Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от gentata » 19 Юни 2010, 0:38

Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (1,33 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно време 8) а и със сигурност не е 2X5W :mhihi:

ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.

:driving:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 21 Юни 2010, 20:41, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от shengi » 19 Юни 2010, 1:14

Хм това не беше ми минавало като идея.Май твоя вариант е по добър като гледам.Но говорителите от вратите пищялките те ще са към цд-то понеже така много припищяват.И ще мога да си коригирам от усилователя как да пеят тия в краката и на задната кора, а тия в вратите само ще допълват сцената.Аз така или иначе не обичам да ми пищи точно в ушите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от gentata » 19 Юни 2010, 9:23

:yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от stony1 » 21 Юни 2010, 16:26

gentata написа:Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (0,75 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно време 8) а и със сигурност не е 2X5W :mhihi:

ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.

:driving:


Колега, как го изчисли този импеданс :shock: Три паралелно свързани 4 омови говорители дават импеданс 1,6(6)
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от gentata » 21 Юни 2010, 20:40

stony1 написа:
gentata написа:Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (0,75 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно време 8) а и със сигурност не е 2X5W :mhihi:

ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.

:driving:


Колега, как го изчисли този импеданс :shock: Три паралелно свързани 4 омови говорители дават импеданс 1,6(6)

с Елка двамата го изчислихме :mhihi: Извинявам се но съм го писал в 0:38 през ноща имам грешка :oops: . Но и 1,6 не е вярно :winky: а вярното е 1,33 :yes: (който не вярва може да провери http://korn666.my.contact.bg/u2.htm ) но идеята ми беше че резултатния импеданс е по-малък от 2 ома което е важното в случая 8) Извинявам се ако съм подвел някого ще им се карам на Елка.
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от Cosworth » 21 Юни 2010, 22:36

хмм, как ги смятате тея омове незнам ама нещо не ви излизат сметките ако по трасето някои говорител от всичките е пищялка и има филтър, други сметки идват!?(иначе правилно, ама при него схемата не е така)
пускай ги на два ома по два говорителя на канал и следи температурата на усилвателя, много зависи и захранването как е, казваш че има и доработки, а те специално на Тъндър трябва да са там :smoke:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от shengi » 21 Юни 2010, 22:56

Е ако сложа по голям кабел, как ще си захвана пластмасите вътре в купето голям акумулатор .... мисля 74ампера му е достатъчно с 120 амперово динамо :shock: а колата е 4 цилиндорва без екстри.Иначе вътре го базараха нещо, да не пуска токове при слабо напрежение.Иначе температурата не му се е променила, днес по едно време викам сега ще го тествам и го оставих да работи.4 часа и температурата си беше с 7-8 градуса по висока от колкото в началото.Това на пълна сила.Иначе и допълнително му слагаха разни радиаторчета по чиповете.Кабелите са му солиднички е не като на профи, но ... Та общо взето съм намалил средите и високите до половината баса е на около 70% и вътре не чувам нито клаксони нито телефона /6233 който пее доста/ нито каквито и да било неща от околностите около колата на отворени прозорци.Абе и аз си мислех горе схемите нещо трябва да се предвиди, че има и филтри от пред на пищялките, който също са вързани към усилователя.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от Cosworth » 21 Юни 2010, 23:35

естествено, че треябва да се предвиди.Нещата стават съвсем различни...
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от gentata » 23 Юни 2010, 0:09

Cosworth написа:естествено, че треябва да се предвиди.Нещата стават съвсем различни...

Няма как да е по друг начин ако има филтри трябва да се предвидят и те и картинката става доста цветна :yes:

:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 4.06.2006
Местоположение: София

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от Braikov » 01 Юли 2010, 18:29

Кое е цветно? Какво ги смятате тия пищялки в импеданса? Те работят в тесен обхват във високочестотния диапазон. За натоварването на стъпалото ни интересуват импедансните стойности в ниските честоти.

shengi написа:...Но говорителите от вратите пищялките те ще са към цд-то понеже...
...а тия в вратите само ще допълват сцената.

По-скоро ще я размажат ужасно, поради фазовите разлики ако ги свържеш така. :idea: Абсолютно неприемливо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от shengi » 29 Юли 2010, 20:25

Колега смених задната линия с едни алпинки 13-тки.Лошото обаче, че преди това започна да препуква доста в средите и пищялките.Проявява се само при Рок и метал песните.Пробвах с други дискове и същите песни от други сайтове изтеглени и няма разлика.Системата е вързана така баса съм го сложил на бридж а предна лява и задна лява на един канал както и десните говорители на другия канал.Пищялките май не издържаха и спряха да работят, че един малоумник ми човърка из цд-то докато бях извън колата и усилил баса /а от цд-то съм орязал нискочестотния диапазон иначе другото си стои на дефоулт/ А на усилователя имам настроики само усилване и намаляне на средите и високите, иначе на баса кадето е на бридж всичко е както трябва.Обръщах нещата и пак същата работа там кадето съм вързал високи и среди немога да намалям високите и мисля филтри да слагам.Някой ако има хубави и приема бартер да свирка иначе предложете нещо.Алпинките пише на тях 120w 4ohm от пред пайнерки 100w 4 охм ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от stony1 » 29 Юли 2010, 20:30

shengi написа:Колега смених задната линия с едни алпинки 13-тки.Лошото обаче, че преди това започна да препуква доста в средите и пищялките.Проявява се само при Рок и метал песните.Пробвах с други дискове и същите песни от други сайтове изтеглени и няма разлика.Системата е вързана така баса съм го сложил на бридж а предна лява и задна лява на един канал както и десните говорители на другия канал.Пищялките май не издържаха и спряха да работят, че един малоумник ми човърка из цд-то докато бях извън колата и усилил баса /а от цд-то съм орязал нискочестотния диапазон иначе другото си стои на дефоулт/ А на усилователя имам настроики само усилване и намаляне на средите и високите, иначе на баса кадето е на бридж всичко е както трябва.Обръщах нещата и пак същата работа там кадето съм вързал високи и среди немога да намалям високите и мисля филтри да слагам.Някой ако има хубави и приема бартер да свирка иначе предложете нещо.Алпинките пише на тях 120w 4ohm от пред пайнерки 100w 4 охм ;)


Колега, я драсни една схема, защото от обяснението нищо не разбрах. Кое къде си свързал и как?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от shengi » 29 Юли 2010, 20:46

От цд-то е само сигнал към усилователя.
Канали на усилователя да речем PP1 РP2 Р1, Р2
PP1 и РР2 - на бридж за баса
P1 предни десни и задни десни говорители
P2 Предни леви и задни десни говорители
Имам пълни настроики на PP1 и PP2 както са на бридж, а на P1 и P2 имам само усилване и намаляне и се сещате, че там пуска всичко що е звук високи средни ниски /не искам ниски там/ Та там ще се закачат филтри но ... ? Какви от каде и да е нещо по бюджетно, че нямам пари много бартери ако някой има филтри .... имам това онова като части
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от stony1 » 29 Юли 2010, 21:34

Ако на Р1 и Р2 си свързал по два говоритела паралелно общия товар на всеки канал е 2ома, което си е почти късо съединение. Получва се голям ток на краиното стъпало, общата мощност се увеличава пропорционално на нарастването на тока, сигнала се обогатява на хармоници и нелинейни изкривявания (дисторшън), говорителите почват да пръщят, въпрос на време е кое ще изгори първо. Общата практика доказва, че първи са говорителите, защото съвременните усилватели имат защита от претоварване на крайното стъпало.

Диагнозата е:
Неправилно свързани говорители към Р1 и Р2. В случая филтрите нямат никакво значение, говорителите ще възпроизведат тези честоти, за кито са проектирани. Изпозването на филтри е поради друга причина.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Мнение от shengi » 30 Юли 2010, 20:20

И какво правя?Махам задната линия и оставям предните говорители да ми свирят на краката така ли ? :) ЦД-то на крайните му стъпала към говорителите много е слабо, иначе към усилователя си пуска задоволително количество ток.И за това така съм навързал системата.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook