Въпрос относно избора на елипси 6x9
Модератор: Icco
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Филтъра е готов, сега ми трябва доброволец, на чиято кола да тестваме. 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Ако не намериш доброволци от София, може да ги ми ги пратиш до Варна 

Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Лесно ще го пратя, но първо искам да го чуя, евентуално да го донастроя. На осцилоскопа се вижда добре как работи, но трябва да го чуя. Трябва ми някой с подобна конфигурация - усилвател + говорители "на кората" поне. 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Колеги ме питаха за преходниците и затова как се монтират, затова ще кача и тук малко инфо за тях.
Това са преходниците, които си поръчах: http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... ori-za-bmw
Най-добре е първо да се монтират говорителите на адапторите, защото иначе винтовете във вътрешния ъгъл са много трудно достъпни. Аз загубих много време и нерви докато ги завия. Така лесно ще може да се сложи и черен силикон за прозорци около говорителите, за да се уплътнят разстоянията между тях и ръба на преходниците (остава около 2-3мм хлабина). Чак след това преходниците може да се монтират отдолу на кората. При тоя вариант обаче трябва да вземете винтове с точната дължина, защото ако стърчат отдолу може да наранят мембраната когато тя скочи нагоре (като удари баса). По добрия вариант е да ги направите като мен - винтовете да са отдолу нагоре, но тогава вероятно ще трябва да сложите винтовете в дупките на преходниците преди да монтирате говорителите, защото иначе след това вероятно няма да има достатъчно място да ги вкарате.
Хубавото е, че нищо не се преправя и отвътре в купето не се вижда нищо. Остава си с оригиналните решетки.
Май това е всичко по-особено. Успех!



Това са преходниците, които си поръчах: http://www.aval-bg.com/car-audio/audio- ... ori-za-bmw
Най-добре е първо да се монтират говорителите на адапторите, защото иначе винтовете във вътрешния ъгъл са много трудно достъпни. Аз загубих много време и нерви докато ги завия. Така лесно ще може да се сложи и черен силикон за прозорци около говорителите, за да се уплътнят разстоянията между тях и ръба на преходниците (остава около 2-3мм хлабина). Чак след това преходниците може да се монтират отдолу на кората. При тоя вариант обаче трябва да вземете винтове с точната дължина, защото ако стърчат отдолу може да наранят мембраната когато тя скочи нагоре (като удари баса). По добрия вариант е да ги направите като мен - винтовете да са отдолу нагоре, но тогава вероятно ще трябва да сложите винтовете в дупките на преходниците преди да монтирате говорителите, защото иначе след това вероятно няма да има достатъчно място да ги вкарате.
Хубавото е, че нищо не се преправя и отвътре в купето не се вижда нищо. Остава си с оригиналните решетки.
Май това е всичко по-особено. Успех!



- hus0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Колега колоните за отпред до краката и тия под кората колко пари ти излязоха и използваш ли усилвател за да ги захраниш.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
hus0 написа:Колега колоните за отпред до краката и тия под кората колко пари ти излязоха и използваш ли усилвател за да ги захраниш.
JBL-a ги взех за 193 лв комплекта, а Хеликса бяха 160 лв. Имах 2-канален усилвател за задните, но го продадах и сега мисля да си взема 4-канален, но още не съм взел и засега си карам само на СД-то. Звука е кристален а и баса е доста приличен, но естествено не е като с туба.
- popov_chris
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520d
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Hertz ECX 690 е много добър избор и за това което предлага си е направо без пари.
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Колега, имам същия Хеликс и го слушам на плейър 4х50 МОСФЕТ. Ти на какъв усилвател си ги слушал, защото при мен като увелича повече и започва да криви.
- hus0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
hus0 написа:И как проби дъпките за хващането на преходниците?
В оригиналните дупки си се хващат
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
За преходниците:
Както е написал колегата, преходниците се хващат на оригиналните дупки
Нищо не се преправя. Става много лесно.
За HELIX-a:
Имах усилвател Pioneer и с него свиреха отлично (като за елипси), но като спра High Pass филтър на СДто и пусна и най-ниските честоти пак кривеше като усиля. При пуснат филтър на 50Hz баса се намаляше доста, но пък кривенето изчезва дори и при по-сериозно усилване.
Продадох усилвателя, защото беше двуканален, а аз исках да вържа и предната линия през усилвател. Сега си взех Harman Kardon CA470, но не съм го пробвал още. Тъкмо го взех и тръгнах да си търся ново СД с пълен комплекет изводи, че моето е само с 2-канала изводи и докато обикалях магазините блъснах колата
Като я оправя и като го пробвам ще напиша как се представят с него. Сигурен съм, че ще е доста по-добре. Все пак Harman Kardon е далеч над класата на Pioneer
Както е написал колегата, преходниците се хващат на оригиналните дупки

За HELIX-a:
Имах усилвател Pioneer и с него свиреха отлично (като за елипси), но като спра High Pass филтър на СДто и пусна и най-ниските честоти пак кривеше като усиля. При пуснат филтър на 50Hz баса се намаляше доста, но пък кривенето изчезва дори и при по-сериозно усилване.
Продадох усилвателя, защото беше двуканален, а аз исках да вържа и предната линия през усилвател. Сега си взех Harman Kardon CA470, но не съм го пробвал още. Тъкмо го взех и тръгнах да си търся ново СД с пълен комплекет изводи, че моето е само с 2-канала изводи и докато обикалях магазините блъснах колата

Като я оправя и като го пробвам ще напиша как се представят с него. Сигурен съм, че ще е доста по-добре. Все пак Harman Kardon е далеч над класата на Pioneer

- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
insane_v написа:За преходниците:
Както е написал колегата, преходниците се хващат на оригиналните дупкиНищо не се преправя. Става много лесно.
За HELIX-a:
Имах усилвател Pioneer и с него свиреха отлично (като за елипси), но като спра High Pass филтър на СДто и пусна и най-ниските честоти пак кривеше като усиля. При пуснат филтър на 50Hz баса се намаляше доста, но пък кривенето изчезва дори и при по-сериозно усилване.
Продадох усилвателя, защото беше двуканален, а аз исках да вържа и предната линия през усилвател. Сега си взех Harman Kardon CA470, но не съм го пробвал още. Тъкмо го взех и тръгнах да си търся ново СД с пълен комплекет изводи, че моето е само с 2-канала изводи и докато обикалях магазините блъснах колата![]()
Като я оправя и като го пробвам ще напиша как се представят с него. Сигурен съм, че ще е доста по-добре. Все пак Harman Kardon е далеч над класата на Pioneer
85w не са ли им малко множко. И аз съм забелязал, че на 50хз се губи басът, но пък иначе криви. Може би нещо към 25те херца ще е перфектно. А колко трябва да е усливателят 50в или повече?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Jim Beam написа:85w не са ли им малко множко. И аз съм забелязал, че на 50хз се губи басът, но пък иначе криви. Може би нещо към 25те херца ще е перфектно. А колко трябва да е усливателят 50в или повече?
И аз преди си мислех, че усилвателя не трябва да бъде по-мощен от колоните, но като си вземах говорителите ме "светнаха" по въпроса. Всеки усилвател започва да криви след определено усилване и от там нататък колкото повече усилваме, толкова повече криви (това всеки го знае). Но тук идва това, за което никой не се сеща. За да се избегне този момент, трябва да използваме значително по-мощен усилвател, който никога няма да усилим до толкова, че да се натовари и да почне да криви. Така единствено колоните ще кривят, но естествено тяхното кривене ще е много по-малко, отколкото когато и усилвателя подава "кофти" сигнал, особено ако е с ниско качество.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпрос относно избора на елипси 6x9
Пропуснах да напиша, че при този вариант трябва да се изберат и достатъчно мощни говорители, за да не се налага никога да се усилва близо до максимума им и така почти се елиминира възможността да изгорят, а и кривенето им също ще е много по-малко.
Също така е желателно да се използват и филтри, с които да се "режат" честотите, които говорителите "не могат да понесат" и кривят. (Това е образно казано. Надявам се схващате идеята)
Само не трябва да се дава на някой пиян да усилва, защото моето наблюдение е, че на пияните никога не им е достатъчно силно
Също така е желателно да се използват и филтри, с които да се "режат" честотите, които говорителите "не могат да понесат" и кривят. (Това е образно казано. Надявам се схващате идеята)
Само не трябва да се дава на някой пиян да усилва, защото моето наблюдение е, че на пияните никога не им е достатъчно силно

29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани