Начални съвети за Кар Аудио

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Начални съвети за Кар Аудио

Мнение от I.Voykov » 01 Мар 2006, 22:54

На следващите няколко страници ще намерите начални съвете за изграждането на вашата втомобилна озвучителна система.
Съдържание:
1.Начални съвети за монтиране на бас бокс
2.Задни система (допълване на звуковата картина)
3.Предна система (звуковата сцената в автомобила ви)
4.Проблеми и съвети за тяхното решаване


Монтиране на бас бокс:
1. Малки автомобили напр. BMW Е36 Compact и подобни.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса насочени назад. Като опция можете да ги монтирате и от горната страна на бас бокса ако имате необходимото място.

2. Автомобили тип „Седан” напр. Е36 седан, Е30 седан и други.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса директно напред към седалката (или дупката от ски сака ако имате такава). Оставете свободно място пред бас рефлекса ако имате такъв, ако бокса ви няма такъв то можете да го приближите максимално до седалката.

3. Автомобили тип „комби” напр. Е36 комби, Е30 комби и други.
Изображение
В този вид автомобили бас бокса е най-добре да бъде монтиран с говорителя и бас рефлекса директно към задната врата на автомобила.

Задна система “допълващи говорители”
Понякога слагаме един или два говорителя отзад като “задно допълнение”.Това подобрява предната сцена като я допълва отзад и й дава дълбочина. Честотата трябва да е ограничена на около 500-600Hz. Нивото на звука също трябва да е ограничено. Често задните говорители объркват сцената на звука поради разминаващите се фази на говорителите и различното време за достигането им до ушите на пасажерите.


Начини за поставяне на предни системи (плюсове и минуси)
1.По оригиналните места.
Преимущества : бързо,лесно и просто.
Недостатъци : говорителите нямат обем, малка мощност, лоша сцена на звука, няма кутия за елементите.

2.Инсталиране в “Новите обеми”.
Преимущества : говорителите са поставени в реалните им обеми, има конструкция, която подобрява звука, по-добра мощност, по-добра сцена на звука.
Недостатъци : повече време за работа, има промени върху оригиналните врати, нужни са много знания.

3.Инсталиране в така наречените”Кик панели”.
Преимущества : стабилност, по-малко отражение върху интериора на автомобила, по-голяма мощност, перфектна сцена на звука.
Недостатъци : още повече работа,голям риск от повреждане на колоните с крака.

4.Професионално инсталирани Кик Панели.
В някои автомобили „кик панелите” могат да бъдат инсталирани незабележимо под таблото. Създава се добра звукова сцена въпреки странният начин за поставяне на говорителите.

Проблеми при поставяне на говорители.
При поставяне на говорители в колата ви може да срещнете трудности. Ако не сте доволни от звука може да сте допуснали грешка. Някои от типичните грешки са разгледани заедно с решенията за проблемите ви:

1.Проблем : Слабо ниво на баса при добре изпълнена кутия
-Започнете със смяна на фазите
-Ако имате повече от един субуфер се убедете че и двата са свързани правилно,ако не са повечето от баса изчезва (мембраната се движи,но бас не се създава)
-Ако баса е по-добър при отворени врати то кутията на баса е голяма. Смалете я
-Праволинейните вълни могат да унищожат някои честоти. Пробвайте да смените мястот на баса. Можете да пробвате да намалите бас рефлекса на бокса, което ще увеничи резонансната честота.

2.Проблем: Истинският кик се размива в звука на баса
-Кутията не е добре построена.
-Не достига достатъчно мощност до баса, кабелите са прекалено малки, заземяването е лошо или нещо друго, което предизвиква спад в захранването.
-Евтин усилвател с малка мощност ще даде същият резултат.
-Добър акумолатор с ниско инертно съпротивление или кондензатор зареждащ на 0,5 фарада или повече ще подобрят значително звуковата картина.

3.Проблем: Гъгнещ басов звук
-Баса е твърде ниско, направете F-3dB по-малко посредством по-малка кутия.
-Свържете subsonic high-pass филтър, 30-50 Hz, заедно с изхода на стапалото

4.Проблем: Слаб бас при система без отделен субуфер
-Най-често е причинено от лошо свързване на говорителите. Вижте дали всички елементи в системата са свързани правилно (предна и задна система).
Това става най-лесно като се използва батерия от 1,5V. Свържете батерията + към колоните + към кабела и – към колоните – към кабела. Всички мембрани трябва да се движат навън когато батерията е свързана.

5.Проблем: Страничен звук от алтернатора при системи с отделен усилвател
-Най-често се причинява от лошо заземяване. Опитайте да свържете всички елементи към една точка на заземяване. Тя трябва да е близо до усилвателя където боята е премахната от метала.
-Слабо изолирани кабели или дефектни такива.
-Единичен кабел е поставен близо до инсталацията на колата, което рефлектира в единичният кабел.

* източник www.dls.se
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook