават на машината да изработи детайлите. Тези А4 вършат работа,но ще се наложи да търся да ми го пречертаят на електронен носител с Аутокад.Сллучайно да имаш и на технически чертеж или си го пречертавал на ръка от твоите? Чудя се за този отвор лек с някво Ф от тръбичка след като ги изработят дали да не оставя лек отвор в най-тясната част на обемите за това което съветваш?


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от skimu4ka » 11 Ное 2015, 10:01

Злати ти реално сам не можеш ли да си изработиш нещата? Според ен ако имаш доста време, ще се справиш дори и да не станат перфектни от липа на опит.
Бих ти помогнал с каквото мога.
За 3Д чертеж на Аутокад е трудно и може би проекта да е по-сложен от самата изработка.
Като цяло не знам как точно работят и коя е фирмата но може да станат нещата според мен и скицирано. Попитал и ги за това?
Аз може да те насоча и към други решения но вече честно казано не искам да ги споделям, понеже всеки тука се оплаква че правя реклама. Ами то тогава май да не се пускат теми тука с помощ освен ако не е съвет кое как. Що се касае до лична помощ или фирма - то човек да не го споделя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от ares2 » 13 Ное 2015, 19:35

аз добавих усилвателя от Х3 и Е90 е Е39 вързан към радио модула които ми захранва и ДСП системата
наместих буферите на Х3 под предните седалки и ефекта е брутален..
баса се усеща с тялото някак.. все едно си седнал и слушаш музиката в звукозаписно студио и усещаш касата на барабаните с тялото си..
много съм доволен, но единствено като намаля не новите басове не се намалят до край и се чуват леко..
поредполагам че може да съм сисипал усилвателя им преди да ги монтирам че го тествах на Е36 и май нещо му навързах много ниско съпротивление на едни канали :dunno:
но както и да е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 19 Ное 2015, 23:52

Колега ,просто си златен ,оставаме ти задължени (бая бира има да пиеш вече) :D .Извън шегата страхотна работа и хабене на нерви спести , с този чертеж на Cad формат. Сега остава да си избера подходящия гръб от вариантите които си посочил или да си пусна за изработка на гръб 2 варианта и съответно да пробвам с говорителите в кой вариант по-добре ще звучат.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 17.11.2012
Местоположение: Асеновград
Кара: 530D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от justtvargi » 01 Мар 2016, 2:59

Здравейте на всички. Върти ми се една идейка в главата,пък ще видим какво ще излезе. Мисля си да сменя говорителите в е39ката (без дсп е колата),четох доста, но все още не знам ще ми се получи ли номера. Не съм много запознат с всички детайли по цялата работа с музиката в колата, пък и като гледам колко фактора и детайли трябва да се "напаснат" направо ми става лошо... имам чувството, че ще успея да построя совалка по-лесно
Колата е с навигация Динавин и има стокови мидбас говорители в предните врати и на задната кора. Искам да сменя предната линия с Hertz DSK 130.3 а задната с Hertz DCX 130.3 (примерно) първи въпрос е дали и защо двукомпонентните системи са по-добри от двулентовите говорители. 2 въпрос дали динавина ще захрани адекватно въпросните говорители (съмнително??)
След време мисля да сложа един 8 инчов фрий еър Kicker към 200 вата РМС в подлакътника . Ако динавина не може да захрани херцовете значи ще ми трябва усилвател 2 канала по 200 или 2х250 вата рмс нали така? И ако ги сложа въпросните мидбаси в местата, където са ми сегащните говорители ще изкарат ли горе-долу качеството, което трябва да бъде? Четох тука за вълни и разни пластмасови тръбички за намаляването на вибрациите на предните "кутии" във вратите, предполагам има голям ефект и сигурно ще го направя. Като цяло какво ще се получи от цялата работа и къде бъркам?
Може да е писано доста по въпроса, за което съжалявам, ако има подобна тема на това мое мнение, но главата ми изпуши от 1 седмица насам станах като професор по аудио колони :oops: марките на говорителите са примерни и няма да се разсърдя на нови предложения :)
Благодаря предварително и всичко най-добро!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 10 Май 2016, 23:32

След като над половин година ми стоеше колата без кори , преди около 2 месеца най-накрая е сглобих и все се каня да кача някоя снимка от обемите които с помоща на начертаното от колегата Mario Pankov и една фирма, която изработва обеми и озвучава. Дадох им ги да изработят от водоустойчив пресован шперплат.Самите обеми ги напълних с полиестерна вата (бялата), която е като в заводските обеми. Филтрите на предната 2- компонентна линия ги захванах между двата джоба,като се наложи да се сваля 1- я джоб на едната кора, тъй като лепилото на джобвете беше все още здраво на 1-та кора. Резултата от самите обеми е задоволителен,като единствено не ми стигна дълбочината за магнита на говорителите и минах на вариант от абсолютно затворен обем ,към изрязване на отвор през който да влезне магнита,като така се получи преход към обема на вратата,а определено говорителите си искат обем. Останаха 2 проблема - 1 я е свързан със самите обеми ,успях с доста напъване да закача корите обратно ,тъй като в 1 я край обемите опират в джобовете,но не паснаха перфектно и се счупиха 2-3 щипки,защото корите остават под напрежение. 2-рия проблем остана с ниските честоти - R2A серията си вади ниските честоти добре в обема ,но предпазната кора отзад вибрира и то на 1-та врата само доста осезаемо и криви звука.Когато сваля прозореца надолу намаля или спира изцяло кривенето т.е вибрирането на кората.На пасажерската врата почти не вибрира кората. Има ли някакъв начин да се спре вибрирането на предпазната кора от магнита - в случая според мен на шофъорската врата магнита опира в предпазната кора и от там тя вибрира постояно?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook