ИМАМ ВЪПРОС???
Модератор: Icco
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Don Curleone
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 29.07.2004
- Местоположение: софия, ХИПОДРУМА
ИМАМ ВЪПРОС???
Може въпросът ми е глупав, но имам един касетофон(за кола) кенууд и се усилва звука до 36, но като усиля над 25 и почва да пращи и мембраните на говорителите почват да вибрират като луди, а говорителие не са по слаби от радиото, което е 4Х35, а старото ми беше 4Х25 и не правеше така.Ако някой има представа какво е?Благодаря. ![не 'нам :dunno:](./images/smilies/dunno.gif)
![не 'нам :dunno:](./images/smilies/dunno.gif)
- inkozikaas
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 25.07.2004
Отговор
Не ти е никак глупав въпроса ... бас ловя че поне 50% от хората тук имат същия проблем.
Самото пращене понякога идва не от самите говорители а от съчетанието на звуковите вълни в купето. Аз съм го усещал това и съм се приближавал плътно до говорителя и от самия него такова пращене не се чува.
Естествено проблема може и да е от слаби говорители, стари мембрани с намалена пластичност вече, неправилен монтаж след който остават някаде свободни пролуки в който самия говорител вибрира и попада при определена сила на звука в резонанс и т.н.
За самите мембрани няма кво да се безпокоиш ... нормално е да имат свободен ход ... все пак те създават вибрациите от който се пораждат звуковите вълни ...
Не съм специалист .. сигурно ще има и други по професионални мнения, но все пак може да е полезно това което пиша, а и да даде повод и база за обсъждане на проблема ти.
Самото пращене понякога идва не от самите говорители а от съчетанието на звуковите вълни в купето. Аз съм го усещал това и съм се приближавал плътно до говорителя и от самия него такова пращене не се чува.
Естествено проблема може и да е от слаби говорители, стари мембрани с намалена пластичност вече, неправилен монтаж след който остават някаде свободни пролуки в който самия говорител вибрира и попада при определена сила на звука в резонанс и т.н.
За самите мембрани няма кво да се безпокоиш ... нормално е да имат свободен ход ... все пак те създават вибрациите от който се пораждат звуковите вълни ...
Не съм специалист .. сигурно ще има и други по професионални мнения, но все пак може да е полезно това което пиша, а и да даде повод и база за обсъждане на проблема ти.
Според мен причината е в това, че усилвателя на плейъра започва да изкривява сигнала, когато увеличаваш звука. До говорителите стига "голяма боза", вследствие на което се чува и пръщене. А това че говорителите са по-мощни от касетофона, не означава, че няма да се повредят ако продължително време им подаваш такъв изкривен сигнал. Мощността на касетофона, при която няма изкривявания е от порядъка 16-20 вата на канал.
Това мисля по въпроса.
Поздрави.
Това мисля по въпроса.
Поздрави.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Да наистина проблема си е от изкривяванията породени от самия касетофон. Просто той толкова си може . Но следния въпрос е много по интересен - ами защо го прави на 20 , като на него усилването му е до 30 ( примерно ) .
Значи пичове каква мощност ще изкара крайното стъпало не е обвързано с точна цифра на усилване . Демек това , че си усилил на 20 не значи 15W ами значи ( например ) че се пропуска една 5 от входния сигнал . Ама една пета от 1 волт е едно напрежение ама ако входния сигнал не е 1 волт ами е 5 волта ???? Значи на едно и също положение на усилване във втория случай подаваме 5 пъти по-голямо напрежение към усилвателя без да мърдаме потенциометъра ( или цифрите ако цифров ) . И съответно във втория случай ще имаме много по-голяма изходна мощност .
Ще се опитам да го обясня още по няколко начина :
Значи представете си , че потенциометъра ( делитела , цифричките които се местят като въртиме копчето ) е един водопроводен кран . Значи ако отвъртиме крана на средата и водата е с налягане 2 атмосвери ( примерно ) ще имаме дебит 100литра за една минута . Но обаче някой засили водната помпа и налягането става от 2 на 4 атмосвери и вече дебита ни става 200 литра за минута ( пак примерно ). И това е без да сме мърдали крана от средно положение.
Така е и със звука. Ама вие ще кажете - да ама аз звука не мога да му регулирам нивото преди усилвателя .
И е правилно донякъде ( защото има някой модели на които може ) . Но идеята е такава , че ако слушате радио и сте усилили на 15 ,а пък аз съм радиоводещ и на моя пулт в радиото съм усилил до средата примерно касетофона ви ще ви свири на около 5 вата . В следващия момент обаче аз усилвам още малко от пулта в радиото и пак при вас без да пипате усилването мощността ви се повишава примерно на 7вата.
Така е и с записите на касети и на компакт дискове и на всичко друго. Винаги има разлика в нивата според това кой , как , защо и тн. излъчва сигнал или прави запис на някаква музика .
И за това касетофона ти е разчетен при доста слаби сигнали все пак да може да си развие пълната мощност. Но ако сигнала си е силен той ще си развие мощността много по-рано и може и на 15 усилено да ти изкривява и ти да се чудиш защо толкова рано изкривява , а колоните ти се цепят . Та това е причината . Не се гледа на колко се усилва защото може да има доволна разлика в сигналите ами се усилва до преди да почне да изкривява и това е максимума , ако ти е слабо слагаш усилватели колони и тн.
Надявам се да съм бил максимално ясен
. Ако нещо не е съвсем ясно питайте .
Значи пичове каква мощност ще изкара крайното стъпало не е обвързано с точна цифра на усилване . Демек това , че си усилил на 20 не значи 15W ами значи ( например ) че се пропуска една 5 от входния сигнал . Ама една пета от 1 волт е едно напрежение ама ако входния сигнал не е 1 волт ами е 5 волта ???? Значи на едно и също положение на усилване във втория случай подаваме 5 пъти по-голямо напрежение към усилвателя без да мърдаме потенциометъра ( или цифрите ако цифров ) . И съответно във втория случай ще имаме много по-голяма изходна мощност .
Ще се опитам да го обясня още по няколко начина :
Значи представете си , че потенциометъра ( делитела , цифричките които се местят като въртиме копчето ) е един водопроводен кран . Значи ако отвъртиме крана на средата и водата е с налягане 2 атмосвери ( примерно ) ще имаме дебит 100литра за една минута . Но обаче някой засили водната помпа и налягането става от 2 на 4 атмосвери и вече дебита ни става 200 литра за минута ( пак примерно ). И това е без да сме мърдали крана от средно положение.
Така е и със звука. Ама вие ще кажете - да ама аз звука не мога да му регулирам нивото преди усилвателя .
И е правилно донякъде ( защото има някой модели на които може ) . Но идеята е такава , че ако слушате радио и сте усилили на 15 ,а пък аз съм радиоводещ и на моя пулт в радиото съм усилил до средата примерно касетофона ви ще ви свири на около 5 вата . В следващия момент обаче аз усилвам още малко от пулта в радиото и пак при вас без да пипате усилването мощността ви се повишава примерно на 7вата.
Така е и с записите на касети и на компакт дискове и на всичко друго. Винаги има разлика в нивата според това кой , как , защо и тн. излъчва сигнал или прави запис на някаква музика .
И за това касетофона ти е разчетен при доста слаби сигнали все пак да може да си развие пълната мощност. Но ако сигнала си е силен той ще си развие мощността много по-рано и може и на 15 усилено да ти изкривява и ти да се чудиш защо толкова рано изкривява , а колоните ти се цепят . Та това е причината . Не се гледа на колко се усилва защото може да има доволна разлика в сигналите ами се усилва до преди да почне да изкривява и това е максимума , ако ти е слабо слагаш усилватели колони и тн.
Надявам се да съм бил максимално ясен
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
те хората го казаха, ма и аз да си кажа- усливателя на касетофона ти е слаб и над определени нива почва да криви..
като послушаш достатъчно уредби ще можеш от веднаж да различаваш пращенето от кривене на усилвателя и това от лоши/немощни/стари/изкорубени и тн. говорители..
като послушаш достатъчно уредби ще можеш от веднаж да различаваш пращенето от кривене на усилвателя и това от лоши/немощни/стари/изкорубени и тн. говорители..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
мога да посъветвам хората когато усилвате на MAX моля изключвайте Loudnes функцията както и намалявайте басите поне една идейка под средата или на слух намалява6 басите докато спре да грачи !!!!!!!!!!
както често казва колегата Алекс всичко отново опира до компромис![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
както често казва колегата Алекс всичко отново опира до компромис
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Може и да има проблем в радиото . Ама то на една интегрална схема какво да и се повреди тя или свири или не . Ама всичко е възможно във футбола
.
Пусни го в друга кола или в някой сервиз да ти кажат има ли грижи или не .
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Пусни го в друга кола или в някой сервиз да ти кажат има ли грижи или не .
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Можеш да установиш причината, ако за проба върнеш старите говорители.
Всеки усилвател /и всеки говорител/ в двете крайни положения /min & max/ изкривява /ако е без ограничители/, затова е добре да се спазва правилото "от малко към голямо", т.е. ако крайното стъпало е с мах изходна мощност 20Вт - говорителя да е с по-висока мощност /30, 50 Вт/. Ако искаш да слушаш 20Вт - усилвател 30, 50 Вт и съответно по-силни говорители. Цифрите са примерни, за съотношението може да се спори, но едва ли някой може аргументирано да оспори "от малко към голямо". А това, че говорителите са нови, че на тях пише например 600Вт - у нас нищо не се знае.
Всеки усилвател /и всеки говорител/ в двете крайни положения /min & max/ изкривява /ако е без ограничители/, затова е добре да се спазва правилото "от малко към голямо", т.е. ако крайното стъпало е с мах изходна мощност 20Вт - говорителя да е с по-висока мощност /30, 50 Вт/. Ако искаш да слушаш 20Вт - усилвател 30, 50 Вт и съответно по-силни говорители. Цифрите са примерни, за съотношението може да се спори, но едва ли някой може аргументирано да оспори "от малко към голямо". А това, че говорителите са нови, че на тях пише например 600Вт - у нас нищо не се знае.
ivantchoG написа:... крайното стъпало е с мах изходна мощност 20Вт - говорителя да е с по-висока мощност /30, 50 Вт/. Ако искаш да слушаш 20Вт - усилвател 30, 50 Вт и съответно по-силни говорители. Цифрите са примерни, за съотношението може да се спори, но едва ли някой може аргументирано да оспори "от малко към голямо".
Не съм много съгласен, че усилвателя трябва да е с по-малка мощност от говорителите. Работата е там, че когато по-слаб усилвател започне да се претоварва, той с по-голяма вероятност ще изгори говорителите, отоколкото по-мощния му колега. Причината е в т.нар. "clipping" - усилватела подава силно изкривен сигнал с голямо съдържание на висшите хармоници. В този случай най-често изгарят пищялките.
Някъде четох, че говорителите не кривят ако свирят до 90% от мощността си, а усилвателите до 60-70%. И поради тази причина се смята, че е по-добре усилвателя да е по-мощен от говорителите. РАЗБИРА СЕ ТОВА НЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ СТЪПАЛОТО ТРЯБВА ДА СЕ УВЕЛИЧАВА ДОКРАЙ. Разумно е да се отбележи нивото, при което сигнала започва да криви и да се намали леко, след което да не се преминава тази граница. Всичко е въпрос на настройки.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Ако искаш да изстискаш мах мощност и мах качество стъпалата трябва да са СЪГЛАСУВАНИ, т.е. на стъпало с изход 4 Ома - говорители със сумарен импеданс 4 Ома. Нагледно - ако закачиш на "чинчовете" на касетофона говорител /4-8 Ома/ ще чуеш слаб звук, но ако закачиш слушалки />60 Ома/ звукът ще бъде доста по силен. Относно "по-слаб...по-мощен", ефекта за усилвател с изход 4 Ома с товар 2 Ома е един и същ и за 20 и за 200Вт - изкривяване /донякъде, и после повреда-на усилвателя или говорителя/.autopilot написа:...когато по-слаб усилвател започне да се претоварва, той с по-голяма вероятност ще изгори говорителите, отоколкото по-мощния му колега. Причината е в т.нар. "clipping" ...
Малко сметки:
U=I*R, P=U*I, P=I*I*R
За съгласувано стъпало 20Вт, 4 Ома - І=2.24A /ако говорителите са >20Вт - всичко е ОК, без да коментираме качеството/, за несъгласувано стъпало 20Вт, 2 Ома - І=3.16A /проблем - ако стъпалото издържи добре, за говорителите виж следващата сметка/.
На говорителите пише "20Вт, 4 Ома" - значи те са за мах ток 2,24А. Слагаш ги на стъпало 50Вт, 4 Ома - съответно мах изходен ток 3,46А - говорителите отначало започват да кривят /намотката си променя формата и съпротивлението, защото проводникът и е изчислен за някакъв мах ток/ и после спират /изгарят/.
Мислех, че това е ясно, затова не съм го писал по-горе.
Из форума скоро имаше линк към доста подробно обяснение на музиката за кола, ако го открия ще го пусна.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
autopilot, открих линка http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=10728 -
и точно ти си го пуснал
, а не го ли прочете?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани