Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Здравейте,
Реших да направя тема, която да бъде от помощ на колегите, които обичат сами да правят ремонти по колите си.
От доста време чувам странно свирене/причукване сутрин когато запаля (за около 1мин. време).
Бях сменял ремък и ролки (без демпфера) и се опасявах, че скоро шайбата ще ме остави - колата е на 323хил. км. и си е с оригиналната шайба.
Така:
1. Развиваме/премахваме оградените в червено и жълто болтове/нитове (тези в жълто са под пластмасовия капак).
2. След това премахваме буксата на вентилатора, откачаме двата маркуча, които стоят зад вентилатора и с помощта на отвертка освобождаваме двете щипки и издърпваме вентилатора нагоре (при N47 може да не се маха, защото има много място).
3. С тресчотка натискаме надясно обтегача на ремъка и когато двата отвора съвпаднат, поставяме винт или малка отвертка, която да застопори пружината на обтегача за да седи отпуснат ремъка.
4. Фиксиране на демпферната шайба.
В моя случай използвах специален инструмент за блокиране на шайбата. Ако няма от къде да вземете, трябва на канал за да поставите контра на маховика.
За да поставя инструмента трябва да премахна оградената ролка.
Ето зацепена/блокирана шайбата.
5. С помощта на ключ Е12 развиваме 4-те болта (не се изисква усилие).
Старата и новата една до друга. Старата е произведена м.12 2013г. (колата е с първа рег. 2014г.)
На пръв поглед старата изглеждаше перфектно, но когато се загледах видях следното:
Сглобяваме:
1. Поставяме новата шайба.
2. Слагаме нови болтове (препоръчително).
3. Стягаме на ръка (кръстосано)
4. Взимаме динамометричен ключ и отново кръстосано стягаме с 40Nm.
5. След това отново кръстосано затягаме с още 120 градуса на болт.
6. Слагаме ремъка посредством тази схема (за коли с хидравлична помпа) и връщаме всичко обратно.
Това е всичко. Надявам се да не съм пропуснал нещо и да бъде полезно.
Реших да направя тема, която да бъде от помощ на колегите, които обичат сами да правят ремонти по колите си.
От доста време чувам странно свирене/причукване сутрин когато запаля (за около 1мин. време).
Бях сменял ремък и ролки (без демпфера) и се опасявах, че скоро шайбата ще ме остави - колата е на 323хил. км. и си е с оригиналната шайба.
Така:
1. Развиваме/премахваме оградените в червено и жълто болтове/нитове (тези в жълто са под пластмасовия капак).
2. След това премахваме буксата на вентилатора, откачаме двата маркуча, които стоят зад вентилатора и с помощта на отвертка освобождаваме двете щипки и издърпваме вентилатора нагоре (при N47 може да не се маха, защото има много място).
3. С тресчотка натискаме надясно обтегача на ремъка и когато двата отвора съвпаднат, поставяме винт или малка отвертка, която да застопори пружината на обтегача за да седи отпуснат ремъка.
4. Фиксиране на демпферната шайба.
В моя случай използвах специален инструмент за блокиране на шайбата. Ако няма от къде да вземете, трябва на канал за да поставите контра на маховика.
За да поставя инструмента трябва да премахна оградената ролка.
Ето зацепена/блокирана шайбата.
5. С помощта на ключ Е12 развиваме 4-те болта (не се изисква усилие).
Старата и новата една до друга. Старата е произведена м.12 2013г. (колата е с първа рег. 2014г.)
На пръв поглед старата изглеждаше перфектно, но когато се загледах видях следното:
Сглобяваме:
1. Поставяме новата шайба.
2. Слагаме нови болтове (препоръчително).
3. Стягаме на ръка (кръстосано)
4. Взимаме динамометричен ключ и отново кръстосано стягаме с 40Nm.
5. След това отново кръстосано затягаме с още 120 градуса на болт.
6. Слагаме ремъка посредством тази схема (за коли с хидравлична помпа) и връщаме всичко обратно.
Това е всичко. Надявам се да не съм пропуснал нещо и да бъде полезно.
Последна промяна Tsapo на 01 Мар 2022, 21:04, променена общо 1 път
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Здравей, не се виждат снимките.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Kroki написа:Здравей, не се виждат снимките.
Мисля, че вече е ок.
Ако изчезне нещо пишете за да го оправя.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
При мен е ок. Евала за темата.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Вече е ок.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Аз бих посъветвал да се смени и семеринга при смяната на шайбата. Поне моят майстор я смени при смяната при мен.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как да сменим демпферната шайба N47 / N57
Добре описано. Като се има в предвид какво държат, винтовете задължително се сменят с нови- даже има и комплекти шайба с винтове. За да се извърши и правилното затягане с динамометричен ключ и градусомер за затягане, скобата е задължителна. Като допълнение има и оригинална капачка, която се слага на шайбата за да предпазва винтовете от корозия и замърсяване.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани