Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 4.03.2025
Пол: Жена
Кара: F11 530D xdrive/190kW/258 к.с. 2012

Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от d.kamenova » 06 Мар 2025, 12:05

Здравейте, имам огромна нужда от помощ, коментар и/или зависимо/независимо мнение по тема, по която смятам, че всички тук сте доста запознати... четох доста коментари и ме впечатли изказването на един ваш съфорумец, който беше написал следното:"пратете по едно лично съобщение на колегите специализирани в такива ремонти, не се срамувайте."

За това и се осмелих да пиша.

Нали знаете кога се влиза да се чете по форуми, както се казва, когато вече имаш проблеми... и белята е станала.
Трябваше преди да купувам да се поинтересувам повече и да Ви питам поне за мнение и/или някой разбиращ да провери, но уви и аз явно като всяка жена, се доверих на "общи" препоръки и съответно влязох във "филма" с N57 и само за протокола: колата е F11, 530D xdrive/258/ 2012 г.

Та, по темата... изчетох от онзи ден до сега какво ли не и къде ли не...така или иначе това с четенето никак не ми помага, за това ще опиша всичко за споделя с Вас, смятам че съм на правилното място...

Дано не Ви отегча, но е редно да се опише всичко за да добиете представа, извинявам се предварително.

И без това съм вече назад с над 20хиляди лева за тази кола като покупка веднъж и не зная още колко ще губя...

Така.

След покупката капака на клапаните е леко пукнат и решавам, че ще се смени - смяна на капак клапани и разни "дребни гарнитурки" около 1300 и уж всико беше наред.

Колата работеше като часовник, никакво тракане шум, караш и не чуваш нищо страхотен автомобил иначе...
Карах я няколко пъти на по 100/200км. не е минала повече 500 км. след покупката и една събота тръгвам на път и на няма и 20км след тръгването изведнъж леко загуби мощност върна предавка и започна да трака като на старите а-ли как тракаха повдигачите.
Веднага спрях и на репатрак и при майстора, който ми беше сменил капака на калапаните, да си каже мнението, свалил масления филтър видял стружки и каза тя е превъртяла биелни лагери.

От там на друг майстор, че този нямаше време и не искаше да се занимава, каза това е за вал за лагери за всичко, трябва да се гледа блок и тн да не е повлякло нещо и филма е голям и ме отпрати.

От там намирам друг, който е правил уж същата като моята и няма грижи ще я оправим, сваляйте я ще я разглобим и ще видим, но да знаеш биелни лагери са щом има стружки.

Разглабя и ми казва единия лагер е бил върху другият, а другите и те са били на ръба толкова зле, че ако не е превъртяла този ще е било въпрос на време да превърти и другите бяха на месинг останали даже на единия се виждаше как липсва парченце, а колата работеше уникално тихо дали е била с добавки някакви, че да не се чува никакъв шум, как е възможно да са толкова износени лагерите и да не се чува никакво тракане на мен ми стана много странно... или са ми показани други лагери...

Иначе основните си личало, че са били сменяни и нямаше износване на тях само на първи имаше лека следа и каза, че нагоре е правена явно, защото имало и следи от силикон, но маслената помпа си била оригиналната и веригата била едвам по ръба и тя също била наръба пред скъсване, както казаха други съфорумци тук "как все майстора я хваща преди да се скъса" :) както и да е, другите вериги си бяха сменяни и водачите каквото се виждаше.

Историята, с която взех колата беше всичко е сменено по нея преди 30хил.км. лагери, биелни, основни, помпа, вериги и всичко, което трябва и преди 2 хиляди също така и маслото.
И когато го питах поне маслото да си сменя, собственика каза не, караш така, докато дойде време за другото, дали това не е била причината, че като тръгна да сменям маслото, ще се види и ще се разтрака тогава с новото, защото аз когато я взех колата работеше наистина като часовник, тихо спокойно, стегнато и много поддържано купе, показа фактури за амортисьорите и там други неща, които бяха правени по нея, поддържана кола на външен вид, но за веригите и лагерите понеже за тях нямал не ми показа и това беше историята.

Така до тук добре нали?

Майстора казва поръчвай нов вал и една биела, нови лагери помпа и само веригата на помпата другите не са за смяна и там някакви семеринги и масла и др дребни щуротии.
решавам, че ще взема не оригинален вал, а за 3100лв комплект с биелни и основни, с отстъпка естествено през магазин за авточасти, които го нямат наличен и го поръчват от Румъния.

Идва всичко, ама като видях че е турски реших преди да не го давам на майстора да го слага, въпреки че ми казаха една година гаранция, че после върви доказвай и за всеки случай казах, да го замерят че бях чувала че слагат китайски които се чупят и турски се огъват и/или били криви.
Отива вала да се замери и от там ми казват, че вала е крив и дава отклонение от 3 десети, айде рекламация и една седмица чаках да ми върнат парите.
От там друг майстор казва добре бе защо не си направиш твоя вал, прати го да го видят и да си го замерят не го слушай този, може да не е толкова зле и все пак да го хване ремонт.

Така или иначе нямах вал и трябваше да купувам друг и него също да правя.

Вала заминава за да се види може ли д се направи, казват че може да се направи на втори ремонт и го правим, връща се вече шлифован /изправен, нагласен и направо с лагери за него и основни и биелни като биелните оригинални основните не знам препоръчали такива слагали на всички и нямало проблем.

Съгласих се.

И до тук всичко наред колата ще се събира.

Майстора: измил съм всичко да няма стружки охладители издухал съм мил съм всичко като нов е мотора, мил няколко пъти всичко е наред няма отклонения никакви щом вала е направен всичко ще е наред и ще си имаш кола.
Минава време и ми звъни готова е.

Идвай си я взимай, всичко е наред тествал съм работи при мен по няколко часа вчера, днес покарах я наред е, давам ти гаранция за труда, всичко съм "стЕгал" по книжка, няма да се плашиш всичко е наред, покарай я и на 500км ела да сменим маслото, ако има стружки.... аз казвам ок. "Ако искаш и на всеки 1000км. ще идвам да сменям масло :) за да изкара стружки, ако има някъде по-добре да хвърлям масло, отколкото двигател, важно ми е колата да работи добре и да нямам повече грижи с нея" Това ми бяха думите каквото кажеш това ще направя все пак си искам колата работеща че не шофирам от вчера и ми трябва кола.

И винаги зная, че е добре превантивно, ако има нещо да се хване...

Първо тръгване, странен шум и веднага завъртях още на кръстовището.
Отговор: ааа това една ламаринка тук аз я чух преди, ама сина не я е завил/затегнал това тук на спирачните апарати нещо било се огънало за това спокойно де ,за двигателя всичко ще е 6 това не е такова, аз съм си проверил всичко.
Ама аз вече като чуя шум от кола и съм на ръба да получа инфаркт :(

Оставих я, върнах се след 2 часа, взимай карай няма проблем.

Качвам се пак, спирам на едно място и гледам от долу нещо стърчи, връщам се пак и казвам тази кора е счупена отдолу стърчи някаво парче, първо защо и второ не я ли видя или я изрежи някак или я прибери/хвани, оправи я, така ли ще ми я оставиш?

Отговор: а тя си беше така просто преди беше подпъхната там от другата страна и за това не се е виждала, ама сега ще я подпъхна и аз и няма да се вижда.
Нищо не казах.

Тръгвам и му казвам тази кола не ми работи като преди малко ми е странна, страх ме беше да и дам газ дори, нещо ми е тромава, тя сие тежичка де, ама си познавам колата /дори и за тези малко километри, които и бях навъртяла не беше така/, все едно карах друга кола ама си викам аз си втълпявам, все пак е след ремонт, а той е майстор и го качих с мен, нещо все едно вие, а преди не е имало такова нещо, отговор: няма нищо те всички тройки така вият, спокойно си карай.
Не знам дали всичкин са така ама моята не е била така, но добре, викам си гони ме параноята и тя щяла да улегне.

Покарай я ми каза пак и на 500км ела да сменим маслото и да видим за стружки и не и се плаши толкова кола е все пак.

Навъртях и градско около 10/12км вечерта то нямаше вече за кога след тези връщания и бях на тръни, дори музика не пусках за да я чувам.
Прибрах се нищо.

На следващия ден също, имах да свърша някои неща по града, да съм навъртяла не повече от 10км. преди това той беше навъртял 13км. засякохме и всичко било 6 колата пеела, каза че я пробвал.

И му казвам излизам извън градско на равен път за около 20км. все пак нали трябва да я карам. Отговор:да бе няма проблем, карай.
Карала съм я на ниски обороти буквално не е стигала 1600 беше ме страх да я настъпя, нали уж да се разработвала, карах си я бавно и просто и се радвах че се движи макс 70/80км/до 90 км да е стигала не повече катоскорост и на 13 изминати километра от паленето, колата е на 1200/1300 под 1500 оборота със скорост не повече от 70км. на много лек баир, не на равно, виждам как на маслото стрелката изведнъж започва да минава 100, а съм на завой, но решавам, че и на завой да е по-добре да спра... з ада не стане пробелм, завой не завой, с риск да ме ударят знам, че е тъпо, ама не исках да става проблем, аварийни и отбивам плътно в дясно, тя се изключи от скорост и изпуши под капака.
Скачам да отворя капака да видя какво става и виждам, че е хвърлила антифриз и през капачката и около мотора дими - прегряла е.

От там не я пипам, викам си репатрак и айде обратно при него.
Нашия човек, я вижда и започва да се чуди какво става и разпитва какво може да е, звъннал насам натам защо как и какво и той не знаел, закача я на диагностика, гледал температури тя вече изстинала явно си показала нормални стойности чесали се там с някакъв, сипал малко антифриз почесал се пак какво се е случило и защо така и се качил да я покара да види какво и е.
Хубавото в случая е, че сина ми е бил е там през цялото време и каза колата не тропаше, когато я запали, не се чуваше нищо, само малко по-трудно запали.
Той вместо да я вкара и да отвори да види какво не е направил и/или какво се случва се качва и да я кара, маслото вдигнало пак градуси, той не спира, а кара колата започва да тропа, сина ми му казва не я ли чуваш отговор: ами не, върнал газта и тя намалила звука и на едно леко нагорно тя се разтропала вече по-силно и той казал: "променила е гласа майка и д...а".... в потрес съм...от там сина ми казва да спрат - спират да изчакат и после вече колата се разтропала много силно, докато стигнат обратно в сериза.

През цялото време е бил с него и с репатрака, човека от пътната помощ също може да каже, че колата не тракаше когато са я свалили изобщо, а като я качихме даже си и я издърпа, не сме я качвали на ход само я заплихме да се подкачи и не тракаше и той после я издърпа.

И когато вече аз отидох да говоря с него ми каза ти си си виновна, ти си прегряла колата, защото си излязла извън града с нея и тя за това е затегнала лагерите.
Тя при мен си работеше, работила е няколко часа на място при него и е навъртял 13км. после взе да ми обяснява как не е трябвало да ми я дава веднага, а да бил изчакал да мине седмица и всеки път някакви неща твърди, които се чуди как да скалъпи и версиите се променят.
Първо колата си троплала, когато я свалили - това не е вярно и хубаво че дететео е било там, второ на въпроса защо аз като я пращам с репатрак ти вместо да се заемеш с нея се качваш да я караш, ами тя вече си беше вече счупена, тя вече е била затегнала лагерите... това отговор ли е или е искал да я довърши?
То ако е било така аз щеше да си я изчакам да изстине да и налея вода и да си я закарам на ход при него...
Та пак въпрос - това нормално ли е?

Споделих с няколко човека, които ми казват, нещо не е направил като хората за да загрее колата и какво обшо имат билените лагери с изхвърления антифриз, с чисто нова гарнирура какво стана?
Не е зацепил веригите ли правилно, не е свързал нещо правилно ли, не е обезвъздушил ли правилно или нещо не е направил друго, явно има хиляди неща, които може да не е направил правилно за да се стигне до тук, но когато ти докарат кола на пътна помощ и виждаш, че е хвърлила антифриз и явно е прегряла ти се качваш да я довършиш, защо?

И сега най-важното вчера е излязла от сервиза, трябва ли да си поеме отговорност и да оправи колата или е редно да обвинява мен, защото иска да се измъкне от отговорност и редно ли е да го прави?

Все си мисля, че не може да извадиш кола днес и утре да твърдиш, че е затегнала биелни лагери, защото е карана извън града само на 13км. извън града, ама въпреки това не е трябвало да се кара, а като казах, че излизам извън града и той каза: да бе много ясно нали трябва да се разработва защо ми казваш, карай я.

Даваш ми гаранция за труд и всичко и сега ами оправяй се.

Все още не знам защо го споделям тук с непознати.

Съжалявам за романа, който стана... но всяко мнение и коментар по темата би бил полезен, ако не на мен, то поне да знаете още една история свързана с въпросните F11 и така прословутият им мотор N57

Само Ви моля, не ме нападайте излишно :( /че това не е за жени и защо се занимавам.../

Ще се радвам, ако стане дискусия и още повече бих била доволна, ако моята история все пак помогне на някой за напред да не влиза в подобни ситуации и да внимава повече...

Хубав ден на всички!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4170
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от Kroki » 06 Мар 2025, 16:14

Тези двг са си известни със слабите места - ОСНОВНИ лагери, не биелни и маслена помпа.
При покупка на такъв автомобил е редно да се направи обстоен преглед и ПОНЕ погледне маслен ф-р - ако това беше направено щеше да се види "желязото" от лагерите.
Трябваше да си купиш един нов вал(ама не турски ;) ) и да не се занимаваш с глупости, също така се използват само оригинални лагери - за основните си има различни цветове спрямо блока и вала, + това масления охладител трябва да се смени, а не промие, защото колкото и да го миеш, винаги има останало боклуци. Най-вероятно това е помогнало, но за 20км изминати е скандално!

Кой е майстора? Отиди с адвокат. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от spacepl » 06 Мар 2025, 17:27

Плати си на един адвокат и отидете при майстора.
Тоя мотор след тези драми с превъртяли лагери и прегряване май ще е по-добре направо да го смениш с друг. ...ама при друг майстор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

Re: Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от mitio ochite » 15 Мар 2025, 21:17

За казуса с майстора нямам представа въобще може ли да се направи нещо, за двигателя обаче ми е ясно: разглобявате до гол блок, отивате на проверка тунел на колянов вал, надуване за наличие на пукнатини от прегряването, престъргване на равнината където ляга гарнитурата, проверка елипси на цилиндрите. Ако случайно всичко е наред с блока продължавате напред: нов колянов вал или втора ръка отличен, лагери оригинални по цветове, проверка и шлайфане на главата и т.н. Ако блока не става, по добре вземете друг мотор, преди покупка задължително се гледа масления филтър за стружки или най добре направо лагерите. После се обслужва - нови лагери и вериги. Ако нямате доверен майстор не се захващайте въобще, давайте колата на морга, пийте една студена вода и си купете друга :cry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от ивчо3 » 19 Мар 2025, 14:19

d.kamenova написа: Колата работеше като часовник, никакво тракане шум, караш и не чуваш нищо страхотен автомобил иначе...

"Продавачът" е извършил основен ремонт на двигателя с наливане на добавка в маслото за уплътняване на хлабините, които са извън нормата. Всеки дизелов двигател (дори чисто нов от магазина) има специфичен шум при работа.
d.kamenova написа: започна да трака като на старите а-ли как тракаха повдигачите.

Тракането вероятно е от превъртелите биелни лагери, чиято хлабина дори чудодейната добавка в маслото не е в състояние да обере.
d.kamenova написа: свалил масления филтър видял стружки и каза тя е превъртяла биелни лагери.

Правилно заключение.
d.kamenova написа: друг майстор, че този нямаше време и не искаше да се занимава, каза това е за вал за лагери за всичко, трябва да се гледа блок и тн да не е повлякло нещо и филма е голям и ме отпрати.

Също правилно предположение
d.kamenova написа:От там намирам друг, който е правил уж същата като моята и няма грижи ще я оправим, сваляйте я ще я разглобим и ще видим, но да знаеш биелни лагери са щом има стружки.

Лаишко изказване да се покаже колко е велик. Всъщност този майстор може и да е добър механик на по- опростени двигатели. Но допуска фундаментална грешка, като смята че само с лагери ще се размине ремонта.
d.kamenova написа:Разглабя и ми казва единия лагер е бил върху другият, а другите и те са били на ръба толкова зле, че ако не е превъртяла този ще е било въпрос на време да превърти и другите.

В повечето случаи превъртял лагер означава непоправима повреда на коляновия вал и бракуването му. Един върху друг лагери от превъртане трудно мога да си представя, но ако е така, щетите ще бъдат и на тунела на блока, който също е за бракуване.
d.kamenova написа: или са ми показани други лагери...

Няма причина да лъже, вероятно лагерите са от твоя двигател.
d.kamenova написа:маслената помпа си била оригиналната и веригата била едвам по ръба и тя също била наръба пред скъсване

При непълен ремонт с цел спестяване на средства, ремонтът на зъбните колела и веригата задвижваща маслената помпа се подценява. Там натоварването е значително по- малко и може да изкара повече пробег.
d.kamenova написа:Историята, с която взех колата беше всичко е сменено по нея преди 30хил.км. лагери, биелни, основни, помпа, вериги и всичко, което трябва и преди 2 хиляди също така и маслото.
И когато го питах поне маслото да си сменя, собственика каза не, караш така, докато дойде време за другото, дали това не е била причината, че като тръгна да сменям маслото, ще се види и ще се разтрака тогава с новото, защото аз когато я взех колата работеше наистина като часовник, тихо спокойно, стегнато и много поддържано купе, показа фактури за амортисьорите и там други неща, които бяха правени по нея, поддържана кола на външен вид, но за веригите и лагерите понеже за тях нямал не ми показа и това беше историята.

Типично обяснение на нагъл мошеник. За сервизните интервали няма история, но за други второстепенни неща ще извади някакви фактури (в повечето случаи фалшиви, както и сервизната книжка)
d.kamenova написа:Майстора казва поръчвай нов вал и една биела, нови лагери помпа и само веригата на помпата другите не са за смяна и там някакви семеринги и масла и др дребни щуротии.

Вероятно е огледал добре коляновия вал и е преценил, че със шлайфане няма покрие и най- големия ремонтен размер на лагерите. Но замерването е най- точния критерий и правилно сте пробвали този вариант.
решавам, че ще взема не оригинален вал, а за 3100лв комплект с биелни и основни, с отстъпка естествено през магазин за авточасти, които го нямат наличен и го поръчват от Румъния.
d.kamenova написа:Вала заминава за да се види може ли д се направи, казват че може да се направи на втори ремонт и го правим, връща се вече шлифован /изправен, нагласен и направо с лагери за него и основни и биелни като биелните оригинални основните не знам препоръчали такива слагали на всички и нямало проблем.

До тук добре, но е пропуснал да прати за измерване блока, както и главата да се провери за пукнатини.
d.kamenova написа: покарай я и на 500км ела да сменим маслото, ако има стружки....

Абсолютно недопустимо е в маслото да има стружки след качествен основен ремонт. Иначе след основен ремонт е добре да се смени маслото в рамките на 500-1000 км.
d.kamenova написа:нещо все едно вие, а преди не е имало такова нещо, отговор: няма нищо те всички тройки така вият, спокойно си карай.

След като ремонтът е правен само по двигателя, не трябва да има никакво виене, свирене и т.н. Този шум идва от няколко неща, свървани с ангренажа: 1. Използване на некачествени компоненти, като обтегач, направляващи водачи или: 2. Неправилно изпълнен ремонт, без да се спазват инструкциите на производителя при монтажа, или 3: Разбити лагери на ролките и износен аксесоарен ремък, виенето може да е и от турбокомпресора (оста), след смяна на маслото с добавки, обиращи луфта и наливане на ново, започва да вие при подаване на газ и спира на празен ход. Всъщност първия индикатор на износени компоненти по двигателя е турбокомпресора.
d.kamenova написа:Карала съм я на ниски обороти буквално не е стигала 1600 беше ме страх да я настъпя, нали уж да се разработвала, карах си я бавно...

Неправилен начин на разработване, дори вреден за двигател след основен ремонт, особено в натоварен режим- изкачване на наклон. Оборотите трябва да се повишават плавно, но не и да бъдат ниски. До към 3500, дори и малко повече и да не се задържат дълго време на едни и същи обороти. Ниските обороти товарят биелните лагери, също така налягането на маслото е сравнително ниско.
d.kamenova написа: виждам как на маслото стрелката изведнъж започва да минава 100, а съм на завой, но решавам, че и на завой да е по-добре да спра... з ада не стане пробелм, завой не завой, с риск да ме ударят знам, че е тъпо, ама не исках да става проблем, аварийни и отбивам плътно в дясно, тя се изключи от скорост и изпуши под капака.
Скачам да отворя капака да видя какво става и виждам, че е хвърлила антифриз и през капачката и около мотора дими - прегряла е.

Да, прегряла е, но според мен не от свършената работа, а от пукнатина в главата или блока, която джамбазите са маскирали с добавка в охладителната система. За останалото друг път.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: София/Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW m550xd
Мечтае да кара: BMW Alpina
Детайли за колата: засега нищо, дано не се промени..

Re: Проблем с F11/530D xdrive 258/2012/N57 - казус!

Мнение от Vesperet79 » 22 Апр 2025, 12:39

Здравей,

не се шашкай излишно, има толкова мъка по тоя свят че няма начин да си най зле.

Едно по едно, когато гадни неща се случват лекуваш източника а не симптомите. В случая може да е "майстора" може да са частите... В България бяха кът добрите майстори преди 10 г сега даже не знам дали съществуват, пак опира до части, когато са афтърмаркет и господ не може да помогне.
Първо, ако смяташ да задържиш колата , само и единствено оригинални части, така елиминираш едно голямо неизвестно...

След това , или намираш най големия експерт , ако съществува или марш при официалния сервиз, преди да критикуваш се замисли.. кола втора употреба означава съзнателно си поел риск за всичко...

Аз карам м550д и цените на частите оригинални те карат да се замислиш дали бог съществува но това е, няма смисъл от хленчене, или носиш кръста или продаваш... живота е мн ама много прост ... кратък.

В софия най добър бил Геровски, не съм бил при него , мен ми помага мъжа на бившата ми жена...:) кой как се уреди. Пиши на лична за повече подробности.

Светли послепразници, само по правилата

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook