Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011 - РАЗРЕШЕН

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011 - РАЗРЕШЕН

Мнение от hibernate » 14 Юни 2022, 12:53

Здравейте колеги, напоследък се мъча с един неприятен проблем, имам проблем с колата - липсва част от мощта, по-бавно ускорява. Колата е 04.11 N57B30 258 к.с. сток софтуер и наличен дпф, не е спрян egr.
Проблемът се появява най-вече при настъпване във високи обороти, при по-ниски с междинна газ не се наблюдава проблем. Колата не записва грешки!

Това, което съм направил засега е:
- Смяна на маркуча за филтрирания въздух поради скъсана гофра (между филтъра и инлета на турбото).
- Смяна на дебитомер и ресетване на адаптацията му.
- Ревизия на дроселова клапа - тествана, работи, почистена и смазани зъбни колела.
- Сваляне и преглед на турбо маркучите и интеркулера - нямат проблеми, нито има масло в тях.
- Смяна на всички вакуум маркучи.
- Сваляне и машинно почистване на DPF.
- Тестване на електронния лост за геометрията на турбината - отваря и затваря нормално.

Направих малко логове на колата и ми направиха впечатление следните неща:
- На загряла кола има значителна разлика в Air mass и Air mass setpoint (текущо количество въздух срещу очаквано количество въздух) - разликата е близо двойна в полза на текущото количество.
- При настъпване не може да стигне boost setpoint (очаквано налягане от турбото в барове) - прави около 1 бар , 1.3~ бара, докато през това време изисква 1.5~ бара. Евентуално понякога се изравняват - при продължително даване газ до долу.
- Rail pressure си е в нормите - текущите стойности са изравнени с очакваните.

Прилагам прикачен лог в datazap:
https://datazap.me/u/ttsvetanov92/clean ... og=0&data=

Ако искате да видите другите стойности, под графиките може да се изключват или включват полетата, които да се чертаят. Аз в случая съм логнал air mass, maf, railpressure.

След известно лутане и четене, попаднах на една интересна статия:
https://www.ms-motorservice.com/en/tech ... r-too-low/

Накратко, в нея се гласи, че EGR е тясно обвързан с дебитомера и ако има проблем, то количеството въздух, което влиза в цилиндрите, е неправилно изчислено и започват проблемите.
Ако EGR е заседнал в отворено положение - Количеството на газовете от EGR са повече от нужните и съответно по-малко чист въздух влиза в цилиндрите - тогава дебитомера измерва по-ниска стойност от очакваната.
Ако EGR e заседнал в затворено положение - Количеството на газовете от EGR са по-малко от нужните и съответно повече чист въздух влзиа в цилиндрите - тогава дебитомера измерва по-висока стойност от очакваната.

Реших да запиша логове на студена кола, прикачвам логовете:
https://datazap.me/u/ttsvetanov92/idle-cold?log=0&data=

Този път добавих EGR actuator, температура на антифриза.

Направи ми впечатление, че когато антифризът достигна 60 градуса, актуаторът на EGR рязко смъкна позицията си до нулата, след което рязко се повиши съответно и стойността на air mass - двойно над очакваното. Което засега е добре - нещата се връзват със статията и информацията от нея.

Обаче идват другите въпроси:
- Защо точно на 60 градуса егр-а затваря напълно? Ако е дефектен, то не се ли изразява само в това да е в "заседнало положение" - било то отворено или затворено?
- Дали има някаква връзка това изобщо с налягането от турбината, което не може да бъде достигнато или просто съм локализирал 2 различни проблема. Един вид евентуалния проблем с EGR да няма нищо общо с ниското налягане на турбината?
- Има ли как да се тества турбината сама по себе си. Аз освен за управляващия клапан на актуатора (лоста за геометрията) за друго не се сетих.

Ако има някой колега, който е по в час и има такъв опит, нека да се включи!
Поздрави на всички :)
Последна промяна hibernate на 18 Юни 2022, 15:52, променена общо 1 път
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от zvetiko » 14 Юни 2022, 13:56

Колега, от това, което пишеш, най-вероятно EGR клапана е в изправност. Неизвестното идва от това, че по колата са сменяни и разглобяване елементи, не е ясно какво е качеството на извършеното и това може да води до проблеми. DPF не се почиства, понякога става по-зле след почистването, затова провери стойностите му. Мисля, че е добре да провериш състоянието на всмукателния колектор- това е първото нещо, което се прави при проблем с въздушните потоци.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от hibernate » 14 Юни 2022, 15:55

Ще пусна един backpressure тест за dpf-a, както и ще тествам всмукателния колектор за сажди чрез иста. Ще пиша при развитие.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от Kroki » 14 Юни 2022, 17:48

Най-добре махни mapa от всмук. колектор с една 10-ка. Светни вътре с диод и/или бръкни с една отверка. Точно срещу него са портовете и се вижда и пеперудата, може да ти направи впечатление дали има нагар. Ако никога не е махан за чистене, то си е затлачен направо(колектора и портовете на главата).
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от hibernate » 15 Юни 2022, 8:42

Backpressure тест:
Изображение

Изображение




Не успях обаче да пусна тестовете от ISTA, че нещо се излигави и не искаше да прочете колата снощи.
Относно нагара - моторът е с основен ремонт преди има няма 10-15к - шлайф, миене, колянов вал, бутала, лагери, вериги и т.н.
Според предишния собственик ( в когото тогава е била колата ), всмукателят е бил чистен, но ще го погледна както предлагаш през отвора на мап-а.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от hibernate » 16 Юни 2022, 9:10

Снощи тествах доста неща около Airmass с ISTA, на всички минава перфектно тестовете (включително EGR, вихровите клапи, дросела, управлението на геометрията на турбото).

Обаче ми направи впечатление следното нещо:
Изображение

Този тест беше част от теста за сажди (sooth), но не е нещо ново, вече знаем за голямата разлика между текуща и нужна стойност на дебитомера.
Според ISTA това вероятно е проблем със сажди, дефакто няма никакви сажди в колектора (свалих мап-а, има само леко омазняване). А и не ми се връзва вихровите клапи да затварят и отварят без забавяне и да има нагар в колектора.

ОБАЧЕ. Докато се въртях около мотора, забелязах следното нещо:

Изображение

Изображение

Този маркуч е сменян преди месец - два, сумарно няма и 2к км и състоянието му е покъртително. Закупен от BMW, с щампите, фактурите и т.н., старият маркуч, който го смених поради същата причина и е на 11 години, е по-здрав от този, гумата е изключително ниско качество и се къса като лист хартия :ranting: :ranting: :ranting:

Изобщо не ми дойде на акъла да проверявам нещо, което вече е сменено. Изключително съм разочарован от качеството на частите, които се купуват като оригинални. Едва ли ще купувам отново нов, ще мисля начин да го направя здраво и ще пиша развитие.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от Kroki » 16 Юни 2022, 15:56

Не че нещо, ма това изглежда като 20 годишно, не като от преди месец.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от hibernate » 17 Юни 2022, 18:13

Kroki написа:Не че нещо, ма това изглежда като 20 годишно, не като от преди месец.

Дори не мисля да споря по този въпрос, аз съм написал горе, че е закупен чисто нов.


Намерих вариант и то беше да преправя маркуча:
- Изрязох останалата гума и я зачистих от пластмасата.
- Изпилих външния ръб - f82~, намалих го със 4-5 милиметра на шмиргел.
- Закупих силиконов маркуч за турбо път с f76 и дължина 76мм (отвора на тръбите е f75).
- Поставих 2 стягащи скоби отдолу и отгоре.
Ефектът е супер задоволителен и със сигурност става по-здраво от оригиналното.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дотук добре.

Обаче - сега се усеща още повече проблема с вървежа на колата, не може да си достигне желаните стойности на налягане.
Дори вече имам набита грешка (на екрана drivetrain) : 244C00 Boost pressure control, control error: boost pressure too low / positive deviation

Прикачвам 2 лога:

https://datazap.me/u/ttsvetanov92/new-h ... ta=1-2-3-4

https://datazap.me/u/ttsvetanov92/city- ... 0&data=1-2

Първият е по-агресивно каране с настъпване до долу.
Вторият е градско каране с леко подаване на газ.

Както се вижда, при леко каране проблемът не се проявява, само при настъпване и агресивно каране.
Тук вече започвам да подозирам турбо, въздушен филтър... и всъщност това, друго не ми идва на акъла вече :dunno:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от hibernate » 18 Юни 2022, 15:52

Колеги, оказа се най-голямата простотия на света - смених въздушния филтър и колата се оправи :dummy:

Интересното е, че този филтър няма и 10к, трябваше да се сменя след 1200 км с маслото. Или филтърът е някакъв скапан (не видях марка върху него) или проблемът се е появил след пребоядисването на колата (ако при търкането на колата е засмукало прах и запушило порите например).

Та всичко се връзва вече - от спукването на оригиналния маркуч до спукването на новия - създава се твърде голям вакуум, на който гофрата не издържа и поддава (друг е въпроса, че е боклук и новия маркуч). След спукването запова да си дърпа въздух, който е неконтролируем, но пък е достатъчно, за да не набие грешка за ниско налягане. Тъпото от цялата ситуация е, че перката на студената част вече е наранена и в даден момент ще трябва да се рециклира турбината. Факт е, че за момента работи перфектно без никакъв лаг. Прилагам и лог от днешното каране за любопитните:

https://datazap.me/u/ttsvetanov92/new-a ... 0&data=1-2

ПП: Филтърът, който ползвах е на MAHLE (knecht).

Дано съм полезен и на други колеги и имайте едно на ум за този маркуч, че създава големи главоболия.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011

Мнение от bossorange » 20 Юни 2022, 15:48

hibernate написа:Снощи тествах доста неща около Airmass с ISTA, на всички минава перфектно тестовете (включително EGR, вихровите клапи, дросела, управлението на геометрията на турбото).

Обаче ми направи впечатление следното нещо:
Изображение

Този тест беше част от теста за сажди (sooth), но не е нещо ново, вече знаем за голямата разлика между текуща и нужна стойност на дебитомера.
Според ISTA това вероятно е проблем със сажди, дефакто няма никакви сажди в колектора (свалих мап-а, има само леко омазняване). А и не ми се връзва вихровите клапи да затварят и отварят без забавяне и да има нагар в колектора.

ОБАЧЕ. Докато се въртях около мотора, забелязах следното нещо:

Изображение

Изображение

Този маркуч е сменян преди месец - два, сумарно няма и 2к км и състоянието му е покъртително. Закупен от BMW, с щампите, фактурите и т.н., старият маркуч, който го смених поради същата причина и е на 11 години, е по-здрав от този, гумата е изключително ниско качество и се къса като лист хартия :ranting: :ranting: :ranting:

Изобщо не ми дойде на акъла да проверявам нещо, което вече е сменено. Изключително съм разочарован от качеството на частите, които се купуват като оригинални. Едва ли ще купувам отново нов, ще мисля начин да го направя здраво и ще пиша развитие.


Защо не направиш рекламация в БМВ, ако си го взел от офиц представител, ще ти я признаят.
Относно проблема - аз ги имам от две години и не съм намерил решение.
Последно приятел със същата като моята кола - 313кс с двете турбини - каза че след смяна на маркучи на вакуумите се е оправила.
Минал е човека вече 1000 км без да губи мощност и да изписва Drivetrain malfunction.
При мен след като смених възд филтър от оригинален на Мале, спря да изписва грешката за около 2 000км. После пак се появи.
Според трябва се минат повече от 2 000км за да си сигурен че е решен проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Проблем с мощност - F11 530D xdrive 2011 - РАЗРЕШЕН

Мнение от hibernate » 21 Юни 2022, 7:30

Ще ми я признаят, да, но ще искат да им закарам колата, срокът е 30 дни (или колко беше там) и не ми се занимава за 250 лева да стоя без кола лятото. Отделно по колата всичко сам си правя. Турбината е ясно, че в даден момент ще трябва да се рециклира, все пак е консуматив и е на 300к. Проблемът на колата не може да се каже дали е същият, докато не се направят адекватни живи данни и тестваш всичко по веригата. Поне при мен засега всичко "заспа" и е в нормите си.

ПП: Управлението при две турбини е с вакууми, при 258 коня турбото е с електрически актуатор.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook