BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

7-ма серия (2009+)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от deank » 07 Сеп 2016, 17:29

Здравейте!

Преди два месеца продадох Е65-цата и сега си търся F01.

Намерих една, която ми допада, но като нова е била за белгийския пазар и е с включена опция "S843A POWER REDUCTION / ENGINE DESIGN".

По документи също се води 211 к.с. (а не нормалните 242 за двигател N57D30O0 - горе-долу 25kW по-надолу - от 180kW на 155kW).

Четох по чуждите форуми, но ми се иска да питам и тук - възможно ли е опцията да се махне с E-SYS и ще се наложи ли да се препрограмира DDE или нещо друго?
Последна промяна deank на 08 Сеп 2016, 18:20, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от Dextuar » 08 Сеп 2016, 10:41

deank написа:Здравейте!

Преди два месеца продадох Е65-цата и сега си търся F01.

Намерих една, която ми допада, но като нова е била за белгийския пазар и е с включена опция "S843A POWER REDUCTION / ENGINE DESIGN".

По документи също се води 211 к.с. (а не нормалните 242 за двигател N57D30O0 - горе-долу 25kW по-надолу - от 180kW на 155kW).

Четох по чуждите форуми, но ми се иска да питам и тук - възможно ли е опцията да се махне с E-SYS и ще се наложи ли да се препрограмира DDE или нещо друго?

VIN: WBAKM21070C329572


Понеже карам такова Е90 и имах не малко дертове заради S843, да споделя до момента какви са ми наблюденията. Става с ремап да се направи, но трябва да го прави някой кадърен човек, защото за разлика от стандартния софт, в този има и куп други лимитери, които явно БГ тунинг фирмите поради малкото количество такива автомобили към момента в България, не познават. Друг вариант (за мен по-добрия) да се префлашне цялото ЕКУ със стандартния софт, така и по-малък данък ще плащаш пък ще караш стоковите коне. Като цяло си е малко разправия, но си има и плюсове. Дори да смяташ да ремапваш, силно те съветвам преди това да се префлашне ЕКУ-то със стоковия файл без S843, за да не се чудиш защо аджеба тая кола не вдига над 210 примерно като ограничителя е на 250... Лимитери, карти, друга бира е софта със S843. Не е някоя опция, която да се изключи, трябва си друг софт на ДДЕ-то :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от deank » 08 Сеп 2016, 18:43

Благодаря за разясненията! :)

Днес купих колата и ще видя как се държи и по-нататък ще го мисля. Не съм състезател, така че едва ли ще ми направи огромно впечатление. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от deank » 08 Окт 2016, 15:40

Проверих VIN-а на двете F01 произведени преди и след моята - 99% от опциите са еднакви, но и двете нямат $843 (еднакви двигатели/модули и т.н., произведени същия ден).

Чудя се дали ако махна опцията от VO и сменя VIN-a, а после пусна e-sys да ъпдейтне DDE и EGS дали ще качи версиите без ограничителя?

***

Да се похваля, че самичък си подмених MULF2-то (ULF-SBX-HIGH) с CMB-MEDIA (COMBOX) и съм много доволен от новите функции... Може да пусна една тема за ретрофит-а. Благодарности на MadChicken от когото взех COMBOX-а и който ми отговори на 100-те въпроса, които зададох. :)
Изображение

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от MadChicken » 08 Окт 2016, 16:13

:ok:

Без да съм на 100% сигурен, при F-ките далаверата с префлашването с нормален софтуер, както редовно го правехме с Е-сериите, вече не е достатъчна. ECU-то докато е на под 10 моточаса работа е "отключено за кодиране" на Speed Limiter и Power Reduction/Performance Upgrade. После прави "щрак" и тези параметри повече не могат да се кодират.
За да се отключи трябва или да се ресетнат тия часове пак на нула или директно някой тунер да му обясни на ECU-то колко да е "мощно" :mhihi:
И двете неща стават със специализирани инструменти и тунерски програми, та поразпитай кой го прави това в България. Можеш и да я позасилиш така докъм 300кончета така и така ще даваш пари :ok:
Only dead fish follow the stream...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от deank » 08 Окт 2016, 16:54

Да, има две групи опции "MIT_ZEITLIMIT" и "OHNE_ZEITLIMIT" ("с" и "без" тайм-лимит).

В първата група има "Leistungsklasse", което е "Performance Class" и може да има стойности за F01:

* (default)
* uuL
* uL
* oL
* TL
* SL
* Alpina

Вероятно моя default е съобразен с $843 (сигурно е uL, a при нормалните DDE-та е oL).

Вижда се, че има условие за изпълнение на кодирането само ако job "CBZ_ACT_COND_JOB" върне 1 (TRUE)...

Значи ще направим една програмка, да прихване питането и да върне очакваната 1-ца. :) :mrgreen:

Или още по-лесно - промяна в CBZ_ACT_COND_JOB да връща винаги TRUE. :) (BSZlt10h от MCD3_CBZActivationCondition javaclass)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: BMW F01 730d - Опция S843A (POWER REDUCTION)

Мнение от Dextuar » 08 Окт 2016, 18:28

deank написа:Да, има две групи опции "MIT_ZEITLIMIT" и "OHNE_ZEITLIMIT" ("с" и "без" тайм-лимит).

В първата група има "Leistungsklasse", което е "Performance Class" и може да има стойности за F01:

* (default)
* uuL
* uL
* oL
* TL
* SL
* Alpina

Вероятно моя default е съобразен с $843 (сигурно е uL, a при нормалните DDE-та е oL).

Вижда се, че има условие за изпълнение на кодирането само ако job "CBZ_ACT_COND_JOB" върне 1 (TRUE)...

Значи ще направим една програмка, да прихване питането и да върне очакваната 1-ца. :) :mrgreen:

Или още по-лесно - промяна в CBZ_ACT_COND_JOB да връща винаги TRUE. :) (BSZlt10h от MCD3_CBZActivationCondition javaclass)
Хах това е хитро, с тунери се занимавай според мен чак като върнеш нормалното ДДЕ, че си има лимитери, които не са им ясни при този вид софтуер, от опит го казвам ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Назад към F01/F02/F03/F04

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook