DPF -почистване
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
DPF -почистване
Здравейте!Преди зареждах на малка бензиностанция и правеше регенерации през около 400км.,когато слагах бардал БДЦ ги пускаше по-често през около 300км.От известно време слагам нафта от ШЕЛ И ОМВ и ми прави впечатление ,че регенарациите станха на около 200км. и след като я направи доста бързо качва .Дали има причина да е така ?Няма грешки ,обратното налягане не става по голямо от 130 с пълна газ ,колата е 3 дизел 245к.с.сток?А също и мнение за машинно почистване на ДПФ,защото мисля да го правя тези дни?!
Re: DPF -почистване
Няма да споменавам име на сервиз, но и аз се бях насочил към такова нещо. Като звъннах и ми казаха, че веч ене чистят, само махат, защото не било удачен вариант с чистенето. Дотук ми е инфото, знам, че има и доволни...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DPF -почистване
Реално не може да се почисти. Запушването има две съставки- сажди и пепел. Пепелта се образува след процеса на регенерация на саждите. Всички препарати и методи за почистване премахват саждите, които, защото не е имало регенерация поради някаква техническа повреда са се натрупали. Пепелта не може да се премахне. Ако саждите са много и се премахнат с препарат или метод се създава илюзията, че филтъра е почистен, но те биха се премахнали и при една нормална регенерация на колата.
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: DPF -почистване
Темата ми е интересна, защото ми предстои почистване на DPF на друг автомобил, не на моя, който показва на таблото, иконка за това. Това означва ли че единственото решение е смяна/ премахване на филтъра?
Означава ли това, че всички продукти от 50 до 500+ лв за почистване са неефективни? Просто търся работещо решение.
Означава ли това, че всички продукти от 50 до 500+ лв за почистване са неефективни? Просто търся работещо решение.
Ultimate Riding Machine
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DPF -почистване
А някой има ли впечатления от замяната на дпф-а с нов неоригиналeн ?
Последна промяна flober на 04 Май 2022, 20:34, променена общо 1 път
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 702
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: DPF -почистване
NiksGS написа:Темата ми е интересна, защото ми предстои почистване на DPF на друг автомобил, не на моя, който показва на таблото, иконка за това. Това означва ли че единственото решение е смяна/ премахване на филтъра?
Означава ли това, че всички продукти от 50 до 500+ лв за почистване са неефективни? Просто търся работещо решение.
При дилърите защо не питаш защото предлагат тази услуга. Преди струваше 250лв., сега не знам колко е. Нямам представа колко е ефективно, но услугата се предлага. Не пречи да попиташ и тях.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DPF -почистване
Малко да бутна темата ,па може и някой да е имал подобен проблем.След смяна на датчик за обратно налягане и ЕГР ,проблема с честите регенерации остава.Има моменти ,когато държи по три дни и не трупа сажди ,и съответно няма регенерация ,но в повечето случаи 10км.след като я е направена до нула сажди отново е пълна и пуска пак регенерация.Има доста странно поведение ,защото саждите примерно от 40g.ги сваля на 13g. без да е в регенерация ,задържа ги там и в един момент за 2 мин.каране са на 55g.,и пуска регенерация.!!
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: DPF -почистване
flober написа:Малко да бутна темата ,па може и някой да е имал подобен проблем.След смяна на датчик за обратно налягане и ЕГР ,проблема с честите регенерации остава.Има моменти ,когато държи по три дни и не трупа сажди ,и съответно няма регенерация ,но в повечето случаи 10км.след като я е направена до нула сажди отново е пълна и пуска пак регенерация.Има доста странно поведение ,защото саждите примерно от 40g.ги сваля на 13g. без да е в регенерация ,задържа ги там и в един момент за 2 мин.каране са на 55g.,и пуска регенерация.!!
Прегледай буксата на датчика, прави проблеми и подава грешен сигнал, от там в един момент компа отчита голямо налягане и включва регенерация. Включи диагностика и започни да буташ буксата, ако смени налягането - там ти е проблема.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DPF -почистване
STEVAL написа:flober написа:Малко да бутна темата ,па може и някой да е имал подобен проблем.След смяна на датчик за обратно налягане и ЕГР ,проблема с честите регенерации остава.Има моменти ,когато държи по три дни и не трупа сажди ,и съответно няма регенерация ,но в повечето случаи 10км.след като я е направена до нула сажди отново е пълна и пуска пак регенерация.Има доста странно поведение ,защото саждите примерно от 40g.ги сваля на 13g. без да е в регенерация ,задържа ги там и в един момент за 2 мин.каране са на 55g.,и пуска регенерация.!!
Прегледай буксата на датчика, прави проблеми и подава грешен сигнал, от там в един момент компа отчита голямо налягане и включва регенерация. Включи диагностика и започни да буташ буксата, ако смени налягането - там ти е проблема.
Ако е от буксата не би ли трябвало да запише грешка?Но благодарая за съвета,ще проверя и така както казваш.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DPF -почистване
Значи показва стойности на минус и когато е така натрупването на сажди е нормално ,вдигат се по една десета на 50км.Стойностите на датчика за обратно налягане се менят дори и без да пипам букаста,както на запален мотор на оборот ,така и изгасен само на контакт!Голям филм!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: DPF -почистване
flober написа:Малко да бутна темата ,па може и някой да е имал подобен проблем.След смяна на датчик за обратно налягане и ЕГР ,проблема с честите регенерации остава.Има моменти ,когато държи по три дни и не трупа сажди ,и съответно няма регенерация ,но в повечето случаи 10км.след като я е направена до нула сажди отново е пълна и пуска пак регенерация.Има доста странно поведение ,защото саждите примерно от 40g.ги сваля на 13g. без да е в регенерация ,задържа ги там и в един момент за 2 мин.каране са на 55g.,и пуска регенерация.!!
Почти същите номера ми прави и на мен преди седмица две.
В резултат на честите регенерации маслото ми се беше покачило, като ще отбележа, че 95% я карам само извънградско и то на дълги разстояния.
Преди съм наблюдавал, че при нормално каране по магистрала ми правеше регенерации най рано след 700км. Сега започна при 200км.
Махнах го, спрях ЕГР-а и Adblue системата. Резултата е не пуши, не смърди и осезаемо повече върви
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DPF -почистване
При мен драмата приключи,след като пращах ДПФ -а да го перат и пак нищо не стана реших ,че достатъчно пари дадох ,за до го запазя и да прваим проба грешка!Отворих го изтърбуших само дпф ,като оставих катализатора ,спряха го софтоерно и сега всичко е наред ,По малък разход и по жива кола ,не пуши ,не мирише но вече цапа ауспуха ,
- Eliyan
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 169
- Регистриран на: 2.11.2019
- Пол: Мъж
- Кара: E70 3.0D LCI
- Мечтае да кара: M550D
Re: DPF -почистване
flober написа:При мен драмата приключи,след като пращах ДПФ -а да го перат и пак нищо не стана реших ,че достатъчно пари дадох ,за до го запазя и да прваим проба грешка!Отворих го изтърбуших само дпф ,като оставих катализатора ,спряха го софтоерно и сега всичко е наред ,По малък разход и по жива кола ,не пуши ,не мирише но вече цапа ауспуха ,
За жалост си минал по трудния път и бая пари на вятъра, но е така.. ДПФ-а в кофата и това е, защото като теб се почва едно ходене по мъките, което се оправя само или с чисто нов ДПФ (1к евро) или го махаш.
- Speedman5
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 20.03.2011
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: да кара, да кара.........
- Детайли за колата: Красавица
Re: DPF -почистване
Здравейте, как се разбира /признаци/, че колата е в режим на регенерация?
- mrwrong
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 76
- Регистриран на: 17.01.2020
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F10 LCI 530xD
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.
Re: DPF -почистване
Speedman5 написа:Здравейте, как се разбира /признаци/, че колата е в режим на регенерация?
Почти няма признаци, че е в режим на регенерация. евентуално леко завишени обороти и повишена консумация на гориво, но това много трудно се усеща. Единствения начин да разбереш е като закачиш през OBDII кабел някое приложение за телефон или компютър.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани