Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Модератор: Icco
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (1,33 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно време
а и със сигурност не е 2X5W
ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.



ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 21 Юни 2010, 20:41, променена общо 1 път
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Хм това не беше ми минавало като идея.Май твоя вариант е по добър като гледам.Но говорителите от вратите пищялките те ще са към цд-то понеже така много припищяват.И ще мога да си коригирам от усилователя как да пеят тия в краката и на задната кора, а тия в вратите само ще допълват сцената.Аз така или иначе не обичам да ми пищи точно в ушите.

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
gentata написа:Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (0,75 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно времеа и със сигурност не е 2X5W
![]()
ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.
Колега, как го изчисли този импеданс

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
stony1 написа:gentata написа:Както разбрах си свързал по три 4 омови говорителя на канал. Малък идва сумарния импеданс (0,75 ома) на канал ако си ги навързал паралелно. Така че можеш да направиш комбинация да речем (лява страна) предните във вратата и в краката да са последователно и паралелно на задния (виж картинката по-долу). И аналогично за дясната страна. Така ще е около 3 ома на канал. А високочестотните щом си решил да си останат свързани към плеъра. Но предполагам че плеъра не е само с два изходни канала а най вероятно са 4 така че варианти за връзки колкото да щеш въпрос на свободно времеа и със сигурност не е 2X5W
![]()
ПП. За да се използва максимално капацитета на говорителите се използват филтри.
ППП. Няма как един говорител с максимална мощност която може да понесе да речем 100W 4ома да повреди един усилвател 20W 4oма.
Колега, как го изчисли този импедансТри паралелно свързани 4 омови говорители дават импеданс 1,6(6)
с Елка двамата го изчислихме






- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
хмм, как ги смятате тея омове незнам ама нещо не ви излизат сметките ако по трасето някои говорител от всичките е пищялка и има филтър, други сметки идват!?(иначе правилно, ама при него схемата не е така)
пускай ги на два ома по два говорителя на канал и следи температурата на усилвателя, много зависи и захранването как е, казваш че има и доработки, а те специално на Тъндър трябва да са там
пускай ги на два ома по два говорителя на канал и следи температурата на усилвателя, много зависи и захранването как е, казваш че има и доработки, а те специално на Тъндър трябва да са там

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Е ако сложа по голям кабел, как ще си захвана пластмасите вътре в купето голям акумулатор .... мисля 74ампера му е достатъчно с 120 амперово динамо
а колата е 4 цилиндорва без екстри.Иначе вътре го базараха нещо, да не пуска токове при слабо напрежение.Иначе температурата не му се е променила, днес по едно време викам сега ще го тествам и го оставих да работи.4 часа и температурата си беше с 7-8 градуса по висока от колкото в началото.Това на пълна сила.Иначе и допълнително му слагаха разни радиаторчета по чиповете.Кабелите са му солиднички е не като на профи, но ... Та общо взето съм намалил средите и високите до половината баса е на около 70% и вътре не чувам нито клаксони нито телефона /6233 който пее доста/ нито каквито и да било неща от околностите около колата на отворени прозорци.Абе и аз си мислех горе схемите нещо трябва да се предвиди, че има и филтри от пред на пищялките, който също са вързани към усилователя.


- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
естествено, че треябва да се предвиди.Нещата стават съвсем различни...
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Cosworth написа:естествено, че треябва да се предвиди.Нещата стават съвсем различни...
Няма как да е по друг начин ако има филтри трябва да се предвидят и те и картинката става доста цветна


Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Кое е цветно? Какво ги смятате тия пищялки в импеданса? Те работят в тесен обхват във високочестотния диапазон. За натоварването на стъпалото ни интересуват импедансните стойности в ниските честоти.
По-скоро ще я размажат ужасно, поради фазовите разлики ако ги свържеш така.
Абсолютно неприемливо!
shengi написа:...Но говорителите от вратите пищялките те ще са към цд-то понеже...
...а тия в вратите само ще допълват сцената.
По-скоро ще я размажат ужасно, поради фазовите разлики ако ги свържеш така.

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Колега смених задната линия с едни алпинки 13-тки.Лошото обаче, че преди това започна да препуква доста в средите и пищялките.Проявява се само при Рок и метал песните.Пробвах с други дискове и същите песни от други сайтове изтеглени и няма разлика.Системата е вързана така баса съм го сложил на бридж а предна лява и задна лява на един канал както и десните говорители на другия канал.Пищялките май не издържаха и спряха да работят, че един малоумник ми човърка из цд-то докато бях извън колата и усилил баса /а от цд-то съм орязал нискочестотния диапазон иначе другото си стои на дефоулт/ А на усилователя имам настроики само усилване и намаляне на средите и високите, иначе на баса кадето е на бридж всичко е както трябва.Обръщах нещата и пак същата работа там кадето съм вързал високи и среди немога да намалям високите и мисля филтри да слагам.Някой ако има хубави и приема бартер да свирка иначе предложете нещо.Алпинките пише на тях 120w 4ohm от пред пайнерки 100w 4 охм 


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
shengi написа:Колега смених задната линия с едни алпинки 13-тки.Лошото обаче, че преди това започна да препуква доста в средите и пищялките.Проявява се само при Рок и метал песните.Пробвах с други дискове и същите песни от други сайтове изтеглени и няма разлика.Системата е вързана така баса съм го сложил на бридж а предна лява и задна лява на един канал както и десните говорители на другия канал.Пищялките май не издържаха и спряха да работят, че един малоумник ми човърка из цд-то докато бях извън колата и усилил баса /а от цд-то съм орязал нискочестотния диапазон иначе другото си стои на дефоулт/ А на усилователя имам настроики само усилване и намаляне на средите и високите, иначе на баса кадето е на бридж всичко е както трябва.Обръщах нещата и пак същата работа там кадето съм вързал високи и среди немога да намалям високите и мисля филтри да слагам.Някой ако има хубави и приема бартер да свирка иначе предложете нещо.Алпинките пише на тях 120w 4ohm от пред пайнерки 100w 4 охм
Колега, я драсни една схема, защото от обяснението нищо не разбрах. Кое къде си свързал и как?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
От цд-то е само сигнал към усилователя.
Канали на усилователя да речем PP1 РP2 Р1, Р2
PP1 и РР2 - на бридж за баса
P1 предни десни и задни десни говорители
P2 Предни леви и задни десни говорители
Имам пълни настроики на PP1 и PP2 както са на бридж, а на P1 и P2 имам само усилване и намаляне и се сещате, че там пуска всичко що е звук високи средни ниски /не искам ниски там/ Та там ще се закачат филтри но ... ? Какви от каде и да е нещо по бюджетно, че нямам пари много бартери ако някой има филтри .... имам това онова като части
Канали на усилователя да речем PP1 РP2 Р1, Р2
PP1 и РР2 - на бридж за баса
P1 предни десни и задни десни говорители
P2 Предни леви и задни десни говорители
Имам пълни настроики на PP1 и PP2 както са на бридж, а на P1 и P2 имам само усилване и намаляне и се сещате, че там пуска всичко що е звук високи средни ниски /не искам ниски там/ Та там ще се закачат филтри но ... ? Какви от каде и да е нещо по бюджетно, че нямам пари много бартери ако някой има филтри .... имам това онова като части

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
Ако на Р1 и Р2 си свързал по два говоритела паралелно общия товар на всеки канал е 2ома, което си е почти късо съединение. Получва се голям ток на краиното стъпало, общата мощност се увеличава пропорционално на нарастването на тока, сигнала се обогатява на хармоници и нелинейни изкривявания (дисторшън), говорителите почват да пръщят, въпрос на време е кое ще изгори първо. Общата практика доказва, че първи са говорителите, защото съвременните усилватели имат защита от претоварване на крайното стъпало.
Диагнозата е:
Неправилно свързани говорители към Р1 и Р2. В случая филтрите нямат никакво значение, говорителите ще възпроизведат тези честоти, за кито са проектирани. Изпозването на филтри е поради друга причина.
Диагнозата е:
Неправилно свързани говорители към Р1 и Р2. В случая филтрите нямат никакво значение, говорителите ще възпроизведат тези честоти, за кито са проектирани. Изпозването на филтри е поради друга причина.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Как да вържа всичките колони към усилователя - 4ohm
И какво правя?Махам задната линия и оставям предните говорители да ми свирят на краката така ли ?
ЦД-то на крайните му стъпала към говорителите много е слабо, иначе към усилователя си пуска задоволително количество ток.И за това така съм навързал системата.


34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани