Саунд Е39-ка

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 15 Май 2016, 18:49

Mario Pankov написа:На мен ми се струва, че си ги монтирал накриво, виж приложената снимка. При мен пасват добре, като тези умишлено ги намалих с 5 милиметра. Още нещо, което явно съм пропуснал - захващането на пластмасовите джобове към кората изисква долният ръб на обема да бъде поизпилен. Обърни кората и ще видиш за какво говоря. Ако някой се е откачил, можеш да го залепиш обратно с топъл силикон или направо да нагрееш със пистолет/сешоар оригиналния и само да притиснеш. Самата кора вибрира, защото е в контакт с джоба. Освен това, можеш да я облепиш с демпващ материал, най-много нужен е високо при пластмасите на въздуховода и на, и около металната планка зад дръжката. Най-евтиният вариант е битумна хидроизолационна лента, но при идеалните условия ( 35 градуса навън и достатъчно силно късо съединение вътре ) може да се запали. Специализираните материали имат посипка това да не се случва.

20160306_174208.jpg


Обемите максимално нагоре съм ги захванал колкото позволява гредата на вратата.Наистина в долния край на големия джоб има нужда от пилене на обема - при поставяне пилих малко самия джоб ,като при монтирането на филтрите се наложи свалянето на големия джоб за да мога да захвана кутията на филтъра между двата джоба и после го залепих именноо с топъл силикон но ефекта беше временен и при напъването при слагането на вратата джоба си се отлепи от силикона ,но в случая като опира в предния край на обема при доста натискане и опит за напасване на кората успя да влезне почти докрай джоба и се закрепи под обема та не мърда грам.Най-вероятно обаче и джоба и филтъра опъват предпазната кора и така магнита на говорителя има изяло контакт с предпазната кора и вибрира самата предпазна кора.На пасажерската врата магнита почти не контактува с тази кора т.е има някакви милиметри разстояние между магнита и кората и няма тези кривения освен в случаите като увелича доста. Имам антивибрационен материал който купувах преди време за задната кора в багажника от Авал , 4 листа са който обаче немогат да ми стигнат за целите врати. А и дори да изолирам предпазната кора с този материал ,магнита ако пак контактува с този материал няма ли пак да криви при ниски тонове? Въздуховода и металната дръжка на кората не създават проблеми на звука.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 21.05.2016

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от KaiZenBG » 12 Юни 2016, 9:49

Здравейте, колеги.
От две-три седмици карам Е39 комби.
Колата ми харесва много, но с едно брутално изключение.
Звукът е покъртително зле! Май съм с най-базовия пакет - касетофон и радио! Говорители в предните врати и отзад на тавана.
В предната ми кола - А3, си бях поръчал раздувки на предните врати и бях изцяло с Morell, звукът беше чудесен за моя вкус.

В това БМВ обаче, направо не виждам как да стане работата.
Взех си от старата кола само плейъра, но даже и него не виждам как да монтирам!

Гледам в алиекспрес има някакви готови варианти. Стават ли за нещо?! Не ми се иска да ми разбият колата заради китайската музика, която даже и не излиза никак евтино!
Кой е най-лесния вариант? Преди не ми пукаше за парите, ама то и затова карах двувратка турбо. Сега искам музиката да стане по възможно най-лесния начин.
Идеи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 17 Юни 2016, 22:11

Mario Pankov написа:Между пасажерската и вратата от страната на шофьора няма разлика, освен в модула на централното заключване, монтиран на първата високо горе. Т.е. ако при едната ти пасва, а при другата не, значи нещо не е наред със самата врата.

Като изпили ръба, кората прибра ли се, където трябва да бъде? Погледнах снимката отново и пак според мен има наклон на обема, видим е отдолу. При мен са равни и трябва и тези да бъдат равни спрямо профила на вратата, но след като ги начертах не съм ги тествал лично.


Не ,не съм свалял кората откакто съм е поставил.Проблема с вибрациите не идва от предната кора ,а от задната предпазната и на 2 те врати. Относно непасването на интериорните кори и на 2 те врати еднакво непасваше. Ще ги свалям отново като имам малко повече време и ще пиля да паснат идеално преди да смена счупените щипки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 03 Юли 2016, 15:06

Mario Pankov написа:Ако и на двете има проблем, вече трябва да се установи от къде и да оправя файловете. На кое викаш задна кора - ако на сивия материал, който е между ламарината и интериорната кора, това е изолация, прорежи я където искаш, същата е като термоизолацията за тръби. Залепена е с някакъв битумен агент, чрез нагряване се отлепя лесно.


Прилепването на корито ще го донагласям и ще видим колко трябва да коригирам. Проблема със звука идва именно от този сивия материал, не смея да го режа защото предпазва от влизане на вода, беше се разлепил битума ,та купих болкит и ги залепих отново преди да сложа корите. Но магнита на говорителя се опира в този матаериал и той вибрира, в случая материала е изпънат като струна и при по-ниски тонове вибрира именно този материал. Остава да се измисли как да не се опира в магнита.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E91 330D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Raefi » 09 Авг 2016, 17:42

Дойде ред да обърна внимание и на аудиото от което се каня от бая време, до тук съм готов с трилентовия филтър за стоковата hi fi система, обаче ударих на камък, въобще не погледнах че мидбасите че са двунамоткови, и сега понеже искам да тествам филтрите през стъпалото на кафетофона и се чудя дали ще издръжи в мостов режим или или да мисля с някакво съпротивление.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 06 Сеп 2016, 11:06

Mario Pankov написа:Твърде дълбоко е шасито на високоговорителя, за това опира. Направи му спейсър - един пръстен от шперплат/мдф - залепи го отпред и монтирай високоговорителя на него. До 12мм спейсър няма да предизвика триене между гофрата и кората на вратата. Битума е трябвало само да нагрееш, след това като притиснеш изолацията - ще се залепи. Сешоар, обаче, няма да ти свърши работа, защото битума е с добавки и се топи при по-висока температура, става с пистолет за горещ въздух.


Обмислям да сложа фланец от задната страна така че магнита да остане вътре във фланеца и по този начи самия фланец че направи разтояние между предпазната кора и магнита. Относно битума процедурата е правих в топло време и беше размекна ,но на места се наложи да добавя болкит за да прилепне плътно. Този предпазния материал който съм показал в по-предишен пост дали ще има ефект ако облепя предпазната кора с него?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от aivanov99 » 20 Сеп 2016, 11:30

Някой може ли да ме светне как се свалят предпазните кори на говорителите на тавана. Става въпрос за E39 2002 г. Опитах да ги сваля, но имам чувство че ще ги счупя. Има ли някакъв чалъм?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 29 Сеп 2016, 21:19

aivanov99 написа:Някой може ли да ме светне как се свалят предпазните кори на говорителите на тавана. Става въпрос за E39 2002 г. Опитах да ги сваля, но имам чувство че ще ги счупя. Има ли някакъв чалъм?


С тънка отверка подпъхни под рамката и ще тръгне

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от gentata » 29 Сеп 2016, 22:47

От едната страна са щипки от другата са Г-образни зъбчета, така че внимавайте с отвертката да не оцелите страната със зъбчетата че се чупят лесно. Ако оцелите зъбчетата трябва да се бута към щипките.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E91 330D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Raefi » 10 Окт 2016, 16:21

Моя малък проект е към своя край, като предстои тия дни да досглобя колата. Кутията на суб-а се получи с обем 41 литра като е затворен обем, което мисля е добре за суба w312b , но въпроса ми е с каква вата да я напълня, чета по аудио форумите, полиестерна, вълнена, та дори и топки вестници. Целта на суба е да свири що годе ниско, без характерното за повечето лупкане което предполага и затворения обем. Та ако някой е експериментирал да изкаже мнение. Другото което сгафих малко е сечението на кабелите, бързах и в магазина имаха само 0.75см2, и се притеснявам да не окаже голямо влияние, макар че ползвам стандартните hi-fi драйвъри вързани на 8 ома с трилентов филтър отпред (благодаря на колегата Mario Pankov, че ми изтърпя всичките питания относно филтрите, но като цяло дори сега през касетофона захранени средите и високите свирнаха супер), а отзад ще са само с кондезатор разделени, и повече от 30 вата надали ще им подавам. Усилвателя е един които първоначално не мислех да ползвам но не целя кой знае какво, та така че влезна в употреба а именно Kenwood kac846, стар е и не е кой знае какво, но мисля че ще върши работа. Hertz Ep2 ще се грижи за суб-а. Нямам кой знае какви очаквания като цяло, но и нямам претенциозно ухо искам да свири приятно силно без кривене. И един последен въпрос, кондензатор да слагам ли или не е толкова висока мощността, Акумулатора е 100ah Varta Silver ?!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 12 Окт 2016, 0:04

Слагай полиестерна вата (бяла) , във заводските обеми е с такава ,тя хем предава обем хем изолира от паразитните звуци. Можеш да е намериш в шивашки магазин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E91 330D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Raefi » 17 Окт 2016, 14:26

Всичко хубаво , свирна чудесно, само където малко високите са ми кресливи, все едно ми набиват игли в ушите, трябва да си поиграя с фитрите отпред, разделени са около 1kHz/7kHz с затихване 24db/oct. Свири половин час и задните говорители изгоряха :mhihi: :mhihi: 25w уж бяха а усилвателя беше на 20 процента sensitive. Сега се чудя дали да не забия още един 40w-ови 2х4ома или да сложа едни визатонки пак на 40 50w на 8 ома. Предните говорители се държат още, така че мисля че 40w с импеданс 8 ома би държало. Усилвателчето се оказа бая читаво, не очаквах...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от stony1 » 17 Окт 2016, 14:38

Raefi написа:Всичко хубаво , свирна чудесно, само където малко високите са ми кресливи, все едно ми набиват игли в ушите, трябва да си поиграя с фитрите отпред, разделени са около 1kHz/7kHz с затихване 24db/oct. Свири половин час и задните говорители изгоряха :mhihi: :mhihi: 25w уж бяха а усилвателя беше на 20 процента sensitive. Сега се чудя дали да не забия още един 40w-ови 2х4ома или да сложа едни визатонки пак на 40 50w на 8 ома. Предните говорители се държат още, така че мисля че 40w с импеданс 8 ома би държало. Усилвателчето се оказа бая читаво, не очаквах...

Говорителите с импеданс 8 ома са добро решение. Аз съм с такива в предните врати и на задната кора, понеже съм привърженик на системи чиито говорители са с импеданс 8 и повече ома. Саундът е по-добър, а и не държа на "количество" звук, а на качеството.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E91 330D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Raefi » 17 Окт 2016, 16:22

Ами аз съдя по предните които са стандартни за hi-fi системата на е39 2х4ома които са вързани последователно и ги дават 40 вата, те все още са живи но ще си поиграя с настройките на усилвателя, че от касетофона нищо не мога да барна освен високи и ниски. Гледам че визатон имат 50 ватови на 8 ома което ме устройва, понеже усилвателя е 4х50 на 4 ома, така че би трябвало да няма проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E91 330D

Re: Саунд Е39-ка

Мнение от Raefi » 13 Ное 2016, 22:30

Моето лутане вече приключи, бяха поставени Morel Maximo 5 и като цяло май и това ще ми е избора и за отзад. Доста добре свирнаха, може би след време да се заиграя да им хакна някоя среда, но високите са неодимови 2.5 " и направо си е друга бира. :bowdown: За другите които вървят по моя път, да кажа че pre-out-ите изкарани от предусилвателя на business rds предполагам и другите касетофони/cd-та, са високоволтови - 4V, за да не направят тая грешка като мене, без да меря да си играя със sensitiv-a на усилвателя и да изгоря всички говорители.

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook